Olen kantapääkävelijä. Millä muulla voisin vielä koettaa himmentää meteliä kuin isoilla pehmeillä matoilla?
Tuntuu että koko talo tärsee kun kävelen ja jos minulla on kiire esim. pelastamaan ylikiehuvaa kattilaa, tunnen kipua kantapäissäni kun ne iskeytyvät pikakävlyn tahdissa laminaattiin. Olen 50vuotias ja kävellyt näin aina.
Kommentit (26)
Kumipohjaiset tossut. Toivottavasti asut ok-talossa! "Talo" kun voi myös olla kerrostalo.
Meillä just käyty kiivaat keskustelut seinänaapurin takia hallituksen puh.johtajan kanssa. Pieni nainen, about 150senttinen ja siro, mutta menee kuin norsu. Treenaa rivarin portaissa ja hyppii ne tasajalkaa alas ja juoksee ylös. Sairasta!!!!!!! Tätä useamman kerran päivässä ja vieraita heillä jatkuvasti tupa täynnä ja sama ravaaminen, hyppely ja töminä tuntikausia!
Ihminen voi kävellä niin, ettei laminaatit halkea. On paljon asioita joita voi itsessään muuttaa.
Paskanmarjat olet. Olet palstan vakiotrolli, joka aina jaksaa vaatia, että "kantapääkävelijöiden" pitää lopettaa kävely kodissaan ja siirtyä levitoitumalla paikasta toiseen.
Oikeasti kukaan ei pysty kävelemään kantapäillään. Jos kodissa on onneton lattian äänieristys, se on taloyhtiön ongelma, ei yksittäisen asukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen astuu kanta edellä.
Ballerinakävely on sitten erikseen.
Niin astuu, mutta normaali askellus on täysin eri asia, kuin koko painolla kantapäällään tömäyttämimnen.
Ap:n "kipu kantapäissä" ei ole normaalia.
Oletko kokeillut rauhoittumista? Mulla asuu naapurissa kantapääkävelijä, ja se kuulostaa lähinnä raivokävelyltä.
Opettele astumaan oikein. Eiks tee kipeetä astua kantapäillä.
Minä olen myös kantapää-astuja ja moni on sanonut ettei 155cm pitkästä ja 55 kg painavasta naisesta voi lähteä sellaista töminää kuin musta lähtee! Ex koetti kouluttaa karjumalla ja sanomalehdellä päähän läpsimällä mua kävelemään niinkuin "normaalit naiset" ,mutta lopputulos oli että kuljin sitten kirjaimellisesti varpaillani ja mulla tuli pohkeet järkyttävän kipeiksi. En mä VOI astua niin että kantapää osuu maahan ilman tömähdystä!
Kävelen päkiöillä. Ei juuri kuulu mitään. Tosin painan vain hieman alle 70kg joten ei kuulu kantapäilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Opettele astumaan oikein. Eiks tee kipeetä astua kantapäillä.
Ei, jos niin on kävellyt koko elämänsä.
Meillä tämä kulkee suvussa. Veljeni liikkuu kuin kissa, mutta vasta 5vuotias veljenpoikani kuulostaa norsulaumalta eli geeni hyppäsi yli. Minä kantakävelen, samoin äitini ja mummoni. Tämä periytyy kuin vihreät silmät tai vasenkätisyys.
Yleensä tämä on aina naapureilla ollut juuri sitä juoksemista. Ikinä ei tömähtely ole ollut verkkaista, vaan todellakin nopeatempoista hyppelehtimistä ja loikkaa. Kun hiljentää vauhtia, niin ei tule kantapäällä niin kovaa jytkäytettyä. Tuskin kukaan on kotonaan niin aktiivisesti liikkeessä, että olisi mitenkään mahdotonta hieman hidastaa. Ajatelkaa niitä kärsiviä ihmisiä siellä seinienne takana!!!
Ja kun tämä on tyyliin samanlainen asia, kuin musiikin kuuntelu. Sulle itsellesi soi mielimusaa, mutta se naapuri ei kuule kuin yliviritetyn resonoivan bassonjytkeen. Ei edes biisiä pysty tunnistamaan, vaan on kuin kumilekalla tumpauteltais. Sama kävelyssäkin, rakenteissa jytisee.
Opettele joustamaan lantiolla. Silloin pystyy kävelemään kantapää edellä ilman jytinää.
Tee palvelus ja muuta ihmeessä pois jos asut kerrostalossa! Ajattele muita, ennenkuin välit tulehtuvat. Kuvittele bassopauke aamusta iltaan oman ikkunasi taakse.
Kantapääkopsuttelun kuuntelu on yhtä 24/7/365 helvettiä naapureille!! Pitäisi luokitella kotirauhan häiritsemiseksi.
T. Kiukkuinen, kokemusta.
Kokeile feikki crockseja. Samanhintaiset kuin naapurin korvatulpat. Betonirakennuksessa jytinä vastaa maanjäristyksen matalaa jytisevää ääntä ja kaikuu ja tuntuu jopa perusteissa.
Minulla asuu tuollainen yläkerran naapurissa.😩 Hän aloittaa joka ilta klo 23 jonkun ihmeellisen iltaravin. Makaan itse sängyssä silmät kiinni ja odotan, että pääsen nukkumaan. Hän ei tosin satavarmasti edes mieti miten itseään hiljentäisi, sillä tehostaa jytinäänsä kaapin ovien paukutuksella.
Mä taas en osaa kantakävellä vaan kävelen automaattisesti "hiljaa" ettei kuulu mitään ääntä. Ihan vtuttaa kun alakerrassa asuu kanta-astuja ja tömps tömps-äänet kuuluu asuntooni jatkuvasti. Joskus ihan muistutan itseäni kävelemään itsekin kantapäällä että saa naapuri maistaa omaa lääkettään!
Meillä asuu yläkerrassa kantapää jyskyttäjä perhe, heillä päin helvettiä asennettu laminaatti joka toimii kuin kaiuttimena tänne meidän asuntoon. Kello 21 alkaa marssi ja marssi jatkuu tonne aamu 4-5. Kyllä ärsyttää!!
Laminaatit pitäisi kieltää kerrostaloissa!
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu yläkerrassa kantapää jyskyttäjä perhe, heillä päin helvettiä asennettu laminaatti joka toimii kuin kaiuttimena tänne meidän asuntoon. Kello 21 alkaa marssi ja marssi jatkuu tonne aamu 4-5. Kyllä ärsyttää!!
Laminaatit pitäisi kieltää kerrostaloissa!
Meillä muovimatto 2000 luvun talossa. Tiedän (lue: kuulen ) joka askeleen minkä alakerran akka ottaa.
Pitäisikö itsekin alkaa kävellä kantapäillä? Onko se vaan "hullun yllyttämistä"?
Tohvelit. Feel you, mulla sama kävelytyyli.