Mistä jalan mustelmat voi johtua?
Eli huomasin että toisessa reidessä on yhdessä kohtaa about 3cm x 4cm alueella monta sormenpäänkokoista mustelmaa ns rykelmässä. En muista että olisin jalkaa mihinkään satuttanut mutta on siis kipeä kun siitä kohdasta koskettaa ja kovaa ns kuhmua tuntuu sen alueen alla. Heti alkoi pelottamaan että onko kyse jostain vakavammasta D:
Kommentit (16)
Mustelma syntyy pienten verisuonten katkeamisesta. Siihen taas voi olla lukemattomia syitä, Google auttaa.
Lihavuus, tulee mustelmia ilman syytä.
Muakin aina alkaa järkyttävästi pelottamaan jos en tiedä mistä mustelma on peräisin 😬
Jos noita alkaa tulla enemmän, kannattaa käydä lääkärillä, mutta todennäköisesti ihan vaaraton. Tsemppiä! 👍
Laskimovaiva? Kokeile tukisukkia, paitsi niitä ei saa jättää yöksi.
Lihavien kannattaisi käyttää tukisukkia jos lähtee liikkeelle. Myös seisomatyötä tekevät, ja urheilijatkin voi niitä käyttää.
Suonikohjut, tromboosi, veren hyytymishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Lihavien kannattaisi käyttää tukisukkia jos lähtee liikkeelle. Myös seisomatyötä tekevät, ja urheilijatkin voi niitä käyttää.
Kuka on sanonut että Ap olisi lihava? :D
Hei nyt mulla välähti!
Olen siis kampaaja ammatiltani ja käytän töissä paljon satulatuolia.
Nyt muistan että yksi päivä mua koski just tuohon kohtaan töissä mihin satulatuolin istuimen joku reuna osuu? Mutta voiskohan tuommosesta tulla muka mustelmia?🤔
Muistan että ainakin just tuohon kohti mulla koski töissä kun istuin.
-Ap
Voi tulla. Kottikärryt tekee tallitöissä. Tulee tökittyä huomaamatta, etenkin jos on paksummat housut. Joskus kun meinaa loppua kädet kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen siis tosi hoikka
-ap
No sitten ei voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut että Ap olisi lihava? :D
MYÖS seisomatyötä tekevät ja urheilijat, ei vain lihavat.
Hoikkakin hoitaja tai kampaaja seisomatyössä voi saada turvotusta ja laskimovaivoja. Onko suvussa suonikohjuja, sepelvaltimotautia? Sydänsairauksia voi tulla laihoillekin. Yleensä laskimoveritulppa oireilee kipuna vasemmassa pohkeessa, ja voi hoitamattomana johtaa sydänkohtaukseen. Sydänkohtausta ei aina ennakoi laskimovaiva.
Toisaalta, tekevälle sattuu, törmäys pöydänkulmaan tvm mustelma voi olla vaan mustelma.
Alhainen hemoglobiini voi saada aikaan sen, että mustelmia tulee herkästi, ilman että henkilö tuntee kipua mustelman aihettavasta kosketuksesta. On toki olemassa muitakin "veren ohenemiseen" aiheuttava tekijöitä, mutta alhainen hemoglobiini on helpoin todeta ja se on naisilla yleistä.
Jos oot unissas tökkinyt itseäs sormilla?