Yksinäisen sinkun yksinäinen joulu
Kun ei ole ketään tänäkään vuonna:(
sinkkunainen n30
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Käyn ajelulla ja kylässä isäni & mummoni luona. Illalla sitten pelataan kaveiden kanssa ja juodaan kaljaa. Ah, ihana oma rauha.
Kyläily parissakin paikassa ja kavereiden kanssa yhdessäolo on aika hlvetin kaukana omasta rauhasta.
Ainakin siis siitä rauhasta mikä yksinäisellä sinkulla on.
Minäkin olen ollut joulut ja kaikki muutkin juhlapyhät aina sinkku, mutta nyt vasta se alkaa tuntua todella kurjalta, kun perheen vanhimmat ovat yksi toisensa perään poistuneet keskuudestamme. Ei ole kuin iäkäs äiti enää jäljellä ja hänkin sairastelee paljon. Aika jäätävää, että kun äiti kuolee niin mulla ei oikeasti ole enää ketään!
Eli te sinkut joilla on vielä isovanhemmat ja vanhemmat elossa, olkaa heistä kiitollisia ja viettäkää heidän kanssaan aikaa.
Joko asialle pitää tehdä jotain tai lopettaa tuo itsesäälissä vellominen ja kanavoida energiansa paremmin. T. toinen yksinäinen kolmikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhtenä aattona hämärän laskeutuessa ripustanut punaisen joulupallon kuusen oksalle tihkusateisessa metsässä. Kynttilä paloi (ja savutti) vieressä märällä kannolla. Join kaakaot termospullosta ja söin tortun. Kävelin pois metästä ja kotiin ennen täyspimeää.
Siinä mun joulu.melko ihana jouluperinne! sopii toteutettavaksi vaikka joka joulu. mä miettisin, onko tuttavapiirissä muita sinkkuja tai muuten yksin joulun viettäviä, ja sitten voisi yhdessä tehdä vaikka noin tai jotain muuta yksinkertaista.
Ihanakin kyllä, mutta minusta enemmänkin ihan hirmu surullinen. Ettei vaan ole ketään ihmistä kenen kanssa joulua viettää ja sitten sitä viettää joulupallon ja kynttilän kanssa istumalla metsässä jonkun kuusen vierellä.
Tästäkin ketjusta huomaa, ettei osa tunnu ollenkaan ymmärtävän ettei kaikilla vaan ihan oikeasti ole ketään.
Ei ole tuttavapiiriä eikä edes vanhaa sukulaista jolle soittaa vaan sitä todellakin on yksin. Ja muulloinkin kuin jouluna.
Ei ole mitään parempaa kuin yksinolo. Se kun kukaan ei tule utelemaan mun asioista vaan saa olla aivan rauhassa. Voisin vaikka kadota ulkomaille tai kuolla eikä kukaan edes tietäisi asiasta. Mielestäni ihan täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhtenä aattona hämärän laskeutuessa ripustanut punaisen joulupallon kuusen oksalle tihkusateisessa metsässä. Kynttilä paloi (ja savutti) vieressä märällä kannolla. Join kaakaot termospullosta ja söin tortun. Kävelin pois metästä ja kotiin ennen täyspimeää.
Siinä mun joulu.melko ihana jouluperinne! sopii toteutettavaksi vaikka joka joulu. mä miettisin, onko tuttavapiirissä muita sinkkuja tai muuten yksin joulun viettäviä, ja sitten voisi yhdessä tehdä vaikka noin tai jotain muuta yksinkertaista.
Ihanakin kyllä, mutta minusta enemmänkin ihan hirmu surullinen. Ettei vaan ole ketään ihmistä kenen kanssa joulua viettää ja sitten sitä viettää joulupallon ja kynttilän kanssa istumalla metsässä jonkun kuusen vierellä.
Riippuu miten asiaa katsoo. Jos on esim. juuri eronnut huonosta suhteesta, tuo voi olla ihan käypä joulunviettotapa. Ja kyllä tuosta henkii se, että pystyy nauttia tilanteesta ja tehdä jotain kivaa ihan itselleen, jos näin on, ettei sitä joulunviettoseuraa ole.
Meinasin ehdottaa että kävisikö kettu kolossa joulun kunniaksi, mutta tarkemmin kun mietin niin ei kiitosh. Kaunis nainen ei kertakaikkiaan voi olla yksinäinen.
M35
Teen hyvää ruokaa, kuuntelen joululauluja ja katson Netflixistä elokuvia. Oikein mukavaa ja rauhallista:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä ketjussa ei olekaan kyse siitä, miten viettää joulua jos on koko suku jonka kanssa viettää joulua.
Näin se on, elämä on valintoja vaihtoehtojen välillä.