Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luuleeko velat tosiaan että lapset ovat

Vierailija
13.02.2015 |

Onnen este? Päinvastoin. Luulo ei ole tiedon väärti.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. En vain tahdo lapsia, vaikka lapsista pidänkin.

Vierailija
2/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:52"]En luule. En vain tahdo lapsia, vaikka lapsista pidänkin.
[/quote]

No se on sun häpeäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luule. Vela ei vain halua lapsia itse. Monille muille lapsi voi antaa paljonkin onnea.

Vierailija
4/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:52"]En luule. En vain tahdo lapsia, vaikka lapsista pidänkin.
[/quote]

No se on sun häpeäsi.

[/quote]
miksi se on häpeä?

Vierailija
5/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ap että kaikki ihmiset ovat samanlaisia kuin hän? 

Vierailija
6/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se onnen este ole niille jotka lapsia haluavat, mutta veloille todennäköisesti on.

Vierailija
7/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luuleeko ap että lapset ovat kaikille tie onneen? Päinvastoin aika monelle.

Vierailija
8/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle olisivat. Samoin kuin jonkkun miehen kanssa saman katon alla asuminen. Olen hyvin erakkomainen luonne ja ahdistun ihmisten seurasta, tarvitsen paljon yksinäisyyttä päivittäin.

Mutta en missään nimessä luule että tämä koskee yleisesti muitakin ihmisiä kuin itseäni, monelle lapset lisäävät onnellisuutta ja joillekin ovat suorastaan onnen ehto.

Vierailija
9/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan numero ysiä. Minullekin lapset olisivat onnen este. Onnellisuuteni edellyttää sitä, että saan elää elämäni yksinäni.

Mutta ei tämä estä minua tajuamasta, että monelle muulle lapset ovat päinvastoin onnen välttämätön edellytys.

Vierailija
10/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule vaan tiedän, että lapset estäisivät minua olemasta onnellinen. Lasten hoitaminen ja lapsiperhe-elämä olisivat minulle maanpäällinen helvetti.

Vierailija
11/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ihan auennu tämä. Velka on saatavaa useimmiten rahaa. Millä lailla ne saatavat ajattelee mitään. Mutta jos oli tarkoitus kysyä onko velkaisen järkevää tehdä lapsia. Niin sen päättäköön jokainen itse. Mielestäni lapsia ei pidä tehdä jos niitä ei ole varaa elättää. (tilanteet kyllä voi muuttua myöhemminkin). Lapsia tehdessä ei pitäisi ajatella että kyllä yhteiskunta tai joku muu tulee apuun taloudellisesti vaikka itsellä ei ole mahdollisuutta elättää lasta. Valitettavasti tämä on liian yleinen ajatusmalli.

Vierailija
12/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:52"]

[/quote]

Luulevatko hevosettomat, että hevonen on onnen este? Talottomat, että talo on onnen este? Koirattomat, että koira? Vaimottomat, että vaimo? Rahattomat, että raha?

Päinvastoin! Luulo ei ole tiedon väärti!

Vierailija
13/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yhdekän sisarusta,olen lestadiolaisperheestä. Isälläni on kolme siskoa, jotka ovat aikoinaan kieltäneet uskonsa. Kaikki ovat naimisissa ja he kaikki ovat myös veloja, ainakin tietääkseni. Yhdestä olen 100% varma, koska on itse kertonut ja teki kerran abortinkin. Silti he ovat todella lapsirakkaita ja viettävät aikaa pikkusisarusteni ja serkkujeni kanssa, jotka ovat pieniä. Vievät matkoille, ottavat kylään ja rakastavat heitä yli kaiken. Kun minä olin pieni, niin sama minun kohdalla. Jokaisella on oikeus elää eläämäänsä haluamallaan tavalla, eikä se tarkoita että vihaisi jotain mitä itse ei kuitenkaan halua.

Vierailija
14/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, me velat emme luule siten. Silloinkin, kun äitiystävämme parkuvat silmät päästään kuinka kuolevat, jos joutuvat valvomaan vielä yhdenkin yön, kun äitiystävä laittaa pikkuisen taaperonsa hoitoon että pääsee töihin lepäämään, kun äitiystävä ilmoittaa vihaavansa elämäänsä, me olemme aivan varmoja että kyllä se päivä sinne risukasaankin vielä paistaa.

Vierailija
15/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se sulle kuuluu, mitä joku muu elämällään tekee tai mitä luulee? Ei se toisen lapsettomuus, oli toivottu tai ei, ole sulta pois. Jos on sun mielestä väärässä, anna olla. Ei se ole vaarallista.

Vierailija
16/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten hankkiminen estä onnellisuutta, mutta kyllä se sitä vähentää. Tutkitusti.

Vierailija
17/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen (omalla kohdallani, en muiden), enkä halua kyseenalaistaa tätä asiaa. Jos se todellakin olisi, niin sitten ketuttaisi huomattavasti enemmän kun muksu on jo maailmassa.

Vierailija
18/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan yksilöstä kiinni, että onko lapsi rangaistus vai elämän ehjäksi tekevä asia. Itse en mitään parempaa osaa kuvitellakaan, kuin oma tytär ja poika, jotka olen onnekkaasti saanut. Kaverini taaseen ei saanut aborttia ja hajoaa päästänsä ainoan lapsensa kanssa ja minun onneni olisi hänelle kiirastuli. Mikä helvetti siinä on, että täällä lietsotaan väkisin vela vs. perheellinen kisaa. Onko se ap sinulta pois, että kaikki eivät pidä arkeasi päätä huumaavan ihkuna?

Vierailija
19/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:04"]

En luule vaan tiedän, että lapset estäisivät minua olemasta onnellinen. Lasten hoitaminen ja lapsiperhe-elämä olisivat minulle maanpäällinen helvetti.

[/quote]

Huoli siitä, että millaista jälkeläisteni elämä raaistuvassa ja kurjistuvassa maailmassa tulisi olemaan. Siinä yksi suuri syy, miksi lapsia en halua. Vaikea uskoa, että tulevaisuudessa mikään asia olisi paremmin tai edes lähellekään yhtä hyvin kuin nyt. Maailma muuttuu niin nopeasti. 40-vuotta sitten vielä monet uskoivat tulevaisuuteen, mutta tieto on sittemmin lisännyt tuskaa.

Vierailija
20/38 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:52"]

[/quote]

Luulevatko hevosettomat, että hevonen on onnen este? Talottomat, että talo on onnen este? Koirattomat, että koira? Vaimottomat, että vaimo? Rahattomat, että raha?

Päinvastoin! Luulo ei ole tiedon väärti!

[/quote]

Minulle koirattomalle koira ainakin olisi kamala riippa. Ja hevonen vielä suurempi. Jostain omakotitalostakin olisi paljon työtä huolta ja stressinaihetta. Vaimoakaan en kaipaa. Rahaton en ole, niin vaikea eläytyä, raha kuitenkin on välttämättömämpää nyky-yhteiskunnassa kuin nuo muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi