Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miehet, kertokaa (harrastukset)

Vierailija
14.02.2015 |

Harrastan lajia, jossa noin 70% muista harrastajista on miehiä. Luonnollisesti harrastuksen puitteissa tulee juteltua. Olen ollut jo pari vuotta ihmeissäni sen vuoksi, että kun ollaan juteltu treeneissä ja satutaan sen jälkeen vaikka bussipysäkille samaan aikaan, miespuolinen harrastuskaveri on kuin ei huomaisikaan.

Onko siinä jokin etiketti; ei sovi sanoa vaikka "oho, bussi onkin tänään myöhässä", kun ollaan huhkittu tunti-pari jo samassa porukassa? Miksi miehet ovat niin vaikeita, kun harrastusviitekehys katoaa?

Sitä kuitenkin kysytään, niin olen nätti ja normaalipainoinen kohtalaisen urheilullinen nainen. En etsi harrastuksesta miestä, joten se ei voi olla esteenä muuten vaan -juttelemiselle, joka onnistuu samaa lajia harrastavien naisten kanssa ongelmitta.

Kertoisitteko siis miehet, missä menee vikaan, jos huomaatte tästä kuvauksesta? Arvoistan vastauksia kovasti. :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin minä lähestyn jutulle mielelläni naista joka käy samoissa treeneissä. Treeneissä en välttämättä juttele, mutta jos tavataan ulkopuolle, niin totta hitossa menen jutule jne.

Vierailija
2/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, olen känissä :)

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et juttele treeneissä, 2? Ei sillä, että se haittaisi itseäni, mutta eikö se ole aika luontevaa? Ihan siis liittyen lajiin/harjoitukseen?

Lisäys alkuperäiseen viestiin; en ole mikään maaninen höpöttäjä vaan jos olen jotain sanonut, se on ollut tilanteeseen (bussi myöhässä tms.) liittyvää mielestäni normaalia jutustelua.

Vierailija
4/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 oli ap :)

Vierailija
5/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai juttelen treeneissäkin sen tarpeellisen, mutta en mene henkilökohtaiseen tuttavuuteen. Ajan kanssa sekin muuttuu kun ihminen tulee tutuksi henkilönä, mutta normaalisti valtaosa on vain treenaavaa massaa.

Vierailija
6/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat varmistaa, ettei vahingossakaan tule mitään luuloja ja/tai väärinkäsityksiä treenejen ilmapiiriä pilaamaan.

Vierailija
7/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys iskee, ehkä ei ole mitään puhuttavaa. Minä kyllä juttelen, mutta yleensä vasta treenin jälkeen. Onko ne sitten varattuja miehiä jotka vaimot on kouluttanut?

Vierailija
8/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei tosiaan ole mistään henkilökohtaisesta tuttavuudesta, vaan parin sanan vaihtamisesta satunnaisesti treenien ulkopuolella, 6. Kysymys koski nimenomaan sitä, miksi sellainen kenties on niin haastavaa (toki jokainen puhuu vain omasta, ei kaikkien miesten puolesta). :)

ap

Vierailija
9/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 03:18"]

Kyse ei tosiaan ole mistään henkilökohtaisesta tuttavuudesta, vaan parin sanan vaihtamisesta satunnaisesti treenien ulkopuolella, 6. Kysymys koski nimenomaan sitä, miksi sellainen kenties on niin haastavaa (toki jokainen puhuu vain omasta, ei kaikkien miesten puolesta). :)

ap

[/quote]

Vaikea sanoa, luulisin sen olevan aika henkilökohtaista? Itse tykkään jutella treenien ulkopuolella paljonkin ja monesti on jopa helpompi lähestyä jutteleen kuin treeneissä.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, anteeksi kun en kykene vastaileen, silmät ei pysy auki :(

Vierailija
10/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, onko niitä väärinkäsityksiä sitten kovin usein ilmassa? On mielestäni aika sääli, jos vian naisten kanssa voi jutella "normaalisti". En ole siis itse etsimässä miestä lajin parista ja ymmärrän hyvin sen, että treeneihin ei haluta sotkea mitään ihmissuhdehöttöä - olisi aika karseaa, jos kiva *oma* harrastus muuttuisi suhdedraamaksi. O_O

Vierailija
11/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 03:25"]

7, onko niitä väärinkäsityksiä sitten kovin usein ilmassa? On mielestäni aika sääli, jos vian naisten kanssa voi jutella "normaalisti". En ole siis itse etsimässä miestä lajin parista ja ymmärrän hyvin sen, että treeneihin ei haluta sotkea mitään ihmissuhdehöttöä - olisi aika karseaa, jos kiva *oma* harrastus muuttuisi suhdedraamaksi. O_O

[/quote]

Ei ole. Ja tuollaisella toiminnalla karsitaan loputkin mahdollisuudet moisiin. Se on hieman sääli, että kaltaisesi viattomat naiset kärsivät sukupuolesi edustajien(syöjättärien) touhuista. Tilanne voi muuttua ajan kuluessa, kun miehet huomaavat, ettet ole esim. miesjahdissa treenaamisen ohessa. T:7

Vierailija
12/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta 12. En ole tosiaan lähestynyt ketään muuten kuin yleisen juttelun merkeissä, melko ikävää jos osa treenikavereista nyt kuvittelee että pyrin pokaamaan, kun yritän olla normaalin sosiaalinen (muutaman sanan vaihtaminen vs. vierekkäin hiljaa seisominen vartin ajan). O_o Toivottavasti he ovat sentään kiinnittäneet huomiota siihen, että juttelen naisille yhtä lailla.

Muita mielipiteitä? Kuulisin miehet mielelläni lisääkin. 

ap

Vierailija
13/13 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up