Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2. tyypin diabetes, kysymyksiä

Vierailija
21.11.2021 |

Missä iässä se todettiin? Mitä oireita sinulla oli sitä ennen? Onko sinulla sukurasitetta tai ylipainoa? Millainen hoito sinulla on siihen ja onko omlut jotakin liitännäissairauksia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo silmäoireet mietityttää. Jos on sumeuden tunnetta, kuivat silmät tms niin helpottaako kun tauti saadaan hallintaan?

Vierailija
42/42 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parikymppinen ja söin teininä stressiin ihan käsittämättömiä määriä karkkia, suklaata ja muuta sokeria. Ja en edes lapsena välittänyt herkuista. Teininä vaan homma meni niin överiksi että jäin koukkuun ja saatoin syödä kokonaisen kakun tai puoli kiloa irtareita kerralla. Olin tuon koko ajan normaalipainon alarajalla, uskokaa tai älkää. 16v:nä tuli siitä mässäämisestä sitten diabetes.

Sulla onkin ilmeisesti D1, joka on aivan eri sairaus kuin D2. D1 on autoimmuunisairaus, joka tulee jos on tullakseen syömisistä riippumatta. Noi sinun stressisi ovat saattaneet olla D1 oireilua ennen taudin varhaista puhkeamista ja suuret sokerinsyönnit matalan verensokerin automaattista korjausta ja samoin tuo matala paino. Mulla on samanlaista kokemusta, vaikka ikää oli jo päälle neljänkympin. Työterveyslääkäri syötti alkuun D2-pillereitä, kun ensin katsoi vain ikää. Sairaalareissuhan siitä tuli ja D1- diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä