Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

virtsatulehdus, TAAS. en jaksa :(

Vierailija
13.02.2015 |

eilisestä asti juosuttanut vessassa, nyt sitten kipua navan vieressä ja polttelua alapäässä. mistä helkutista näitä oikein tulee?! vuodessa vähintään kolme.. söin 2 vuotta putkeen estolääkitystä, mutta alkoi epäilyttää mitä se pidemmän päälle tekee elimistölle joten lopetin.

otin juuri c-vitamiinia reilu satsin ja keskityn nyt juomaan paljon vettä. jos olo pahenee, soitan huomenna lääkäriin ja koetan saada lääkemääräyksen apteekkiin. päivystykseen en nyt ainakaan lähde istumaan!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ehkäisykapseli aiheuttaa limakalvojen ohenemista? Söin itse e-pillereitä jA oli 10 vuoden tulehduskierre, joka katkesi kuin seinään lopetettuani pillerit.

Vierailija
2/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, niin tuttua! :( minulla auttaa jatkuviin tulehduksiin puolen vuoden antibioottikuuri. Eli kun tulehduksia alkaa tulla ihan peräkkäin, saan puoli vuotta antibiootteja, jotka katkaisevat kierteen joksikin aikaa. Kannattaa kokeilla. Olet varmaan jo karsinut ruokavaliostasi liiallisen sokerin (myös liiat hedelmät) ja hiivan, jos et niin se ehdottomasti auttaa. Lisäksi marjojen syöminen ja jopa liioitellun runsas vedenjuonti ja alapesu. Lämpimät vaatteet aina. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:32"]Voi, niin tuttua! :( minulla auttaa jatkuviin tulehduksiin puolen vuoden antibioottikuuri. Eli kun tulehduksia alkaa tulla ihan peräkkäin, saan puoli vuotta antibiootteja, jotka katkaisevat kierteen joksikin aikaa. Kannattaa kokeilla. Olet varmaan jo karsinut ruokavaliostasi liiallisen sokerin (myös liiat hedelmät) ja hiivan, jos et niin se ehdottomasti auttaa. Lisäksi marjojen syöminen ja jopa liioitellun runsas vedenjuonti ja alapesu. Lämpimät vaatteet aina. Voimia!
[/quote]

Anteeksi, en lukenut tekstiäsi huolella! Ehdottomasti estolääkitys on kahdesta pahasta pienempi, tulehdus voi olla kohtalokasta ja äärettömän vaarallinen munuaisille ja vahingoittaa virtsaputken pintaa. -16

Vierailija
4/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalokapselit auttoi mulla ja lisäksi siihen estolääkitys. Oletko käynyt gynellä?

Vierailija
5/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:06"]Hei ostapa estrogeeniä! Minulla lakkasi tulehdukset ym. vaivat estrogeenipuikoilla :) :) :)

http://www.novonordisk.fi/images/HRT/mikkola_artikkeli_sininen_pohja.pdf

Lue ylläoleva!!

Estrogeeninpuutos altistaa myös toistuville virtsatietulehduksille. Tulehdukset voivat ahtauttaa virtsaputken ulkosuuta, jolloin virtsarakon täydellinen tyhjeneminen hankaloituu. Rakkoon jäänyt virtsa toimii kasvualustana bakteereille, joka puolestaan altistaa virtsatietulehdusten kierteelle. Virtsaputken polton tunne, kirvely virtsatessa tai tiputtelu virtsaamisen jälkeen voivat olla merkkejä virtsaputken alueen muutoksista ja vaativat lisäselvittelyjä. Estrogeenivaikutuksen väheneminen voi olla myös yksi syy lisääntyneeseen virtsaamisen 
[/quote]

Kannattaa käydä ihan ultraääni- ja tähystystutkimuksissa, joissa tarkistetaan rakon tyhjentyminen. Esimerkiksi minulla siinä ei ollut mitään vikaa, eikä tulehduksille ole osattu löytää yksittäistä syytä. -16

Vierailija
6/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi odottaa. Siskollani iski tulehdus ja hän päätti hammasta purren olla työpäivän loppuun. Tulehdus meni parissa tunnissa munuaisiin ja hän oli vähällä kuolla

Vierailija
7/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen VTI n. 1-2 kertaa KUUKAUDESSA. Ihan todella tuskallista, välillä lievempänä ja sitten oli niitä kun olin täysin toimintakyvytön, 40 asteen kuumeessa ja ongenkoukku alapäässä. Pahimpien tulehdusten aikana en todellakaan voinut odotella aamuun, edes paria tuntia kun makasin vessan lattialla ja pissasin verta.

Apu kuitenkin löytyi:

- Vaihdoin e-pillerit Merciloniin

- Karpalokapselit (Karpalact on parhaaksi todettu)

- Suihkuun heti seksin jälkeen, ja ehdottomasti pissalla käynti! Juo vaikka vettä ensin jollei muuten tunnu siltä. Jos päivän aikana useamman kerran on hommissa, niin mies välissä myös kunnon suihkuun - muuten ne vanhat pöpöt pääsee taas valloilleen.

- Juo paljon. Ihan sama mitä, vaikka vain vettäkin.

- Jos on ollut ''riskikäytöstä'', eli esim harrastettu monta kertaa päivässä seksiä ja paikan hinkkaantuneet (tämäkin voi olla riski, kun virtsaputken suu ärtyy), niin yksi ab-tabletti.

- Maitohappobakteerit.

- Silloin tällöin kuurina alapään ph-tasapainoa ylläpitäviä voiteita (myydään sellaisina ''ruiskuina'', kuullostaa ällöltä mutta toimii).

Nimimerkillä ei 1,5 vuoteen enää yhtäkään tulehdusta :) Tein nämä muutokset kun aloin jo todenteolla kärsimään jatkuvista tulehduksista, olin yhden kesän aikana pois töistä yhteensä varmasti useita viikkoja.

Vierailija
8/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi stringien käytön lopettaminen ja muutenkin lämpimämmin pukeutuminen

Vierailija
9/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo karpalomehua tai osta sianpuolukanlehtiä ja keitä niistä teetä säännöllisesti.

Vierailija
10/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuo karpalomehu (sokeriton) auttaa ja myös sianpuolukkatee. Karpalo oli minusta tehokkaampi. Jätä sokeri syömättä, se auttaa ehkäisemään kaikkia tulehduksia.

Vierailija
11/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän peppuseksiä tai parempaa hygieniaa siinä! Ei kakkosesta suoraan ykköseen.

Vierailija
12/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista aina seksin jälkeen tyhjentää rakko. Tiristä vaikka väkisin pari tippaa ;) huuhtelee pöpöt pois virtsaputkesta.

Vierailija
13/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia.

Vierailija
14/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet? Onko hormonitoiminta kunnossa? Käytäthän villahousuja aina ulkona?

Vierailija
15/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuo ongelma kun söin e-pillereitä. Tulehdukset loppuivat kuin seinään ehkäisymenetelmän vaihtamisen myötä.

Vierailija
16/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissaan aina sekä ennen seksiä, että jälkeen. sokeritonta karpalomehua join varmaan vuoden putkeen, hampaat irvessä aloitin aamun sillä. lapsena ei ollut yhtään tulehdusta, teininä alkoivat :/

en tosissaan keksi, mistä alttius niihin !!!!!!

ap

Vierailija
17/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:01"]

Minulla oli tuo ongelma kun söin e-pillereitä. Tulehdukset loppuivat kuin seinään ehkäisymenetelmän vaihtamisen myötä.

[/quote]

no minulla on kapseli jo viidettä vuotta. sitä ennen oli e-pillerit

ap

Vierailija
18/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ostapa estrogeeniä! Minulla lakkasi tulehdukset ym. vaivat estrogeenipuikoilla :) :) :)

Lue ylläoleva!!

Estrogeeninpuutos altistaa myös toistuville virtsatietulehduksille. Tulehdukset voivat ahtauttaa virtsaputken ulkosuuta, jolloin virtsarakon täydellinen tyhjeneminen hankaloituu. Rakkoon jäänyt virtsa toimii kasvualustana bakteereille, joka puolestaan altistaa virtsatietulehdusten kierteelle. Virtsaputken polton tunne, kirvely virtsatessa tai tiputtelu virtsaamisen jälkeen voivat olla merkkejä virtsaputken alueen muutoksista ja vaativat lisäselvittelyjä. Estrogeenivaikutuksen väheneminen voi olla myös yksi syy lisääntyneeseen virtsaamisen 

Vierailija
19/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:06"]

Hei ostapa estrogeeniä! Minulla lakkasi tulehdukset ym. vaivat estrogeenipuikoilla :) :) :)

Lue ylläoleva!!

[/quote]

Reseptillä tai ilman. Heti apteekkiin mars!

Vierailija
20/22 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kierteessä aikoinani, vaikken ollut suhteessa ja harrastanut siis lainkaan seksiä. Ei se tulehdus aina johdu huonosta hygieniasta tai vääristä seksitavoista. Estolääkitykselläkin olin aikani. Minulla on aina Kefeksin-kuuri lääkekaapissa odottamassa, jos tulehdus iskee. Tk:sta saa, kun on edes yhden kerran antanut pissanäytteen ja sanonut, että on toistuva vaiva. Tosin minulla ei ole tuollaista hiipivää tulehdusta kuin ap:lla vaan se iskee aivan puun takaa. Aamulla on ihan normaali olo, puolenpäivän aikaan pissaan verta ja lähden parkuen töistä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi