Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat valita joulupussiin 10 kohtuuhintaista huoneenlämmössä säilyvää tuotetta, ei makeisia eikä alkoholia, mitä haluat?

Vierailija
21.11.2021 |

Vastaa tosissasi, sillä tältä pohjalta ostan vähävaraisten pusseihin tavaroita, rahaa näihin ei haluta, koska kyseessä on edunvalvonnassa olevia ihmisiä. Ostan jotain herkkua, mutta toivoisin vinkkejä myös oikeista ruuista, siksi laitoin otsikkoon että ei makeita.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on edunvalvonnassa, eikä kyllä syyn vuoksi ihmeellisiä pystyisi aineksista väsäämään. Jopa joku "marmeladi paahtoleivän päälle" olisi turha, sillä ei omista (tai ehkä osaisi käyttää) leivänpaahdinta.

Kahvia kuitenkin keittää ja se on kallista. Sitä siis. Kynttilä tuo yksistään joulun, mutta onko joillekin turvallisuusriski? Ehkä sellainen aidon oloinen led-malli, jossa on paristo valmiina. Sitten vaikka jotain lantrattavaa mehua/glögiä, pähkinöitä, keksejä. Ehkä joku kivempi käsisaippua?

Marmelaadia ja hilloa voi syödä paljon muunkin kuin vain paahtoleivän kanssa. esim. suolakeksit, keksit, puuro, mysli, murot, leipä (ilman paahtamista), letut, vohvelit, jogurtin kanssa...ja vaikka suoraan lusikalla... ei hillon syöminen vaadi leivänpaahdinta.

Vierailija
102/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroriisiä

Pehmeitä luumuja ja rusinoita (noista voi halutessaan keittää kiisselin puuron kaveriksi, mutta sopivat myös naposteluun toisin kuin joku kuivattu sekahedelmäpussi)

Aurinkokuivattuja tomaatteja

Glögiä

Mehua

Hilloa

Joku valmiskeitto (muuta kuin hernekeittoa)

Oliiviöljyä

Hedelmiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Kahvi

2 Makeita/joulukeksejä

3 Suolaisia keksejä

4 Lantrattava glögi tai mehu

5 Pähkinäsekoitus

6 Joku jouluinen koriste / tunnelman luoja

7 D-vitamiini

8 Käsisaippua

9 Perusvoide

10 Kiva kortti, jossa lämminhenkinen tervehdys ja ajatus lahjan saajalle

Vierailija
104/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöiä

Vierailija
105/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkuviini, konvehtirasia, ylellinen kylpytuotesetti, joulukukka-asetelma ja extra yllätyksenä 500 euron lahjakortti vapaavalintaiseen liikkeeseen.

Vierailija
106/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Unohtui.

Kiitos, että ajattelet näitä reppanoita miehiä ❤️

Heitä harvemmin kukaan huomioi kun suurperhe-äipät huutavat kovempaa.

Vierailija
107/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maustettu öljy, laadukas viikunahillo..."

Minkäs kanssa köyhä niitä syö? Itsellä kun oli rahat tiukassa, nuo olisi olleet täysin turhakkeita.

Vierailija
108/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuroriisiä

Pehmeitä luumuja ja rusinoita (noista voi halutessaan keittää kiisselin puuron kaveriksi, mutta sopivat myös naposteluun toisin kuin joku kuivattu sekahedelmäpussi)

Aurinkokuivattuja tomaatteja

Glögiä

Mehua

Hilloa

Joku valmiskeitto (muuta kuin hernekeittoa)

Oliiviöljyä

Hedelmiä

Meinasin itsekin laittaa lähes samanlaisen listan kuin tämä. Joidenkin tilalle kuitenkin vaihtaisin jonkin huoneenlämmössä säilyvän maidon (riisipuuroa varten) ja ehkä jonkin valmiin leivontamixin (näitä löytyy kaupoista monenlaisia esim. pataleipä, sisältää kuivat ainekset ja tarvitsee lisätä vain vesi, pakkauksessa hyvät ohjeet). Kananmunat voisi olla myös hyödyllinen ja monikäyttöinen tuote.

Vierailija
109/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilettujauhe ja porkkanalettujauhe

Valmislihapullia kastikkeessa (säilyke)

Suolakeksi

Puolukkahillo

Mustaviinimarjamehutiiviste

Vierailija
110/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset aina ehdottavat mahdollisimman halpaa syötävää? Hedelmäsäilykkeitä jouluksi? Olisitko itse onnellinen jos saisit säilykkeitä ja vehnäjauhoja?

Olisin. Koska tuolloin voisin itse ostaa omilla rahoillani jotain omaa spessuherkkuani, vaikkapa ison möykyn kelvollista juustoa, tai uudet pikkuhousut.

Varmaan ajatus edullisten tuotteiden kohdalla on se, että raha tulee tehokkaimmin käytettyä koska yleensä ihmisellä on joku budjetti siihen lahjaan, ja aika moni olisi tyytyväisempi perus-rypsiöljyyn ja 9 muuhun tarpeelliseen tuotteeseen kuin samalla rahalla hankittuun yhteen pulloon tryffeliöljyä, mitä hän ei osaa edes käyttää.

Mutta jatka vain toisten rahojen tuhlailua...

Vierailija
111/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kahvia

2. Joululimppu

2. Riisiä

4. Makaronia

5. Kookosöljyä

6. Pähkinöitä

7. Kuivattuja luumuja

8. Nestesaippua

9. Hammastahna

10. Deodorantti

Vierailija
112/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvälaatuista glögiä (esim. Hehku, ei siis pelkkä sokeivesiaromi), marinoituja valkosipulinkynsiä, venäläisiä suolakurkkuja, erilaisia pähkinöitä, manteleita, kuivahedelmiä, tuoreita hedelmiä, kahvi, tee, mausteita.

Jos ihan ruokaruokaa ja peruselintarvikkeita olisi tarkoitus sisällyttää mukaan myös, niin sitten ehkä jotain näistä myös?: soijasuikaleita, kuivattuja vihanneksia, papuja, kookoskermaa, (täysjyväpastaa ja pestoa, riisiä ja maitojauhetta + kanelia).

Millaisten ihmisten kuvittelet olevan edunvalvonnassa? Köyhien, jotka saisivat palan luksuselämääsi? Suurin osa tuntemistani ei tunnistaisi noita tuotteitasi tai ei niillä mitään osaisi tehdä.

Siis mitä? Tuosta ensisijaisesta listastani: Ei osaa sydä kuivattuja luumuja ja rusinoita? tai tuoreita hedelmiä? suolakurkkua? ei juo kahvia tai teetä? ei maistu (mehuun tehty) glögi? Ainoana noi marinoidut valkosipulinkynnet oli ehkä sellainen vähän erikoisempi joka ei kaikille maistu, itse niitä rakastan (mitä aloituksessa kysyttiin).

Vastasin aloitukseen tosiaan myös kysymyksen mukaisesti, että mitä itse toivoisin. Olen kasvissyöjä, ja kasvissyöjälle vähän enemmän luksusta on se kookoskerma kruunaamaan ruoka tai kerrankin jotain kalliita soijasuikaleita. Muut aineet ei voineet kyllä kovin outoja olla, kuten riisipuuroainekset.

ps. Olen itse köyhä. Tein listan piirua juhavammaksi, koska kyse on joululahjasta. Esim. itse pystyn ostamaan juuri ne halvimmat kauraryynit yms, muttei riittäisi oikein noihin "ylimääräisiin" herkkuihin varat. Tosi outoa lähteä arvostelemaan ja päättelemään mun "luksuselämästä" jotain tuon listauksen pohjalta.

Vierailija
113/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen pahvilaatikollista täynnä 500€ seteleitä.

”Kohtuullisen hintaisia”, niin eihän nuo maksa kuin paperin ja painotyön hinnan.

Vierailija
114/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on edunvalvonnassa, eikä kyllä syyn vuoksi ihmeellisiä pystyisi aineksista väsäämään. Jopa joku "marmeladi paahtoleivän päälle" olisi turha, sillä ei omista (tai ehkä osaisi käyttää) leivänpaahdinta.

Kahvia kuitenkin keittää ja se on kallista. Sitä siis. Kynttilä tuo yksistään joulun, mutta onko joillekin turvallisuusriski? Ehkä sellainen aidon oloinen led-malli, jossa on paristo valmiina. Sitten vaikka jotain lantrattavaa mehua/glögiä, pähkinöitä, keksejä. Ehkä joku kivempi käsisaippua?

Marmelaadia ja hilloa voi syödä paljon muunkin kuin vain paahtoleivän kanssa. esim. suolakeksit, keksit, puuro, mysli, murot, leipä (ilman paahtamista), letut, vohvelit, jogurtin kanssa...ja vaikka suoraan lusikalla... ei hillon syöminen vaadi leivänpaahdinta.

Voi tietenkin syödä juu. Marmeladia lusikalla yksistään.

Mutta ehkäpä on järkevämpää ja saajalle mieluisampaa kuitenkin sitten vaan ostaa niitä marmeladimakeisia.. tai itse asiassa edes se simpukkapasta tai purkki lihapullia.

Vierailija
115/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kahvia

2. Joululimppu

2. Riisiä

4. Makaronia

5. Kookosöljyä

6. Pähkinöitä

7. Kuivattuja luumuja

8. Nestesaippua

9. Hammastahna

10. Deodorantti

Listan viimeiset ovat loukkaavia. Kyllä jokainen ymmärtää hygieniatuotteita muutenkin käyttää.

Vierailija
116/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin jotain järkevää joka tulee käytettyä luin jotain tryffeliöljyä

Vierailija
117/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipapuja

Kylmäpuristettua puolukkamehua

Mustaherukkamehua

Glögiä

Cashewpähkinöitä

Saksanpähkinöitä

Piparkakkuja

Suolakeksejä

Sunsweet luumuja

Mustikkahilloa

Vierailija
118/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin syödä juu. Marmeladia lusikalla yksistään.

Mutta ehkäpä on järkevämpää ja saajalle mieluisampaa kuitenkin sitten vaan ostaa niitä marmeladimakeisia.. tai itse asiassa edes se simpukkapasta tai purkki lihapullia.

Niin, kaikki sitten varman tykkää siitä simpukkapastasta tai ihapullista? Se, ettet sinä tykkää hilloista/marmeladeista tai halua niitä käyttää eri ruokien kanssa, ei tarkoita etteikö moni muu tykkäisi. Ja joku voi tietenkin popsia niitä ihapulliakin kylmänä paketista ja tykkää, en minä sitä. Jännä myös kuinka poimit monen muun hyvän esimerkin joukosta, minkä kanssa hillo/marmeadi sopii hyvin, vain tuon heiton että vaikka suoraan purkista :D 

Ok, tuli selväksi että sun mielestä hillo/marmeladi ei sovi lahjakoriin. Mun mielestä sopii oikein hyvin ja on mielestäni monikäyttöinen. Itse jättäisin taas lihapullat ja simpukkapastat laittamatta. Me ei tätä lahjakorin sisältöä kuitenkaan päätetä, joten mulle itselleni riittää nyt väittely tästä aiheesta, kantamme on ilmaistu.

Vierailija
119/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maustettu öljy, laadukas viikunahillo..."

Minkäs kanssa köyhä niitä syö? Itsellä kun oli rahat tiukassa, nuo olisi olleet täysin turhakkeita.

Maustettu öljy antaa ainakin makua pastaan ja leivän päälle, jos ei ole muuta niiden kanssa.

Hillo kuin hillo taas sopii vaikka aamupuuron kanssa, jos ei ole tuoreita hedelmiä tai marjoja. 

Eihän noiden tarvitse olla mitään superkalliita, mutta tuollaiset hieman spessuvalinnat voi tehdä paketista jouluisemman, vaikka sinänsä perustuotteista kyse.

Vierailija
120/130 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettu- ja kakkujauhoseospussejakin voi mahduttaa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä