Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen! Mitä sanoisit läheisellesi..

Vierailija
13.02.2015 |

..joka aikoo mennä sukupuolenkorjaukseen? Millä tavalla reagoisit asiaan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin häntä, haluaisin ymmärtää mistä on kyse.

Vierailija
42/63 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:40"]

Kuuntelisin häntä, haluaisin ymmärtää mistä on kyse.

[/quote] Hyvä asennoituminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, miten ihmiset, jotka eivät tiedä jostain asiasta mitään, voivat olla niin varmoja siitä, mikä on totuus. Transsukupuolisuus on yksi näistä asioista, joihin jokaisella on mielipide, joka ilmeisesti on aina asiaa vuosia ja vuosia tutkineiden asiantuntijoiden mielipidettä parempi ja oikeampi.

Vierailija
44/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
45/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea asia mutta pääsääntöisesti jokainen vastaa OMISTA teoistaan Jumalan edessä. Toki esim papit ja saarnaajat ovat vastuullisia myös siitä mitä opettavat eli jos opettavat väärin ja joku tekee sen vuoksi väärin niin vastuussa on sitten myös pappi/saarnaaja. Mutta itse uskon että maailmassa on paljon sairauksia ja nähdäkseni on mahdollista että jollain esim sukupuoli on väärä. Kuitenkin olen 100 varma, että jotkut lähtee noihin liian kevyin perustein samoin kuin kokeilemaan homoutta tms. Lähinnä siis kysyttäessä kehoittaisin miettimään asiaa vakavasti ennenkuin lähtee sitä toteuttamaan. 

Uskon että JUMALA loi miehen ja naisen ja Hän loi heidät kaikinpuolin terveiksi. Jumala ei luonut sairautta, syöpää, väärää sukupuolta, homoutta, sokeutta, alkoholismia...nämä on tehnyt Saatana eli tämän maailman Herra. Tällä en tarkoita että uskovat ois aina terveitä. Elämme tässä sairaassa maailmassa jossa kaikki hyvä mitä Jumala loi on nyt Saatanan toimesta vääristynyttä. Mutta tämä ei kestä ikuisesti!

Vierailija
46/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:46"]

Vaikea asia mutta pääsääntöisesti jokainen vastaa OMISTA teoistaan Jumalan edessä. Toki esim papit ja saarnaajat ovat vastuullisia myös siitä mitä opettavat eli jos opettavat väärin ja joku tekee sen vuoksi väärin niin vastuussa on sitten myös pappi/saarnaaja. Mutta itse uskon että maailmassa on paljon sairauksia ja nähdäkseni on mahdollista että jollain esim sukupuoli on väärä. Kuitenkin olen 100 varma, että jotkut lähtee noihin liian kevyin perustein samoin kuin kokeilemaan homoutta tms. Lähinnä siis kysyttäessä kehoittaisin miettimään asiaa vakavasti ennenkuin lähtee sitä toteuttamaan. 

Uskon että JUMALA loi miehen ja naisen ja Hän loi heidät kaikinpuolin terveiksi. Jumala ei luonut sairautta, syöpää, väärää sukupuolta, homoutta, sokeutta, alkoholismia...nämä on tehnyt Saatana eli tämän maailman Herra. Tällä en tarkoita että uskovat ois aina terveitä. Elämme tässä sairaassa maailmassa jossa kaikki hyvä mitä Jumala loi on nyt Saatanan toimesta vääristynyttä. Mutta tämä ei kestä ikuisesti!

[/quote]

Suomessa ei voi lähteä korjausprosessiin kovin kevein perustein. Sitä edeltää hyvin pitkä tutkimusjakso. Sukupuolta ei Suomessa voi vain päättä "vaihtaa" hetken mielijohteesta. Transsukupuolisilla ei ole helppoa, itsemurhia tehdään paljon, koska sitä ei vaan toiset kestä. Monille vaihtoehtoina on joko sukupuolenkorjaus tai kuolema/mielenterveyden lopullinen romahtaminen.

Itse uskon, että Jumala (tai joku) loi maailmaan jonkinlaisen polariteetin. Mies ja nainen ovat karkeita ja lihallisia määritelmiä, joilla ihmiset luokittelevat toisiaan tässä elämässä. Polaarisuutta voi olla muutenkin. Sitä voi olla naisen ja naisen välillä, ja miehen ja miehen välillä.

