Tiedätkö yhtään normaalia lestadiolaista?
Ei ole provo, haluan oikeasti tietää. Minun tuntemani ovat juuri näitä "ihanaa meillä on 15 lasta ja kaksoset tulossa".... Heille se on ehkä normaalia, mutta minulle ei todellakaan.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:18"]Jokainen vl- taustanen jonka tunnen, on jollain lailla neuroottinen. Tunnen parisenkymmentä aikuista.
[/quote]
Sinäkö nämä neuroosit olet diagnosoinut? :D
Asuin Varsinais-Suomessa eräässä pikkukaupungissa ja siellä ei juuri muita kuin perus ev.lutteja ollut. En siis osannut edes ajatella, että eräs lukioaikainen kaverini oli lesta. :D Hieman vain ihmettelin, kun hän ei meikannut ollenkaan (eikä juonut; tämän tajusin vasta myöhemmin) ja hänellä oli monta sisarusta.
Vasta vuosia myöhemmin asia palasi mieleeni, kun olin ollut muualla Suomessa opiskelemassa ja selvisi, että tällä lukiokaverilla oli samaa lestakaveripiiriä, mitä eräällä avoimesti lestalla luokkalaisellani. Tästä sitten laskin 1+1.
Eli sanoisin tuota lukiokaveriani kyllä todella "normaaliksi" tyypiksi, tuli meinaan yllätyksenä muillekin, jotka tämän tytön tunsivat.
Onhan noita kaikenlaisia lestoja tullut nähtyä. Osa on ihan "normaaleja" ihmisiä (katselee telkkaria, kuuntelee musiikkia jne), jotkut taas katsoo todella pahasti kieroon (nenänvartta pitkin) ihmisiä jotka esim kiroilevat. Suurinosa on kunnon lestoja, jotka tekee sen ~10 lasta, ei kuuntele musiikkia yms, mutta ovat muuten aivan "normaaleja", eivät katso olevansa sen parempia ihmisiä kuin ns normaalit ihmiset.
Nimim. Lesta perheessä kasvanut entinen lesta.