Läskit pilaa mun elämän, miksi niitä ei saa pois? :(
Epätoivoista jojoilua +-3kg, jos vuosia
Miten eroon jojoilusta?
N35
Kommentit (61)
Miksi olet tehnyt näitä ketjuja jo usean kuukauden ajan? Et kuitenkaan ota mitään neuvoja vastaan. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pilaa elämän? Pystytkö liikkumaan, harrastamaan jne.?
En kehtaa mennä kauppaan kuin lähellä sulkemisaikaa, kävelylle vasta pimeällä, en kehtaa hakea opiskelemaan kiinnostavaa alaa, en kehtaa salille,tai ryhmäliikuntatunneille.
Kaikki tämä masentaa lisää ja lohdutukseksi syön lisää. ApMinusta kuulostaa että sinulla on paljon vakavampiakin ongelmia kuin läski, jos 3kg saa sinut moin sekaisin niin lienee aiheellista etsittyä mielenterveyspalveluiden ääreen. Jos taas painoa on oikeasti todella paljon ylimääräistä ja painat vaikka 100kg niin silloinkin kannattaisi käydä muutama kerta juttelemassa ammattilaisen kanssa ja selvittää miksi syöt. Jos syöt tylsyyteen niiin harrastusten aloittaminen ym auttanee laihduttamisessa kun et ole tylsistynyt. Jos taas syöt stressiin niin kannattaa miettiä miten saada ellämästä vähemmän stressaavaa jne.
Ja vinkki että vaikka laihtuisin niin ongelmasi ei ratkea ellet ymmärrä mikä sinua painaa nyt.
No painan aamuisin 97kg,illalla 99kg eli en stressaa mitään kolmea kiloa vaan kymmeniä. Kolme kiloa on vaan mun laihdutus ennätys tässä yli kolmenkymmenen iässä. Ap
No eihän tuo nyt mikään kamala paino ole, alle 100 kg. Tuosta pystyt kyllä laihtumaan hyvin pienillä aterioilla tasaisesti 4-5 krt päivässä, hyötyliikuntaa lisäämällä
tiputtamaan vaikka 20-30 kg. Lähtee kuin itsekseen, kun vain aloitat. Sen enempää ei tarvitsekaan, jos olet noin keskipituinen . Paino on yksilöllinen ominaisuus ja kaksi samanpituista ihmistä samassa painossa voi näyttää hyvin erilaiselta rakenteesta ja liikuntataustasta riippuen. Minulle juuri lääkäri sanoi, että lopeta painosi häpeäminen, se on mitä on etkä ole missään vaarallisissa mitoissa. Olin 168 cm, 98 kg. Olen tosin harrastanut aina liikuntaa, kuntosalia ja rakenteen on sellainen, ettei minussa näy niin pahasti. Rauhassa teen terveellisiä kevyitä valintoja ja liikun aina kun mahdollista. Riittävä uni on kaiken a ja o painonpudotuksessa. Aseta hyviä välitavoitteita ja suunnittele palkinnot aina, kun ne saavutat.
Näitä sun olen yrittänyt nyt sen 5 vuotta, ei ole onnistunut. Mun ennätys on 20 päivää 1600kcal ja tunnin kävely päivässä, tämä oli helmikuussa 2017.
Sen jälkeen mun ennätys on alle 14 päivää. Nyt on kohta vuosi 2022 ja tällä viikolla aloitin kahdesti laihduttamaan ja kuitenkin illalla kalorit olikin sitten melkein 3000,
Haluan vaan kuo lla kun jaksa tätä jatkuvaa epäonnistumista
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ohjeeni on sama kuin eilenkin, opettele elämään hyvää elämää sen painoisena kuin olet. Keskity olemaan lihomatta enempää. Laihduta vasta kun voimavarasi ja elämäntilanteesi ovat kunnossa.
Mistä saa voimavaroja? Mitä ne edes on? Mun elämä on kunnossa, kun olen sen näköinen, että kehtaa poistua kesähelteellä pois asunnosta. Taas meni kesä 90% sisätiloissa, pelottaa jo nyt ensi kesä, taas kesä läskinä
Ap
Aina kun haluat mättää jotain suuhusi juot kaksi lasillista vettä. Sama ennen jokaista ruokailua.
Tee noin kaksi - kolme viikkoa ja pysy siinä, etkä lipsu yhtään. Katso sitten vaatteista oletko pienentynyt. Jatka samaan malliin, niin tuloksia tulee lisää. Lisää myös liikuntaa. Jos mahdollista aamulla vähintään puolen tunnin lenkki kun et ole laittanut suuhusi muuta kuin pelkän kahvin. Aineenvaihdunta lähtee liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Myy ne mulle! Teen niistä saippuaa ja dynamiittia.
Kiitos. Tuo viimeinen sana sai mut purskahtamaan nauruun ja nauramaan ekaa kertaa varmaan pariin viikkoon..
Ja ap, tiedän tunteen ja siksi(kään) ei enää edes huvita mikään. Just myöhään illalla voi lähteä ulos ja käydä lenkillä mutta tänäänkin tuo hetken aikaa paistanut aurinko vaan ketutti. Olisi nimittäin ollut ihanaa lähteä ulkoilemaan, mutta ei tällaisena lyllerönä vaan sporttisena ja hoikkana ihmisenä.
Pimeällä ei näy kuinka vaatteet kiristää ja puristaa päällä eikä se kuinka kömpelö sitä on. Tuo kaikki kyllä edelleen tuntuu, mutta se on jo puolet parempi kun sitä ei oikein kukaan ole näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeeni on sama kuin eilenkin, opettele elämään hyvää elämää sen painoisena kuin olet. Keskity olemaan lihomatta enempää. Laihduta vasta kun voimavarasi ja elämäntilanteesi ovat kunnossa.
Mistä saa voimavaroja? Mitä ne edes on? Mun elämä on kunnossa, kun olen sen näköinen, että kehtaa poistua kesähelteellä pois asunnosta. Taas meni kesä 90% sisätiloissa, pelottaa jo nyt ensi kesä, taas kesä läskinä
Ap
Mä luulen toisena samanlaisena, ettei normipainoinen tai ainakaan kilojensa kanssa sinut voi ymmärtää lainkaan tällaista. En ymmärtänyt itsekään enkä edes silloin kun kiloja oli vasta n. 10 liikaa koska ne sai ainakin jonkinlaisella itsepetoksella peitettyä ja peilikuvan mieluisaksi ja omannäköiseksi. Enää se ei onnistu vaan peilistä näkyy ihan kuin vieras ihminen.
Ja samasta syystä vaikka se pukeutuminen on kesällä sinänsä iisimpää niin ei tuonne ihmisten ilmoille halua lähteä esim paljain käsivarsin koska ne ei näytä omilta vaan jonkun vieraan, pullean ihmisen raajoilta. Ja mua ei siis edes haittaa muiden ihmisten kilot/pukeutuminen vaan ainoastaan omani eli haluan näyttää itseltäni enkä lihavalta. Eikä siis kiinnosta sekään mitä muut ajattelee minusta. Se riittää että liikakiloni haittaa minua.
Lisäksi ällöttää kun hikoaa ihan julmetusti ja todella omituisista paikoista.
t: suht samoissa mitoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin tuttua. Itse päätin viime kesän jäljiltä että ensi kesänä en ole yhtä tuhti ja aloin lisätä kasviksia lautaselle ja pienensin annoskokoa entisestään. Herkut ja esim alkoholi on tullut jätettyä jo vuosia sitten eli niistä en enää voinut luopua.
Nyt sitten piti kaivaa talvitakki esille ja kauhukseni huomasin, että se vielä viime talvena mukavan väljä olikin nyt kaikkea muuta kuin mukavan väljä. Ja ensi kesään ei ole puoli vuotta ja pudotettavaa on päälle 20 kiloa. Sitä en edes tiedä tarkasti kuinka paljon, koska vaakaa ei ole ja toisaalta se riittääkin mainiosti, että nämä nykyiset "väliaikavaatteet" muuttuu vaan ensin isommiksi ja lopulta käyttökelvottomiksi, koska ne ei mitenkään ihania edes ole ja kiloista viis. Uusiakaan ei tarvitse ostaa, koska mulla on jo valmiiksi kaapit täynnä kivoja vaatteita odottamassa sitä että mahdun niihin. Vaatekoko siis pitää saada nykyisestä 44 (46) tuonne 36/38-akselille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pilaa elämän? Pystytkö liikkumaan, harrastamaan jne.?
En kehtaa mennä kauppaan kuin lähellä sulkemisaikaa, kävelylle vasta pimeällä, en kehtaa hakea opiskelemaan kiinnostavaa alaa, en kehtaa salille,tai ryhmäliikuntatunneille.
Kaikki tämä masentaa lisää ja lohdutukseksi syön lisää. ApMinusta kuulostaa että sinulla on paljon vakavampiakin ongelmia kuin läski, jos 3kg saa sinut moin sekaisin niin lienee aiheellista etsittyä mielenterveyspalveluiden ääreen. Jos taas painoa on oikeasti todella paljon ylimääräistä ja painat vaikka 100kg niin silloinkin kannattaisi käydä muutama kerta juttelemassa ammattilaisen kanssa ja selvittää miksi syöt. Jos syöt tylsyyteen niiin harrastusten aloittaminen ym auttanee laihduttamisessa kun et ole tylsistynyt. Jos taas syöt stressiin niin kannattaa miettiä miten saada ellämästä vähemmän stressaavaa jne.
Ja vinkki että vaikka laihtuisin niin ongelmasi ei ratkea ellet ymmärrä mikä sinua painaa nyt.
No painan aamuisin 97kg,illalla 99kg eli en stressaa mitään kolmea kiloa vaan kymmeniä. Kolme kiloa on vaan mun laihdutus ennätys tässä yli kolmenkymmenen iässä. Ap
No eihän tuo nyt mikään kamala paino ole, alle 100 kg. Tuosta pystyt kyllä laihtumaan hyvin pienillä aterioilla tasaisesti 4-5 krt päivässä, hyötyliikuntaa lisäämällä
tiputtamaan vaikka 20-30 kg. Lähtee kuin itsekseen, kun vain aloitat. Sen enempää ei tarvitsekaan, jos olet noin keskipituinen . Paino on yksilöllinen ominaisuus ja kaksi samanpituista ihmistä samassa painossa voi näyttää hyvin erilaiselta rakenteesta ja liikuntataustasta riippuen. Minulle juuri lääkäri sanoi, että lopeta painosi häpeäminen, se on mitä on etkä ole missään vaarallisissa mitoissa. Olin 168 cm, 98 kg. Olen tosin harrastanut aina liikuntaa, kuntosalia ja rakenteen on sellainen, ettei minussa näy niin pahasti. Rauhassa teen terveellisiä kevyitä valintoja ja liikun aina kun mahdollista. Riittävä uni on kaiken a ja o painonpudotuksessa. Aseta hyviä välitavoitteita ja suunnittele palkinnot aina, kun ne saavutat.Näitä sun olen yrittänyt nyt sen 5 vuotta, ei ole onnistunut. Mun ennätys on 20 päivää 1600kcal ja tunnin kävely päivässä, tämä oli helmikuussa 2017.
Sen jälkeen mun ennätys on alle 14 päivää. Nyt on kohta vuosi 2022 ja tällä viikolla aloitin kahdesti laihduttamaan ja kuitenkin illalla kalorit olikin sitten melkein 3000,
Haluan vaan kuo lla kun jaksa tätä jatkuvaa epäonnistumista
Ap
No, miten ne kilokalorit päätyy lukemaan lähes 3000?! Etkö sä hallitse käsivarsiasi? Lopetat mässyttämisen, kun päivän maksimilukema on täynnä ja loppupäivä ollaan sit syömättä, jos et osaa jakaa ruokaa tasaisesti. Mutta sithän sulle tulee nälkäkiukku ja paha mieli. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen paino heittää jonkin verran aamuisin ja iltaisin. Mitä enemmän on painoa sitä enemmän tuo ero on. Esim. mulla se on about kilon luokkaa. Mutta, olennaista on se, että kyse EI ole lihomisesta.
Pääset jo pitkälle kun lopetat sen kaloreiden laskemisen, jotta voit syödä suklaata.
Mietin kun olet lukuisat kerrat aloittanut näitä ketjuja, että odotatko erilaisia vastauksia? En tarkoita pahalla, mutta pelkään, että tuhlaat aikaasi täällä. Ehkä olisi parempi pyytää apua ammattilaisilta. Mieti ensin, mikä on syvin ongelma, johon kipeimmin tarvitset apua. Onko se vain ylipaino vai esim. masennus, ahdistus tms. joita hoitamalla omasta kehosta huolehtiminenkin tulisi helpommaksi.
Mies pääsee läskistä eroon helposti: lähtee kavereiden kanssa viikoks kahdeks ryyppäämään ja vieraisiin naisiin. Sen jälkeen käy kotona tsekkaa onko läski lähtenyt. Jos ei, niin toista kuuri!
Vierailija kirjoitti:
Aina kun haluat mättää jotain suuhusi juot kaksi lasillista vettä. Sama ennen jokaista ruokailua.
Tee noin kaksi - kolme viikkoa ja pysy siinä, etkä lipsu yhtään. Katso sitten vaatteista oletko pienentynyt. Jatka samaan malliin, niin tuloksia tulee lisää. Lisää myös liikuntaa. Jos mahdollista aamulla vähintään puolen tunnin lenkki kun et ole laittanut suuhusi muuta kuin pelkän kahvin. Aineenvaihdunta lähtee liikkeelle.
En ole ap, mutta ei tuokaan kaikilla toimi. Itse otan aina vissyä kun tekisi mieli "vaan jotain" ja syön vain oikeisiin ruoka-aikoihin (4xpv). Olen siis lopettanut kaikenlaisen napostelun ja huvikseen syömisen kokonaan ja ruoka-annoksetkin on lautasmallin mukaan eli kasvista on ainakin se puoli lautasellista ja usein jää se lisukekin (peruna, pasta, riisi) kokonaan pois eli lautasella on vihersalaattia ja sitten juureksia sekä kalaa/kanaa. Paljon tulee syötyä myös erilaisia keittoja ja ainakin kerran päivässä puuroa.
Aamulenkki (n 45min/1h) on kuulunut arkeen jo viimeiset 5 vuotta. Viikonloppuna ja vapailla sitten vielä reilumpi. Lisäksi illalla tulee tehtyä vastaava lenkki.
Kroppa kyllä on tavallaan timmiytynyt ja vahvistunut, mutta samaan aikaan kun ikää tulee kokoajan lisää niin sellaista velttoa löysää makkaraa tulee vaan lisää ja lisää jota maan vetovoima tuntuu imevän puoleensa melkoisen tehokkaasti. Vaatteet ei siis varsinaisesti muutu liian isoiksi eikä edes paremmin päälle istuviksi tai kroppa kivemman näköiseksi. Uusin erikoisuus on hankaumat melko mielenkiintoisissakin paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen paino heittää jonkin verran aamuisin ja iltaisin. Mitä enemmän on painoa sitä enemmän tuo ero on. Esim. mulla se on about kilon luokkaa. Mutta, olennaista on se, että kyse EI ole lihomisesta.
Eikä kyllä laihtumisestakaan.
Aivan varmasti jokainen laihtuu kun toimii oikein. Jokin osa on pielessä jos luulee syövänsä terveellisesti ja liikkuu ja ei laihdu. Huimaako ihminen itseään ja syö makeita/ kaloripommeja välipaloina? Syöntipäiväkirja johon ylös jokainen muru minkä suuhunsa laittaa. Katsotaan kaloritaulukosta mitä on kalorimäärät? Siitä se totuus valkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet kertonut itseinhosta ja ahdistuksesta, jopa itsetuhoisuudesta, ne eivät poistu laihduttamalla. Ja veikkaanpa, että et edes pysty pysyvään laihtumiseen ennen kuin nuo isommat ongelmat on selvitetty. Olen itse ollut samassa tilanteessa kuin sinä, painoa oli parhaimmillaan 130kg. Vasta kun pääsin terapian ja lääkityksen avulla irti masennuksesta, pystyin menestyksekkäästi aloittamaan elämänmuutoksen. Painon pudotukseen meni neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin tuttua. Itse päätin viime kesän jäljiltä että ensi kesänä en ole yhtä tuhti ja aloin lisätä kasviksia lautaselle ja pienensin annoskokoa entisestään. Herkut ja esim alkoholi on tullut jätettyä jo vuosia sitten eli niistä en enää voinut luopua.
Nyt sitten piti kaivaa talvitakki esille ja kauhukseni huomasin, että se vielä viime talvena mukavan väljä olikin nyt kaikkea muuta kuin mukavan väljä. Ja ensi kesään ei ole puoli vuotta ja pudotettavaa on päälle 20 kiloa. Sitä en edes tiedä tarkasti kuinka paljon, koska vaakaa ei ole ja toisaalta se riittääkin mainiosti, että nämä nykyiset "väliaikavaatteet" muuttuu vaan ensin isommiksi ja lopulta käyttökelvottomiksi, koska ne ei mitenkään ihania edes ole ja kiloista viis. Uusiakaan ei tarvitse ostaa, koska mulla on jo valmiiksi kaapit täynnä kivoja vaatteita odottamassa sitä että mahdun niihin. Vaatekoko siis pitää saada nykyisestä 44 (46) tuonne 36/38-akselille.
Minä heitin 2017 pois vaatteet kokoa 40/42 sekä 44 ja 46.
Jouduin 2016 ottamaan koon 52 ja edelleen sitä käytän :( ahdistaa.
Minullakin talvitakki kiristää vaikka viime talvena mahtui villapaita alle
On tamä toivotonta ja surullista elämää
Ap
Töis lähtee itellä heittämällä kilot pois. Työttömänä hilas takasin. Vaikka kävi kävelyllä. Kulkoo siel pihalla muitakin lihavia. Mikset sitten sinäkin. Aina kun näkee omilla lenkeillä isoja kavereita, joista näkee hyvän olon minkä liikunta oikeasti antaa. Tulee hyvä mieli itellenkin.
Nyt kun jäin työttömäksi ostin aktiivisuuskellon ja katon et tulee liikuttua joka päivä tarpeeksi.
Jääkaapissa on aina vesipullo. Korissa hedelmiä ja leipää ei mätetä nassuun kahta siivua enempää. Tee ruokalistat kauppaan ja rohkeasti ulos. Liikkeitä saa helpolla tosi hyvän mielen, erittää näes hormoneita.