Vierailija
47/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että sukupuolenkorjaus on pitkän tien pää. Toivoisin ystävälleni parasta, että leikkaus menee hyvin. Kysyisin voinko jotenkin olla avuksi tai tueksi. Jos tulisi ilmi, että uskonnollisuuteni vuoksi minua pidetään suvaitsemattomana, olisin pettynyt koska olen sama ihminen kuin ennenkin.

En usko että on minun asiani tuomita ihmisiä. On tekoja ja taipumuksia joita en hyväksy (eikä niitä hyväksy Suomen lakikaan) mutta sukupuolenkorjaus ei todellakaan kuulu niihin. 

Vierailija
48/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin: Aha. Koska en tiedä aiheesta sen kummempaa ja itsehän tietää mitä haluat. Sanoisin ehkä "oletko varma", koska se on kuitenkin peruuttamatonta ja Chris Owen katui sitä. Ja muita leikattuja en tiedä.

Jos kyse omasta perheenjäsenestä niin käskisin miettimään vielä ja harkitsemaan. Ja tenttaisin enemmän ennen kuin antaisin luvan.

Ei tässä kyllä uskosta ole kyse pätkääkään. Terveysasia kuten vaikka leikkaatko tukkasi tai vedätkö irti viisaudenhampaasi.

t. uskova

Vierailija
49/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:10"]

Tiedän, että sukupuolenkorjaus on pitkän tien pää. Toivoisin ystävälleni parasta, että leikkaus menee hyvin. Kysyisin voinko jotenkin olla avuksi tai tueksi. Jos tulisi ilmi, että uskonnollisuuteni vuoksi minua pidetään suvaitsemattomana, olisin pettynyt koska olen sama ihminen kuin ennenkin.

En usko että on minun asiani tuomita ihmisiä. On tekoja ja taipumuksia joita en hyväksy (eikä niitä hyväksy Suomen lakikaan) mutta sukupuolenkorjaus ei todellakaan kuulu niihin. 

[/quote]

Leikkaukset ovat pieni osa prosessia, ja kaikki eivät halua leikellä alapäätään ollenkaan. Joitakin ei leikata ollenkaan. Prosessi on monelle paremman ja inhimillisemmän elämän mahdollistaja.

Mielestäni suhtaudut asiaan hienosti. Uskovaisten pitäminen lähtökohtaisesti suvaitsemattomina on väärin. Jumalaan uskominen ei tee yksilöstä automaattisesti tietynlaista. :)

Vierailija
50/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]

Siinä vaiheessa kun ihmisen moraali perustuu jumalaan ja raamattuun niin voidaan sanoa että ihminen on aika moraaliton.

Tämä ihminen ei kykene muodostamaan omaa moraaliaan vaan on alistettu orjamoraalille.

Tämä ihminen toimii oikein koska silloin saa palkkion pääsee taivaaseen ja jos toimii väärin joutuu helvettiin.

Tätä ihmistä voidan verrata ihmiseen joka noudattaa lakia vain rangaistusten pelossa.

Minä en sanoisi mitään koska se ei kuulu minulle!

[/quote] Hmm.. orjamoraali.. olen kuullut tuon sanan joskus aiemminkin.

[/quote]

Nietzschet luettu. Toivottavasti ymmärrettykin.

Vierailija
51/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:16"]

Sanoisin: Aha. Koska en tiedä aiheesta sen kummempaa ja itsehän tietää mitä haluat. Sanoisin ehkä "oletko varma", koska se on kuitenkin peruuttamatonta ja Chris Owen katui sitä. Ja muita leikattuja en tiedä.

Jos kyse omasta perheenjäsenestä niin käskisin miettimään vielä ja harkitsemaan. Ja tenttaisin enemmän ennen kuin antaisin luvan.

Ei tässä kyllä uskosta ole kyse pätkääkään. Terveysasia kuten vaikka leikkaatko tukkasi tai vedätkö irti viisaudenhampaasi.

t. uskova

[/quote]

Tiedän monia, jotka ovat tappaneet itsensä, koska ympäristö tuomitsi ja tunsivat olevansa loukussa. On vaikea elää kun kun oma keho, väline, jolla pitäisi elää, tuntuu yhtä vieraalta kuin joku esine. Voi olla, ettei elämä maistu yhtään miltään.

Toivoisin, että ihmiset olisi varovaisia sen kanssa, miten transihmisiin suhtautuu. Kyse voi olla oikeasti elämästä ja kuolemasta. Kyseinen ihminen voi esim. mielenterveytensä kanssa tasapainotella jatkuvasti veitsen terällä. Moni tuntee syyllisyyttä ja häpeää siitä, millainen on. Se asia on läsnä jokaisessa päivässä joka hetki jollain tavalla. Kaapista ulos tuleminen on todella vaikeaa, ja siinä vaiheessa kun se tehdään, asiat on todennäköisesti mietitty ihan kunnolla läpi moneen kertaan.

Ja vielä tuosta, että ei kaikki transihmiset ole mitenkään leikattuja. Prosessin tärkein juttu on hormonit. Leikkauksia ei aina tehdä lainkaan, eikä kaikki leikkauta alakertaansa. Leikkaukset on aina iso juttu, eikä niitä lähdetä kevein perustein tekemään. Alakerran leikkaaminen etenkin on sellainen juttu, ettei siihen kevyesti lähdetä.

Vierailija
52/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti siitä, olisiko hän uskossa myös. Mikäli olisi, kehottaisin häntä rukoilemaan ja "setvimään asian" Luojansa kanssa. En sanoisi kannustavana häntä, mutta sanoisin, etten ikinä hylkäisi häntä tai syrjisi. Hän olisi itse tehnyt päätöksensä, johon hänellä on täysi oikeus. Kun kerran Jumalani on suonut meille vapauden valita, mikä minä olen sitä kieltämään? En ole Luojaani suurempi.
Ihanne olisi, mikäli läheisellä olisi niin vahva usko Jumalaan, että hän voisi olla onnellinen ottaessaan ristinsä seuratakseen Jeesusta. Mutta kuten sanoin, vapaa valinta.
Jos kyse olisi ei uskovaista en sanoisi mitään. En hyvää, en pahaa. Mitä hän uskovan mielipiteellä tekisi, kun ei kuitenkaan itse usko?

Vierailija
53/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
54/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uskovaisia linjoilla

Vierailija
55/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:19"]

[/quote]Ainahan heitä on

Vierailija
56/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:19"]

[/quote]Ainahan heitä on

[/quote] Kaikkialla on evankelioitava

Vierailija
57/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sukupuoli sitten on? Mitä se on kun ihminen "tuntee olevansa jotain sukupuolta" ? Nykyäänhän juuri korostetaan ettei mitään sukupuolia ole, paitsi biologisesti? Mikä on naiseutta ja mikä miehisyyttä? 

Vierailija
58/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:37"]

Mikä se sukupuoli sitten on? Mitä se on kun ihminen "tuntee olevansa jotain sukupuolta" ? Nykyäänhän juuri korostetaan ettei mitään sukupuolia ole, paitsi biologisesti? Mikä on naiseutta ja mikä miehisyyttä? 

[/quote] Niin.. on myös sanottu, että sukupuoli on toistoa.

Vierailija
59/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysytte uskiksilta mielipiteitä asioihin? Ei ketään tervettä ihmistä kiinnosta vähääkään mitä mieltä joku uskovainen on yhtään mitään. On jo todistettu että heillä ei ole aivotoimintaa koska ovat uskovaisia, joten miksi kysyä heiltä yhtään mitään yhtään mistään? Antakaa heidän homehtua keskenään siellä saman aidan sisällä minne ne kaikki kuuluu.

Vierailija
60/63 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:44"]

Miksi kysytte uskiksilta mielipiteitä asioihin? Ei ketään tervettä ihmistä kiinnosta vähääkään mitä mieltä joku uskovainen on yhtään mitään. On jo todistettu että heillä ei ole aivotoimintaa koska ovat uskovaisia, joten miksi kysyä heiltä yhtään mitään yhtään mistään? Antakaa heidän homehtua keskenään siellä saman aidan sisällä minne ne kaikki kuuluu.

[/quote] Niin no..omassa lähipiirissäni on uskovia, joten heidän mielipiteensä vaikuttaa jonkin verran omaan elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän