Mikä lautapeli nuorelle aikuiselle?
Tuttu nuori aikuinen on juuri muuttanut omaan kotiin. Olen menossa kylään ja,ajattelin viedä lautapelin lahjaksi.
Tiedän, että pelaavat illanustujaisissa kavereiden kanssa lautapelejä ja olisi kiva viedä joku peli, koska hänellä itsellään ei omassa kodissa ole sellaista.
Kommentit (35)
Twilight Imperium, paras lautapeli koskaan :) Ehkä hieman pitkä tosin 😅
Itse olen (shakkia lukuunottamatta) pitänyt eniten seuraavista peleistä: Dixit, Alias, Pictionary, Avista. Myös Carcassonne, Alfapet (Scrabble) ja Blokus ovat ihan hyviä.
Entä joku murhamysteeripeli?
London 1892, Moscow 1989, Helsinki 1999, Brooklyn 2002
Vierailija kirjoitti:
Kaksi korttipakkaa, joilla voi pelata vaikkapa 4 hengen pelejä kuten canastaa ja tuppea.
Kyllä meillä tuppea pelataan vaan yhdellä pakalla vaikka siinä on 4 pelajaa
Käy katsomassa pelejä lautapelit.fi sivustolta. Mitään ikivihreitä klassikoita tai lapsille sopivia lautapelejä ei varmaan kannata ostaa, lautapelejä harrastavat ovat pääasiassa kiinnostuneita uudemmista peleistä. Ehkä lahjakortti peliliikkeeseen olisi varmin valinta, niin ei tule hutiostosta.
Näin just kaupassa Tappajahai-leffan pohjalta tehdyn pelin. En tiedä onko se uusi vai kaikille vanha ja tuttu, mutta siinä minun ehdotus.
Pakko tarkentaa: kyseinen kaveriporukka ei mitenkään erityisemmin harrasta lautapelejä, mutta intoutuvat välillä pelaamaan, siksi haluaisin, että ko. nuorellakin olisi joku peli kotonaan, jos haluavat pelata. Korttipakka löytyy varmasti jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
rappakalja on hauska illanistujaispeli ja tietty trivial pursuit
Oikein hyviä valintoja 60+-ikäisille ”nuorille”.
Jos tykkää aivonystyröitä käyttää niin Escape Room pelit. Niitä löytyy kaupoista monenlaisia.
Me ollaan illanvietoissa joskus pelattu.
menolippua minäkin äänestäisin