>>>>>HELMET (ma-ke)
Kommentit (39)
Siitä tamperelaisten tapaamisesta. Mullekin kävisi se perjantai. Olen menossa Joonan kanssa maitoallergia-testeihin klo. 12:30, joten kävisikö teille ennen sitä?
Palailen myöhemmin...
nonnu78
Viime yö meni täällä vähän paremmin. Helmi heräsi kerran huutamaan ja 2 kertaa syömään. Tosin ton tokan yösyötön jälkeen valvoi ja itkeskeli sekä konttaili puoli tuntia, mutta ei sentään pidempään. Me mennään tänään Helmin kanssa kahvila-treffeille ja esikoinen jää miehen hoiviin. Torstaina sitten tulen molempien lasten kanssa sinne Sanomataloon.
Kyllä mua taas nauratti, kun luin OODIN kirjoituksen =) Vaikka ei ole varmaan kivaa, jos ottaa päähän ja muut vaan nauraa... Sun jutut on vaan niin mainioita! Mulla on välillä huono omatunto, kun Helmi on pääasiassa niin iisi tapaus, mutta sitten jos sillä on huonompi päivä, niin mä en jaksais yhtään. Nyt kun niitä hampaita on tulossa ja Helmi on reilun viikon ajan ollut aika kitisevä, tekis välillä ottaa lomaa myös Helmistä (esikoisen lisäksi). Ja yöllä kun karjuu tunti kaupalla, niin välillä mun suusta pääsee kyllä " TURPA KIINNI!" , mikä ei tietenkään ole kivasti sanottu pienelle vauvalle...
Esikoisen kanssa oli koko eilinen päivä aivan kamala, mutta tänään on onneksi mennyt paremmin. Mietin jo keväällä sitä päiväkotipaikkaa, jos olis hakenut osapäiväpaikkaa, mutta se sitten jäi ja nyt ollaan edelleen tilanteessa, että poika käy kerhossa sen 2 x 2,5 h/vko ja siinä se. Musta itsestä tuntuis parhaalta ratkaisulta se, että poika ois vaikka 2 päivänä viikossa jonkun 5-6 h hoidossa. Mutta tiedän täältä vain yhden takuuvarmasti hyvän päiväkodin, enkä usko, että sinne mahtuu edes osapäivälapsia. Poika on myös just alkanut viihtyä tuolla kerhossa ja on niin hitaasti lämpenevä, etten raaskisi vaihtaa sieltä poiskaan. Itkee sitten taas monta viikkoa, jos joutuisi uuteen paikkaan. Eli jatketaan näin, mutta aion kyllä soittaa tohon yhteen päiväkotiin, että edes tietäisin, mikä tilanne siellä on hoitopaikkojen suhteen.
LAULUT: Mä olen kova tyttö laulamaan ja tarhantäti-urani takia osaan myös aika paljon lastenlauluja. Kun Helmi oli pienempi, oli hänellä jotain lempparilauluja (mm. " Pieni kananpoika tipu tipu tip tip..." ), mutta nyt en ole enää sellaisia huomannut. Esikoinen innostui laulamaan vuosi sitten kesällä, mutta ei suostu ikinä pyydettäessä laulamaan (ei taida kyllä moni muukaan lapsia suostua). Ollaan yritetty videolle kuvata, kun poika laulaa ja kerran lauloikin liikuttavasti Martti Servon (on miehen ja pojan lemppari) " Maailman sinisin taivas" -biisiä, mutta mua nauratti niin kamalasti, että poika häiriintyi siitä ja lopetti. Tyhmä äiti!
KENGÄT: Meillä oli Helmillä keväällä ja nyt syksyllä sellaiset söpöt Adidaksen vaaleanpunaiset pikku-lenkkarit, jotka sai lahjaksi, mutta ne jäi pieneksi. Villasukat ois rattaissa hyvät, mutta puistossa kun Helmi alkaa istua ja kontata hiekkalaatikolla menee ne sukat ihan hiekkaisiksi. Löysin onneksi kätköistäni esikoisen vauva-ainana kirppikseltä ostetut todella hyväkuntoiset nahkaiset kävelykengät, jotka on kokoa 18. Ne on Helmille pikkuisen isot, mutta se ei haittaa istuessa ja kontatessa. Oikea koko olisi varmaankin 17... Yhdet kirppikseltä ostetut (kuin uudet) talvi-Goretexit on odottamassa ja ne on kokoa 21, joten saa nähdä, onko talvella liian isot. Esikoisen jäljiltä on hyväkuntoiset nahkaiset kävelykengät kokoa 21 odottamassa ja toivon, että ne olisi sopivat keväällä, kun lumet on sulanut. Sisällä ei olla koskaan pidetty kävelemään opettelevalla eikä kävelevälläkään lapsella mitään kenkiä. Esikoinen kun oppi kävelemään vasta 1 v 3 kk iässä ja konttasi näin ollen maassa (asfaltilla, hiekalla ja nurmikolla) huhti-syyskuun, kului siinä ajassa aika monet kengät kärjistä puhki. Silloin ostettiin surutta kengät kirppiksiltä. Nytkin voisin ostaa hyväkuntoisia kenkiä, mutta eipä ole tullut vastaan. Jännä juttu toi jalan kasvaminen, kun esikoisella kasvoi jalka 1,5-vuotiaasta 2,5-vuotiaaksi 5 numeroa. Nyt ei ole sitten sen jälkeen kasvanut vajaassa vuodessa kuin ehkä 2 numeroa.
No joo, nyt pitää mennä leikkimään pojan kanssa. Huomiseen!
T:Fassiloora ja Helmi (kohta 7 kk)
jotain kuulumisia pitkästä aikaa..
Meillä oli viikonloppuna vieraita ja aika kului ihan siivillä.
Ollaan lähdössä miehen kanssa (+kaveripariskunta) Tukholmaan perjantaina...:) ja Konsta jää mummolaan hoitoon. pelottaa että miten ite pärjään, mutta helpompaa kai se nyt on ku toinen ei vielä osaa itkee perään.
G: Onko teistä kukaan vielä käyny reissussa ilman pikkusta? Meillä siis päivä tukholmassa reissu.
Ihanaa mennä kiereteleen aivan rauhassa vanhaa kaupunkia ja käydä jossain kahvilla. Laivalla todennäköisesti painutaan heti hyttiin ja nukutaan aamuun asti.IHANAA, saa rauhassa nukkua ja ajatella mitä tekis seuraavaksi:) Meku ei harrasteta niitä baareja :D
Konsta on nyt siis viimeset 5 päivää kakannu 5-6 kertaa päivässä. mä oon jo ihan toivoton... joku sanoo että se tietää hampaita:) Meidän 7kk poika ei siis oo niitä vielä saanu aikaseksi!
Tällä hetkellä nukkuu päiväunia, ensimmäiset jäi aika lyhkäsiksi ku on niin kauhee nuha ja yskä!! toivottavasti paranee ettei sairaana tarvi jättää hoitoon.
tulin tuossa ajatelleeksi että kohtahan tulee toppapuvun aika.. ja meillä on konstalle ostettu joskus alesta 74cm ja hokasin että sehän alkaa kohta oleen pieni eikä talvesta ole tietoakaan!! Joten ei muuta ku uus tilalle:)
Onpahan seuraavalle valmiina jos se ehtis käyttää.
Kuinka moni helmikuisten äideistä odottaa jo seuraavaa?:) ihan mielenkiinnolla kyselen koska itellä pitäis ylihuomenna alkaa menkat...
Ihan uskomaton vauvakuume- huomasin surffaavani mammavaate sivuilla yli tunnin :D " sitte jos tulee tarvetta"
oho, mies tuli näin aikasin... halimaan... (ollaan tehty aselepo.. vaikka välillä ne työt vielä ressaa) :D
Viljaa muistelen lukeneeni jostain pinosta, että olet nimeltäsi Vilja...
;)
Meidänkin päikkärit on kadonneet. Ja sänkyyn ei kyllä taatusti päivällä enää nukahda. Rattaat on nyt in. Ihan kiva, tähän astihan ne rattaat on olleet se viimeinen kauhistus! Nykyään voidaan käydä jopa kävelyllä.
Höh, unohdin kaikki mitä oli mukamas asiaa, kun tuo herra O tuossa lattialla kitisi...
Ostin Onnille huvikseen housuvaippoja. Eivät kyllä toimi mitenkään päin ainakaan meillä (liberot). Aina valskaa sieltä sivusta... :( Täytynee pysyä sitten perinteisissä. Olis vaan ollut helpompi tuolle rempulalle laittaa ne housuvaipat.
Täytynee jatkaa kirjoittelua illemmalla, kun tuo jätkä hermostuu ihan täysin tuossa lattialla. Näkee, että äiti " leikkii" sen himotuimmalla " leikkikalulla" eli näppiksellä... :)
-kumppari&kiljukaula-
HELMIPULLAT PUNTARILLE JA PINOON!!! =)
sekä nimpparionnitteluista, että muistutuksesta! :)
Meillä on ollu taas hikinen päivä. Tuosta lähipäiväkodista luvattiin Veikolle kaksi päivää viikossa hoitoa, saa nähdä lähdetäänkö sitten siihen. Kyllä tuolla taaperolla meinaa seinät kaatua päälle, käydään vaikka huomenna leikkimässä siellä päiväkodin pihassa aamulla niin nähdään miten kaveri sinne ryhmäytyy.
Meillä ei oo käyty reissussa ilman lapsia eikä odoteta uutta vauvaa. Katsotaan sitten parin vuoden päästä tilannetta uudelleen. Siis tuon uuden vauvan suhteen, epäilen kyllä. Reissussa voisi käydä ehkä ensi kesänä ilman lapsia. Aaro on aika kova äitin perään, ja minä olen niin reppana etten raaski lähtä.
Meilläkin on tänään kakattu oikein urakalla. Veikko kolmet kakat, yhdet edes onneksi pottaan, Aaro kans kolmet. Annoin sille eilen mustikkaa ihan tarkotuksella kun ei oo kakannu pitkiin aikoihin taas. Veikolla on taas joku tankkauskausi. Syö ihan valtavasti. Ison lautasellisen pöperöä ja siihen päälle jälkkäriä. Banaanihullu se on, eilen söi lounaan jälkeen jälkkäriksi kolme, tänään kaksi. Sillä on aina vaihdellu ihan älyttömästi tuo ruokahalu, välillä syö aivan mielettömästi, välillä ei mitään. Viimeksi oli pulleassa kunnossa Aaron syntymän aikoihin, eli puolisen vuotta sitten.
Kengistä vielä... jos tosiaan lapsi on kova menemään ja konttailemaan ennen ku lähtee kävelemään, voi olla tosiaan että on hyvä ostaa jotku kirppiskengät niinku Fassiloora kirjotti. Meillä Veikko ei oikein ryöminy eikä kontannukkaan, ja lähti hirmu aikasin kävelemään. Sille ei ois tarttenu mitään ryömimiskenkiä. Naapurissa lähti muuten tyttö nyt kävelemään 9-kuisena, yks toinen poika 11-kuisena. Aarosta mulle tulee semmonen fiilis, että en usko, että se lähtee möyrimään mihinkään suuntaan kovinkaan aikasin, ja sittenkin kun lähtee, niin ulkona se istuu mielellään vaan sylissä tai vaunussa ja kattelee muitten touhuja. Niinku mies kerran sano, se on hyvä säästään energiaa. :) Nää on siis oikeesti toistensa vastakohdat nää meidän kaverit.
Jees, mies tulee kohta sählystä, taidan ottaa vielä hetkeksi mukavan asennon sohvalla.
Huomiseen!
Vilja
Tänään pääsee hierojalle, jesssss! Vähän jotain hemmottelua.
Niin, Birdylle onnittelut uusista rintavarustuksista :)
Vastailenpa noihin kysymyksiin, mitä nyt satun muistamaan:
Laulut: mä lauleskelen pojalle kaikenlaisia lauluja ja kyllä se ihan on tykänny. Sit välillä kuunnellaan anopin antamaa lastenlaulukasettia, siinä on kaikki perinteiset biisit. Musiikkitv meillä on päällä ison osan aikaa päivästä ja pojan lemppari on Christina Aguileran Ain´t no other man :) Poika hyvä jos hengittää kun se biisi tulee, heh.
Kengistä: meillä ei ole mitään kenkiä syksyksi, olen ostanut sellaiset paksuhkot tossut ja mummo kutoo kovaa vauhtia villasukkia. Ensikengät saatiin jo kastelahjaksi, mutta niitä käytetään sit myöhemmin. Jarrusukkia olen ostanu josko ne auttaisivat vähän pitämään kun lattialla ollaan.
Reissut: no me ei olla missään kaukana pojasta koskaan olleet kun poika on ollut hoidossa. Juhannuksena taisi olla pisin välimatka, 100km yhden päivän ajan. Olishan se kiva päästä kahdestaan vaikka laivalle, me oltiin kyllä ennen poikaa joka vuosi laivareissulla.
Joku mainitsi siitä, että tihentynyt kakkaaminen tietää hampaita. Meillä oli muuten myös niin. Kun Eetulle tuli ekat hampaat, se kuolasi tosi paljon ja söi sitä kuolaa. Kakkaa tuli sit monet kerrat päivässä ja sekin oli sellaista limaista, äyh.
Mä kokeilin antaa Eetulle peruna-kukkakaalisosetta ja ei tainnut pojan maha tykätä. Kitisi sitten koko su-ma yön joten pistin purkit toistaiseksi jemmaan.
Mulle ei tullu eilen ollenkaan Vauva -lehteä, kääks! Toivottavasti se tulee tänään. Just alkoi uusi tilauskausi ja lasku kyllä maksettiin ajallaan eli ei kai se siitä pitäs ainakaan johtua.
Jep, kohta hierojalle. Palaillaan!
Sasuliini ja Eetu
Eli hampaita odotellessa täällä... toivottavsti ne sieltä jokus tulee:)
Menikö teidän eetulla kauan ku hammas sit lopulta puhkes? siis sen kuolaamisen ja kakkailun jälkeen?
Ensihammas puhkee tietenki sit ku me ollaan reissussa:)
Vietettiin ihanaa laatuaikaa pojan kans tänään aamulla sängyssä:) Välillä pyörähti äitin kainaloon, pussaili (lue: nuoli ja kuolas mun naamaa) ja kihersi, silitti hiuksia ja leikki..Sai itekki herätä ihan rauhassa!
Mulla on ollu tänään semmonen siivous urakka ettei koskaan. aamulla ku sängystä nousin niin samantien menin peseen vessaa ja kylppäriä, sit keittiön perusteellinen " desifiointi" ja siivous, lattiat, pyykit ja pölyt.. liekkö menkat alkamassa ku tämmönen tarmo päällä??!?!Ja kello on vasta ton verran!:D
Onko muilla epätavallisen paljon energiaa ennenku menkat alkaa?
ois ihanaa päästä hierojalle, se edellinen kerta oli niin ihana/kauhea. Mutta paikat ainakin aukesi.
pyykkikone ilmoitti olevansa valmis.. (miks aina minä)
Eilen illalla oli pitkästä aikaa kivaa :D:D Mies sytytti kynttilöitä ja hemmotteli mua oikee kunnolla!! Ja ilmoitti että sen ei enää tarvi mennä iltasin töihin.. ja kysy etä mitä kivaa haluaisin tänään tehdä, siis koko perheellä!! Ette usko miltä tuntuu.. ku suurinpiirtein yksin eläny 2kk---
meen nyt :)
Mie oon niin väsynyt etten jaksa kirjoittaa mutta kirjoitan kuiteski.
Tuo jätkä ei taas nuku -kuppaa pitkin yötä ja aamulla 06 ylhäällä ja tänäänkin on tirissy ja marissu ku väsyttää ja pitäs koko ajan leikittää ja pitää sylissä yms.
Lupasin miehellekin tehdä ruokaa kun tulee töistä mut ei jaksa -pyykit odottaa -ei jaksa , imuri odottaa -ei jaksa , ompelukone odottaa -ei jaksa... jne ...
Siitä kysymys kuinka ihmeessä te ehditte tai pystytte tekee kotitöitä kun on pieniä lapsia ??
Mä en jaksa enkä ehdi / pysty -jos aloittaa jonkun homman esim tiskikone niin johan ekan kahvikupin kohdalla alkaa sellainen huuto että juu -Oskari kun ei viihdy sitten missään ja varsinkaa ei yksin. Konttaa eikä ryömi vielä liekö siitä johtuvaa marinaa vai mitä.
Välillä tuntuu että päivät on yhtä sumua, itkua ja marinaa ja hammasten kiristystä.
Piti jotain kirjoittaa vielä mut tais nuo aivot jäädä narikkaan tosiaan...
Minkki ja väsyttävä Osku
Tälläistä tänään -kumpa vois hetken edes nukkua...
Meillä tais poika kuolata parikin kk ennenkuin hammas puhkes. Eetulle puhkes eka hammas 5kk päivänä eli 1.7. Mä melkeen joka päivä kokeilin alaleukaa, että joko puhkeais ja sitten siellä oli sellainen pieni terävä hampaanalku. Toinen hamppuli tuli melkeen heti viereen eikä meillä itketty niitä olleskaan! En varmaan olis ees huomannut koko juttua jollen olis kokeillu omin sormin :)
Sasuliini
Saadaanko siis perjantaiksi kokoon tapaaminen? Olisko se Sokos hyvä? Kellonajan ei kai niin väliä, meillä tosin on päikkäriaika noin 9:30-11, mutta sille ei voi mitään. Miten teidän vauvat suhtautuu, jos eivät saa nukkua omaan tahtiin päikkäreitä? Siiri saattaa karjua niin kauan että pääsee takaisin nukkumaan... : D
Mun mielestä tää ikävaihe on aika raskasta, muistan ajatelleeni jo esikoisen aikana samoin. Kun ei vielä istu eikä liiku, mutta koko ajan pitäisi olla jotain tekemistä ja leluja. Onneksi mulla nyt on tuo esikoinen joka tykkää viihdyttää pikkusiskoa!
Imetys on jostain syystä vähentynyt dramaattisesti. Päivisin syö tissiä lähinnä kun kirjaimellisesti pakotan. Kun ei kerran mene tuttipullosta eikä nokka tai muistakaan mukeista, pakko kai sinne jotain juotavaakin on saada?! Tänäänkin aamulla herätessä söi tissiä, seuraavan kerran yhden aikaan kun väkisin syötin. Onneksi ei siitä suutu, vaan naureskelee.
Palataan asiaan
FannyK
Aamulla Helmi heräsi jo ennen klo 8 ja koska ei nykyään viihdy enää ollenkaan sängyssä köllöttelemässä, jouduin nousemaan samantien ylös. Keittiössä huomasin, että ei helkkari, pakastimen ovi oli raollaan. Mies otti sieltä eilen illalla sämpylöitä sulamaan ja ovi oli jäänyt auki. Kaikki muu paitsi marjat ja omenasose oli sitten sulanut! Onneksi edes noi marjat ja omenasoseet oli niin umpijäässä ja tiiviisti toistensa vieressä pakasterasioissa, ettei ne ollut sulaneet. Mutta nyt meillä on sitten jääkaappi täynnä sulanutta ruokaa ja kaikkea muuta ja sen lisäksi iso kasa sämpylöitä ja suolaisia muffinsseja, joita (siis noita muffinsseja) oli tarkoitus ottaa tarjolle, kun käy vieraita kylässä... Kyllä ottaa päähän!!! Mies lähtee vielä huomenna suoraan töistä sinne metsästysreissulle, joten ei ole täällä enää huomenna syömässä kaikkea tota ruokaa. Mä en todellakaan haluaisi heittää ruokaa roskiin, mutta osa on kyllä pakko.
Meidän pitäis tänään käydä asioilla ja ajattelin, että koska Helmi oli aamulla niin väsynyt, että laitan sen aikaisemmin nukkumaan (sisälle) ja lähdetään liikkeelle sitten vasta ekojen unien jälkeen ja ehditään takaisin ennen tokia unia. No, tyttö oli sitten eri mieltä ja nukkui vaan 30 min, minkä jälkeen oli ihan väsynyt, eikä voitu lähteä minnekään, vaan laitoin parin tunnin päästä uudestaan nukkumaan ja mennäänkin sitten vasta näiden unien jälkeen. Helmi tosin heräsi jo tunnin jälkeen, mutta sain onneksi nukahtamaan vielä uudelleen. Tosi raivostuttavia tollaiset pätkäunet, kun toinen on kuitenkin vielä ihan väsynyt ja kitisee sitten koko hereilläoloajan. Esikoinen oli myös ihan väsynyt, mutta ei olisi halunnut edes levätä. Mua väsytti myös ihan kamalasti ja oli pakko päästä lepäämään, joten " pakotin" esikoisen makaamaan sängyssään. Nukahti onneksi sinne ja nukkuu varmaan pari tuntia. Mutta ihme juttu, kun kello on 15, eikä olla tänään vielä oltu ulkona. Ois niin upean näköinen ilmakin, että vähän harmittaa...
Ai niin, Helmi nousi tänään sitten ekan kerran SEISOMAAN pinnasängyn laitaa vasten! Esikoinen teki saman 10 kk iässä. Helmi on muussakin liikkumisessa noin 3 kk esikoista edellä. Mua ei kyllä innosta toi seisomaan nouseminen, kun jalat on vielä vähän hyytelöä, eikä ote ole kovinkaan tukeva. Pitää varmaan ostaa joku konttauskypärä, kun tyttöhän kaatuu ja lyö päätään nyt koko ajan =( Esikoinen kaatui aikoinaan suorilta jaloilta tasan 2 kertaa. Oli jo taito niin hallussa ja älyä päässä. Sitä oisin Helmin suhteenkin toivonut, mutta kovasti on kiire johonkin. Mä olisin mielummin ottanut sen puheen ensin (niin kuin esikoisella tuli). Oli paljon hyödyllisempää... No, ei voi mitään. Hienoahan se tietenkin on, että lapsi osaa liikkua.
Mitkäs teillä muilla on vauvojen lemppari " kielletyt paikat" ? Koiran juomakupit oli niillä, kellä oli koiria, mutta mitäs muita? Helmi konttaisi koko ajan esikoisen huoneeseen, missä on lattialla junarata ja pojan autot. Toinen suosikki on meidän sohvapöytä, jonka alla (siinä on siis taso) on kamala määrä lehtiä, joita en ole ehtinyt lukea. Helmi kiskoo lehdet alas ja syö ne. Ei kiva! Yksi lempparipaikka on myös eteisen hiekkainen ja likainen matto ja tietenkin ne ulkokengät. Ja kylppäriin tykkää kontata myös. Siellä on sellainen kärry, missä on kaikkea kylppärisälää ja niitä Helmi tutkailee.
Nyt käyn syömässä välipalaa.
T:Fassiloora ja Helmi (3 päivän päästä 7 kk)
Keitä nyt sitten ois huomenna tulossa sinne Sanomataloon klo 13? Oisko pitänyt nähdä ensin vaikka jossain sivustalla, vai löydetäänkö toisemme, kun kahvila on kuitenkin täynnä mammoja ja vauvoja? Tai osahan on nähnyt toisensa, mutta ne ketkä ei ole nähnyt. Ja oisko sopinut, että mentäis sille puolelle istumaan (jos on tilaa), missä on sitä tyhjää lattiatilaa ympärillä (siis ei siellä kassan puolella vaan toisella puolella), niin toi meidän esikoinen voisi sitten rauhassa nysvätä siellä lattialla...
T:Fassiloora ja juuri päiväunilta herännyt Helmi-neiti
Ihana rauha, ipanat nukkuu=)
Joonasta on kehkeytynyt varsinainen pelle ja seuramies! Sylissä ja syöttötuolissa ja ihan missä vaan hypitään ja näytetään kieltä ja nauretaan ääneen. Se on niin hyväntuulinen ja ihana lutunen. Monesti se nukahtaa sänkyynsä toinen jalka pinnasängyn laidan päällä ja käsi toisen puolen reunapehmusteissa kiinni, sillain tosi äijänä=) Soseetkin maistuvat useimmiten tosi hyvin. Välillä suu ei aukea kunnolla, vaan se ryystää sitä sosetta lusikankärjestä-siitä seuraakin mukava sotku...Kaikki muu menee Jontun kanssa yleensä tosi hyvin, mutta yösyömisestä poika ei vieläkään ole luopunut. Välillä herää syömään eka kerran jo yhden-kahden aikaan ja sitten syö vielä aamuyöllä toisen kerran. Nälästä se tuskin johtuu, koska syö illallakin ihan ok. Joona nuhahtaa aina heti syötyään, joten sillain yösyönnit eivät haittaa, mutta voisihan se pikkuhiljaa alkaa nukkumaan koko yön omassa sängyssään. Poika siis nukahtaa aina omaan sänkyynsä illalla, mutta syötön jälkeen en siirrä takaisin omaan sänkyynsä. Nyt se alkaa vaan olemaan niin liikkuvaisessa iässä, että pelkään sen heräävän aamulla ja liikkuvan sängyn reunalle niin, että putoaa alas. En raaski sitä huudattaa, joten mitään unikoulua en aio pitää. Kai se ennen rippikoulua nukkuu yönsä.
Austen: Oletko jo kantanut Reettaa Ergossa? Onko siinä hyvä kantaa ja viihtyykö tytteli siinä? Ja toivottavasti olet jo toipunut!
Pikaista toipumista myös Birdylle!
nonnu78 ja ipanat
Aleksi on tämän päivän viimesillä päivä unilla (ainakin luulen,että ne on viimeset)niin ajattelin vähän kirjotella.Nukkuu yleensä nykyään ehkä 1-3 päiväunet 30min-2h kerrallaan.
Pikku rukka sai eilen nuhan. Eilen vielä kuulostelin,että onko tuo nuha vai muutenko vaan nenä vuotaa va tänään on selvinny et selvä nuha on. Ei ole onneksi vaikuttanut ruokahaluun eikä imemiseen mitenkään. Kiukuttelun määrä vaan on moninkertaistunut.
Kiitos kaikille jotka lähettivät halaja yms!
Alkaa pikku hiljaa tuntumaan jo paremmalta.Mutta silti on sellaset fiilikset,että en mene tuonne vauvakuume puolelle ennemmin, kun taas vasta sitten,kun menkat on myöhässä. En näet halua ajatella tuota raskaudunko vai en koko ajan tai siis joka päivä.
Aleksi on kyllä ranttukärsä...Ei kelpaa omatekemä (lue:miehen tekemä)pottu-porkkana sose yhtä hyvin kuin kaupan. Mies toi tänään kaupan purkin kokeeksi ja jopa rupes uppoamaan :) Tänään alotettiin myös luumu,uutena ja sitä menee kyllä hyvin. On makean perso tuo mukula :)
Kielletyistä paikoista joissa viihdytään kysyi muistaakseni Fassiloora..Meillä Aleksi tykkää syödä tietokoneen johtoa tai laturin johtoa. Heti menee niiden kimppuun kun vaan huomaa. Meillä myös Aleksi on kiinnostunut purkamaan puhelinpöydän alahyllyllä olevat lehdet lattialle. Isin Aku Ankat varsinkin maistuvat erityisen hyviltä :)
Mattojen hapsut ovat myös erityisen makeita.
Ei olla käyty ilman Aleksi reissussa. En halua jättää poikaa vielä minnekään. Ehkä sitten ensi kesänä. Pisin reissu missä olen ilman poikaa itse ollut on ollut parturi. Ei raski olla kyllä vielä kauaa erossa tuosta sulosesta naperosta :) Olen tässä ajatellut että olen ehkä muutenkin vähän omistushaluinen tuon lapsen suhteen..itse haluan melkein vaan hoitaa ja ihan jotenkin itekseen vaan kuljen aina kattomaan jos mieskin Aleksin kanssa jotain tekee jossain erihuoneessa. Vaikka kyllä tiedän,että pojat pärjää keskenään va silti pitää mennä aina sinne hämmentämään ja neuvomaan :)
Ei kyllä ollut tänään erityisen suloinen tuo poika, kun päätti herätä klo4.30 leikkimään...Va siitäpä se päivä sitten lähti käyntiin ihan mukavasti.Kömmittiin näet siinä klo6 takaisin nukkumaan ja noustiin sitten kunnolla ylös klo11.30 :) Tankattiin vaan tissiä tuossa pari kertaa välissä.
Aleksin lempi musiikkia on Lordi :) Sitä levyä on kiva kuunnella autossa. Ei kiukuta yhtään autossa istuminen ja hyvin nukuttaa :) Ostettiin viime viikolla Aleksille Graco duoflex turvaistuin..Siinä on kiva istuskella,kun ei tarvi olla niinkun vauvat. Näkee uloskin paremmin.
Minkki kyseli,että miten ehtii kotitöitä tekemään,kun on lapsia/lapsi. Ite teen niin paljon kotitöitä kuin ehdin Aleksin hereillä ollessa,että saan sitten mahdollisimman paljon levätä,kun poika menee päiväunille. Yleensä ehtii suunnilleen yhden homman tehdä ja sitten poika rupeaa kiukuttelemaan. Ehtii esim astianpesukoneen purkaa tai pyykit laittaa koneeseen tai ottaa pois ja sitten pitää ottaa Aleksi syliin tai ruveta leikimään. Vähän ajan päästä voi taas sitten jatkaa hommia.
Ruuanlaitto on sellanen homma että yleensä varsinkin jos ruuan valmistukseen menee enemmän aikaa niin silloin pitää kesken ruuan laiton käydä laita poika nukkumaan ja jatkaa sitten hommia.
Yleensä kyllä meillä laittaa ruuat mies kun tulee töistä. Itse laitan ruokaa vaan satunnaisesti sillon kun mies pyytää tai sattuu itseä huvittamaan.
Meillä ei ole Aleksille kenkiä vielä. En oikein tiedä miten niiden kanssa pitäisi tehdä ,kun ei ole ennestään kokemusta. Että pitääkö niitä vielä ostaa vai ei.
Juu, va tässäpä tuota tuli tekstiä tarpeeksi.
Pitää nyt hakea kahvia,et ehtii juoda kahvit ennen kun poika herää. Ja lisäksi otan kyllä miehen tekemään mustikkapiirakkaa palan ja herkuttelen :)
-Mirjami ja Aleksi 7kk ja 2 päivää
Täällä odotellaan että Eetu herää, jotta päästäis lähteen kylään...
Kotitöistä Mulla on ainakin korvien välissä se että mitä kerkeen tekeen ja mitä en! Siis välillä kerkeen imuroimaan, pyyhkimään pölyt, tiskaamaan, laittamaan pyykit ja laittamaan ruoan yhtenä päivänä, toisena taas en saa sitäkään aikaiseksi... Siis tiedän että on omaa laiskuutta ja saamattomuutta mut oon sitä mieltä ettei ne tiskit, pölypallot sunmuut karkaa minnekään vaikka siirtäisin seuraavaan (tai sitä seuraavaan!) päivään... Aina ne on kuitenkin (tähän asti) tullu tehtyy...
Kengistä Eetulle ostin viime keväänä alemyynneistä kahdet kengät toiset oli kokoa 19 ja toiset 20 tai 21, ajattelin että menis sit ens keväänä kun Eetu jo (toivottavasti!) kävelee, kun lumet sulaa tai ainakin konttaa tuolla lumessa ja sohjossa :=) Ja olen noita samoja kenkiä pitänyt jo nyt, kun musta jotenkin tuntuu " tyhmältä" pitää pelkkii sukkii Eetulla jalassa ja noi varmaan lämmittääkin enemmän, kun istuskelee (ja syö hiekkaa) tuolla hiekkiksellä. Mutten kuiteskaan pidä kenkiä kuin tuossa pihassa, sit kun lähetää kauppaan tai kylään saa Eetu olla ilman kenkiä, pelkissä sukissa... Tulipas tostakin pitkä sepustus!!!
Kielletyt kivat jutut. Eetu nauttii noista koirien luista ja leluista paljon enemmän kuin omista leluistaan! Ja sit tietenkin nää tietsikan piuhat on ihan jees! Siis Eetun mielestä!!! Ei niinkään äitin...
Eetu on nyt pari päivää menny " omaan huoneeseensa" leikkimään leluillaan (mitä sinne on jäänyt) /ostoskorilla/hoitokassilla/turvakaukalollaan ja hauskaa on, viihtyy ja kikattelee itekseen melki puolikin tuntia! Ja mitäpä minä tekisin kuin istuisin eteisessä (keskellä taloa) ja kuvaan videolle!!!
Eetu heräs joten se on moro!!!
Napero ja Eetu 7kk
Ihan pikaisesti tulin vain vilaseen eli siitä perjantaista mulle se Sokos on ok ja aamupäivällä ihan mikä aika vain. Juliannan päikkärit siirtyy/jää kesken/nukkuu kokoajan meillä ei pahemmin kiukutella asian tiimoilta.
Mut nyt tämä mamma menee nukkuun ja yrittää huomenna ehtiä jotain raapustamaan...
Öitä
Voi, vitsi Eetu nukkuu vieläkin nukahti n klo 11!!! No, nukkukoot nyt vielä hetken, että mä saisin rauhassa kirjoittaa...
Oodille oli " pakko" tulla kertomaan vinkki tuohon pyllynpesuun. Mä oon pessy Eetun pyllyn niin että pistän sen jalat roikkumaan lavuaarin toiselle ulkopuolelle näin ollen ei jalat kastu ainakaan kokonaan... siis jos et ole tuota kokeillut.
Lempparilaulu Eetulla on oikeestaan parikin, toinen on se jumppalaulu pää-olkapää jne, ja toinen on juureslaulu... Yks päivä täs kaivoin työpapereita ja nimenomaan noita lauluja esiin ja sit hoilasin täällä muutaman päivän lauluja, kyllä Eetu pikkasen katto et mutsi älä viitti... Mullakaan kun ei tuota säveltä ole luotu...
No, niin sainpas sanottuu, ja nyt Eetu sit heräs... Jotenka viihdyttämään herraa...
Napero ja Eetu 7kk