Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana viikolla 36, eikä kukaan neuvolassa tai yliopistosairaalan äitiyspolilla ole koko aikana puhunut mitään koronarokotteesta mulle. Miksi?

Vierailija
21.11.2021 |

Ei suosituksia, ei kysymyksiä olenko ottanut, ei ohjeita, ei mitään. Olen ottanut hiljaisuuden niin, että tietävät jotain asiasta, eivätkä halua nostaa rokotta edes esille, etteivät ”joudu” virkansa puolesta suosittelemaan jotain jota eivät henkilökohtaisesti voi suositella raskaanaolevalle. Vai mistä muusta teidän mielestä voisi olla kysymys?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan neuvolassa otettu kantaa suuntaan eikä toiseen. Jätetään asia naisen itsensä päätettäväksi. Jos jotain tulee rokotteesta/sen ottamattomuudesta, niin on ollut naisen oma valinta ja pesevät kätensä asiasta.

T. Jo lapsensa synnyttänyt.

Vierailija
2/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan neuvolassa otettu kantaa suuntaan eikä toiseen. Jätetään asia naisen itsensä päätettäväksi. Jos jotain tulee rokotteesta/sen ottamattomuudesta, niin on ollut naisen oma valinta ja pesevät kätensä asiasta.

Mutta eikö THL suosittele ja vissiin niin pitäisi julkisen puolen lääkäreidenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kesällä muuttui tämä ja tuli virallinen suositus asiasta.

Ap

Vierailija
4/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hormonihöyryisille eukoille ei kannata mennä ohjeita antamaan. On ne sen jo neuvolassa oppineet.

Vierailija
5/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän kaikki rokotukset ole ihan naisen oma asia. Jäykkäkouristusrokotus esim. uusitaan onko se noin kerran 20 vuodessa. Ei kukaan sitäkään nimenomaisesti kysele raskausaikana että milloins on viimeksi otettu ja pitäisikö nyt ottaa. Aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa siitä että ottaa omat rokotteensa ajallaan kuten niiden ottaminen suositellaan. Tai sitten ei ota ja siitäkin aikuinen ihminen kantaa vastuunsa itse. Miksi koronarokote olisi yhtään erilainen asia?

Vierailija
6/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 35. Viikko menossa ja sama homma, ei ole mitään puhuttu. Harmi ettei influenssa-rokotteestakaan ole, täytyy ens kerralla muistaa pyytää se.

Vierailija
7/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän kaikki rokotukset ole ihan naisen oma asia. Jäykkäkouristusrokotus esim. uusitaan onko se noin kerran 20 vuodessa. Ei kukaan sitäkään nimenomaisesti kysele raskausaikana että milloins on viimeksi otettu ja pitäisikö nyt ottaa. Aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa siitä että ottaa omat rokotteensa ajallaan kuten niiden ottaminen suositellaan. Tai sitten ei ota ja siitäkin aikuinen ihminen kantaa vastuunsa itse. Miksi koronarokote olisi yhtään erilainen asia?

Ootko lukenu uutisia viimeisen puolentoista vuoden aikana?

Vierailija
8/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ekassa raskaudessa kysyttiin sekä multa että mieheltä että halutaanko influenssarokotus.

Vierailija
9/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevia suositellaan ottamaan rokote, muttei henkilökunta halua aiheesta puhua voimakkaiden reaktioiden takia. Vastataan kun kysytään, ei muuta.

Vierailija
10/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 35. Viikko menossa ja sama homma, ei ole mitään puhuttu. Harmi ettei influenssa-rokotteestakaan ole, täytyy ens kerralla muistaa pyytää se.

Influenssarokotetta tyrkytettiin viime viikolla neuvolassa kyllä! Koronarokotteesta kuitenkin oli ihan hiljaa.

Ap

Vierailija
11/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ei puhuttu, äitiyspolilla kysyin lääkäriltä, joka suositteli rokotusta kuten THL:kin. Tämä suositus vaikka itsellä Primaspan lääkitys.

Vierailija
12/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokotetta tyrkytettiin viime viikolla neuvolassa kyllä! Koronarokotteesta kuitenkin oli ihan hiljaa.

Ap

Etkä voi itse kysyä, jos asia vaivaa sinua?

Oisko vaan unohtanut. En tiedä, mut ehkä sitä kuuluu tarjota alkuraskaudessa ja nyt ei muista, ettei sulle ole tarjottu silloin? Jos olet sen ottanut, se näkyy jo sun tiedoissa. Ja jos et tähän mennessä ole ottanut, saattaa olettaa, ettet enää haluakaan. Eihän sulla enää ole kauan raskausaikaa jäljellä.

Vierailija
13/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin koronarokotteista. Ja vastaus oli aina, että katso thl:n sivuilta tai sitten olivat opetelleet sen thl:n tekstin ulkoa. Mutta selkeästi yrittävät olla ottamatta kantaa asiaan ja jos esittää epäileviä kysymyksiä niin vastaus on ollut sitä luokkaa että päässä on vikaa. Otin 2 rokotetta raskausaikana. No nyt km rv 22, tutkitaan mistä johtui. Tämän kokemuksen jälkeen en aio kuitenkaan kolmatta rokotusta ottaa raskausaikana, jos tulen uudelleen raskaaksi.

Vierailija
14/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole puhuttu mitään", mutta oletteko te kysyneet itse asiasta. Teillä on siinä nenän alla suuvärkki, josta työnnetään ruokaa sisään ja päästetään ääntä ulos. Vai mykkiäkö olette?

Vierailija
15/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole puhuttu mitään", mutta oletteko te kysyneet itse asiasta. Teillä on siinä nenän alla suuvärkki, josta työnnetään ruokaa sisään ja päästetään ääntä ulos. Vai mykkiäkö olette?

Oi kuinka kauniisti puhut muista. Ehkä tässä ihmetellään sitä että miksiköhän tästä aiheesta ei neuvola halua oma-aloitteisesti puhua vaikka muuten terveysasioita käsitellään joka käynnillä.

Vierailija
16/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola ei järjestä koronarokotuksia, niin johtuisiko puhumattomuus vaikka siitä? Jokainen voi vapaaehtoisesti ottaa sen rokotteen. Influenssarokotteen taas saa neuvolassa.

Koronan hoito on muutenkin ollut eriytettyä omiin yksiköihin testejä ja rokotteita myöten ja muut tahot (neuvola, tk, työterveys jne.) ei sitten ole saanut puuttua asiaan.

Vierailija
17/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvola ei järjestä koronarokotuksia, niin johtuisiko puhumattomuus vaikka siitä? Jokainen voi vapaaehtoisesti ottaa sen rokotteen. Influenssarokotteen taas saa neuvolassa.

Koronan hoito on muutenkin ollut eriytettyä omiin yksiköihin testejä ja rokotteita myöten ja muut tahot (neuvola, tk, työterveys jne.) ei sitten ole saanut puuttua asiaan.

Neuvolat antavat koronarokotteen kyllä.

Meille sanottiin raskausaikana, että nyt THL sanoo, että rokotteen voi ottaa raskausaikana, mutta lopullinen päätös on meidäm vanhempien. Luettiin rivien välistä ja otettiin vasta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
18/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kysynyt asiasta, jos noin vaivaa? 

Vierailija
19/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon työntekijät ovat rokotekriittisiä. Eivät itse ota eivätkä suosittele.

Vierailija
20/95 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollon työntekijät ovat rokotekriittisiä. Eivät itse ota eivätkä suosittele.

Taas höpöhöpö. Rokote suositellaan ottamaan ennen raskaaksi tulemista koska tutkimustietoa ei ole kertynyt tarpeeksi. Rokotukset ovat aina potilaan henkilökohtainen päätös. Toiseksi jos nyt raskaana niin suosittelen pysymään kotona koska Rs-virus on liikkeellä.

Suurin osa viruksista infektoi sikiön noin 25 %:ssa, mutta teratogeenisuus riippuu raskauden vaiheesta ja patogeenista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi