Asun Helgingissä kerrostalossa, jonka nimitaulussa on vain suomen- ja ruotsinkielisiä sukunimiä. Onko harvinaista?
Kommentit (40)
Minulle tuo ei koskaan onnistu, sukunimeni on saksalainen.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Asuntoa etsiesssäni ensimmäiseksi tarkistin että asia oli kunnossa.
Hurrinimistä plussaa, kaksoisnimistä miinusta.
Jos et ole vielä tiennyt, niin suurin osa "hurrinimistä" kuuluu ihan suomenkielisille. Jossain historian vaiheessa kirkonkirjoihin keksittiin monille ruotsinkieliset sukunimet, kun pappi ei osannut suomea. Jonkun pojasta tulikin -son yms.
Vierailija kirjoitti:
Väänänen on hyvässä seurassa.
Helging on nimestä päätellen joku korealainen kaupunki? Onhan se sitten aika harvinaista.
Onko Lindemaneja, Hagerteja ja Åkerlundeja?
Vierailija kirjoitti:
Hei! Mä luulin et sä et enää käy täällä :) Anyways mun rapussa vain fi ja sve sekä yksi itämainen, mutta hlö on kyllä suomalainen. Mua ei toki haittaisi ulkomaalaiset. Saamarin röökaava ukkeli, riehuvat lapset ja bilettävät nuoret....
Onko Nykänen, Hakkarainen, Niikko, Turtiainen, Halme ja muita eliittisukuja?
Meidän rapussa poliisi käy nen-päättyvien sukunimien asunnoissa.
Ei ole. Mä en ole koskaan kiinnittänyt huomiota asukkaiden nimiin. Mulla on ulkomaalainen sukunimi.
Suomalaiset ovat kouluampujia tai tappàjalääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Asuntoa etsiesssäni ensimmäiseksi tarkistin että asia oli kunnossa.
Jos et ole vielä tiennyt, niin suurin osa "hurrinimistä" kuuluu ihan suomenkielisille. Jossain historian vaiheessa kirkonkirjoihin keksittiin monille ruotsinkieliset sukunimet, kun pappi ei osannut suomea. Jonkun pojasta tulikin -son yms.
Niin kuuluu. Tunnen muutaman sellaisen.
Tuo on ydinkeskustassa normi, täällä ei ole ulkkiksia. Kouluissa ei varsinkaan, vaikka steissi on täynnä heitä.
Täällä Kalliossakaan, suuri taloyhtiö, meidän talossa ei ole yhtään vähänkään värikästä. Ei. Yhtään.
Meidän rapussa asuu vain yksi ulkomaalainen. Joku Forenom.
Onhan se aika harvinaista, mutta ei mitenkään takaa että talo olisi rauhallinen.
En tiedä kun asun Helsingissä rivitalossa. Täällä ei ole vuokralaisia ollenkaan.
Meidän nimitaulussa, 28 nimeä, 2 ruotsinkielistä ja loput 26 täysin suomenkielistä, länsi-helsinki.
Meidän rapussa häiritsee nen-loppuinen asukas, joka paistaa pahanhajuista lenkkimakkaraa ja tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Mä luulin et sä et enää käy täällä :) Anyways mun rapussa vain fi ja sve sekä yksi itämainen, mutta hlö on kyllä suomalainen. Mua ei toki haittaisi ulkomaalaiset. Saamarin röökaava ukkeli, riehuvat lapset ja bilettävät nuoret....
Minä asun rapussa, jossa on vain kolme suomalaista perhettä. Tässä rapussa on vain ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä. Ei suomalaisia juoppoja, ei minkäänlaisia käytöshäiriöitä, vain hiljaista ja rauhallista elämää.
Jos tästä joskus muutan pois, katson nimitaulusta nimet. Ja sellaiset nimet, joita en edes yritä lausua, ovat parhaita naapureina. En olisi ikinä uskonut, että tällainen rauhan tyyssija voi löytyä suomesta.