Missä levitteessä EI ole kookos- tai palmuöljyä?
Onko mammat löytäneet kasvirasvalevitettä, jossa ei olisi palmu- tai kookosrasvaa? ei huvittaisi levittää noita leivälle. Kaikissa peruslevitteissä, joiden tuoteselosteen olen ehtinyt vauvan huudolta tutkia kaupassa, näyttäisi olevan.
.
Usein käytän luomu maapähkinävoita, muita levitevaihtoehtoja? Voi ei toistaiseksi houkuta.
Kommentit (55)
Sulate- ja tuorejuustot, herkkusienisalaatti, mätitahna, avokado+mätitahna, avokado, pesto, hummus, oliivi- tai avokadoöljy, tomaattisose, sinappi, pähkinävoi, hillo, nutella, perunasose, majoneesi...
Valmista jostain sopivan kokoisia muotteja. Kaada niihin oliiviöljyä ja törkkää kylmään. Kun syöt leipää otat vain levyn ja laitat leivälle.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto.
Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita?
Miksipä ei? Olen kasvissyöjä ja kyllä minä voita ja maitoa käytän niinkuin suurin osa kasvissyöjistä. Vegaanit ei sitä voita käytä.
Missä levitteessä ei olisi maitoa tai rypsiöljyä?!
Sellaista ei ole vielä löytynyt.
Vilmariini on ainut voi/kasvisrasva levite missä EI ole Palmuöljyä.
Jopa Becel, Keiju, Ingmariini, Oivariini sisältävät myrkkyä nimeltä: Palmuöljy!!!
Vierailija kirjoitti:
Rypsin suosijat ovat osallisina pölyttäjähyönteisten joukkotuhoon.
Jos nyt sitten korjattaisiin tuota harhakäsitystä hieman. Rypsi ja muut kukkivat öljykasvit itse asiassa ruokkivat aivan valtavia määriä pölyttäjähyönteisiä verrattuna esimerkiksi viljakasveihin. Eivät ne pellot huvikseen kirkkaan keltaisia ole parin viikon ajan joka kesä. Jos menee sinne sekaan, niin pörinä on valtaisa.
Katottu on kirjoitti:
Vilmariini on ainut voi/kasvisrasva levite missä EI ole Palmuöljyä.
Jopa Becel, Keiju, Ingmariini, Oivariini sisältävät myrkkyä nimeltä: Palmuöljy!!!
Mikä siinä palmuöljyssä on myrykyllistä?
Majoneesi. Mikäli pitää olla vegeä niin kotimainen Juureva ei sisällä palmuöljyä.
Jussi onko pöllö luonasi nokosilla?
Voirasva on kasvissyöjälle tarkoitettua rasvaa. Se on kasviksista lehmän tuottamaa rasvaa, jonka luonto on tarkoittanut kasvissyöjälle, eli sille vasikalle joka emonsa tavoin on kasvissyöjä. Nautaeläimet ovat 100% kasvisyöjiä ja ne eivät edes nälkäkuoleman uhatessa koske liharuokaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto.
Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita?
Sanon. Kasvissyojä voi myös käyttää öljyä, esim oliiviöljyä suoraan leivälle. Margariinit on ihan turhia.
oliiviöljy leivälle kuulostaa kyllä arkipäivässä vähän hankalta. Itse ainakin säilytä öljyt jääkaapissa, pitää ensin lämmittää että saa edes purkista ulos. Pidätkö öljyä jossaina kipossa, mistä valelet vai miten tämä käytännössä olisi toimivaa?
"””””””””””””””””””””
Oliiviöljyä EI kannata laittaa jääkaappiin. Se on heti käytettävissä juuri leivälle!
Taitaa noiden palmu- ja kookosöljyjen tilalle jäädä enää se huipputerveellinen transrasva, jotta tuote olisi levite, eikä öljyä.
Pentti kirjoitti:
Voirasva on kasvissyöjälle tarkoitettua rasvaa. Se on kasviksista lehmän tuottamaa rasvaa, jonka luonto on tarkoittanut kasvissyöjälle, eli sille vasikalle joka emonsa tavoin on kasvissyöjä. Nautaeläimet ovat 100% kasvisyöjiä ja ne eivät edes nälkäkuoleman uhatessa koske liharuokaan.
Niin, sille vasikalle. Ei ihmiselle.
Meillä boikotoidaan margariineja yms tuotteita joissa on palmuöljyä. Valion voita ostettu jo kauan ja kotimainen rypsiöljy toinen tuote, Emme suosi palmuöljyä.