Oulun Stocka lopettaa
Mitä mieltä oululaiset? Itse tulen kaipaamaan Stockan Herkkua, kukkaosastoa, kosmetiikkaosastoa, lemmikkiosastoa ja Akateemista kirjakauppaa. Vaatteita en sieltä ostanut. Herkun menetys on oikeastaan ainoa, joka todella harmittaa.
http://www.iltasanomat.fi/a/1423795037287
Kommentit (117)
Ihan hyvä. Kyseinen kauppa ei toimi missään, ei enää edes Venäjällä. Samat tavarat 30 % kalliimmalla, en jää kaipaamaan ja Stockan kortin heitän roskiin
Jääkö keskustaan yhtään kirjakauppaakaan?
!? En enää asu Oulussa mutta tuntuu että siellä lopettaa tätänykyä kaikki :( mutta toisaalta onhan sinne tulossa tuo Sokos joka varmaan osittain korvaa tuota Stokkaa. Akateemista tulee ikävä, oli kätevä käydä siellä kun kotiseuduilla käy, täällä kun ei ole.
Radiossa sanottiin, että lopettamista suunnitellaan, eli ei ole kai vielä päätetty..? Ensin on luvassa yt-neuvottelut. Veikkaan kuitenkin, että lopetus on lopulta edessä.
Milloinkas se Sokos avaa ovensa?
Tosiaan, kirjakauppoja ei taida olla kohta enää ollenkaan täällä? Itsekin olen tilannut kirjani Adlibriksesta ja ulkomailta, joten olen osaltani vaikuttanut kirjakauppojen lähtemistä :(
Mitähän siihen rakennukseen tulee tilalle? Muutakin kuin "myytävänä liiketilaa"-kyltit pimeihin ikkunoihin puoleksi vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:36"]
[/quote]
suomalainen?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:36"]
[/quote]
suomalainen?
[/quote]
Oulun keskustassa oli ennen 3 kirjakauppaa, kohta 0. Suomalaista ei enää ole.
Onhan suomalainen, vaihtanut liiketilaa. Nykyään Amarillon vieressä, toisella puolen tietä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:44"]
Radiossa sanottiin, että lopettamista suunnitellaan, eli ei ole kai vielä päätetty..? Ensin on luvassa yt-neuvottelut. Veikkaan kuitenkin, että lopetus on lopulta edessä. Milloinkas se Sokos avaa ovensa? Tosiaan, kirjakauppoja ei taida olla kohta enää ollenkaan täällä? Itsekin olen tilannut kirjani Adlibriksesta ja ulkomailta, joten olen osaltani vaikuttanut kirjakauppojen lähtemistä :(
[/quote]
Niin moni kusee omiin muroihinsa, ja sitten ihmettelee kun maistuu pahalta.
Stockmannilla en ole käynyt kun alessa ja hulluilla päivillä. Nettikaupasta olen myös välillä tilannut, mutta se on ihan ala-arvoinen... Stockmann on vähän jäänyt ajastansa.
Kuka tuolla stokalla käy? Kaikki on kalliimpaa kuin marketeissa, ruoka, vaatteet, urheiluvälineet jne. ei tule ikövö, onneksi jää tokmanni.
Jos nyt joku oululainen alan ihminen tajuaisi käyttää hyödykseen kontaktejaan ulkomailla niin hankittaisiin sinne ainakin Bershka ja vaikkapa LC Waikiki, Sainsburysin ruokaosasto sekä Nando's niin tulisi vipinää keskustaan.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:54"]
Kuka tuolla stokalla käy? Kaikki on kalliimpaa kuin marketeissa, ruoka, vaatteet, urheiluvälineet jne. ei tule ikövö, onneksi jää tokmanni.
[/quote]
Sieltä saa ruokaa jota ei marketista saa, lisäksi jotkut asuvat keskustassa...
Ihan sama muuten, mutta mistä mä sitten haen Habanero-chilit?
Kyllä harmittaa, että tuli joskus muutettua tänne onnettomaan peräkylään. Eihän täällä mikään pärjää. Kaikki lopettaa kaupoista baareihin, isoista firmoista puhumattakaan.
Kaikki nykyisetkin keskustan kaupat siirretään varmaan pikkuhiljaa helvetin kauas Bad Idea -Parkiin. Automarketit jyrää, keskusta näivettyy. Jee.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:51"]Onhan suomalainen, vaihtanut liiketilaa. Nykyään Amarillon vieressä, toisella puolen tietä.
[/quote]
Piti tarkistaa ja oikeassa olit! Danske Bankin entisissä tiloissa ilmeisesti. Oi miten mukava yllätys! Miten en ole huomannut... pitääpä käydä heti tänään katsomassa uudet paikat!
Arinan tuleva kauppakeskus Valkee syö vielä enemmän asiakkaita stockmanilta. Oulu on Arina-kaupunki, ei tänne etelän kotkotuksia tarvita.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:55"]
Jos nyt joku oululainen alan ihminen tajuaisi käyttää hyödykseen kontaktejaan ulkomailla niin hankittaisiin sinne ainakin Bershka ja vaikkapa LC Waikiki, Sainsburysin ruokaosasto sekä Nando's niin tulisi vipinää keskustaan.
[/quote]
Joo, kukapa ei haluaisi pystyttään bisnestään jonnekin napapiirille maahan, jonka kansan ostovoima on miinusmerkkinen...
Stockmannin herkusta on tullut haettua kaikki erikoisemmat elintarvikkeet, joita ei muualta Oulusta saa. Herkussa on kattava valikoima kaikkea (erilaiset öljyt, mausteet, ulkomaisia tuotteita enemmän, eksoottisia hedelmiä, konditoriatuotteita, jne). Tietyt Aasia-tuotteet (riisipaperit ym) hain Herkusta. Ehkä niitä saa Tuirasta ja marketeistakin, mutta ihan keskustassa asuvalle Herkku on ollut kätevä.
Ouluun ei jää siis yhtään Seppälää. Kaikki kolme lopettaa.