Olen kantapääkävelijä. Millä muulla voisin vielä koettaa himmentää meteliä kuin isoilla pehmeillä matoilla?
Tuntuu että koko talo tärsee kun kävelen ja jos minulla on kiire esim. pelastamaan ylikiehuvaa kattilaa, tunnen kipua kantapäissäni kun ne iskeytyvät pikakävlyn tahdissa laminaattiin. Olen 50vuotias ja kävellyt näin aina.
Kommentit (26)
Hanki sellaiset keinukengät. Olin Aslak-kuntoutuksessa ja fyssari pisti meidät vuorollaan kävelemään toisten edessä kierroksen. Yhden ihmisen kohdalla sanoi että kulku oli hyvin rullaavaa ja kysyi onko tämä käyttänyt keinukenkiä. Oli kuulema työkenkinä käyttänyt ja siitä oli seurauksena tuo tapa kävellä muuttunut myös normi kengillä. Ei hakannut kantapäitä, vaan kantapään osuessa lattiaan, liike lähti jo eteenpäin. Tätä voi myös miettiä kävellessään tavallisillakin kengillä, mutta tällä ihmisellä meni ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Opettele astumaan oikein. Eiks tee kipeetä astua kantapäillä.
Tämä. Lisäksi pian huomaat, että jalkoihin ilmestyy lihaksia, joita et ennen ole tuntenutkaan. Sain aikoinaan sääriä ajellessa ihan sätkyn, kun pohkeissa tuntui ”jotakin ylimääräistä”. Tästä kiitos alakerran naapurille, joka lähetti vihaisia lappuja kanta-astunnastani.
Meillä yläkerran naapuri oli tälläinen kävelijä ja se oli aivan tuskaa. Usein myös ilmeisesti jumppasi ja tämänkin teki jotenkin kantapäät edellä. Siltä se ainakin kuullosti. Kerran puhuin hänelle asiasta mutta ilmoitti että hän saa kävellä kotonaan kuten haluaa. Sekin ehkä totta.. mutta häiritsevää se oli.
Noh, aloin sitten joka ilta itse kodissani liikkuessa kopsuttelemaan mopin varrella kattoon. En liioitellut vaan joka askeleen kopsautin kattoon. Meni kaksi viikkoa niin naapurin kantapääkävely loppui.
tuon ikäiselle sopisi semmoinen vanhusten turvaliesi, jossa on ajastus.
Jokainen normaali on kanta-astuja.