Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko teillä miehellä kotitössä tarrasysteemi?

Vierailija
12.02.2015 |

Meillä ollut käytössä tämä, että mies saa tehdystä kotityöstä (mm. imurointi, pölyjen pyyhintä, astioiden pesu, pyykinpesu, ikkunanpesu, roskien vienti, mattojen tamppaus) listaan rastin. Kun rasteja on kymmenen, saa tarran. Tarrat ovat tähän mennessä olleet vanhoista Lauantai-makeispusseista tulleita tarrroja, mutta nyt mies on alkanut vaatimaan, että tarrojen pitäisi olla jotain Cars-tarroja. Uhkaillut lakolla, jos tarrat ei vaihdu. Kuulemma miehen työkaverikin saa vaimolta näitä tarroja.

Onko vaatimus mielestänne kohtuuton? Ja mistä muuten noita Cars-tarroja voi ostaa?

Ja toienn asia on, että miehen pomo oli valittanut, että mies käyttää liikaa aikaa työkaverinsa kanssa tarravihkojen vertailuun. Eivät ole aian malttaneet jättää kokoelmien ihailua vain tauoille. Onko kohtuutonta minun takavarikoida vihko työpäivän ajaksi, jos tämä vielä toistuu?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... meillä vaimo saa multa hymynaamoja ja tarroja jos on ollut nalkuttamatta!

Vierailija
22/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:29"]

Jaa... meillä vaimo saa multa hymynaamoja ja tarroja jos on ollut nalkuttamatta!

[/quote]

Eli teillä ei jaella hymynaamoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 04:54"]

Me kokeiltiin tarrakirjaa, oli carsia ja turtlesia.. Silti mies uhmaa minua, ei tee kotitöitä ja lopulta repi koko tarrakirjan. Kerran mies jopa varasti palkkioiksi tarkoitetut oluet ja karkasi työkaverinsa Kaken kanssa ulos koko yöksi.

Nyt olen niin loppu, etten enää tiedä mitä tehdä. Harkitsen jo miehen antamista pois.. Ehkä mies voitaisiin sijoittaa uuteen perheeseen?

[/quote]

Miehesi ei ole mikään orjasi. Sinä et päätä mitä hän tekee tai on tekemättä

Vierailija
24/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:31"]

Me kokeiltiin tarrakirjaa, oli carsia ja turtlesia.. Silti mies uhmaa minua, ei tee kotitöitä ja lopulta repi koko tarrakirjan. Kerran mies jopa varasti palkkioiksi tarkoitetut oluet ja karkasi työkaverinsa Kaken kanssa ulos koko yöksi.

Nyt olen niin loppu, etten enää tiedä mitä tehdä. Harkitsen jo miehen antamista pois.. Ehkä mies voitaisiin sijoittaa uuteen perheeseen?

[/quote]

Miehesi ei ole mikään orjasi. Sinä et päätä mitä hän tekee tai on tekemättä

[/quote]

Miten näihin ketjuihin onnistuu osumaan yksi, jolla koko huumori menee yli hilseen? Siis ihan joka hemmetin kerta? Carry on!

:-D

Vierailija
25/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 04:19"]

En usko tuohon systeemiin. Minä käytän naksutinta palkintona. Se toimii hyvin.

[/quote]

Naksutin on meilläkin käytössä! Hyvä puoli siinä on se, ettei aikaa ja rahaa kulu tarrojen ja vihkojen etsintään ja täyttelyyn, naksauttaa vain niin se on siinä. Huonona puolena voisi kyllä mainita sen, että esim. ulkona erilaiset napsahtelevat äänet hämmentävät miestä. Raukka luulee saavansa palkkion ja alkaa hämmentyneenä pälyillä minuun, vaikka napsahdus olikin katkeava oksa tms.

Vierailija
26/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii parhaiten nuo Lidlin Choco Moons- muropallerot. Sellaisen kun heittää palkaksi korkealle ilmaan, niin johan mies loikkaa sen perään, yleensä saa napattua sen suuhunsa ennen kuin mätkähtää lattialle. Saa samalla kuvitella olevansa oman elämänsä action-sankari.

Paha vain kun lapset syövät noita aamiaiseksi, niin mies tulee norkoilemaan siihen pöydän viereen, tunnistaa tietysti paketin sisäpussin rapinan. Millähän tuon kerjäämisen saisi koulutettua pois? Vinkkejä, anyone? Tarrat ei meillä toimineet, kun syödä lotaisi koko tarra-arkin aina sen nähdessään. Naksutinkaan ei tunnu toimivan.

Vierailija
27/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä voin ottaa. Minulla on usein hoidossa erilaisia miehiä.

Vierailija
28/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:46"]

Meillä toimii parhaiten nuo Lidlin Choco Moons- muropallerot. Sellaisen kun heittää palkaksi korkealle ilmaan, niin johan mies loikkaa sen perään, yleensä saa napattua sen suuhunsa ennen kuin mätkähtää lattialle. Saa samalla kuvitella olevansa oman elämänsä action-sankari.

Paha vain kun lapset syövät noita aamiaiseksi, niin mies tulee norkoilemaan siihen pöydän viereen, tunnistaa tietysti paketin sisäpussin rapinan. Millähän tuon kerjäämisen saisi koulutettua pois? Vinkkejä, anyone? Tarrat ei meillä toimineet, kun syödä lotaisi koko tarra-arkin aina sen nähdessään. Naksutinkaan ei tunnu toimivan.

[/quote]

Jos laittaisitte lasten murot vaikka muovi- tai lasipurkkiin? Pussin rapisuttaminen loppuisi eikä mies tunnista muoviastian kolinaa. Tai sitten asennatte keittiöön jonkin kovaäänisen torven tms. joka reagoi liikkeeseen. Torvi keittiön kynnyksen viereen, ja jos mies ylittää kynnyksen murojen toivossa, torvi päästää hirvittävän äänen ja mies säikähtää. Lopulta ei uskalla tulla enää keittiöön hirvittävän äänen takia.

Täytyy vain muistaa itse olla kulkematta torven ohitse ettei se turhaan huuda.

Vierailija
29/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:46"]

[/quote]

Jos laittaisitte lasten murot vaikka muovi- tai lasipurkkiin? Pussin rapisuttaminen loppuisi eikä mies tunnista muoviastian kolinaa. Tai sitten asennatte keittiöön jonkin kovaäänisen torven tms. joka reagoi liikkeeseen. Torvi keittiön kynnyksen viereen, ja jos mies ylittää kynnyksen murojen toivossa, torvi päästää hirvittävän äänen ja mies säikähtää. Lopulta ei uskalla tulla enää keittiöön hirvittävän äänen takia.

Täytyy vain muistaa itse olla kulkematta torven ohitse ettei se turhaan huuda.

[/quote]

Ilmeinen ratkaisu, kiitos, ei tullut kyllä itselle mieleen. Kokeillaan!

Löysinkin netistä vanhan käytetyn ruotsinlaivan sumutorven, olisikohan se sopiva? Tässä kerrostalossa asuu kuitenkin vain vanhoja kuuroja eläkeläisiä, joten en usko että häiritsee naapureitakaan.

Liiketunnistin onkin jo valmiina, kun hätäpäissäni ehdin kokeilla jääkylmän veden ruiskuttamista (sellainen painepesuri-puutarhaletkuviritys) aina kun tuo keittiöön ilmestyi, mutta siitä tuli vuokranantajalta sanomista - liikaa vettä elementtien saumoihin saattaa kuulemma aiheuttaa mikrobikasvustoa.

Toisaalta tuo vedenpaine oli niin kova, että miesparka mätkähti aina vastakkaiseen seinään, eikä tapetit tykkää tuollaisen rötkäleen seinään räpsähtämisestä, rikkihän ne hiertyy. Torvi voisi toimia meidän tapauksessamme paremmin.

Vierailija
30/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että monet pitävät tätä epäeettisenä, mutta onko kukaan kokeillut koulutuspantaa. Kun kaikki muut keinot on kokeiltu, eikä mikään tunnu auttavan.

Vierailija
31/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:23"]

Tiedän, että monet pitävät tätä epäeettisenä, mutta onko kukaan kokeillut koulutuspantaa. Kun kaikki muut keinot on kokeiltu, eikä mikään tunnu auttavan.

[/quote]

Ei, mutta etälamauntinta kokeiltiin. Sattumalta oli mun vartijanpäiviltä jäänyt kaapin perälle. Muuten hyvä, mutta lanssikeikkahan siitä seurasi. En suosittele kyllä kenellekään, sydän ei kuulemma kestä kovin pitkään päivittäistä käyttöä.

Vierailija
32/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:29"]

[/quote]

Eli teillä ei jaella hymynaamoja

[/quote]

Joo... aika harvinaistahan se on...

Vierailija
33/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko kokeillut sumutinpulloa? Meillä toimi ainakin, kun mies nylkytti minua aina varoittamatta. Aluksi minun täytyi hankkia sumutepullolle kantovyö, että sain aina suihkautettua kun mies kävi kiinni. Myöhemmin sitten tiesi lopettaa heti kun katsoinkaan pulloa päin.

Vierailija
34/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hätä ei välttämättä ole tämännäköinen. Meillä oli samaa ongelmaa ja keskustelin asiasta ystäväni kanssa, joka on sosiaalityöntekijä lastensuojelupuolella. Hän kertoi, että siellä käytetään kiiltokuvia samassa merkityksessä. Niillä on kuulemma asiakkaiden silmissä suurempi arvo kuin tarroilla. Tarrat ovat tavallaan Toyotoja ja kiiltokuvat niin kuin Ferrareita tai Porscheja. Otin minäkin sitten kiiiltokuvapalkkiot käyttöön ja meillä kaikki kotihommat, jopa wc:n pesu sujuu nykyään riemuiten.

Niitä kiiltokuvia on niin monenlaisia, monenlaista autoaihettakin löytyy.

Vierailija
35/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:47"]

[/quote]

Oletko kokeillut sumutinpulloa? Meillä toimi ainakin, kun mies nylkytti minua aina varoittamatta. Aluksi minun täytyi hankkia sumutepullolle kantovyö, että sain aina suihkautettua kun mies kävi kiinni. Myöhemmin sitten tiesi lopettaa heti kun katsoinkaan pulloa päin.

[/quote]

Pippurisumutinko? Meillä mies tuli täysin vastustuskykyiseksi tuollekin. En tiedä mitä tekisin... on todella noloa, kun jossakin citymarketissa mies tulee nylkyttämään jalkaa. 

Vierailija
36/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te, joilla mies käynyt vieraissa!

Onko teillä käytössä tätä tarrajuttua?

Tuli mieleen, että jos ei, siellä salarakkaalla saattaa olla. Se voi ajaa miestä sinne petiin. Näillä tarroilla on nykyään niin suuri merkitys kaveripiirin statushierarkiassa.

Vierailija
37/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:23"]

Tuli mieleen, että jos ei, siellä salarakkaalla saattaa olla. Se voi ajaa miestä sinne petiin. Näillä tarroilla on nykyään niin suuri merkitys kaveripiirin statushierarkiassa.

[/quote]

Tai jos teillä on tylsiä auto- tai lauantaipussitarroja, salarakkaalla saattaa olla noita Hello Kitty-aiheita tai jopa He-man-tarroja.

Vierailija
38/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:23"]

[/quote]

Tai jos teillä on tylsiä auto- tai lauantaipussitarroja, salarakkaalla saattaa olla noita Hello Kitty-aiheita tai jopa He-man-tarroja.

[/quote]

Mä ihmettelinkin, kun miehen tarrakirjaan oli ilmestynyt sellainen Batman-hologrammitarra!!! En satavarmasti ole tuollaisiin sekaantunut. Täytyypä ottaa puheeksi uudelleen, kunhan tuo kotiutuu.

Vierailija
39/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin juuri olleni miehelleni ihan liian hempeä ja siitä onkin nyt tullut aika hemmoteltu. Olen palkinnut joka lauantai saunan jälkeen pimpuralla jos on ollut viisi tarraa koossa. Siis vain viisi! Kohta tämä lipsahtaa siihen että vingutaan palkintoja jo kolmesta tarrasta eikä mitään kotitöitä tehtäisi :( Ja niskuroi ellei tarrat ole Spidermania tai Batmania. Sovittiin että saa pukeutua Batmaniksi sitten lauantaina saunan jälkeen jos reippaasti kerää tarroja eikä kiukuttele.

Vierailija
40/59 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni, että otettaisiinko tämä 10 rastia/tarra -systeemi käyttöön kotitöiden jouduttamiseksi. Hän piti tarroja turhina, pelkät rastitkin kuulemma motivoisivat tarpeeksi. Otetaan ne nyt sitten testiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan