Miesystävä järjestää juhlia jatkuvasti - kestäisitkö?
Olen tutustunut vuoden aikana 45-v mieheen joka on mukava, ahkera, huumorintajuinen yms...
Mutta kova järjestämään bileitä. Näin syksyisinkin enemmän kuin kerran viikossa keskimäärin ja kesällä voi kalastus, veneily, vesiskootteri yms... teemojen ympärillä mennä viikko jos toinenkin. Porukkaa on viidestä aina kahteen - kolmeenkymmeneen. Usein samaa ydinporukkaa, mutta sitten vaihtuvia ihmisiä riippuen teemasta.
Onhan tämä hauskaa ollut, mutta mietin että kauankohan tuota jaksaisi näin niin kuin parisuhdemielessä. Yhteen muuttamisesta ei ole puhuttu. Jaksaisitteko muut?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä yhdet juhlat viikonloppuun kestäisi.
Introverttina ei mitenkään ja raittiina tai edes selvänä ei sitä vähääkään, jos juhliin kuuluu aina alkoholi. Veikkaan, että monille ei-introverteillekin on liikaa, jos aina pitäisi olla viikonloppuna menossa mukana, eikä koskaan voi chillata. Ap:n mies kuulostaa "ADHD-tapaukselta", joka ei voi istua paikallaan edes viittä minuuttia että pitää olla menossa ja sellaiset ihmiset on rasittavia, koska eivät kuuntele ja voi keskittyä mihinkään.
Niin eli juoppo jonka juoppokaverit aina kylässä. Ei nuo ole mitään juhlia, vaan juopon elämäntapa. Ja en alkaisi.
Äkkiseltään ajateltuna tarinan yksinäinen on mies. Kyllähän sitä ihmisiä ympärilleen saa vaikka kuinka paljon, kun on rahaa, mahtavat puitteet ja halu tarjota kavereille ilmaista viinaa. Sieltä korkeuksista tullaan kuitenkin rytisten alas, jos raha loppuu. Sitten ne kaveritkin, joiden luuli olevan hyviäkin ystäviä, kääntävät selkänsä.
Enpä jaksaisi, ehkä juuri ja juuri selviytyisin bileistä kerran kuussa. Mä oon ihan stressaantunut jos pitää saman viikon sisällä, saati perättäisinä päivinä nähdä kahta eri kaveria. Isot jengit ahdistaa.
On ollut useamman poikakaverin kanssa vääntöä, kun oon niin hiljainen ja viihdy omissa oloissani, enkä osaa olla sosiaalinen. En tosin ikinä laita vastaan tai estä miestä sosialisoimasta.
Tuo menis kyllä yli muitakin enkä jaksais pidemmän päälle katsella.
Ehkä miehes sit pitäis ottaa joku parikymppinen likka, mikä tykkää bilettää.
Vierailija kirjoitti:
Miten alkoholinkäyttö, pyöriikö juhlat alkoholin ympärillä? Miten itse suhtaudut siihen?
Itselläni oli samanlainen pohdinta, sillä tapailin vähän aikaa miestä, jolla oli myös vilkas seuraelämä. Joka viikonloppu juhlat veneellä, mökillä jne you name it.
Alkuun se vaikutti hauskalta, mutta sitten ymmärsin että "juhlat" olivat käytännössä pelkkää ryyppäystä, "veneily" oli sitä, että ajettiin vierasvenesatamaan ja juotiin aamuun, "mökkiviikonloppu" alkoi perjantaikänneillä ja päättyi sunnuntain loiventaviin. "Laituribileissä" ei edes vaivaiduttu irroittamaan venettä vaan juotiin kavereiden kanssan veneellä ja sammuiliin pitkin laitureita. Ihan sama meininki kuin rantojen miehillä, puitteet vaan olivat hienot.
Itse en juurikaan juo alkoholia, joten totesin ettei tämä elämä ole minua varten.
Kyllä juhlissa alkoholia käytetään. Joskin esimerkiksi moottorikelkkailu ja vesiskoottereilla ajelu on selvinpäin. Sitten ruokailu, juomailu ja usein saunominen.
Ap
Minulle kelpaisi tuollainen mies oikein hyvin. Olisi arkena töissänsä pitkin Suomea ja sitten biletetään kun nähdään. Ei haittaa vaikka olisi porukkaakin, olen sen verran sosiaalinen.
En jaksaisi ollenkaan, siksi en voisi seurustellakaan tuollaisen kanssa. Suhteemme kariutuisi heti alkuunsa, koska olisimme liian erilaiset.
En kestäisi, minulle viikonloput ovat työstä palautumista nimenomaan hiljaisuudessa ja rauhassa. Alkoholia käytän kyllä, mutta puolison lisäksi en kaipaa jatkuvasti muuta seuraa.
Ihmettelisin, että miten olen tuollaiseen bilehileen ylipäätänsä tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Olet suhtessasi yksinäinen .Sinulla ei ystäviä.Koska asiasta tänne kirjotata! Hanki itselle elämä.
Entäs sinä? Missä sinun elämäsi on?
Se kuuluu tohon ikään. Nuoret on tommosia bilettäjiä.
En kestäisi, enkä kaipaa minkäänlaisia juhlia. Muutaman saunaoluen voi ottaa silloin tällöin yksin tai naisystävän kanssa, ei välttämättä edes joka kuukausi. Mukavampi olla hiljaa hissukseen kotosalla lähellä toista.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että olisin lähtenyt sellaisen miehen kelkkaan ollenkaan. Itse olen suorastaan allerginen juhlille ja lataan akkuni rauhallisuudessa ja vaikka luonnossa kävellen. Eilen aloitin taas pitkästä aikaa tekemään palapeliä ja nautin ihan täysillä siitä. En juo myöskään alkoholia, joten en oikein jaksa kuunnella humalaisten höpötystä. Juu, tuollainen mies ei olisi minun valintani.
Minäkään en pystyisi olemaan tuollaisen miehen kanssa.
Ap:n miesystävä ei ole enää mitenkään nuori, vaan keski-ikää lähestyvä. Itselle tulee näistä tämän tyyppisistä miehistä mieleen, että jollain tapaa keskeneräinen ja kerskaileva. Todennäköisesti henkisesti kypsymätön, prioriteettina vain ystävät ja hauskanpito. Saattaa olla vielä näyttämisen halua, jossa esittelee tiluksiaan ja miten hänellä on rahaa.
Kuten joku aiempikin kommentoi, että mahdollisesti pakenee tyhjää oloaan, mutta ei kykene reflektoimaan tunteitaan. Tyyppi ei kestä yksinoloa, eikä kykene rauhoittumaan. Ehkä taustalla piilotettu alkoholiongelma. Loputtomat juhlat mahdollistaa juomisen.
En jaksaisi, mutta olenkin toinen ääripää. Mua stressaa jo pienikin meno johonkin sosiaaliseen tilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet suhtessasi yksinäinen .Sinulla ei ystäviä.Koska asiasta tänne kirjotata! Hanki itselle elämä.
Entäs sinä? Missä sinun elämäsi on?
Minun elämääni kuuluu työ, pari harrastusta ja sitten kohtuu usein nuo miehen juhlat. Mies kuuluu muuten parina iltana elämääni, muulloin hän on yleensä työmatkoilla. Kummankin lapset on aikuisia ja heitä nähdään silloin tällöin. Joskus osallistuvat puolisoineen myös juhliin, varsinkin kesälomilla.
Tykkään juhlista ystävien kanssa, mutta ihan maksimissaan kerran kuussa. En käytä alkoholia, eikä kaveripiirissäni juhlien tarkoitus muutenkaan ole juominen vaan kivojen ihmisten näkeminen.
Ap:n mies kuulostaa omalta painajaiseltani, introverttinä en ikinä jaksaisi tuollaista elämäntyyliä. Pitäisi itse olla samanhenkinen yltiösosiaalinen ekstrovertti, että tuollaista jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miesystävä ei ole enää mitenkään nuori, vaan keski-ikää lähestyvä. Itselle tulee näistä tämän tyyppisistä miehistä mieleen, että jollain tapaa keskeneräinen ja kerskaileva. Todennäköisesti henkisesti kypsymätön, prioriteettina vain ystävät ja hauskanpito. Saattaa olla vielä näyttämisen halua, jossa esittelee tiluksiaan ja miten hänellä on rahaa.
Kuten joku aiempikin kommentoi, että mahdollisesti pakenee tyhjää oloaan, mutta ei kykene reflektoimaan tunteitaan. Tyyppi ei kestä yksinoloa, eikä kykene rauhoittumaan. Ehkä taustalla piilotettu alkoholiongelma. Loputtomat juhlat mahdollistaa juomisen.
Keski-ikäisiä ollaan molemmat. Mies 45 ja minä 42.
Tuon olen huomannut, että yksin hän ei tahdo olla. On elementissään kun on muita ympärillä jaa hauskuttaa porukkaa loputtomilla jutuillaan. Hauska mies, siihen minä silloin tykästyinkin hänessä.
Huh, onneksi mun miesystäväni on introvertti, kuten olen itsekin. Siedämme toisiammekin vain säännöstellysti, en jaksaisi miestä koko ajan, eikä mies minua. Eilen mies juuri jutteli asiasta ja kertoi miettineensä, että häiritseekö mua se, että hän työpäivän jälkeen on mieluusti omissa oloissaan monta tuntia. No, ei häiritse, koska viihdyn omassa seurassani oikein mainiosti.
Jos ei olis lapsia ja rahaakin olisi, niin mielelläni juhlisin kaikki viikonloput kivoissa puitteissa. Toi on tietenkin dokaamista niissä paremmissa puitteissa, kuten jo mainittiin. Seurallisia ihmsiä, jotka tykkää juoda.