Hiukset on koko ajan rasvaiset, Miksi!? Mikä avuksi?
Hiuspohja rasvoittuu todella nopeasti, illalla kun käy suihkussa niin hiukset on rasvaiset jo heti aamusta tai viimeistään puolilta päivin. Silloin kun käyttää syväpuhdistavaa, puhtauden tunne pysyy pidempään ja hiukset ei näytä ja tunnu heti rasvaisilta. Mutta ei syväpuhdistavaakaan joka päivä voi käyttää, silloin tällöin vaan. Pitää aina suihkia kuivashampoota ennen kun kehtaa mihinkään lähteä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Vääränlaiset tuotteet, likaiset petivaatteet, likainen hiusharja, ruokavaliossa häikkää?
No ainakaan petivaatteet ei ole likaiset eikä hiusharja.
Laita kuivashampoota heti suihkun jälkeen.
Käy aamulla suihkussa ja pese hiukset vasta silloin. Näin itse teen, illalla jos pesen tukan käy just tuolla tavalla. Minulla syy on hormonaalinen, eli ei tehoa shmpoonvaihdot tai pesuvälin harvennus tms
Ihme ettei joku jo ole tarjoamassa ratkaisuksi pesuvälin harventamista.
Itse olen laittanut talintuotantoa hilltsevää kasvovettä myös päänahkaan pesun jälkeen.
Sulla taitaa olla pesurytmi liian tiheä? Mulla on sama ongelma, enkä pärjää enää ilman kuivashampoota, vaikka nykyään sekin tuntuu vaan pahentavan ongelmaa. Kyse on siis siitä että kun hiuksia pesee liian usein, päänahka jotenkin luulee että sen täytyy tuottaa nopeammin rasvaa, vaikka siitä juuri haluaisi päästä eroon :D Suosittelen myös kuivashampoota pesun jälkeen kuiviin hiuksiin, mutta loppujen lopuksi tähän ei auta kuin pesurytmin muutos :/
Hei,
minulla on ollut sama vaiva. Ohuehkot hiukset ja vielä typerät pyörteet. Jos hiukset eivät ole aivan puhtaat ja juuri föönatut, pää näyttää surkealta.
Vuosikaudet ollut pesukierteessä: aina pestävä hiukset aamulla, koska illalla pestyt hiukset eivät kestä kuin korkeintaan puolille päivin. Hoitoaineita olen käyttänyt jo pitkän aikaa vain latvoihin, jotta hiukset eivät tuntuisi niin raskailta. En ole muuta apua keksinyt kuin antaa hiusten välillä olla esim. 3 päivää pesemättä. Tätä ei tietysti voi tehdä, jos on oltava joka päivä ns. ihmisten ilmoilla. Yleensä ns. "rasvapäivänä" menee jonnekin markettiin ostoksille ja tapaa esim. vuosien takaisia työkavereita. Kiva olla siinä sitten tukka limassa...
Netistä löytää neuvoja: esim. kaksi ruokalusikallista omenaviinietikkaa noin kahteen desiin laimeaa vettä. Sillä kostutetaan hiusten juuret ja päänahka ja hierotaan hellästi. Huuhdellaan pois laimealla vedellä parin minuutin jälkeen. Samaan tyyliin käytetään myös vastapuristettua sitruunan mehua. Kahden sitruunan mehua ja kaksi kupillista vettä. Kumpikin hoito toistetaan 2-3 kertaa viikossa. En ole itse kokeillut, mutta ehkä on kokeilun arvoista.
Osta joku kunnon syväpuhdistava ja käytä sitä 1 krt viikossa. Ei mitään lorealin silikonimömmöjä vaan esim xz merkkisiä tuotteita. Tervashampoo voi myös auttaa
Vierailija kirjoitti:
Käy aamulla suihkussa ja pese hiukset vasta silloin. Näin itse teen, illalla jos pesen tukan käy just tuolla tavalla. Minulla syy on hormonaalinen, eli ei tehoa shmpoonvaihdot tai pesuvälin harvennus tms
En kehtaa jättää pesua aamuun, koska hiukseni ovat pitkät ja paksut niin kuivuminen ja laittaminen kestää niin kauan. Kesällä kyllä välillä teen niin jos on aikaa ja silloin ei haittaa vaikka lähtee hiukset kosteana. Talvella ei kehtaa lähteä pää märkänä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Osta joku kunnon syväpuhdistava ja käytä sitä 1 krt viikossa. Ei mitään lorealin silikonimömmöjä vaan esim xz merkkisiä tuotteita. Tervashampoo voi myös auttaa
On kunnon syväpuhdistava , cutrinin ainoa, ja sillä pesen kerran viikossa. Silloin on hetken kauemmin puhtaampi pää.
Vierailija kirjoitti:
(Hajusteeton) tiskiaine esim. Fairy toimii hurjan hyvin myös silloin tällöin.
Tulee puhdasta ja ilmavaa tukasta. Lähtee kaikki muotoilijäämät myös.
Sen jälkeen hyvä hoitoaine toki.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, pakko käydä aamusin suihkussa, muuten on jo likaiset aamulla, jos olen illalla käynyt.
Jos hiuksiaan on alkanut pestä ihan muuten vaan liian usein ja sen takia päänahka rasvoittuu nopeasti, niin harvempi pesuväli varmaan palauttaa tilanteen normaaliksi.
Mutta yleensä menee niin, että pesuväliä on joutunut lyhentää, koska hiukset on muuten rasvaiset. Ja tällöin ei kyllä kannata jättää hiuksia pesemättä. Päivittäinen pesu on paras hoito nopeasti rasvoittuvaan hiuspohjaan.
Mulla ikä auttoi. Nyt 39-vuotiaana illalla pesty pää pysyy puhtaana seuraavaan iltaan asti. Vielä pari vuotta sitten oli pakko pestä aamuisin.
Minä pesen hiukset vasta aamuisin, koska näyttävät kuitenkin aamulla pesemättömiltä. Jos syystä tai toisesta käyn suihkussa illalla, pesen joka tapauksessa hiukset lavuaarissa aamulla. Ja föönaan, mistä kampaaja oli kauhuissaan ja ihmetteli, kuinka hiukseni kestävät päivittäistä käsittelyä. Ellen föönaa, hiukset menevät pitkin päänahkaa ja rasvoittuvat taas vauhdilla. Kuiviin hiuksiin laitan usein vielä vähän kuivashampoota kohottaakseni hiuksia päänahasta.
On kokeiltu pesuvälin harvennukset ja monet erilaiset tuotteet kyllä. Ruokavalion muutoksesta (jätin pois ruoka-aineita, joiden syömisestä seurasi kuumotusta ja punoitusta kasvoilla) oli hieman apua, mutta ei ongelma sillä kokonaan poistunut.
Käytätkö ehkä liikaa hiustenhoitoainetta tai laitat sitä latvojen sijasta pään alueelle? Silloin "rasvaisuus" saattaa johtua hoitoaineen aiheuttamasta rasvaisuuden tunteesta.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö ehkä liikaa hiustenhoitoainetta tai laitat sitä latvojen sijasta pään alueelle? Silloin "rasvaisuus" saattaa johtua hoitoaineen aiheuttamasta rasvaisuuden tunteesta.
Etenkin raskaat öljypitoiset hoitoaineet tekevät tuota.
Vierailija kirjoitti:
No en laita hoitoainetta kun latvoihin.
Mulla ei ole rasvaisiin hiuksiin mikään keino auttanut. Ei pesujen harventaminen tms. ja hoitoainetta en käytä pisaraakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, pakko käydä aamusin suihkussa, muuten on jo likaiset aamulla, jos olen illalla käynyt.
Juuri näin. Tuttu kuva. Ja ärsyttävää, että aamuisin aina varattava aikaa hiusten pesuun ja laittoon. Huhhuh. Vuosikausia - tai paremminkin vuosikymmeniä - kestänyt riesa.
Vääränlaiset tuotteet, likaiset petivaatteet, likainen hiusharja, ruokavaliossa häikkää?