Missä levitteessä EI ole kookos- tai palmuöljyä?
Onko mammat löytäneet kasvirasvalevitettä, jossa ei olisi palmu- tai kookosrasvaa? ei huvittaisi levittää noita leivälle. Kaikissa peruslevitteissä, joiden tuoteselosteen olen ehtinyt vauvan huudolta tutkia kaupassa, näyttäisi olevan.
.
Usein käytän luomu maapähkinävoita, muita levitevaihtoehtoja? Voi ei toistaiseksi houkuta.
Kommentit (55)
Oivariini sisältää 52% maitorasvaa ja 23 % rypsiöljyä... Onko tää paras vastaus?
http://www.valio.fi/tuotteet/rasvat/valio-oivariini-normaalisuolainen-hyla/#400-g-rasia.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto.
[/quote]
Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto. [/quote] Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita?
[/quote]
Sanon. Kasvissyojä voi myös käyttää öljyä, esim oliiviöljyä suoraan leivälle. Margariinit on ihan turhia.
Voi ziisus, jos nää voiukovaiset edes viitsisi perustella ajatuksiaan? nimenomaan sanoin, ettei voi houkuta.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:21"]Keijun Alentajassa ei ole kookos- tai palmuöljyä.
[/quote]
Höpöhöpö. Ainakin ensimmäisessä Google osuma Keiju alentajassa on.
http://www.alentaja.fi/tuote/margariinit/keiju-alentaja-margariini-60-400g
eikä neuvola suosittele raskaana ainakaan käytettäväksi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto. [/quote] Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita?
[/quote]
Sanon. Kasvissyojä voi myös käyttää öljyä, esim oliiviöljyä suoraan leivälle. Margariinit on ihan turhia.
[/quote]
oliiviöljy leivälle kuulostaa kyllä arkipäivässä vähän hankalta. Itse ainakin säilytä öljyt jääkaapissa, pitää ensin lämmittää että saa edes purkista ulos. Pidätkö öljyä jossaina kipossa, mistä valelet vai miten tämä käytännössä olisi toimivaa?
Eikö sen öljyn sitten voi kaataa laakeaan kippoon, josta levittää leivän päälle?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:22"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto. [/quote] Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita? [/quote] Sanon. Kasvissyojä voi myös käyttää öljyä, esim oliiviöljyä suoraan leivälle. Margariinit on ihan turhia. [/quote] oliiviöljy leivälle kuulostaa kyllä arkipäivässä vähän hankalta. Itse ainakin säilytä öljyt jääkaapissa, pitää ensin lämmittää että saa edes purkista ulos. Pidätkö öljyä jossaina kipossa, mistä valelet vai miten tämä käytännössä olisi toimivaa?
[/quote]
Tiesitkö, että oliiviöljyn paikka ei ole jääkaapissa, vaan komerossa huoneenlämmössä valolta suojattuna?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:22"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:17"]Käytä voita. Terveellisin ja maukkain vaihtoehto. [/quote] Sanotko kasvissyöjällekin, että käytä voita? [/quote] Sanon. Kasvissyojä voi myös käyttää öljyä, esim oliiviöljyä suoraan leivälle. Margariinit on ihan turhia. [/quote] oliiviöljy leivälle kuulostaa kyllä arkipäivässä vähän hankalta. Itse ainakin säilytä öljyt jääkaapissa, pitää ensin lämmittää että saa edes purkista ulos. Pidätkö öljyä jossaina kipossa, mistä valelet vai miten tämä käytännössä olisi toimivaa?
[/quote]
oliiviöljyä ei kuulu säilyttää jääkaapissa. sudilla voi valella leivän päälle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:32"]Eikö sen öljyn sitten voi kaataa laakeaan kippoon, josta levittää leivän päälle?
[/quote]
tätä mietin itsekin, voisin tosin kuvitella, ettei levity. Mutta yritetään! Ja jatkan myös maapähkinävoin käyttöä. Avokado on hyvää, mutta myös hankala jokapäiväiseksi ratkaisuksi.
.
Kikhernetahna on kokeilematta, onko tästä käyttövinkkejä, onko valmiit OK?
.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:30"]
[/quote]
Tiesitkö, että oliiviöljyn paikka ei ole jääkaapissa, vaan komerossa huoneenlämmössä valolta suojattuna?
[/quote]
En tiennyt, kiitos tiedosta! Googlasin tosin ennen kuin uskoin :) Puolet meni minulla kuitenkin oikein, koska ostan öljyt aina lasipulloista ja mieluiten värillisissä lasipulloista.
.
ap
Jos et munaa kavahda, kokeile majoneesia. Helppo tehdä itse kotona, voi päättää itse mitä öljyä haluaa käyttää.
Hyvä perusresepti: kaksi keltuaista, teelusikallinen sinappia (turkulaista tai dijonia, makujuttuja), puoli desiä mietoa etikkaa (esim. omenaviini-), suolaa maun mukaan. Nämä ekaks sekaisin. Sitten annat vispilän tai koneen laulaa ja kaadat sekaan reilu kolme ja puoli desiä mitä tahansa mietoa ruokaöljyä ohuena nauhana. Öljyn määrä vaikuttaa majoneesin paksuuteen, lopetat lisäämisen kun näyttää mieleiseltä. Sit purkkiin ja jääkaappiin. Nami-nami, sopii minkä tahansa leivän kanssa.
Oliiviöljyä kippoon, sekaan balsamicoa, leipää dipataan siihen. Rossosta opittu juttu, mutta oikein hyvää kotonakin. Ei tarvii olla niin rajoittuneita että leivällä on pakko levittää mitään.
Margariinit ON suolesta, jos voi pelottaa niin tuo oliiviöljy on terveellisempi vaihtoehto kuin mitkään teolliset levitep*at.
Pestot on hyviä leivän päällä myös, ja jos se LEVITTTÄMINEN nyt on se The juttu niin pestoa voi levittää.
Oivariini