Miesten naismaku ei vanhene, vaikka mies itse vanhenee
Niin miehet kuin naisetkin ovat oletettavasti huomanneet oman iän karttuessa, ettei miesten naismaku vanhene. Tämä siis siitä huolimatta, että mies itse tietenkin vanhenee. Syy tähän on helposti ymmärrettävissä biologian näkökulmasta. Toki historian hämärässä on ollut myös vanhempia naisia suosineita miehiä, mutta he eivät ole biologisista syistä jättäneet läheskään vastaavaa määrää jälkeläisiä. Voidaan siis yksinkertaistaen sanoa, että nykyisin elävät miehet ovat nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.
Olen huomannut ilmiön todeksi nyt, kun oma ikä alkaa nelosella. 18-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 28-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 38-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia ja oletan, että sama linja jatkuu niin 48-, 58- kuin 68-vuotiaanakin. Kävin mielenkiinnosta läpi omaa kaveripiiriäni kysellen heidän kantaansa, ja kyllä: saman ovat hekin havainneet.
Noin käytännössä parinvalinta ei tietenkään mene näin yksinkertaisesti, ja hyvä niin. Ikä on vain yksi tekijä parinvalinnassa, ja kun omakin ikä lisääntyy, alkaa niitä muita ominaisuuksia arvostaa koko ajan enemmän. Eikä kysymys ole siitä kuuluisasta ”tyytymisestä” vaan siitä, että 45-vuotiaan miehen käytännön arkielämä on varmasti helpompaa 45-vuotiaan naisen kuin 18-vuotiaan naisen kanssa.
Naisillahan vastaavaa ilmiötä ei esiinny, vaan naiset suosivat yleensä suunnilleen (ehkä +/- 5 vuotta) itsensä ikäisiä miehiä läpi elämän.
Edellä kuvattu ei ole hyvä tai huono asia. Se vain on.
Miehet: oletteko huomanneet itsessänne ilmiön?
Naiset: oletteko huomanneet miehissä ilmiön?
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut linkkejä tutkimuksiin, jotka mainittiin.
Totuus on se, että miehet keskimäärin pitävät kauniista naisista olipa heidän ikänsä mikä hyvänsä. Toinen totuus on se, että miehet ovat erittäin huonoja arvioimaan naisen ikää eli mitä kauniimpi nainen sitä nuoremmaksi häntä kuvitellaan.
Suuri osuus naisista on kauniita nuorina, mutta vanhemmiten kauniita on vähemmän ja heidän kysyntänsä on suurempi kuin koskaan. Sitä en tiedä mistä tämä johtuu, mutta olen sitä itsekin hämmästellyt. Lisäksi miesten laatu on myös korkeampi kuin nuorempana.
Miehet ovat parempia arvioimaan ikää kuin kuvittelet.
Kaunista naista kehutaan nuorekkaaksi koska oletetaan että naiset pitävät siitä kun heidän ikänsä arvioidaan alakanttiin.
Minua ei ole ikinä onneksi kehuttu nuorekkaaksi, se vasta olisikin törskiä. Olen tehnyt asiasta kyselyn ihan itse julkkisnaisten ja tavisnaisten ikiä arvuuttelemalla.
Tänään viimeksi kehuin vaimoani, miten hän on edelleen kuin nuori tyttönen. Vartalo on edelleen normaali ja seksikäs parin lapsen jälkeen, kasvoiltaan 15-25 vuotta nuoremman näköinen ja enimmäkseen iloinen ja positiivinen.
En taida uskoa😀 mutta jos on totta niin toivottavasti vaimo ilahtui eleestäsi.
Tottakai ilahtui. Meillä tosin kyllä kerrotaan päivittäin miten rakas toinen on ja yleisilläkin paikoilla kävellään käsikkäin.
Vierailija kirjoitti:
24-29v miehet on parhaimpia, mutta suhteessa tietenkin olen suunnilleen oman ikäiseni kanssa.. luuletko että naiset eivät muka tykkää komeista nuorista miehistä?
näin on. Kyllä naisetkin katselevat sillä silmällä nuoria miehiä.
Ei se iäkäs enää sytytä kumminkaan puolin
Ai kauhee. Tästä tulee vaan mieleen se kuinka joskus katteli inttipoikia sillä silmällä. Nykyään kun niitä näkee, niin näyttääkin ihan pikkupojilta! Ei enää yhtään sek sikkäiltä. Harmi, jos miehet ei tajua sitä tosi asiaa, että sellainen 18-vuotias on oikeasti vielä ihan lapsi. Onneksi näin naisena ymmärrän asian. Ja mulla kuitenkin ikää vasta 28. En todellakaan enää vois ajatella mitään niin nuoren pojan kanssa. 😱
En osaa sanoa. Mulla on itseäni nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei voi edes erottaa ulkonäöllisesti onko nainen 18-v. vai 25-v. Moni nuori nainen meikkaa itsensä niin tunkkaisesti että näyttää paljon ikäistään vanhemmalta. Sitten on näitä naisi joita voisi luulla vaikka 23-vuotiaiksi vaikka ovat oikeasti 35-vuotiaita.
Ei ole. Ainuttakaan.
25 voi mennä 25-vuotiaasta ja päinvastoin. 35v ei mene 25-vuotiaasta. Juu papereita voidaan kysellä ja kohteliaisuuksia heitellä. Se ei merkitse mitään.
Olen eri kuin kommentoimasi, edeltävältä sivulta ja annan sulle ilmaisen neuvon, kun et vielä näytä sitä tietävän. Älä milloinkaan sano naista nuorekkaaksi tai ikäistään nuoremman näköiseksi. Kukaan järkevä mies ei käytä tuollaista "kohteliaisuutta". Sehän on loukkaus.
No eikä ole. Nainen, joka tietää tasonsa, pyrkimyksensä välttää lihomista, vanhenemista ja henkistä kalkkeutumista, on imarreltu, kun mies tai toinen nainen huomioi tämän myös.
Kohteliaisuussäännöt ovat olemassa sitä varten, ettei loukkaisi muita tahattomasti. Muiden asemaan asettuminen ei ole kaikille helppoa, jolloin kohteliaisuussäännöt auttavat. Suomalaiset eivät ole kovin hyvin perillä kohteliaisuussäännöistä, minkä tämäkin viesti osoittaa, onhan se yksi perusasioista, ettei naisen iästä saa puhua eikä painoa kommentoida.
Ilmeisesti et todella ymmärrä, että nuorekkaaksi kehuminen kuulostaa naisen korvin, että "olet vanha, mutta näytät nuoremmalta, minkä on hyvä asia" eli tulet kertoneeksi itsestäsi aivan liikaa etkä osaa asettua vastapuolen asemaan lainkaan. Totta kai osa naisista joutuu kuulemaan tällaisia kohteliaisuuksia miehiltä, jolloin täytyy kohteliaisuussyistä ottaa kehu vastaan kohteliaisuutena, koska se on sellaiseksi tarkoitettu. Tökeröä se on silti. Aivan niin kuin kehut, joissa kehutaan laihtumisesta ja kaunistumisestakin. Silloin myös tulet kertoneeksi itsestäsi liikaa ja loukanneeksi tahattomasti.
Kohteliaisuuden tarkoitus on viehättää henkilöä jolle se sanotaan eikä sinua itseäsi. Ihmettelen, jos et ole ikinä kuullut em. kohteliaisuussääntöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut linkkejä tutkimuksiin, jotka mainittiin.
Totuus on se, että miehet keskimäärin pitävät kauniista naisista olipa heidän ikänsä mikä hyvänsä. Toinen totuus on se, että miehet ovat erittäin huonoja arvioimaan naisen ikää eli mitä kauniimpi nainen sitä nuoremmaksi häntä kuvitellaan.
Suuri osuus naisista on kauniita nuorina, mutta vanhemmiten kauniita on vähemmän ja heidän kysyntänsä on suurempi kuin koskaan. Sitä en tiedä mistä tämä johtuu, mutta olen sitä itsekin hämmästellyt. Lisäksi miesten laatu on myös korkeampi kuin nuorempana.
Miehet ovat parempia arvioimaan ikää kuin kuvittelet.
Kaunista naista kehutaan nuorekkaaksi koska oletetaan että naiset pitävät siitä kun heidän ikänsä arvioidaan alakanttiin.
Minua ei ole ikinä onneksi kehuttu nuorekkaaksi, se vasta olisikin törskiä. Olen tehnyt asiasta kyselyn ihan itse julkkisnaisten ja tavisnaisten ikiä arvuuttelemalla.
Tänään viimeksi kehuin vaimoani, miten hän on edelleen kuin nuori tyttönen. Vartalo on edelleen normaali ja seksikäs parin lapsen jälkeen, kasvoiltaan 15-25 vuotta nuoremman näköinen ja enimmäkseen iloinen ja positiivinen.
En taida uskoa😀 mutta jos on totta niin toivottavasti vaimo ilahtui eleestäsi.
Tottakai ilahtui. Meillä tosin kyllä kerrotaan päivittäin miten rakas toinen on ja yleisilläkin paikoilla kävellään käsikkäin.
Kiva kuulla, pääasia on tietysti se, että molemmat nauttivat saamistaan kohteliaisuuksista. Omalle vaimolle saa sanoa vaikka yliampuviakin kohteliaisuuksia rauhassa (saan itsekin sellaisia, vain toisesta aiheesta), mutta tuntemattomien kesken kannattaa pitäytyä normaalien kohteliaisuussääntöjen piirissä, ellei halua ottaa riskiä loukkaamisesta. Siksi puutuin tuohon (vaikutti siltä, ettei kommentoija ollut tietoinen siitä, että suuri osa naisista ei välitä näyttää nuoremmalta).
Kehumallakin voi toista loukata. Tapoja on monia, monet niistä ilmeisen tahattomia, koska kaikki eivät ole yhtä hyviä ihmisten välisessä kommunikaatioissa eivätkä välttämättä edes huomaa loukkaavansa.
Miesten naismaku ei vanhene. Johtuu varmasti siitä, että miesten henkinen kehitys on paljon hitaampaa kuin naisten, ja pysähtyy jossain heti teini-iän jälkeen. Jostain syystä vaikka mies ulkoisesti vanhenee, mieli pysyy kypsymättömänä.
Se on hyvin kummallinen ilmiö eikä voi ymmärtää mihin luonto tällä on pyrkinyt. Miksi miehestä on luotu ikuisesti keskenkasvuinen? Siksipä hyvin monet suhteet kariutuvatkin kun nainen ei jaksa vetää lapsia ja sitten vielä aikuisen kokoista pikkupoikaaa yksin läpi elämän.
Tähän liittyy sitten kyllä niitä hyvin koomisia piirteita kuten nämä sedät jotka kokevat olevansa parikymppisiä ja kovasti yrittävät näyttää sille, yrittävät metsästää nuoria naisia joille kyllä on tarjolla ihan oikeitakin nuoria miehiä, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin nuoria. Toisaalta säälittääkin.
Tätä olen miettinyt. Mikä tarkoitus on sillä että miehen henkinen kehitys pysähtyyi tietyn iän jälkeen?
Näin naisena voin myös hyvin ihailla nuoria ihania miehiä, vaikka itse olen kohta jo 60. Mutta en kyllä ajattele itseäni heidän kumppanikseen. Enkä suinkaan pidä kaikista nuorista miehistä, vaan pidän tietyistä miehistä ja ihailen heitä, iästä riippumatta, vanhemmista ja nuoremmista.
Omat eksäni ovat kaikki hommanneet kumppneikseen samanikäisiään naisia. Kuka jotain nuorisoa muka kestäisi?
Vierailija kirjoitti:
Miesten naismaku ei vanhene. Johtuu varmasti siitä, että miesten henkinen kehitys on paljon hitaampaa kuin naisten, ja pysähtyy jossain heti teini-iän jälkeen. Jostain syystä vaikka mies ulkoisesti vanhenee, mieli pysyy kypsymättömänä.
Se on hyvin kummallinen ilmiö eikä voi ymmärtää mihin luonto tällä on pyrkinyt. Miksi miehestä on luotu ikuisesti keskenkasvuinen? Siksipä hyvin monet suhteet kariutuvatkin kun nainen ei jaksa vetää lapsia ja sitten vielä aikuisen kokoista pikkupoikaaa yksin läpi elämän.
Tähän liittyy sitten kyllä niitä hyvin koomisia piirteita kuten nämä sedät jotka kokevat olevansa parikymppisiä ja kovasti yrittävät näyttää sille, yrittävät metsästää nuoria naisia joille kyllä on tarjolla ihan oikeitakin nuoria miehiä, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin nuoria. Toisaalta säälittääkin.
Tätä olen miettinyt. Mikä tarkoitus on sillä että miehen henkinen kehitys pysähtyyi tietyn iän jälkeen?
Tuollaisia miehiä on, mutta vain pieni vähemmistö. Suurin osa hoitaa miehen työn kunniallisesti, esimerkiksi omasta tuttavapiiristä tunnen vain yhden miehen joka jätti lapset oman onnensa nojaan eron jälkeen. Ei ymmärtänyt edes tehneensä mitään väärin, mutta hänkään ei ole nuorten naisten perässä. Täällä myös trollataan paljon. Huvinsa kullakin.
Voi kamala mitä tekstiä täällä taas! Ja voi herranjestas - 18-vuotiaat NAISET... Vaikka täysi-ikäinen onkin, niin vielä ihan lapsi. Ihan samoin kuin 18- vuotiaat "miehet".
Mikä isoa osaa miehistä vaivaa? Oletteko pedofiliaan kallellaan?
Miksi jahtaatte myös pingviinejä, kotitalouseläimiä ja luoja tietää mitä. Ja kehtaatte samaan hengenvetoon arvostella naisia, joissa em. perversiot eivät elä.
Vai onko Vauva-palstan kansoittanut se kaikkein heikoin aines?
Täällä oli ennen hyviä, oivaltavia kirjoittajia, paljon sai nauraa. Ei saa enää.
Menkää takaisin sinne mistä olette ryömineet!
En hae merkityksetöntä irtoseksiä, vaan parisuhdetta. Jos sitten deittisivuilla tai -sovelluksessa joku yli 5 vuotta itseäni nuorempi nainen lähestyy, niin en vain osaa pitää häntä potentiaalisena kumppanina. Oletuksena haluamme elämältä hyivn erilaisia asioita ja toisaalta huijauksen mahdollisuuskin on aika suuri. Itse en voisi kuvitellakaan olevani 10v itseäni vanhemman naisen kanssa, joten miksi 10v minua nuorempi nainen ajattelisi yhtään erilailla?
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena voin myös hyvin ihailla nuoria ihania miehiä, vaikka itse olen kohta jo 60. Mutta en kyllä ajattele itseäni heidän kumppanikseen. Enkä suinkaan pidä kaikista nuorista miehistä, vaan pidän tietyistä miehistä ja ihailen heitä, iästä riippumatta, vanhemmista ja nuoremmista.
Omat eksäni ovat kaikki hommanneet kumppneikseen samanikäisiään naisia. Kuka jotain nuorisoa muka kestäisi?
Ihan sama se on miesten kohdalla. Voivat katsella mielellään kauniita tyttöjä, mutta pieni vähemmistö heistä kuvittelee itsensä suhteeseen lastensa ikäisten kanssa. Vähän nuorempi nainen käy (aikuinen), mutta liika on liikaa.
Ennen niin legendaarisen Vauvan tuho on tapahtunut monessa näytöksessä, mutta viimeinen niitti oli se kun Vauvaa alettiin mainostaa iltalehdistössä. Silloin suoli24-tason miehet löysi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ennen niin legendaarisen Vauvan tuho on tapahtunut monessa näytöksessä, mutta viimeinen niitti oli se kun Vauvaa alettiin mainostaa iltalehdistössä. Silloin suoli24-tason miehet löysi tänne.
Minäkin tulin tuota kautta, olen nainen ja hämmästelen tällaista, koska muualla ei tällaista keskustelua ole. Ei vastaa käsitystäni miehistä.
Aikanaan kaikkilla keskustelupalstoilla huokailtiin että se karmea suomi24. No, nyt ne siellä roikkuneet heikkolahjaiset miehet on täällä meidän riesana.
Tottahan tuo on, haluaisitte tai ette. Ihan loogista siinä mielessä että miehen hedelmällisyys ei laske samalla tavalla kuin naisen.
jos on lapsesta asti tykännyt pizzasta, komedioista ja playboy tytöistä niin pitäisikö nyt väkisin ruvata syömän maksalaatikkoa, katsomaan kauhua ja rumia läskejä?
Tämä sama jankkaus nuorista naisista on jatkunut täällä palstalla jo kymmenen vuotta. Mitäs sitten, ja mihin konkreettiseen asiaan haluaisitte tämän jankkauksen päätyvän?
No en ole,ainut etten pidä vieläkään läskeistä. Naismaku vanheen itseni myötä ...
No eikä ole. Nainen, joka tietää tasonsa, pyrkimyksensä välttää lihomista, vanhenemista ja henkistä kalkkeutumista, on imarreltu, kun mies tai toinen nainen huomioi tämän myös.