Miksi vaikeita naisia sanotaan vahvoiksi
Mistä lähtien hankalat naiset ovat olleet vahvoja? Kuuluuko ystäväpiiriisi näitä?
Kommentit (53)
kuitenkin kannattaa olla avoin mikäli jotain haluaa kovasti. mieluiten tälle itselleen.
ja kannattaa sanoa että halua nähdä vaikka viimeistään puolta toista kuukautta ennen, tai sitten vaikka parin päivän päästä. koska ensimmäisessä tapauksessa mies tuntee että ettei edellisten näkemisten pohjalta ole kauhea hoppu vaikka katsellaankin, mutta oikeasti naine halaa nähdä paljon aikaisemmin.
En pidä vahvuutena tuollaista, kun minun mieheni kuoli ja koirani petti talo räjähti, en itkenyt yhtään ja heti jaksoin vaan porskuttaa ja kenellekään en mitään valittanut ja töitä vaan tein. Ja nyt olen niin vahva että!
Minusta vahva ihminen on sellainen joka on oikeasti käynyt pohjalla, hajonnut miljardeiksi atomeiksi ja tahtonut kuolla, mutta on MYÖNTÄNYT tarvitsevansa apua. On sen verran rohkea, että pyysi toisilta apua. Vahva ihminen itkee. Sellainen joka ei koskaan itke, ei ole vahva, sellainen on tunnevammainen.
Vahvalla ihmisellä on tunteet ja se uskaltaa tuntea niitä vaikeitakin tunteita, eikä pakene työnarkomaniaan, ja ylenkatso sellaisia ihmisiä jotka käyvät ne omat kriisinsä läpi, meni siihen aikaa sitten kuinka paljon tahansa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:18"]
Ehkä sanotaan vahvoiksi kun heitä pelätään ..miksi muuten vahvat naiset pitävät älämölöä joka asiasta? Olisko kyseessä itsepäisyydestä yhdistettynä tyhmyyteen? En ole kyllä tavannut itsetehosteista "vahvaa naista" kovin korkeilla paikoilla työelämässä. Eli olisko se vahva nainen kumminkin tosiaan itsepäinen eikä sovi johtotehtäviin kun ego liian iso.
[/quote]
Kaksoisstandardi. Ne ominaisuudet, jotka nähdään miehissä osoituksena johtaja-ominaisuuksista, nähdään naisissa hankaluutena, Vrt. "Johtaja-ainesta" vs. "noita-akka".
Mikä on toisen vahvuus on toisen vaikeus. Voin esimerkiksi kuvitella että niiden esimiesten mielestä jotka järjestäen työpaikkakiusaavat naisia mielestä se nainen joka laittaa lopun tuolle toiminnalle (myötätuntoisesti, asiallisesti, perustellusti, yhteisön hyvinvointia ajatellen) on vaikea ämmä.
SAnaa käytetään väärin. Minä olen omasta mielestäni vahva nainen. Olen ujohko0, kiltti ja hiljainen, mutta vahva. Vahvalla tarkoitan sitä, että koulukiusaamisesta ei ole jäänyt traumoja, mulla on voimia yrittää uutta jos entinen juttu ei onnistu ja lapsen sairaus ei ole saanut minua itkemään, vaan toimimaan. Muille huutaminen ja itsestään metelin pitäminen ei ole vahvuutta, vaan heikkouksien piilottamista. Vaikka olen hiljainen, puhun kyllä, jos on asiaa, enkä pelkää puhua. Sekin on yksi vahvuusominaisuus. Mutta jos ulkopuolisilta kysyttäisiin, kukaan ei käyttäisi minusta sanaa vahva. Sellainen kuitenkin olen. Käyn nykyään myös pitkää työmatkaa, enkä valita, koska nautin työstäni. Juuri yksi itseään vahvana pitävä huutaja jäi työttömäksi, mutta hän ei tähän lähde. Heikko tapaus, ei ole edes perhe-esteitä ja asuntonsakin möi pois, kun oli liian kallis pitää työttömänä.
Huono käytös ja muille huutaminen ei ole jämäkkää. Kyllä mun entinen opiskelukaveri on sellainen jämäkkä nainen ja johtotehtävissä. Mutta hän on mukava ja työkaveritkin tykkää, mieheni oli monta vuotta hänen alaisenaan ennenkuin vaihtoi paremman palkan perässä toiseen paikkaan. Ei tuon naisen tarvitse huutaa muille tai haukkua muita. Huutava ja haukkuva ei ole vahva, vaan pelle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:03"]
On omituista, että nainen ei saisi olla vahva henkisesti ja jämäkkä toimissaan. Hänet koetaan heti hankalaksi ja vaikeaksi. Toisaalta sanotaan aina, että niin kauan kuin nainen ei ole jämäkkä ja pidä puoliaan, hän ei etene yhteiskunnan ylemmille portaille. Sitten kun hän vastaa huutoon, hän on hankala, vaikea, ilkeä, kuikkuinen jne. Ihmettelen, että täälläkin naiset juuri ovat kaivamassa maata toisten jalkojen alta. Hävetkää, nynnyt!
[/quote]
Kyllä hyvät tyypit etenee ilman öykkäröintiä. Öykkörintiä tarvitsevat juuri ne, jotka eivät ole hyviä tyyppejä, eikä heistä johtamaankaan ole.
Kaikki vahvat naiset eivät ole vaikeita, mutta monia vaikeita naisia sanotaan vahvoiksi. On rumaa sanoa toista öykkäriksi tms. joten sanotaan vahva.
Esim. työkaverini on erittäin vahva nainen töissä, kaveripiirissä ja kotona. Hän ei välitä muisten mielipiteistä ja on tästä erittäin ylpeä. Vain hänellä on väliä. Kun ensimmäisen kerran tapasin hänet, niin luulin hänen vitsailevan. Järkytys oli suuri, kun tajusin että hän todellakin on tuollainen öykkäri.
Esim. meillä on käytössä neuvotteluhuone, jota jokainen vuorollaan varaa. Tämä uusi työntekijä ilmoitti, että hän varaa ko. huoneen koko vuodeksi ja muut voivat kysyä jos haluavat lainata sitä. Lainaaminen käy, jos hänellä ei juuri satu olemaan silloin huoneelle käyttöä. Eipä ole sen jälkeen tarvinnut sitä huonetta lainata. On survouduttu työntekijöiden omiin huoneisiin. Ekana työpäivänä hän huomasi että minulla on kaksi tuolia (työtuoli ja satulatuoli). Hän vain ilmoitti, että haluaa ottaa sen minun satulatuolini. Jäin suu auki katsomaan, että mitä sä sanoit. Pidin tuolista kiinni ja sanoin että voit kyllä tilata tuolin itsellesi. Kuulemma tilaaminen kestää niin kauan, että ottaa sen tuolini. En antanut.
Juu, vahva on.
Samoin ihmetyttää miksi lihavat ovat "naisellisia"
Minä määrittelen vahvuuden (sukupuolesta riippumatta) niin, että hoitaa asiansa tekemättä siitä sen suurempaa numeroa. Vastoinkäymiset hoidetaan eikä juosta terapeuteilla tai vinguta ystäville miten on vaikeaa. Sitten kun asia on hoidettu voi romahtaa.
Oikein. Tässä tapauksessa olet punninnut asioita ja pystynyt tekemään sinulle hyvät ratkaisut. Mielestäni olet vahva ja viisas. Ja selvästi kehityt ihmisenä. Upeaa.
Oma kokemus ns. vahvoista on, että meillä on yleensä tarkoitus osoittaa omaa paremmuuttaan muiden ns heikkoudella. Heidät käsityksensä heikkoudesta on mm. hiljainen, empaattinen, älykkö yms mutta heillä on vain tämä yksi totuus elämästä. He eivät näe omassa käytöksessään mitään väärää eivätkä kehity ihmisenä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 07:49"]Kaikki vahvat naiset eivät ole vaikeita, mutta monia vaikeita naisia sanotaan vahvoiksi. On rumaa sanoa toista öykkäriksi tms. joten sanotaan vahva.
Esim. työkaverini on erittäin vahva nainen töissä, kaveripiirissä ja kotona. Hän ei välitä muisten mielipiteistä ja on tästä erittäin ylpeä. Vain hänellä on väliä. Kun ensimmäisen kerran tapasin hänet, niin luulin hänen vitsailevan. Järkytys oli suuri, kun tajusin että hän todellakin on tuollainen öykkäri.
Esim. meillä on käytössä neuvotteluhuone, jota jokainen vuorollaan varaa. Tämä uusi työntekijä ilmoitti, että hän varaa ko. huoneen koko vuodeksi ja muut voivat kysyä jos haluavat lainata sitä. Lainaaminen käy, jos hänellä ei juuri satu olemaan silloin huoneelle käyttöä. Eipä ole sen jälkeen tarvinnut sitä huonetta lainata. On survouduttu työntekijöiden omiin huoneisiin. Ekana työpäivänä hän huomasi että minulla on kaksi tuolia (työtuoli ja satulatuoli). Hän vain ilmoitti, että haluaa ottaa sen minun satulatuolini. Jäin suu auki katsomaan, että mitä sä sanoit. Pidin tuolista kiinni ja sanoin että voit kyllä tilata tuolin itsellesi. Kuulemma tilaaminen kestää niin kauan, että ottaa sen tuolini. En antanut.
Juu, vahva on.
[/quote]taitaa olla umpihullu.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 19:03"]
Varsinkin heikot miehet pelkäävät vahvoja naisia koska huomaavat heidän seurassa kuinka vajaavaisia ovat itse ihmisenä. Sikis kai heikot miehet sanovat että vahvat naiset on hankalia.
[/quote]
Menit sitten muuten asiallisen tekstin pilaamaan populistisella yleistyksellä, joka kertoo enemmän sinusta kuin asiasta josta kirjoitit.