Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana viikolla 36, eikä kukaan neuvolassa tai yliopistosairaalan äitiyspolilla ole koko aikana puhunut mitään koronarokotteesta mulle. Miksi?

Vierailija
21.11.2021 |

Ei suosituksia, ei kysymyksiä olenko ottanut, ei ohjeita, ei mitään. Olen ottanut hiljaisuuden niin, että tietävät jotain asiasta, eivätkä halua nostaa rokotta edes esille, etteivät ”joudu” virkansa puolesta suosittelemaan jotain jota eivät henkilökohtaisesti voi suositella raskaanaolevalle. Vai mistä muusta teidän mielestä voisi olla kysymys?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota, keskenmenon riski on suuri.[

Myös syntyneen lapsen sydänsairauden riski on suuri.

Taas höpöhöpö. Vaerisin sivusto ei kelpaa lähteeksi koska sivuston mukaan vauva voi syntyä Hulkina influenssa rokotteen vuoksi.

Vierailija
22/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevien koronarokottamisesta on tällä hetkellä vielä rajallisesti tutkimustietoa. Laaja käyttökokemus, eläinkokeet ja jo tehdyt tutkimukset eivät kuitenkaan anna viitteitä erityisesti raskaana olevaa tai kehittyvää sikiötä koskevista turvallisuushuolista.

Maailmalla raskaana olevia on rokotettu jo paljon.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu heille ellei sinulla ole oireita. "Sisäpiirin tietona" tiedän, että lääkärit ja hoitajat itsekin epäröivät raskaana olevien rokottamisia, kun ei ole riittävästi tutkimustietoa. Lapsettomuushoidoissakaan rokotteesta ei kysellä, eikä todellakaan ohjata ottamaan rokotetta.

Vierailija
24/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he kokee, että on kyseessä sen verran herkkä aihe ja jatkuvasti mediassa esillä, ettei kukaan voi olla siitä kuulematta. Sitten kun on myös näitä tarinoita joissa joku rokotevastainen hörhö ei ole antanut rokotetun hoitajan koskea lapseensa, niin ehkä ajattelevat että hyvän yhteistyön säilyttämiseksi on parempi olla puhumatta tuosta aiheesta. Takuulla joku vetäisi herneet nekkuun jos neuvolassa "tyrkytettäisiin" (=asiasta mainittaisiin) k-rokotetta.

Vierailija
25/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on aika riski rokottamattomille raskaana olijoille ja nyt enemmän tarjolla kuin koskaan

Oma asia jos hommaat taudin ja kuolette

Vierailija
26/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana kannatta pysyä pois ruuhkista ja unohtaa kahvilat ja baarit

Vierailija
27/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaana olevien koronarokottamisesta on tällä hetkellä vielä rajallisesti tutkimustietoa. Laaja käyttökokemus, eläinkokeet ja jo tehdyt tutkimukset eivät kuitenkaan anna viitteitä erityisesti raskaana olevaa tai kehittyvää sikiötä koskevista turvallisuushuolista.

Niin on ja keskenmenojen määrä on myös lisääntynyt paljon. Syy-yhteys on selvä ja siitä pitäisi ainakin varoittaa. Tuollaisen propagandan jauhaminen tosiasioiden edessä on vastuutonta.

Vierailija
28/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on ja keskenmenojen määrä on myös lisääntynyt paljon. Syy-yhteys on selvä ja siitä pitäisi ainakin varoittaa. Tuollaisen propagandan jauhaminen tosiasioiden edessä on vastuutonta.

Ja sitten jos vielä (kunnollista) lähdettä tälle tiedolle, muuten kuulostaa todellakin propagandan jauhamiselle.

Vierailija
29/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa terveydenhuolto on muutenkin pilkkoutunutta. Kokonaisvaltaista vastuuta ei ole missään, yksi lääkäri hoitaa yhtä sairautta ja toinen toista, yhdessä paikassa ollaan kiinnostuneita tästä ja toisesta tuosta. Rokotukset on eriytetty muusta terveydenhuollosta ja koronarokotukset muista rokotuksista. Tosiasia on, että jokaisen ihmisen pitää itse osata huolehtia näistä asioista, muuten jää ilman jotain tärkeää hoitoa tai palvelua.

Vierailija
30/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet lääkärit itsekin, eräitä suomen johtavia koronakriisiä hoitavia lääkäreitä myöten, epäilevät raskaana olevien ja lasten rokottamisen järkevyyttä ja turvallisuutta. Osa itseasiassa epäilee edes nuorten aikuisten (mukaan lukien hoitohenkilökunta) rokottamista.

Keski-ikäisten ja vanhusten rokottamista en ole kuullut epäiltävän, vaan sitä pidetään todella perusteltuna.

Itse olen aika pettynyt, etteivät tule julkisuuteen ajatustensa kanssa.

Vierailija
31/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te raskaana olevat itse osaa seurata omia rokotusaikataulujanne? Ei rokotus naistentauteihin liity.

Henkilökunta ei välttämättä halua antaa suosituksia, ettei potilas sitten syytä henkilökuntaa.

Kun kävin yksityisellä hedelmöityshoidossa, lääkäri suositteli alkusyksyllä odottamaan raskausviikolle 12. Myöhemmin vaan kysyi, joko olen ottanut rokotuksen. Ei käyttäytynyt kuin enää suosittelisi mitään.

En siis ole raskaana mutta otin molemmat rokotukset, toisen jokin aika sitten.

Vierailija
32/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä nyt viimeisen vuoden aikana ole ihan tarpeeksi koronasta tiedoitettu? Pitää olla aika kiven alla elänyt ihminen jos rokotukset tulee jotenkin uutena ihmeellisenä asiana tietoisuuteen tässä vaiheessa. Ollaan kuitenkin jo hyvin matkaa yli 80 % rokotekattavuudessa.

Vierailija
33/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän he ole todenneet, että jos kysyvät niin siitä nousee usein moni takajaloilleen.

Vierailija
34/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo minusta on hassua ainakin siihen nähden, että kun kävin viime viikolla lääkärissä, niin minulta kyseltiin moneen kertaan olenko ottanut rokotteen ja sekä lääkäri että hoitaja pitivät pitkän puheen siitä, miten rokote on syytä ottaa ja lääkäri jopa kehotti hoitajaa etsimään minulle netistä ohjeet milloin rokotepaikka on auki jne. Voihan se olla, että sulle on sitten sattunut rokotekriittisempää henkilökuntaa tai sitten raskaana oleville ei viitsitä markkinoida sitä niin paljon tms.

Vierailija
35/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan neuvolassa otettu kantaa suuntaan eikä toiseen. Jätetään asia naisen itsensä päätettäväksi. Jos jotain tulee rokotteesta/sen ottamattomuudesta, niin on ollut naisen oma valinta ja pesevät kätensä asiasta.

T. Jo lapsensa synnyttänyt.

Mutta eikö THL suosittele ja vissiin niin pitäisi julkisen puolen lääkäreidenkin.

THL on täysi vitsi. Rokotevalmistaja ei suosittele rokotetta raskaanaoleville. Kannattaa ottaa asioista itse selvää eikä ulkoistaa omaa ajattelua etenkään THL:lle.

Vierailija
36/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli juttua miten Skotlannissa on pitkän ajan lapsikuolleisuuden keskiarvo tuplaantunut.

Vierailija
37/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ekassa rokotteessa kysyin minua rokottavalta hoitajalta, että uskaltaako sitä rokotetta tosiaan ottaa raskaana, kun siitä on tietoa vielä niin vähän. Meillä oli siis miehen kanssa raskaus suunnitteilla, ja kysyin asiasta nimenomaan toista pistosta ajatellen. Hoitaja vastasi minulle, että hän itse ei kyllä ottaisi eikä neuvoisi minuakaan ottamaan - tosin korosti, että on vain hänen oma mielipiteensä.

No, raskaussuunnitelmat eivät sitten erinäisistä syistä edenneet ja ehdin ottaa vielä toisenkin rokotteen. Jos kolmas rokotuskierros kuitenkin sattuu osumaan raskauteni kohdalle, niin jätän kyllä ottamatta.

Vierailija
38/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just uutisoitiin, että Skotlannissa on kuollut nyt mystisesti normaalia enemmän vastasyntyneitä…

Vierailija
39/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa neuvolalääkäri kysyi kerran rv 24, että olenko harkinnut rokotetta. Kerroin huolestani että rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi mahdollisten sikiövaurioitten tms.takia. Lääkäri sanoi, että totta, dataa ei ole kerätty kovin kauaa mutta suositteli harkitsemaan.

Kysyin miten iso riski etätyössä ja eristäytymällä on saada korona ja olla rokottamatta, sanoi että hyvä idea, jos ei uskalla ottaa rokotetta.

Sen kummemmin ei ole kukaan piikistä puhunut.

Enkä uskalla ottaa, nytkin Skotlannissa vastasyntyneitten mystisiä kuolemia ollut.

Vierailija
40/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 35. Viikko menossa ja sama homma, ei ole mitään puhuttu. Harmi ettei influenssa-rokotteestakaan ole, täytyy ens kerralla muistaa pyytää se.

Influenssarokotetta tyrkytettiin viime viikolla neuvolassa kyllä! Koronarokotteesta kuitenkin oli ihan hiljaa.

Ap

Ja saattanan ääliöt, kuten sinä ap, ne lapsia saakin. Penskasi ovat varmasti kaikki imbesillejä. Olisit idi ootti kysynyt neuvolassa jos asia kiinnostaa. Vi. Ttuako täällä asiaa vatkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi