Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan painoarvio rv36 2500g = iso vauva tulossa??

Vierailija
12.02.2015 |

Auttakees nyt! Eli kävin synnytystapa-arviossa nyt rv 36+2. Kaikki oli oikein hyvin ja vauvan painoarvioksi tällä hetkellä lääkäri sanoi 2500g ja totesi, että laskettuna aikana lähempänä 4kg eli hieman keskivertoa isompi vauva olisi tulossa. Vähän hirvittää ajatus keskivertoa isommasta vauvasta kun ensisynnyttäjä olen. Googlailin kuitenkin noita painoarvioita ja huomasinkin että tuo 2,5kg onkin ollut yleinen arvio näillä viikoilla ja syntymäpainoksi arvioitu 3,5kg. Olen nyt ihan sekaisin että mitä tuo mun lääkäri nyt meinas tuolla että on isohko vauva olisi tulossa? en tietty osannut siinä tilanteessa kyseenalaistaa vaan nyt alkoi vasta ihmetys kun kokemuksia lueskelin.

Mun kohdalla ei ole myöskään pitäisi olla syytä epäillä että vauva kasvaisi liikaa viimeisillä viikoilla, koska raskausdiabetestä ei ole, BMI ennen raskautta 20 ja painoa tullut nyt koko raskauden aikana 6kg.

Vähän lisää kokemuksia painoarvioista siis kaipaisin :) toki ymmärrän että arviot on arvioita mutta kiva olisi vähän varautua minkä kokoista sitä lähtee pukkaamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36+9 arvioitiin 2700g, mutta poika syntyi kolmen viikon päästä painaen 2800g.

Vierailija
22/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:28"]

Tuskin tulee 4 kg. Mulla noilla viikoilla oli jo 3000g ja syntymäpaino oli 3900g.

Tsemppiä!! Vinkki: jos käytät ilokaasua niin muista hengittää sitä maski tiiviisti naamalla tosi syvään. On hauskaa ja helpottavaa! Vasta neljännen lapsen synnytyksessä mulle osattiin neuvoa miten sitä oikein otetaan ja se auttoi tosi paljon :D Ja kivoja oli ne naurukohtauksetkin supistusten välillä.

[/quote]

Kiitos :D pidetään mielessä :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen tähän omine ongelmineni myös. Mulla arvio oli 2600g rv 36+0 joka kuulemma normaali/siro. Nyt mennään viikolla 38 ja olo on tukala!! tuntuu että maha on kasvanut tuosta parin viikon takaisesta ihan järkyttävästi ja maha tuntuu kauttaltaan kovalta ja täydeltä. Vauva näkyy selvästi nahan läpi isona möykkynä kun menen vaikka makuulleen. Tuntuu että sen pehva on ihan kiinni kylkiluissa ja muodostaa hervottoman möhkäleen tohon ylös samalla kun pää painaa jo tosi alhaalla ja liikettä tuntuu sekä alhaalla että molemmissa kyljissä. Siis tuonhan on pakko olla jättiläinen kun täyttää kaiken tilan!!! voiko sikiö olla ottanut jonkun hirmuisen kasvuspurtin nyt viimeisillä vikoilla vai onko tää normaalia? vauva tuntuu tosi isolta eikä merkkiäkään että ois syntymässä....

Vierailija
24/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta 2,6kg painoarvio oli viikolla 33+, syntyessään 42+1 oli 4590g. Kolmannesta painoarvio viikolla 36 oli 3,6kg, syntyessään 40+0 oli 4270g. Onnekseni vauvojen iso koko ei ole ollut ongelma minulle eikä vauvoillekaan, ei siis mitään pientä nirhaumaa suurempaa ole tullut yhdessäkään synnytyksessä eikä minun tai vauvojen sokereissakaan ole ollut missään vaiheessa mitään häikkää joten ei sitä isoa kokoakaan kannata liikaa stressata jos ei siihen ole jotain fyysistä syytä.

Eikä sinun saama painoarvio kovin suurelta omaan korvaan kuulosta :) Eiköhän ole aika sellainen keskivertovauva tulossa.

Vierailija
25/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vielä kokemuksia!

Vierailija
26/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa vielä kerran tätä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan