voinko suhde enää toimia?
Nyt tarvitaan apua ja kokemuksia.
Mieheni jäi kiinni suhteesta. Olemme olleet 18 vuotta naimisissa. Miehellä tiedettevästi takana melkein puolen vuoden suhde itseään 11 vuotta nuorempaan. Seksin mies keltää mutta myöntää että jonkunlainen suhde on. Ovat tiiviisti yhteydessä puhelimitse. Mies myöntää nähneensä myös naista joskus.
En tiedä mitä ajatella. Mieheni kertoo olleensa pitkään tyytymätön suhteeseemme, minä luulin kaiken olleen hyvin. Pari vuotta sitten itse olin eron kannalla nyt en ollut mutta kaikelta hävisi pohja..
Mies ei suoraa sano haluavansa erota mutta ei myöskään suoraa että haluaa jatkaa. Pyytää anteeksi että loukkasi. Luulin suhteen jo loppuneen mutta puhelimen puheluloki kertoo muuta.. Tuo toinen nainen on se kelle jakaa arkensa. Olen sekaisin.. Töihin en pysty, ero pelottaa suoraan sanottuna helvetisti. Koko aikuisikäni olen miehen kanssa ollut. Nyt luottamus on mennyt ja pelko tilalla...
Onko kokemuksia, voiko tästä vielä selvitä!? Töistä hain saikkua... Itken, en pysty syömään... Välillä olen niin vihainen, välillä haluan vain heittäytyä miehen syliin mutta jotenki mies on niin neutraali..
En tiedä saako tästä kukaan selvää..
Kommentit (61)
Onko teillä lapsia? Jos ei, niin asia on selvä. Mies ulkoruokintaan. Jos on, niin terapiaan. Tie on pitkä ja kivinen, eikä mies välttämättä edes valitse sinua. Miehen takia ei kannata vaivautua, mutta jos on vielä kotona asuvia lapsia tai pikkulapsia, niin yrittäisin terapiaa hyödyntäen. Muuten en.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:15"]Mies ulos mutta minne rakkaus ja kaipuu tätä miestä kohtaan? kaikki omaisuus on yleistä, mikä sovittelu siitäkin.. Olen yli 40, koko aikuisikäni tuon miehen kanssa, kuinka osaisin selvitä arjesta yksin? mies kumminki katuu että loukkasi.
Olen niin yksin ja peloissani etten edes tunne raivoa vaan pelkää pelkoa tulevaisuudesta..
Kellään kokemusta tai lähipiirissä vastaavaa. Selvisikö suhde?
-A
[/quote]
Voi vittu ota pää pois perseestäs ja ala toimia! Ei ihme jos mies ahdistuu sun kanssas, tommonen avuton ruikuttaja joka ei osaa ees persettään pyyhkiä omin päin! Kuulostaa siltä ettet välttämättä rakasta miestäsi mutta et osaa mitään tehdä itse ja siksi pitäisi jatkaa liittoa
Ikävä sanoa näin, mutta sun miehea on saamaton vässykkä, joka menee virran mukana. Ei itse halua tehdä mitään päätöksiä tai ottaa vastuuta erosta. Varmaan odottaa, että sä haluat erota. Jos e halua, niin sekin sopii miehellesi. Mutta varmasti jatkaa suhmaamista sun selän takana. ...Musta sun kantsis erota. Se voi olls paras päätös sun elämässä. Ei se helppoa tule olemaan, ei erot ikinä ole, mutta varmaan jo vuoden päästä katselisit maailmaa vapain uusin silmin.
Tsemppiä Ap! Vedä nyt syvään henkeä ja mieti mitä itse oikeasti haluat. Siitä tässä on kyse, ei siitä mitä mammat täällä palstalla sanoo. Kyllä pettämisestä voi selvitä, jos molemmat sitä haluaa. Mutta oletko varma että haluat yrittää? Jos olet niin sitten vaadit mieheltä ratkaisua. Sanot että sinä haluat saada liiton toimimaan mutta se ei ole mahdollista jos mies ei sitoudu yrittämään. Mikä tarkoittaa sen toisen naisen jättämistä ja sitä että voi sanoa haluavansa jatkaa. Jos taas mies ei halua jatkaa, voisi hän esimerkiksi muuttaa uuden naisensa luo eroprosessin ajaksi ja sinä saisit alkaa totuttelemaan elämään ilman miestäsi.
Kynnysmatoksi ei kannata ryhtyä. Se jos sitoudut pelastamaan liittoanne ei sitä ole, jos mieskin on valmis tekemään samoin. Mutta ei tämä epätietoisuus saa kauaa jatkua, se on väärin sinua ja sinun hyvinvointiasi kohtaan.
Minä olen varma että selviäisit oikein hyvin itseksesikin.
Kiitos tsempistä! Yöllä oli pakko herättää mies koska ahdistus kasvoi liian suureksi mutta aamuyön keskustelut ei tunnetusti toimi.
Olen valvonut nyt niin monta tuntia että olen jo turta kaikelle... Meillä on lapsia mutta molemmat lähes täysiikäisiä.
En vaan vaan saa aikaseksi tehtyä ratkaisua ja miehestä ei siihen selvästi ole.. Tiedän olen säälittävä, ystäville en ole kehdannut kertoa, hävettää...
Ap
Apua, mä ymmärrän sua täysin. Aivan kauhean ahdistava tilanne.
Itsekin olen joskus miettinyt, että pelkän pettämisen voisin miehelle antaa anteeksi, mutta pahin pelkoni on se jos mies rakastuisi toiseen eikä haluasi enää minua ja lapsiamme elämäänsä.
Toivon todella ap, että asiat järjestyvät kohdallasi parhain päin, voimia!
En ole ikinä ymmärtänyt mikä siinä "pettämisessä" on niin kamalaa. Typerä sanakin. Ei toista voi omistaa. Miksi ei voisi asua sielunkumppaninsa kanssa ja kumpikin käydä joskus huvittelemassa muiden kanssa? Elämä olisi paljon helpompaa. En tajua miksi ihmiset haaskaavat hyviä suhteita vain siksi että jonkun muna kerran kävi jonkun pimpissä.
Olen N35, ja olen erittäin empaattinen henkilö siltä varalta että joku epäilee tunteettomaksi. En ole itse koskaan "pettänyt", miehestä en tiedä eikä sillä väliä kunhan huolehtii ettei tauteja tule.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 09:24"]Apua, mä ymmärrän sua täysin. Aivan kauhean ahdistava tilanne.
Itsekin olen joskus miettinyt, että pelkän pettämisen voisin miehelle antaa anteeksi, mutta pahin pelkoni on se jos mies rakastuisi toiseen eikä haluasi enää minua ja lapsiamme elämäänsä.
Toivon todella ap, että asiat järjestyvät kohdallasi parhain päin, voimia!
[/quote]
Kiitos ymmärryksestä. Tunnen olevani mitätön, 20vuoden liitto vaarannetaan noin vain, eikö se merkannutkaan mitään? En edessä tiedä tunnenko miestäni enää, kuka tuo ihminen on? Lapset mies haluaa elämänsä tietenki, minusta en ole varma, ainakaan samalla tavalla kuin ennen.. Toinen nainen on ajoittain ollut selvästi päällimmäisenä mielessä, tiedä sitten meneekö tuo ohi vai ei. Minua on petetty laskelmoivasti pidempään mikä murskaa sieluni täysin. Yöt kun mies on nukkunut vieressäni, on hänen mielessään ollut tuo toinen. Selitykset menoista minnekkin, mikä niistä on ollut totta minä ei?
Selvästi näkyvästä pahasta olostani huolimatta mies on jatkanut toisen kanssa selkäni takana.. Välillä näen kaiken kirkkaasti ja olen valmis eroon, kunnes sumu ja usva iskee päälleni ja koen ylireakoivani ja toivomme kipinä suhteen korjaantumisesta syttyy.
-A
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:24"]En ole ikinä ymmärtänyt mikä siinä "pettämisessä" on niin kamalaa. Typerä sanakin. Ei toista voi omistaa. Miksi ei voisi asua sielunkumppaninsa kanssa ja kumpikin käydä joskus huvittelemassa muiden kanssa? Elämä olisi paljon helpompaa. En tajua miksi ihmiset haaskaavat hyviä suhteita vain siksi että jonkun muna kerran kävi jonkun pimpissä.
Olen N35, ja olen erittäin empaattinen henkilö siltä varalta että joku epäilee tunteettomaksi. En ole itse koskaan "pettänyt", miehestä en tiedä eikä sillä väliä kunhan huolehtii ettei tauteja tule.
[/quote]
Pettämisen voisin ehkä antaa anteeksi mutta siitä en tiedä kestänkö että miehelläni selvästi on tunteita toista kohtaan...
-A
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:05"]
Tiedätkö ap. kuka se nainen on? Miten ovat tavanneet? Onko teillä lapsia? Mä ehkä ottaisin yhteyttä siihen naiseen ja koittaisin keskustella kuitenkin? En tiedä, auttaako se mitään, mutta olisi vaan pakko saada faktat selville?
[/quote]
Miksi tätä pitää tiedustella siltä naiselta joka on ap:lle täysin tuntematon ja sitäpaitsi syytön koko soppaan? Miksi ei selvitetä faktoja mieheltä, omalta rakkaalta? Miksi luotettaisiin enemmän jonkun ventovieraan kertomukseen?
[/quote] Syytön koko soppaan??? Voi v...u, kyllähän tämä toinenkin on syyllinen, miksi ruveta vehtaamaan varatun kanssa!!!!???
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:05"]
Tiedätkö ap. kuka se nainen on? Miten ovat tavanneet? Onko teillä lapsia? Mä ehkä ottaisin yhteyttä siihen naiseen ja koittaisin keskustella kuitenkin? En tiedä, auttaako se mitään, mutta olisi vaan pakko saada faktat selville?
