Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen! Mitä sanoisit läheisellesi..

Vierailija
13.02.2015 |

..joka aikoo mennä sukupuolenkorjaukseen? Millä tavalla reagoisit asiaan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:47"]

Uskon, että pääasiasssa kuuntelisin, mitä hän haluaa asiasta kertoa. Tukisin häntä ihmisenä, mutta en aktiivisesti kannustaisi häntä tekemään sitä, mitä hän on tekemässä. Tuskin edes sanoisin (en sanoisi) omaa näkemystäni asiasta, koska tiedän, että minun sanomiseni ei hänen mielipidettään muuttaisi. Minulla kuitenkin olisi ja on tuollaisesta asiasta vahva mielipide, mutta jos läheiseni tuollaisessa prosessissa olisi, pitäisin siinä tapauksessa mielipiteen omana tietonani.

[/quote] Mikä oma näkemyksesi sitten on?

[/quote]

Minun näkemykseni on se, ettei ihmisen pidä mennä tuollaisia toimenpiteitä tekemään. Mutta kuten kirjoitin, en toisi esille tätä mielipidettäni, jos joku vakaasti olisi prosessissa tekemässä tuollaista toimenpidettä. Minusta ihmisen rinnalla kulkeminen on siinä tapauksessa tärkeämpää, sillä uskon, että tuollainen prosessi ei ole helppo. En voisi kuitenkaan aktiivisesti kannustaa häntä siinä mitä hän on tekemässä, sillä koen että se olisi oman näkemykseni vastaista.

Vierailija
62/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:47"]

Uskon, että pääasiasssa kuuntelisin, mitä hän haluaa asiasta kertoa. Tukisin häntä ihmisenä, mutta en aktiivisesti kannustaisi häntä tekemään sitä, mitä hän on tekemässä. Tuskin edes sanoisin (en sanoisi) omaa näkemystäni asiasta, koska tiedän, että minun sanomiseni ei hänen mielipidettään muuttaisi. Minulla kuitenkin olisi ja on tuollaisesta asiasta vahva mielipide, mutta jos läheiseni tuollaisessa prosessissa olisi, pitäisin siinä tapauksessa mielipiteen omana tietonani.

[/quote] Mikä oma näkemyksesi sitten on?

[/quote]

Minun näkemykseni on se, ettei ihmisen pidä mennä tuollaisia toimenpiteitä tekemään. Mutta kuten kirjoitin, en toisi esille tätä mielipidettäni, jos joku vakaasti olisi prosessissa tekemässä tuollaista toimenpidettä. Minusta ihmisen rinnalla kulkeminen on siinä tapauksessa tärkeämpää, sillä uskon, että tuollainen prosessi ei ole helppo. En voisi kuitenkaan aktiivisesti kannustaa häntä siinä mitä hän on tekemässä, sillä koen että se olisi oman näkemykseni vastaista.

[/quote]

Lisään vielä tähän sen, että jos tätä uskovaisuusnäkökulmaa tässä kysytään, niin eihän se ihmisen sukupuoli niistä ulkoisista kirurgisista toimenpiteistä tai hormonihoidosta mihinkään muutu. Kromosomit ovat ja pysyvät. Hormonihoidot ymmärrän kyllä sellaisessa tapauksessa, jossa henkilöllä on molempien sukupuolten sukupuolielimet ja siinä tapauksessa joudutaan tekemään tietoinen päätös, kumman sukupuolen mukaan lapsi kasvatetaan. Jos siinä tulee jotain ongelmia myöhemmin ja koetaan että tarvitaan jotain hormonihoitoa, niin se mahtuu kyllä minun ajatusmaailmaani, enkä sitä pidä arveluttavana. Ei tällaisia asioita Raamatussa ole, joten en voi sanoa tämän näkemyksen perustuvan varsinaisesti Raamattuun, vaikka uskovainen olenkin. Jos joku ajattelee eri tavalla tästä asiasta, niin se voi olla ihan yhtä "oikein".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi tietää olevansa väärää sukupuolta, jos ei ole mitään ominaisuuksia tai tuntemuksia jotka kuuluu vain naisille tai miehille? (pois lukien ne biologiset, joita ei välttämättä voi korjauksin muuttaa) 

Samat ihmiset, jotka ovat sitä mieltä ettei sukupuolia ole, ovat suosimassa näitä muutoksia. Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi