Oulun Stocka lopettaa
Mitä mieltä oululaiset? Itse tulen kaipaamaan Stockan Herkkua, kukkaosastoa, kosmetiikkaosastoa, lemmikkiosastoa ja Akateemista kirjakauppaa. Vaatteita en sieltä ostanut. Herkun menetys on oikeastaan ainoa, joka todella harmittaa.
http://www.iltasanomat.fi/a/1423795037287
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:22"]
87:lle jos Stockmannin merkitys alueella olisi vahva, ei se lopettaisi. Myymälä lopetetaan koska sen pitäminen ei ole taloudellisesti järkevää, se kertoo siitä että suurin osa ihmisistä ei kyseisessä paikassa Oulussa asioi. Oulussa ja lähialueilla elää sen verran ihmisiä, että Stockmannin perustaminen sinne on kannattanut, mutta näemmä oululaiset eivät ole sinne löytäneet.
Jos ajatellaan Herkkua, niin suurin osa ihmisistä löytänee päivittäiset elintarvikkeensa muista kaupoista, jos on yksittäisiä ihmisiä jotka eivät pysty muualla asioimaan, niin he eivät valitettavasti saa pidettyä kauppaa pystyssä.
Ja kuten yllä kirjoitettiin, kauppoihin saa tilattua tuotteita joissa niissä ei ole. Kaikki eivät edes tiedä tuosta mahdollisuudesta, mutta jos hiemankaan erikoisempia juttuja haluaa, esim. tuoretta ankkaa, niin ei sitä ainakaan täällä missä asun, ole koskaan valmiina vaan aina se pitää tilata erikseen.
[/quote]
Joo, tajuan kyllä, että kaupan ylläpitäminen ei ole kannattanut, kun sitä ollaan sulkemassa. En ole tyhmä. Monet varmasti mieluummin käyvät näissä keskustan ulkopuolella olevissa automarketeissa, mikä on ikävää, koska keskustat tyhjentyvät. Sama buumi näyttää olevan kaikissa muissakin kaupungeissa. Keskustoista siirretään palvelut sivummalle. Vastasin kuitenkin lähinnä noihin väitteisiin siitä, että Stockmannin valikoiman tuotteita saa kaikkialta muualtakin. No oman kokemukseni mukaan ei saa.
Tiedän myös, että kauppoihin voidaan tilata tuotteita asiakkaan pyynnöstä, mutta vähän epäilen kuitenkin, ettei ihan kaikkia toiveita kuitenkaan pystytä tai viitsitä toteuttaa. Riippuu varmasti ryhmästä ja kauppiaastakin. Sitä paitsi tuo etukäteen tilaaminen sulkee pois kaikki ex tempore -ostokset, ideat ja mielihalut.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:54"]
Kuka tuolla stokalla käy? Kaikki on kalliimpaa kuin marketeissa, ruoka, vaatteet, urheiluvälineet jne. ei tule ikövö, onneksi jää tokmanni.
[/quote]
Sieltä saa ruokaa jota ei marketista saa, lisäksi jotkut asuvat keskustassa...
[/quote]
Newsflash: moni ihminen ei osta vaatteitaan Prismasta
No höh. Minne ne oululaiset sitten menee tupeksimaan liukuportaiden eteen.
Tehdään siitä päivisin auki oleva elävän musiikin ja taiteen keskus! Ilmainen! Ja yläkertaan opiskelutiloja nuorille.
Niin surettaa. Minulla ei nuorena ollut juuri muuta tekemistä kuin stockalla hengailu, sieltä on niin paljon muistoja, muistot kuolevat.
Keskustan liikkeethän kävi läpi myllerryksen silloin n.2001, vima, vero modat jne. muuttuivat rajusti, ja samaan aikaan tuli tuo stocka, nyt on vain toisenlainen muutosliike käynnissä.
Harmi. Tuolla tuli aina käytyä Oulussa käydessämme. Paljon parempi kuin Stockmann täällä Turussa.
Josa saatais siihen tilalle Prisma. Niitä ei vielä ole ihan jokaisessa kaupunginosassa. Tilausta olisi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:41"]Niin surettaa. Minulla ei nuorena ollut juuri muuta tekemistä kuin stockalla hengailu, sieltä on niin paljon muistoja, muistot kuolevat.
[/quote]
Ei ne muistot mihinkään kuole :)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:59"]Ootteko käyny Turussa. Täälläkin tilanne aikast paha.
[/quote]
Joskus kun olen mennyt arkena iltapäivällä yläkertaan kodin osastolle, olen ollut siellä ainoa asiakas. Välillä pari hlöa mun lisäksi.
Sääli. Stockmannilla on kaupungin ylivoimaisesti paras ruokaosasto. Vaatevalikoima on kuitenkin huonontunut tässä vuosien varrella. Vero Modan ja Espritin tasoiset vaatteet lisääntyneet ja ns. paremmat merkkituotteet vähentyneet, joten sekin myyntivaltti on hukattu. Polyesteri- ja akryylirättejä saa jokaisesta muustakin kaupasta.
Ohis, mutta tahtoisin tietää mitä ne tuotteet on joita ei saa muualta kun Herkusta?
Itse olen tehnyt paljon löytöjä aasialaisista etnisistä kaupoista, niissä on PALJON sellaista mitä ei tavallisissa kaupoissa ole, ja esim. hyvää riisiä saa paljon edullisemmin, mutta muitten kauppojen välillä en ole havainnut mitään erikoisuuksia joita ei muualta saisi.
Kysyn tuota ihan kiinnostuksesta, rakastan kokkaamista, mielelläni kokeilisin sellaista uutta juttua mitä ei muualta saa kun vain yhdestä kaupasta, olkoon sitten Stockmaan tai vaikka Lidl, ja ei eineksiä kiitos :)
No eipä tuo ole ollut meikäläisten kauppa. Olisinkohan 2 kertaa käynyt, enkä muista olenko mitään sieltä lopulta ostanut.
t. köyhä
Ookkonää Oulusta, ekkönää käyttäny Stockmannia?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:00"]
Onko Oulun keskustassa oriental-kauppoja? Itse en ole huomannut, mutta kaipaisin vinkkiä, jos sellainen löytyy. :) Turan Merikoskenkadulla olen aasialaiskauppoja nähnyt, mutta keskustassa en. Jos ei oteta huomioon jotain Lidln Aasia-viikkoa.
[/quote]
Google on ystävä. Ilmeisesti Isokadulla on Aasia Market.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:00"]
Onko Oulun keskustassa oriental-kauppoja? Itse en ole huomannut, mutta kaipaisin vinkkiä, jos sellainen löytyy. :) Turan Merikoskenkadulla olen aasialaiskauppoja nähnyt, mutta keskustassa en. Jos ei oteta huomioon jotain Lidln Aasia-viikkoa.
[/quote]
Google on ystävä. Ilmeisesti Isokadulla on Aasia Market.
[/quote]
Ja kauppahallissakin on joku putiikki.
Ihan turha valittaa nyt Stoccan lopettamista, jos ette sieltä juuri mitään osta. Sanotaan nyt mitä tahansa siitä,
mutta on se ainut kunnon tavaratalo Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:55"]
Jos nyt joku oululainen alan ihminen tajuaisi käyttää hyödykseen kontaktejaan ulkomailla niin hankittaisiin sinne ainakin Bershka ja vaikkapa LC Waikiki, Sainsburysin ruokaosasto sekä Nando's niin tulisi vipinää keskustaan.
[/quote]
Yllättävä veto, mutta pisteet LC Waikikille. Eihän ne mitään kestovaatteita myy, mutta ihan kuranttia/ajanmukaista käyttökelpoista, ja mihin hintaan! Omalla kohdalla tuo kauppa on muisto vain, mutta mennyt kokemus siis hyvä.
Miksiköhän sitä Oulua näin alasajetaan? En tosin usko, että täysin onnistuu. Oulussa on vahvoja toimijoita, edelleen. Opetusalalla mennee hyvin, oletan. Samoin hyvin menee myös tietyllä kapealla teknologiasektorilla.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:56"]Minuakin kiinnostaa MITÄ tuotetta ei muualta saa kun Herkusta?
[/quote]
Tuoreita lasagnelevyjä muun muassa.
verkkokaupat syövät erikoistavarakauppa ja halpahallit vetää porukkaa. Ruuan hintakin on monelle jo liian korkea. Lidl hyötyy tästä. So long Stockmann!