voinko suhde enää toimia?
Nyt tarvitaan apua ja kokemuksia.
Mieheni jäi kiinni suhteesta. Olemme olleet 18 vuotta naimisissa. Miehellä tiedettevästi takana melkein puolen vuoden suhde itseään 11 vuotta nuorempaan. Seksin mies keltää mutta myöntää että jonkunlainen suhde on. Ovat tiiviisti yhteydessä puhelimitse. Mies myöntää nähneensä myös naista joskus.
En tiedä mitä ajatella. Mieheni kertoo olleensa pitkään tyytymätön suhteeseemme, minä luulin kaiken olleen hyvin. Pari vuotta sitten itse olin eron kannalla nyt en ollut mutta kaikelta hävisi pohja..
Mies ei suoraa sano haluavansa erota mutta ei myöskään suoraa että haluaa jatkaa. Pyytää anteeksi että loukkasi. Luulin suhteen jo loppuneen mutta puhelimen puheluloki kertoo muuta.. Tuo toinen nainen on se kelle jakaa arkensa. Olen sekaisin.. Töihin en pysty, ero pelottaa suoraan sanottuna helvetisti. Koko aikuisikäni olen miehen kanssa ollut. Nyt luottamus on mennyt ja pelko tilalla...
Onko kokemuksia, voiko tästä vielä selvitä!? Töistä hain saikkua... Itken, en pysty syömään... Välillä olen niin vihainen, välillä haluan vain heittäytyä miehen syliin mutta jotenki mies on niin neutraali..
En tiedä saako tästä kukaan selvää..
Kommentit (61)
Tarvitset jonkun jonka kanssa puhua. Onko sulla läheisiä ystäviä joiden kanssa jutella. Ja kyllä sun täytyisi saada selvitettyä mieheltä mikä tilanne todellisuudessa on. Ei toista voi pitää tuolla tavalla epätietoisuudessa v
Kauhea tilanne! Itsekin menetin mieheni toiselle yhtä pitkän ajan jälkeen. Nainen tosin minua vanhempi, millä ei liene kuitenkaan merkitystä. Mies olisi kuitenkin halunnut takaisin, kun löysin uuden. En huolinut, koska miten olisin voinut enää luottaa? Kaipaan häntä vieläkin, mutta hän ei välitä yhtään tällä hetkellä. Ei pidä edes lapseensa yhteyttä enää.
Tiedätkö ap. kuka se nainen on? Miten ovat tavanneet? Onko teillä lapsia? Mä ehkä ottaisin yhteyttä siihen naiseen ja koittaisin keskustella kuitenkin? En tiedä, auttaako se mitään, mutta olisi vaan pakko saada faktat selville?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:05"]
Tiedätkö ap. kuka se nainen on? Miten ovat tavanneet? Onko teillä lapsia? Mä ehkä ottaisin yhteyttä siihen naiseen ja koittaisin keskustella kuitenkin? En tiedä, auttaako se mitään, mutta olisi vaan pakko saada faktat selville?
[/quote]
Miksi tätä pitää tiedustella siltä naiselta joka on ap:lle täysin tuntematon ja sitäpaitsi syytön koko soppaan? Miksi ei selvitetä faktoja mieheltä, omalta rakkaalta? Miksi luotettaisiin enemmän jonkun ventovieraan kertomukseen?
Mä oon ollu samassa tilanteessa. Suhde oli kestänyt jo yli vuoden ja todellakin oli myös pettänyt. Puoli vuotta, ylikin jahkasi että jääkö vai eikö. Jos olisin tiennyt kauanko miettii niin en olisi ehkä itse jäänyt. Mutta mies uskotteli mulle siis ettei ole enää yhteyksissä siihen naiseen ja minä uskoin vaikka jäi sitten kiinni useamman kerran.
..
Loppujen lopuksi olin yhteydessä naiseen ja kun naiselle selvisi että mies oli valehdellut lähes kaikesta niin pisti välit poikki. Siitä meni vielä useampi kuukausi että pääsimme sille asteelle että pystyimme puhumaan asiasta kunnolla, mitä tunteita se herätti jne. Miksi näin tapahtui. Terapiassa olemme käyneet jo yli puoli vuotta mutta asiat eivät oikein voineet ratketa niin kauan kun kolmas pyörä oli kuvioissa.
..
Meillä on pienet lapset ja se ja oma rakkauteni miestä kohtaan aiheuttivat sen että halusin kuitenkin kaikesta huolimatta pyrkiä jatkamaan. Nyt näyttää että selviämme yhdessä tästä. Mies on avoimempi ja olemme lähentyneet. Luottamusta ei tietysti ole mutta toivon että sekin palaa ajan myötä jos mies on luottamuksen arvoinen.
Vielä 27 vastaa että yritä kertoa miltä susta tuntuu ja mitkä faktat mielestäsi ovat suhteemme puolella, mitkä asiat eivät miehen mielestä ole toimineet jne ja ehdota että yrittäisitte korjata asioita. Ja terapiassa käyminen on ihan hyvä juttu kanssa. Voit yksinkin käydä jos mies ei halua.
..
Kannattaa tehdä asioita joista nautit tai aloita vaiko uusi harrastus. Pidä huolta itsestäsi. Jos teillä on lapsia niin järjestä välillä lapset hoitoon jotta voitte selvitellä asioita tai tehdä jotain kivaa yhdessä.
Ap täällä Taas..
Siis ovat tutustuneet miehen työn kautta. Nainen oli tuolloin viellä itse suhteessa mutta erosi itse nelisen kuukautta sitten. Syytä en tiedä. En tunne naista. Olen kyllä ottanut selvää, työn yns.. Mitä tuokin auttaa.
27, hyvä teille kai tätä toivon itsellenikin tai meille mutta en tiedä onko nainen edelleen kuvioissa. Enkä tiedä mitä ovat suunnitelleet, järjestelmällistä ja laskelmoitua tämä on heiltä selvästi ollut kuinka ovat piilotelleet. Kuitenkin jotkut ihmiset tietävät. Ainut mitä olen saannut selville ettei mies osaa sanoa mitä haluaa ja on ihastunut naiseen ja kun ENSIMMÄISEN kerran sain selville pyysin tai käskin miestä lopettamaan yhteyden pidon tähän naiseen, mies ei sillon ollut varma pystyykö... Sen jälkeen minulle on vakuuteltu että se on ohi, pari kertaa mies on narahtanut yhteydenpidosta naiseen. En siis tiedä onko tämän hetkinen loppu oikeasti loppu.
Mies on kyllä katuvainen että satutti minua.. En vain tiedä riittääkö se ja ylipäätänsä MITÄ MIES AIKOO!
Jotenkin uskoisin että tällä kertaa mies ei ole pitänyt yhteyttä naiseen. En tiedä muuttaako se mitään
Ap
Saattaa olla, että mies odottelee vielä, näyttääkö tämä "uusi" vihreää valoa. Miehet harvemmin lähtevät ilman, että uusi on odottamassa. Elää siis eräänlaista välivaihetta. Ei halua muuttaa yksin, mutta haluaa selvästi "uuden elämän". Heittäisin pellolle. Jos tämä naisen kanssa ei suhde lähtee lentoon, niin kohta saattaa olla joku toinen, kun ei kerta elämä kanssasi tyydytä. Olin vähän samankaltaisessa tilanteessa. Heitin miehen pihalle ja pari kuukautta sen jälkeen mies jo seurusteli tämän "ystävänsä" kanssa. Tiesin heillä siis olevan säpinää. Mies olisi kuitenkin halunnut jäädä saman katon alle kanssani vielä virittelemään suhdettaan. Joutui nyt kuitenkin yksiöön asumaan, kun uusi ei ollut vielä valmis yhteenmuuttoon. Kiukuttelee nyt asumistilannettaan mulle. Ilmeisesti katsoo, että mun olisi rauhassa pitänyt seurailla, kun hän virittelee uutta suhdettaan eikä suostu enää nukkumaan enää samassa huoneessa mun kanssa... ;/
Onneks heitin ulos, vaikka pelotti. Ihan hvin olen pärjännyt lasten kanssa ilman miestä. Mies tapaa kyllä lapsia minkä uudelta suhteeltaan kerkiää...
Itse ottaisin nyt etäisyyttä. Lähdet jonnekin pienellä lomalle tai jotain. Saisit selvitettyä omia ajatuksia ja mies olisi yksin. Jos kaipaa sinua, varmasti sen kertoo. Jos taas ei, on tilanne aika selvä. Mieti valmiiksi omaa tulevaisuutta yksin. Et ole syypää siihen että mies on toiminut noin. Arvosta itseäsi ja koittakaa korjata suhde jos se tuntuu oikealta. Tsemppiä!! Itse käynyt saman läpi
Kuinka kauan minun pitäisi odotella muualla että näkisi kaipaako mies vai ei?
Ap
Miksi Ap mietit tälläisiä? Mies ei ehkä juuri itsekkään tiedä mitä haluaa mutta tuskin sinä haluat tollasta kohtelua?
En uskalla kohdata pelkoa.. Tai pelkoa tunnen koko ajan mutta kun sinä kohti pitäisi tietoisesti mennä.. Lamaannun ja tohon vain että kaikki voisi vielä palata vanhaan..
-Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:42"]
^juuri tämä.. Känni pano olisi asua erikseen, etenkin jos katuisi. Salailu ja selän takana kaiken suunnittelu, sen ajatteleminen ajaa minut hulluksi! Minä olen hyvä uskoisena pahaa aavistamatta mennyt normaalisti enkä tiedä, hui yökötys, kuinka monet kerrat ovat sillä aikaa tavanneet! Kysyin häneltä suhteen alkamisen aikaa mikä on kun käytös muuttui, vastaus oli kylmä ei mikään. Koitin olla parempi puoliso mutta mitä se tuossa auttaa kun toisen mieli on jo muualla...
-Ap
[/quote]
Eiköhän tuossa vastaa jo itse kysymykseesi.. Mies pihalle!
Älä odota mieheltä enää mitään! Teet nyt asiat itsellesi.
Ja minusta sinun kannattaisi erota. Jos miehesi ei teet liikettä mihinkää, luultavasti odottaa sinua ratkaisemaan kaiken. Miksi jättäisit tulevaisuutesi tuollaisen ihmisen käsiin?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:24"]
En ole ikinä ymmärtänyt mikä siinä "pettämisessä" on niin kamalaa. Typerä sanakin. Ei toista voi omistaa. Miksi ei voisi asua sielunkumppaninsa kanssa ja kumpikin käydä joskus huvittelemassa muiden kanssa? Elämä olisi paljon helpompaa. En tajua miksi ihmiset haaskaavat hyviä suhteita vain siksi että jonkun muna kerran kävi jonkun pimpissä. Olen N35, ja olen erittäin empaattinen henkilö siltä varalta että joku epäilee tunteettomaksi. En ole itse koskaan "pettänyt", miehestä en tiedä eikä sillä väliä kunhan huolehtii ettei tauteja tule.
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Enkä tajua mikä ihmeen itseisarvo se seksi on. Jos ihminen on hyvä ystävä toisen kanssa, se suhde voi olla paljon syvempi ja läheisempi kuin vaikka puoli vuotta kestänyt 'pettämissuhde' toiseen naiseen/mieheen, vaikka tähän jälkimmäiseen kuuluisi myös seksi. Tuolla logiikalla pitäisi puolisolta kieltää myös pitkät ja läheiset ystävyyssuhteet. En vaan tajua.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:26"]
Kuinka kauan minun pitäisi odotella muualla että näkisi kaipaako mies vai ei? Ap
[/quote]
Kyllä siinä voi muutamia kuukausiakin mennä, ennen kuin sinun menettämisesi konkreettiset vaikutukset iskevät mieheen. Jos ei sinä aikana herää, niin luultavasti päätyy siihen, että haluaa siirtyä elämässään eteenpäin.
Meillä oli samanlainen tilanne.
Soitin naiselle, puhuin asiallisesti ja tietenkin puhuttiin myös miehen kanssa.
Luvattiin molemmat panostaa suhteeseemme, terapiaan ei ollut halukas.
Viestittely naisen kanssa piti loppua.
Puoli vuotta meni ja parannusta ei tullut.
Nainen otti minuun yhteyttä ja sanoi olevansa raskaana. 45 min siitä meillä oli avioeropaperit allekirjoitettuna.
Siitä nyt 5vk, ositukset tehty ja mies muutti pois pari viikkoa sitten.
Nyt olisi valmis terapiaan. Naurattaa!
Miksi mainitset, että miehellä oli suhde sinua nuorempaan naiseen? Mainitset täsmällisen ikäeronkin. Olisiko suhde ollut ok, jos nainen olisi ollut sinua vanhempi? :D
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:55"]
En ymmärrä että 20 vuoden liitto pilataan näin!? Kuinka hemmetissä tuo ukko on edes alkanut puhumaan itseään yli 10vuotta nuoremman kanssa? Missä vaiheessa tässä sitten pitäisi selkiintyä mitä kukakin haluaa? -A
[/quote]
et voi muuttaa toista etkä päättää hänen puolestaan. Mieti ja päätä mitä itse haluat. vaihtoehdot on aika rajatut, joko olet itsenäinen ja päättäväinen tai sitten takertuva kynnysmatto. Ironia tietty on siinä, että mitä takertuvampi olet, sitä vastenmielisempi olet miehesi mielestä. Jos taas otat aloitteen omiin käsiisi ja häivyt (tai pistät miehen pihalle), hän saattaa kiinnostua sinusta uudestaan. Koska ihmisluonto on sellainen, että sitä aina haluaa, minkä luulee menettävänsä.