Mikä lautapeli nuorelle aikuiselle?
Tuttu nuori aikuinen on juuri muuttanut omaan kotiin. Olen menossa kylään ja,ajattelin viedä lautapelin lahjaksi.
Tiedän, että pelaavat illanustujaisissa kavereiden kanssa lautapelejä ja olisi kiva viedä joku peli, koska hänellä itsellään ei omassa kodissa ole sellaista.
Kommentit (35)
Shakki, se on helppo ja vaikein peli. Siirrot olen opettanut pienille lapsillekkin. Pelaaminen on vaikeaa. Kun luulee että osaa pelata shakkia niin on vielä ihan amatööri.
Monopoli (jonka uusi suomalainen nimi on kuulema Monopoly).
Parasta kysyä nuorelta itseltään. Jos hänen ystäväporukkansa pelaa paljon, heillä varmaankin on jo kaveripiirissä suosituimmat pelit. Mitään Afrikan tähteä ei kannata aikuisille viedä.
Itse aion hankkia perheelleni seuraavaksi joululahjaksi Agricolan. Meillä pelataan paljon Splendoria, Dominionia, 7Wondersia, Carcassonea ja Stone Agea alakouluikäisten kanssa, mutta nuo lienevät harrastajille jo läpeensä tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Shakki, se on helppo ja vaikein peli. Siirrot olen opettanut pienille lapsillekkin. Pelaaminen on vaikeaa. Kun luulee että osaa pelata shakkia niin on vielä ihan amatööri.
Shakki hänellä on ja osaa pelata, nyt haen kuitenkin sellaista peliä, jota voi pelata isommalla porukalla.
Alias, trivial pursuit, tai cluedo
Katso mitkä pelit ovat voittaneet vuoden peli palkintoja ja valitse niistä. Joku pakohuonepelikin voisi olla hauska.
Menolipun eri versiot on kivoja.
t: nuori aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Parasta kysyä nuorelta itseltään. Jos hänen ystäväporukkansa pelaa paljon, heillä varmaankin on jo kaveripiirissä suosituimmat pelit. Mitään Afrikan tähteä ei kannata aikuisille viedä.
Itse aion hankkia perheelleni seuraavaksi joululahjaksi Agricolan. Meillä pelataan paljon Splendoria, Dominionia, 7Wondersia, Carcassonea ja Stone Agea alakouluikäisten kanssa, mutta nuo lienevät harrastajille jo läpeensä tuttuja.
Kiitos vinkeistä.
En haluaisi kysyä nuorelta itseltään, koska pelin pitäisi olla yllätys. Tiedän, että pelaavat ainakin jotain murhamysteeripeliä. Näihin illanistujaisiin liittyy rentous, sauna ja alkoholi, joten mitään kauhean korkealentoista en ajatellut viedä.
Pelejä on niin erityylisiä, pelaajan luoteesta riippuu, tykkääkö Aliaksesta vai Dominionista (vai molemmista vai jostain ihan muusta).
Pekingin mysteerit on paras jos onnistut jostain sen löytämään.
Kaksi korttipakkaa, joilla voi pelata vaikkapa 4 hengen pelejä kuten canastaa ja tuppea.
Nää pelejä harrastavata nuoret pelaavat ihan jotain outoja, en muista edes nimiä, jotain erikoisia mitä hommaavat erikoisliikkeistä. Kannattaisi varmistua, että onko peli jo itsellä tai jollain kaverilla. Oma poika on tuollaisessa peliringissä ja heillä on ihan jotain erikoisia nörttipelejä, mitä pelaavat. Kun kysyn nimiä, en tunnista yhtäkään niistä.
Al Hambra, Carcassonne, joku Exit peli, alias, limble, trivial pursuit tai pictionary tai tsekkaa lautapeli sivustolla suositukset.
Afrikan tähti. Klassikko.