[/quote]
Miksi tätä pitää tiedustella siltä naiselta joka on ap:lle täysin tuntematon ja sitäpaitsi syytön koko soppaan? Miksi ei selvitetä faktoja mieheltä, omalta rakkaalta? Miksi luotettaisiin enemmän jonkun ventovieraan kertomukseen?
[/quote] Syytön koko soppaan??? Voi v...u, kyllähän tämä toinenkin on syyllinen, miksi ruveta vehtaamaan varatun kanssa!!!!???
[/quote]
Vitut. Pettäjä on ainoa joka on vastuussa oman liittonsa pilaamisesta. Varatulla pitää olla munaa sen verran ettei lähde häsläämään muiden kanssa
Nyt seiso suorassa ja ole vahva. Jos et halua että sinua kohdellaan jatkossa noin, eroa. Miksi ihmeessä kuvittelet ettet selviäisi? Jos jäisit leskeksi, etkö selviäisi sittenkään? Jos kerran lapset on isoja, pärjäät kyllä ihan varmasti niinkuin kuka tahansa aikuinen. Mene ammattiauttajan pakeille purkamaan pahaa oloasi ja saamaan uusia ajatuksia. Ei mies ansaitse sitä että saa kaiken mikä tuntuu kivalta: sivusuhteen ja perheen. Hän on valinnut ensimmäisen
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:24"]En ole ikinä ymmärtänyt mikä siinä "pettämisessä" on niin kamalaa. Typerä sanakin. Ei toista voi omistaa. Miksi ei voisi asua sielunkumppaninsa kanssa ja kumpikin käydä joskus huvittelemassa muiden kanssa? Elämä olisi paljon helpompaa. En tajua miksi ihmiset haaskaavat hyviä suhteita vain siksi että jonkun muna kerran kävi jonkun pimpissä.
[/quote]
Lueppas aloitus uudestaan. tässä oli kyse enemmästä kun munasta pillussa. Empatia ei ainskaan auta lukukykyysi ollenkaan... kyllä sitä lopulta antaisi jonkun yksittäisen panon ilman tunteita anteeksi mutta kun kyse on jo noin pitkästä suhteesta, molemminpuolisista tunteista ja salailusta niin se syö paljon pahemmin ihmistä. Et varmaan ole rakastanut ketään ja saanut tietää yhtäkkiä että tämä onkin ihastunut syvästi toiseen ja ollut yhteydessä jo kauan... tässä ei mistään panosta puhuttu mitään..
On kokemusta. Tiedän tunteen. Eroa heti niin kaikki pääsevät helpommalla :( :(
Anteeksi, mutta mulle tulee kyllä viestiesi perusteella vähän se kuva että mies ei ole kovin kiinnostunut jatkamaan suhdetta kanssasi. Ehkä odottaa, että sä tajuaisit jättää hänet, koska ajattelee sen olevan helpompaa teille molempaa.
Mietippä nyt tilanne niin päin, että eikö mies taistelisi enemmän jos oikeasti haluaisi jatkaa suhdettanne? Nythän mies ei ole käsittääkseni edes sanonut haluavansa jatkaa? Lisäksi hän on myöntänyt olevansa ihastunut tähän toiseen naiseen. Ja mun mielestä se, että pyytää vain anteeksi loukkaamistasi, tarkoittaa tasan sitä, että ei kadu mitään, harmittelee vain että loukkasi.
Nyt nainen kasvatat selkärangan, keräät viimeiset ylpeytesi rippeet ja lähdet! Jos tämän kaiken lisäksi mies kohta ilmoittaa haluavansa erota susta, niin se hajottaa sut ihan lopullisesti palasiksi.
^juuri tämä.. Känni pano olisi asua erikseen, etenkin jos katuisi. Salailu ja selän takana kaiken suunnittelu, sen ajatteleminen ajaa minut hulluksi! Minä olen hyvä uskoisena pahaa aavistamatta mennyt normaalisti enkä tiedä, hui yökötys, kuinka monet kerrat ovat sillä aikaa tavanneet! Kysyin häneltä suhteen alkamisen aikaa mikä on kun käytös muuttui, vastaus oli kylmä ei mikään. Koitin olla parempi puoliso mutta mitä se tuossa auttaa kun toisen mieli on jo muualla...
-Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:08"]On kokemusta. Tiedän tunteen. Eroa heti niin kaikki pääsevät helpommalla :( :(
[/quote]
^ Kerrotko taustoista enemmän?
-Ap
Huh huh.. Itse en miettisi enää mikä on totta ja mikä ei. Se olisi hyvät loppu elämät miehelle ja vielä parempaa itselleni!
Jos mies on pitänyt puoli vuotta suhdetta yllä toiseen naiseen vaikka olisi asiasta jäänyt kiinni eikä silti lopettanut olisi peli selvä. Kaikkea ei tarvitse kestää.
Anteeksi mutt en ymmärrä naisia ketkä odottavat että kolmas nainen häipyy tai mies syystä tai toisesta haluaakin jatkaa,minusta mies tekee valintansa silloin jos ryhtyy tuollaiseen suhteeseen.