Kusetan sossua systemaattisesti
Tuli tosta opintotuen loppumisketjusta mieleen että paljonko teitä ärsyttää se, että oon kusettanut sossua vaikka kuinka pitkään. Mulla on 20 000 € säästössä pesämunana sukulaisen nimissä olevalla tilillä ja silti nostan toimeentulotukee ja asumislisää. Mun mies asuu mun asunnossa mutta on kirjoilla muualla, eli sen tulot ei vaikuta. Mä teen näin niin kauan kun saan opiskeltua tän ammatin loppuun, pääsen 99 % varmuudella töihin ja sitten sijoitan nuo säästörahat asunnon ostoon. Syy miksi mulla on noin paljon säästössä on se, että en oo vuosiin ostanut oikein mitään uutta itselleni. Ja nyt kun joudun toimeentuloa hakemaan niin en tosiaan aio säästöjäni käyttää. Mieluummin ostaisin niillä raoilla uuden sohvan, sängyn, vaatteita, lamput kattoon, polkupyörän jne. muuta tarpeellista. Ärsyttää kun loiset haukkuu täällä muita loisiks ja ite maataan kotona vauva tississä kiinni ja nyhdetään kaikki raha valtiolta mikä vaan irti saadaan!
Kommentit (23)
Hah siinäpä sitten mietit miten saat rahat käyttöösi ilman verottajan väliintuloa.
Vau, vaikutat fiksulta kaverilta ja hienolta ihmiseltä! :----------)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:38"]
Ärsyttää kun loiset haukkuu täällä muita loisiks ja ite maataan kotona vauva tississä kiinni ja nyhdetään kaikki raha valtiolta mikä vaan irti saadaan!
[/quote]
Voi ironia :D
Toivottavasti sukulaisesi ei kuole ennen aikojaan.
Jotenkin huvittaa nää jotks kehuu isoilla säästöillään ja ilmeisesti kuvittelevat voivansa noin vain nostaa rahat itselleen ja marssia asuntokaupoille. Eivätkä ole tainneet varautua säästötilin omistajan kuolemaankaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:47"]
Hah siinäpä sitten mietit miten saat rahat käyttöösi ilman verottajan väliintuloa.
[/quote] Saadaan käteisenä pikkuhiljaa ja laitetaan miehen tilille säästöön. Kukaan ei huomio joidenkin satasten siirtymistä kun ei jää jälkeä mihinkään. Ja sukulainen nostaa sieltä silloin kun tarvitsemme jotakin, nyt esim. sen uuden sohvan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:47"]
[/quote] Saadaan käteisenä pikkuhiljaa ja laitetaan miehen tilille säästöön. Kukaan ei huomio joidenkin satasten siirtymistä kun ei jää jälkeä mihinkään. Ja sukulainen nostaa sieltä silloin kun tarvitsemme jotakin, nyt esim. sen uuden sohvan.
[/quote] mikset suoraan siirrä miehen tilille? Puhuit asunnon ostamisesta, kyllä verottaja kiinnostuu ostovaiheessa siitä mistä on peräisin noin isot rahat.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:45"]
Onko kiva elää siten, ettei kehtaa eikä uskalla kenellekään kasvotusten kertoa?
[/quote] kyllä mä oon kertonut ystäville, ei se heitä haittaa koska samapa tuo saanko opintotukea, työttömyyskorvausta vai toimeentulotukea. Ja jos käyttäisin rahaa niin kuin keskivertoihminen käyttää, en koskaan olisi saanut noin paljon säästettyä pienistä tuloista.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:56"]
[/quote]
Entä jos sukulainen kuolee? Kukaan ei elä ikuisesti. Rahat menee perintönä seuraavalle. Jos sinulle, niin maksat veroa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:47"] Hah siinäpä sitten mietit miten saat rahat käyttöösi ilman verottajan väliintuloa. [/quote] Saadaan käteisenä pikkuhiljaa ja laitetaan miehen tilille säästöön. Kukaan ei huomio joidenkin satasten siirtymistä kun ei jää jälkeä mihinkään. Ja sukulainen nostaa sieltä silloin kun tarvitsemme jotakin, nyt esim. sen uuden sohvan. [/quote] mikset suoraan siirrä miehen tilille? Puhuit asunnon ostamisesta, kyllä verottaja kiinnostuu ostovaiheessa siitä mistä on peräisin noin isot rahat.
[/quote] Saa nähdä mitä niillä sitten tekee, töihin päästessä asuntolainaakin saa varmasti. Ehkä voisin pitää pienen loman ja kerrankin ostaa itselleni jotakin! Ap
En ole ap, enkä kommentoi hänen moraaliaan nyt mitenkään, mutta ei noiden rahojen "pesemisessä" suurta vaivaa ole. Jos ei ihan idiootti ole, niin varmasti onnistuu. Nimimerkillä myin asunnon paperilla 30 000€ halvemmalla koska myyntivoiton verotus.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:56"]
[/quote]
Entä jos sukulainen kuolee? Kukaan ei elä ikuisesti. Rahat menee perintönä seuraavalle. Jos sinulle, niin maksat veroa.
[/quote] Siksipä niitä siirretään koko ajan pienissä erissä miehen tilille, tai mulle käteisenä käytettäväks. Mutta en mä oo 5 vuotta nukkunut paskalla sängyllä että saisin säästörahat käytettyä vuokraan. Ja aatelkaa, pian mä oon töissä josta maksan veroa 40 %, eli tuun maksaan ihan hyvin takaisin valtiolle.
No eikö nyt jokainen kuseta Kelaa tai sossua tms kuten vakuutusyhtiötä aina kun tulee pienikin mahdollisuus? Olisi hölmöä jättää tilaisuus käyttämättä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:47"]Hah siinäpä sitten mietit miten saat rahat käyttöösi ilman verottajan väliintuloa.[/quote]
Kieltämättä aika hankalaa käteisellä hakea uudet huonekalut ja videotykit, maksaa baarireissut ja auton bensat ja kaupasta ostaa ruokaa. Kyllähän tuon rahan saa menemään vaikka yhden päivän aikana ja vaikkei olisi tarkoitus tuhlatakaan niin ruokaanhan saa sen menemään muutamassa vuodessa ja säästyneet tulevat ansiotulot onkin sitten kivasti tilillä.
Ei se raha mikään ongelma ole, ajatelkaapa niitä tuhansia jotka nykyäänkin säästävät sukanvarteen, eihän he voisi koskaan käyttää rahojaan jos se kotioloissa kertyneiden rahojen käyttäminen olisi muka niin vaikeaa.
Vuosien kuluessa kertyy suuriakin summia jos joka kuukausi jää kotiin muutama satanen patjan alle, siitähän ei tiedä verottaja eikä kukaan muu paljonko kukin jättää rahaa kotiin, eli se siitä urbaanista legendasta!
Mitäs sitten kun ero tulee? Luuletko että ilman tappelua saat rahasi.
Ajatusmaailmani on täysin sama kanssasi tuon suhteen, että olet ne rahat säästänyt ja on ikävää pistää niitä nyt vuokraan, kun on monta vuotta säästänyt, että saisi joskus sen uuden sängyn niin kuin sanoit. Mutta sitten. Sitten pilasit koko paskan tällä lauseella "Ärsyttää kun loiset haukkuu täällä muita loisiks ja ite maataan kotona vauva tississä kiinni ja nyhdetään kaikki raha valtiolta mikä vaan irti saadaan!"
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:14"]
Ajatusmaailmani on täysin sama kanssasi tuon suhteen, että olet ne rahat säästänyt ja on ikävää pistää niitä nyt vuokraan, kun on monta vuotta säästänyt, että saisi joskus sen uuden sängyn niin kuin sanoit. Mutta sitten. Sitten pilasit koko paskan tällä lauseella "Ärsyttää kun loiset haukkuu täällä muita loisiks ja ite maataan kotona vauva tississä kiinni ja nyhdetään kaikki raha valtiolta mikä vaan irti saadaan!"
[/quote] Kieltämättä, tuo oli huonosti sanottu itseltäni. Oikeasti en edes ajattele noin, alkoi vain ärsyttämään tuo toisen ketjun kirjoittajan loiseksi haukkuminen, kun sitten ei kuitenkaan ajatella paljonko itse hyödytään valtiosta. Mielestäni on hyvä että elämme valtiossa jossa saa tukea silloin kun tarvitsee, systeemi vain on niin passivoittava että kaipaa muutosta. Ap
Lisätäkseni vielä että nuo kommentit siitä kuinka se on oma valinta opiskella lisää, tai että nuo säästöt pitäisi käyttää elämiseen ja vaikea mennä töihin jne. Vaikea on mennä töihin, siksi juuri opiskelen lisää kun on niin vaikea mennä töihin. Ja en halua käyttää noita säästöjä ruokaan sillä olen jo niin paljosta luopunut että saan ne kasaan, olisiko siis fiksumpaa ollut kuluttaa rahaa sitä mukaa kun sitä sai? Ja miksi rinnastin sen kotiäiteihin? Siksi että tällä samalla logiikalla ei heidänkään kuuluisi saada mistään senttiäkään. Lapsihan on ihan tietoisesti päätetty hankkia, miksi siis äitiyslomaa tai lapsen kasvatusta ei pitäisi hoitaa säästöjen avulla?
Onko kiva elää siten, ettei kehtaa eikä uskalla kenellekään kasvotusten kertoa?