Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisäntäni on hullu stalkkeri

Vierailija
13.02.2015 |

Niin mä asun omakotitalon päätyasunnossa ja tän talon omistajat semmonen vanhempi eläkelaispariskunta asuu toisessä päädyssä. Niin se ukko käy vakoilemassa mua aina ikkunoilla. Monta kertaa jäänyt kiinni ja aina naureskelee ja kuittailee huumorilla ne jutut mutta mua ei tälläinen oikein naurata. sitten musta tuntuu että se käy tässä asunnossa kun en ole paikalla. penkoo mun tavaroita esim. eilen oli pyykkikopassa pyykit ihan eri järjestyksessä siis likapyykit! mua puistattaa että nuuhkiiko se vanha ukko mun hikisiä ja paskaisia alusvaatteita yöks :( miten täs nyt pitäisi toimia että tää juttu loppuisi en haluaisi muuttaa tästä kun en saa mistään näin halvalla hyvää kämppää, mut en uskalla sen vaimollekaan asiasta mainita kun en tiedä miten se tähän reagoisi ja alkaisiko se syyttämään mua tms?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:16"]Hanki tietokoneeseen webbikamera ja kuvaa sillä, halvimmat maksavat pari kymppiä.[/quote]

Juksaat. Itse ostin 5 eurolla joskus 5 vuotta sitten web-kameran ja nyt näyttää saavan eBaysta alle 2,5 eurolla ilmaisine postikuluineen.

Jos AP sulla on läppäri, niin niissä on yleensä webkamera. On olemassa ilmaisia ohjelmia, joilla liikkeestä aktivoituu videokuvaus.

Vierailija
22/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin suomea noin pervoja vuokra isäntiä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähetään oletuksesta, että vuokranantaja saisi mukamas käydä vvuokratussa asunnossa luvatta (mitä ei saa tehdä), niin tavaroiden penkominen ja pikkareiden haistelu tuskin kuuluu vuokranantajan oikeuksiin?

Vierailija
24/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:45"]

missä päin suomea noin pervoja vuokra isäntiä on?

[/quote]

Porvoossa

- AP

Vierailija
25/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:48"]

No lähetään oletuksesta, että vuokranantaja saisi mukamas käydä vvuokratussa asunnossa luvatta (mitä ei saa tehdä), niin tavaroiden penkominen ja pikkareiden haistelu tuskin kuuluu vuokranantajan oikeuksiin?

[/quote]

Ovat siis miesten kalsareita mitä se käy nuuhkimassa.

- AP

Vierailija
26/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:34"]

Laita kamera kuvaamaan asuntoasi. Selviää heti jos joku ulkopuolinen käy. Myös ikkunoista kurkkiminen on laitonta.

[/quote]niinpä! jos ukko tosiaan käy, niin ei muuta ku käräjille ;D ja tietenkin vaadit korvauksia, toihan voi oikeasti horjuttaa mielenterveyttä.. henkiset arvet! asenna se kamera sinne. Pliis muista tämä ketju jonka aloitit ja tule kertomaan meille!

Vierailija
27/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:34"]

Laita kamera kuvaamaan asuntoasi. Selviää heti jos joku ulkopuolinen käy. Myös ikkunoista kurkkiminen on laitonta.

[/quote]niinpä! jos ukko tosiaan käy, niin ei muuta ku käräjille ;D ja tietenkin vaadit korvauksia, toihan voi oikeasti horjuttaa mielenterveyttä.. henkiset arvet! asenna se kamera sinne. Pliis muista tämä ketju jonka aloitit ja tule kertomaan meille!

[/quote]

Joo mä kerron sulle heti ekana sitten. Muista myös seurata muita viestiketjujani.

- AP

Vierailija
28/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN sano mitään vuokranantajasta, mutta minusta AP on kyllä aika omituinen, jos osaa sanoa missä järjestyksessä pyykit hänen pyykkikorissaan ovat viimeksi  olleet. EN meinaan itse kyllä osaisi.

Vierailija
29/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kotoa pois ja jää kytikselle (kiikarit mukaan, että voit olla tarpeeksi kaukan!). Jos vuokraisäntä menee sun kämppään, menet nopeasti perässä. Jää ukko verekseltään kiinni.

Tai lähde ulos niin että ukko huomaa ja mene takaisin niin, että ei huomaa. Sitten istut odottelemassa ukkoa (ehkä piilossa niin, että on näkymä pyykkikorille) ja käräytät nuuhkimasta kalsareitasi.

Sinuna kävisin myös kurkkimassa vuokraisännän ikkunoiden takana (huom! varmista, ettei emäntä ole kotona, saat vielä syytteen). Tee sitä jatkuvasti ja kun jäät kiinni naureskele vaan asialle.

Vierailija
30/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:23"]EN sano mitään vuokranantajasta, mutta minusta AP on kyllä aika omituinen, jos osaa sanoa missä järjestyksessä pyykit hänen pyykkikorissaan ovat viimeksi  olleet. EN meinaan itse kyllä osaisi.
[/quote]

Öö, mä ainakib tiedän mikä on ollut korin pohjalla, jos esim pyyhe on ollut käytössä viikko sitten ja yhtäkkiä pomppaa uusimpien pyykkien yli? Ei tarvitse olla mikään muistin mestari.

Vierailija
31/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:15"]Hommaa koira. Meillä ei ulkopuoliset hiippaile kun on päivisin vahti paikalla. :)
[/quote]

AP ilmoitti, että 100 euroa on hänelle iso sijoitus, kun puhuu kamerasta. Koiran hankkiminen ja siitä sen loppuelämän ajan huolehtiminen tuskin tulee tuota halvemmaksi... Typerä neuvo.

Vierailija
32/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:38"]Mitä se hyödyttää vaikka saisi kameralla kuvan? Kyllähän vuokran antaja saa omistamassaan asunnossa käydä!
[/quote]
Vuokran antaja nimenomaa ei saa tulla ilman että siitö on sovittu. Se on kuitenkin vuokralaisen koti ja yksityistä aluetta.

Vierailija
33/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä viime viikolla joku vinkkasi, levittele sisälle lattialle muroja tms. joista näkee jos/kun niiden päälle on astuttu. Ja vaikkei ikkunoista saakaan katsoa sisälle, niin valoverho on ihan hyvä keksintö; pystyt olemaan päivällä tavalliset verhot auki, mutta ulkoa ei sisälle näe.

Vierailija
34/37 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:38"]Mitä se hyödyttää vaikka saisi kameralla kuvan? Kyllähän vuokran antaja saa omistamassaan asunnossa käydä! [/quote] Vuokran antaja nimenomaa ei saa tulla ilman että siitö on sovittu. Se on kuitenkin vuokralaisen koti ja yksityistä aluetta.

[/quote]

Kyllä saa tulla. On laissa määritetty kohdassa vuokranantajan oikeudet asunnon hallintasuhteista. t.elisa kiinteistösijoittaja

Vierailija
35/37 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:15"]

Mitä se hyödyttää vaikka saisi kameralla kuvan? Kyllähän vuokran antaja saa omistamassaan asunnossa käydä!

[/quote]

Edes vuokranantajalla ei ole lupa käydä omistamassaan asunnossa ilman, että siitä on sovittu vuokralaisen kanssa! 

[/quote]

Kyllä on lupa käydä. Vuokrasopimukseen täytyy erikseen kirjata tuollaiset asiat, jos niitä ei ole erikseen kirjattuna on vuokrantajalla oikeus käydä vuokralaisen asunnossa myös ei erityisen painokkaista syistä. vuokranantaja lain 195 momentissa 13 on selvästi mainittu, että painokkaiksi syiksi taas lasketaan esim. toistuvat vuokrarästit tai törkeä taloyhtiön sääntöjen rikkomukset. Olen arvosijoittaja ja taloustieteen opiskelija tiedän nämä asiat paremmin kuin amatöörit suvullani on aina ollut laajaa vuokraustoimintaa ympäri suomen ja isäni käy myös säännöllisin väliajoin tarkastamassa asuntoja ns."pistokokein" -elisa"

Heh,heh, ota nyt edes selvää, ennen kuin kommentoit.

Vaikka vuokrarästiä olisi kuinka paljon, niin huoneistoon et voi mennä omin luvin. Seuraavalla kerralla kirjoita: Pitää hakea häätö raastuvanoikeudelta, jonka jälkeen voit mennä huoneistoon poliisisaattueessa, mutta et voi penkoa tai edes istua sohvalle, vaan katsot mitä poliisit tekevät.

t. toinen sijoittaja.

[/quote]

Kyllä Elisa on ihan oikeassa tässä asiassa. Momentissa 13 säädettyjen asetusten soveltamisessa käytetään EU-direktiivi 386:332/15 osia 2 ja 3 riippuen sijaitseeko asunto EU vai ETA alueella voidaan katsoa aiheelliseksi soveltaa myös osien 4 ja 5 alkuosion muodostamien jakeiden jaksotuksia joilla voidaan kompensoida mahdolisiia kumulatiivisia ja jaksoittaisia verrannollisuuksia, JOS kumulatiivisia ja jaksoittaisia verrannollisuuksia ei voida kompensoida osien 4 ja 5 alkuosien muodostamien jakeiden jaksotuksia käyttäen, PALATAAN osien 2 ja 3 kohtien sovelluksiin riippuen sijaitseeko asunto EU vai ETA alueella. JOS asunto sijaitsee näiden alueiden ulkopuolella säädellään sen hallintasuhteiden oikeuksia paikallisen lainsäädännön mukaan. Säädetty Brysselissä 1995 t.kiinteistöammattilainen
[/quote]

Ehe-ehe. Kuolen nauruun.

Vierailija
36/37 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:38"]Mitä se hyödyttää vaikka saisi kameralla kuvan? Kyllähän vuokran antaja saa omistamassaan asunnossa käydä!
[/quote]

No eipä kyllä saa ;) terveisin, Suomen laki

Vierailija
37/37 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:38"]

Mitä se hyödyttää vaikka saisi kameralla kuvan? Kyllähän vuokran antaja saa omistamassaan asunnossa käydä!

[/quote]

Edes vuokranantajalla ei ole lupa käydä omistamassaan asunnossa ilman, että siitä on sovittu vuokralaisen kanssa! 

[/quote]

Kyllä on lupa käydä. Vuokrasopimukseen täytyy erikseen kirjata tuollaiset asiat, jos niitä ei ole erikseen kirjattuna on vuokrantajalla oikeus käydä vuokralaisen asunnossa myös ei erityisen painokkaista syistä. vuokranantaja lain 195 momentissa 13 on selvästi mainittu, että painokkaiksi syiksi taas lasketaan esim. toistuvat vuokrarästit tai törkeä taloyhtiön sääntöjen rikkomukset. Olen arvosijoittaja ja taloustieteen opiskelija tiedän nämä asiat paremmin kuin amatöörit suvullani on aina ollut laajaa vuokraustoimintaa ympäri suomen ja isäni käy myös säännöllisin väliajoin tarkastamassa asuntoja ns."pistokokein" -elisa
[/quote]ja vielä pari kurssia äidinkielen opintoja niin alkaa sujua. Arvosijoittaja, opiskelija, isäni? Lisätäänkö vielä kultalusikka?