Oulun Stocka lopettaa
Mitä mieltä oululaiset? Itse tulen kaipaamaan Stockan Herkkua, kukkaosastoa, kosmetiikkaosastoa, lemmikkiosastoa ja Akateemista kirjakauppaa. Vaatteita en sieltä ostanut. Herkun menetys on oikeastaan ainoa, joka todella harmittaa.
http://www.iltasanomat.fi/a/1423795037287
Kommentit (117)
Pukumiehestä saa aikuisten merkkivaatteita.
Häipyy sitten viimeinenkin syy ajella Oulun keskustaan asti tungokseen, kun Ouluun shoppailemaan lähtee. Jatkossa siis Ideapark, Zeppelin, Kaakkuri, Limingantulli tms.
Sopii tällaisellemaalaiselle hyvin, kun merkkivaatteetkin tulee tilattua lähinnä netis49tä, mm. Stockan nettikaupasta.
Suattaapi ollannii että Stockan Herkku erottautuu omaksi ketjukseen ja voi jäädä Ouluun. Oliskin ihan mahtavaa, ehkä niitä saataisiin muuallekin Alepojen ja Siwojen sijaan.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/thelin-stockmannin-herkusta-tulisi-fantastinen-ketju/WUkaLdYQ
Kyllä harmittaa, jos Stockman lopettaa. Ois luullu, että Oulun kokoisessa kaupungissa pärjää.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:26"]Ohis, mutta tahtoisin tietää mitä ne tuotteet on joita ei saa muualta kun Herkusta?
Itse olen tehnyt paljon löytöjä aasialaisista etnisistä kaupoista, niissä on PALJON sellaista mitä ei tavallisissa kaupoissa ole, ja esim. hyvää riisiä saa paljon edullisemmin, mutta muitten kauppojen välillä en ole havainnut mitään erikoisuuksia joita ei muualta saisi.
Kysyn tuota ihan kiinnostuksesta, rakastan kokkaamista, mielelläni kokeilisin sellaista uutta juttua mitä ei muualta saa kun vain yhdestä kaupasta, olkoon sitten Stockmaan tai vaikka Lidl, ja ei eineksiä kiitos :)
[/quote]
Onko Oulun keskustassa oriental-kauppoja? Itse en ole huomannut, mutta kaipaisin vinkkiä, jos sellainen löytyy. :) Turan Merikoskenkadulla olen aasialaiskauppoja nähnyt, mutta keskustassa en. Jos ei oteta huomioon jotain Lidln Aasia-viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:15"]
Sääli. Stockmannilla on kaupungin ylivoimaisesti paras ruokaosasto. Vaatevalikoima on kuitenkin huonontunut tässä vuosien varrella. Vero Modan ja Espritin tasoiset vaatteet lisääntyneet ja ns. paremmat merkkituotteet vähentyneet, joten sekin myyntivaltti on hukattu. Polyesteri- ja akryylirättejä saa jokaisesta muustakin kaupasta.
Mainitsemiasi materiaaleja käyttävät myös kalliimman hintaluokan merkit.
Sinä tai kaltaisesi ette taida ymmärtää markkinatalouden mekanismeja?
[/quote]
Ohi aiheen, mutta oletteko huomanneet että todella moni ketju menee Tallinnaan mutta ei tule Suomeen! Kiinnostaisi tietää miksi noin on...
Jos käy ulkomailla ostareilla, niin siellä on noin suunnilleen samat kaupat "kaikissa maissa", +toki on niitä paikallisia ko. maan kauppoja mukana myös, mutta tarkoitan ns. "kansainvälisiä ketjuja". Sitten menet suomalaiselle ostarille, niin toki joku H&M, VeroModa, ja pari muuta vastaavaa löytyy, mutta todella moni sellainen kauppa puuttuu mitä on esim. Virossa, esim. Berschka ja Bull&Bear jotka aiemmin ketjussa mainittuja.
Varsinkin se yksi kauppa puuttu (hitto kun en saa nimeä päähäni!) jossa on suht edulliset hinnat, hyvälaatuiset vatteet, ja isot myymälät kauppakeskuksissa. Pidän tuon ketjun vaateista, koska sieltä löytyy aina ns. hyvää vaatetta joka on enemmän ns. "klassista tyyliä" mitä useimmissa kaupoissa on, kuitenkin nuorekkaita hyvin leikattuja vaatteite, ei mitään mummovaatteita.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:51"]
Kuten Kauko Röyhkä aikoinaan totesi Oulu on paska kaupunki. Ja muutenkin kuka hemmetti voi asua jossain Oulussa, joka On melkein Lapissa.
t. Stadilainen
ps. Meillä on stokka ja se pysyy
[/quote]
paska kaupunni, niih.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:34"]No Ouluhan kai kuihtuu kun sieltä lähti nokia ja insinööreilä ei enää suomessa tee mitään..
Stokka sopis hyvin Rovaniemelle, täällä on enemmän turistejakin ja kosmispiste jo nyt.
[/quote]
mulla kävi sama mielessä, että rovaniemellä voisi stockalle olla kysyntää enemmän kuin oulussa. täällä ei paljon turisteja näy, toisin kuin rovaniemellä. rovanimellä muutenkin nykyään paljon paremmat ja turisti-/asiakasystävällisemmät shoppailumahdollisuudet kuin oulussa.
Kauanko stokka oli Oulussa? Onhan se jotenkin surullista että se lopetetaan. Itse ole trelainen tosin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:53"]
Mistä muualta Oulusta saa vaatteita esim. Tiger, Hilfiger, Boss, Gant... Joutuu jatkossa asioimaan vain verkkokaupoissa, jos Stockmann lähtee. Lastenvaatteet Ticketit, Molot, Reimateckit, Legot, Hillfigerit yms. saa kätevästi Stockalta. Vielä. Kertokaa vaihtoehtoja, mistä näitä saa ostaa Oulussa? Tuskin Prismat ja Tokmannit ottavat valikoimiinsa...
[/quote]Millainen ihminen ostaa vaatteita joissa jonkun toisen ihmisen nimi? Vastenmielinen ajatus kulkea Tommi Hilfingerin vaatteissa. Vanha äijä. Yök yök yök
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:53"]
Mistä muualta Oulusta saa vaatteita esim. Tiger, Hilfiger, Boss, Gant... Joutuu jatkossa asioimaan vain verkkokaupoissa, jos Stockmann lähtee. Lastenvaatteet Ticketit, Molot, Reimateckit, Legot, Hillfigerit yms. saa kätevästi Stockalta. Vielä. Kertokaa vaihtoehtoja, mistä näitä saa ostaa Oulussa? Tuskin Prismat ja Tokmannit ottavat valikoimiinsa...
[/quote]Millainen ihminen ostaa vaatteita joissa jonkun toisen ihmisen nimi? Vastenmielinen ajatus kulkea Tommi Hilfingerin vaatteissa. Vanha äijä. Yök yök yök
[/quote]
Uh-huh-huh. Ei pysty sanomaan onko tää trolli vai kehari.
En tiedä mitä 103 tarkoittaa, mutta itse en myöskään ymmärrä miksi joku ostaa vaatteen jossa ISOLLA lukee suunnittelijan/merkin nimi. Lähes poikkeuksetta merkkivaatteita saa myös ilman logoja, yleensä ne maksavat enemmän mainospaitoihin verrattuna, mutta kaikki eivät halua että paidassa lukee isolla BENETTON tai vastaavaa.
"Capital of Northern Scandinaviasta" takaisin maakuntasarjaan.
Stockmann teki loka-joulukuussa 31,1 miljoonan euron tappion ennen veroja. Vuotta aiemmin vastaavaan aikaan voittoa kertyi vielä 39,3 miljoonaa euroa. Osakekohtainen tulos painui 0,53 euroa miinukselle, kun se vuotta aiemmin oli 0,51 euroa plussalla.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:33"]
Venäjä puree...
[/quote]
No voi helvetti. Missäs sitten on lähin?