keskenmeno ilman, että tiesit olevasi raskaana?
Onko kenellekkään käynyt näin? Itse epäilen vahvasti :/
Kommentit (20)
Jep. Kohdunulkoinen raskaus, ehkäisypillerit käytössä joten raskauden mahdollisuus ei todellakaan käynyt mielessä ennen kuin kovat kivut ja vuoto alkoi.
Siis mitä ap epäilee? Mulle on käynyt monestikin, ainahan jos kuukautiset ovat viikkoja myöhässä eikä kärsi sauraudesta on todennäköisintä että olet raskaana jos kerran peitot on heilunut.
Lopetin pillerit kolmisen kk sitten syötyäni niitä 9 vuotta, tarkoituksena laittaa minikierukka. Lääkärin kanssa päätettiin että annetaan kropan ensin palautua ja odotetaan muutamat kuukautiset ennen asennusta. Yhdet tulivat melko pian, touset heti parin päivän päästä ja sen jälkeen ei ole tullut. Alkuun tein raskaustestejä usein, koska vain kumi käytössä. Nyt en ole pitkään aikaan tehnyt. Tänään heräsin aamulla kamalaan kipuun alaselässä ja vatsassa. Kramppasi ja sattui niin että tuntui taju menevän. Heräsin kipuun kolmesti, ja vuosin rajusti todella vaaleanpunaista verta. Kipu on edelleen kova
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:22"]
Onko kenellekkään käynyt näin? Itse epäilen vahvasti :/
[/quote]
Taisi olla Teeman dokumentti muutama vuosi takaperin jossa mainittiin, että 7/10 raskaudesta menee kesken viikon sisällä hedelmöityksestä ja nainen vain luulee ettei tärpännyt. Loput 3/10 pitää sisällään syntyvät lapset, abortoidut ja myöhemmät keskenmenot.
Varmaan järkyttävää.. Hirveet kivut ja vuoto, eikä hajuakaan, mitä tapahtuu! Voimia ja myötätuntoa sinulle lähettelen
No tee testi. Voi olla vaikka ku.
Mikä on minikierukka?
Minikierukka on ymmärtääkseni vuoden 2014 keksintö, Turussa tutkittu. Pienempi kuin normikierukka ja vähemmän hormoneja jotka vaikuttavat vain pienellä alueella kohdussa. Sopii niille joille mikään muu ehkäsyväline ei ole hyvä. Mullekki asennetaan ensi viikolla:)
Nökyykö testissä jo tapahtunut keskenmeno raskautena?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:53"]Nökyykö testissä jo tapahtunut keskenmeno raskautena?
[/quote]
Ei näy. Raskaushormonia ei enää erity kun on mennyt kesken.
ap, oliko menkat kuinka paljon myöhässä?
ja onko kierukka hormonikierukka vai kupari?
Molemmista kierukoista on nykyisin olemassa aiempaa pienikokoisempi versio.
Mulla on tullut noita ns. kemiallisia raskauksia eli todella varhaisia keskenmenoja.
Mutta siitä olen tiennyt että olen ollut hetken raskaana kun olen saanut todella heikon haamun raskaustestiin ennen menkkojen oletettua alkua.
Mulla on aina noissa varhaisissa keskenmenoissa tullut tavallista kipeemmät menkat ja runsaammat ja se veri on sitten sellasta punasta ja siina tummia klönttejä paljon ja monen päivän ajan.
Ap tee raskaustesti. Jos positiivinen niin varaa aika varhaisultraan jollei vuoto voimistu selkeästi. Vaaleanpunainen vuoto ja kivut voi olla ihan tavallisia raskausoireita. Jos testi nega niin odottele vielä menkkojen tuloa, jos eivät ala niin pyydä tk:sta raskaustesti verikokeella.
Kannattaa vielä tehdä clearbluen digitaalinen testi niin ei jää mitään epäselvyyksiä tuloksesta. Tsemppiä! -17
Mitä väliä sillä on? Miten te jaksatte ruotia noita pillueritteitänne?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:46"]Mitä väliä sillä on? Miten te jaksatte ruotia noita pillueritteitänne?
[/quote]
Vittu että oot perseestä
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:53"]Nökyykö testissä jo tapahtunut keskenmeno raskautena?
[/quote]
Ei näy. Raskaushormonia ei enää erity kun on mennyt kesken.
[/quote]
Näkyy. Itselleni tehtiin lääkkeellinen keskeytys kuolleesta sikiöstä ja käskettiin mennä tarkistamaan verikokeilla että onko se onnistunut. Jos teet itse testin, se näyttää plussaa koska raskaushormoni ei poistu kehosta heti. Verikokeilla tarkkaillaan raskaushormonin määrää, joka kertoo onko siellä eloa.
Minä sain keskenmenon viikolla 6, olin tehnyt raskaustestin vasta viikkoa ennen. Onnen huipulta suruun