Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdin tehdä asumistuen vuositarkistuksen....15.11. olisi pitänyt tehdä. Mitä nyt tapahtuu?

Vierailija
21.11.2021 |

Kävin Kelan sivuilla omassa asioinnissa perjantaina katsomassa, mutta ei siellä enää ollut mitään mitä olisi voinut tehdä.

Onko kellään kokemusta vuositarkistuksen unohduksesta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet uuden hakemuksen ja pääset jonon viimeiseksi.

Vierailija
2/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki katkeaa ja sinun pitää tehdä uusi anomus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekkin tietää vahingon varalle.

Vierailija
4/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen vaan myöhässä, no problem. Ellei sivuilta löydy enää mahdollisuutta niin sit vaan uusi hakemus. Kerran tein myöhässä ja meni noin 3vk päätökseen.

Vierailija
5/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne myös takautuvasti?

Vierailija
6/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet uuden hakemuksen. Sinne kannattaa myös soittaa ja pyytää kiirehtimään niin saattavat kiirehtiä käsittelyä. Asumistukea saa takautuvasti enintään 1 kuukaudelta. Itse olen pari kertaa unohtanut tarkistuksen tehdä.

.

Vierailija
7/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos maksaisit itse vuokrasi?

Mitä jos olisit hiljaa jos et osaa vastata kysymykseen? Meitä ei kiinnosta se kun sulle tulee paha mieli siitä että joku saa asumistukea :)

Uusi hakemus vaan vireille.

Vierailija
8/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Teet vain nyt heti uuden hakemuksen ja se siitä. Niissä käsittelyissä kun saattaa kestää kuukausikin, joskus jopa yli.

Vierailija
9/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tuon saman mantran kaikille niillekin työssäkäyville jotka ovat pienen palkkansa takia oikeutettuja asumis- ja/tai toimeentulotukeen?

Vierailija
10/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa takautuvasti.

Yhdeltä kuukeudelta voi saada takautuvasti.

Vierailija
11/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet uuden hakemuksen ja pääset jonon viimeiseksi.

Siellä mitään jonoja ole höpöhöpö taas!

Vierailija
12/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet uuden hakemuksen. Sinne kannattaa myös soittaa ja pyytää kiirehtimään niin saattavat kiirehtiä käsittelyä. Asumistukea saa takautuvasti enintään 1 kuukaudelta. Itse olen pari kertaa unohtanut tarkistuksen tehdä.

.

Kyllä he ovat ilmotuksen tehneet asumistuen tarkistus jätettävä silloin ja silloin. Jos ei jätä on päivämäärä jolloin tuki katkeaa! Sisään vaan uusi anomus. Ruksaat tarkistus. saat 1kk..takautuvasti. Eri asia koska käsitelevät tapauksesi. Jos olet varaton ja todella tiukoilla nyt.Tilaa aika sossu, Ota tulotietosi,meno tietosi mukaan. Sossun kautta ,ei kelan. Saat harkinan varanen toimentulot siihen asumistukeen. Perivät sen kelalta takas. Siitä osuudesta mikä on taanehtiva asumistuki.Mutta jos veronpalutukset tulossa joulukuu,ei mitän saumaa sosuun mennä.Laskevat tuloksi senkin.

Vierailija
13/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa takautuvasti.

SAA!

Vierailija
14/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Älä kiirehdi paitsi jos olet ääliö. Sinun unohtamisen vuoksi muut ajoissa hakemuksen jättäneet kärsivät.

Vierailija
15/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa takautuvasti.

Yhdeltä kuukeudelta voi saada takautuvasti.

On yleinen asumistuki ja eläkkeensaajan asumistuki, eläkkeensaajan tuessa on 6 kk takautuva hakuaika.

Vierailija
16/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille käy samaa. Menet toimistolle, ja ne laittaa asiaa kiireellisenä eteenpäin.

Jos samat tiedot, läpihuutojuttu.

Vierailija
17/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tämä aloitus on sellainen mikä on aktiivimallin tarkoitus. Harmi kun aktiivimallia ei ole. Jos aktiivimalli olisi pysynyt alusta saakka niin politiikan meno olisi ekonomisempi suomen nousuun.

Vierailija
18/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tuon saman mantran kaikille niillekin työssäkäyville jotka ovat pienen palkkansa takia oikeutettuja asumis- ja/tai toimeentulotukeen?

Sekä sadoilletuhansille opiskelijoille. Joka ei tiedä, opiskelijoiden asumistuki haetaan nykyään samoin kuin muidenkin. 

Vierailija
19/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä aloitus on sellainen mikä on aktiivimallin tarkoitus. Harmi kun aktiivimallia ei ole. Jos aktiivimalli olisi pysynyt alusta saakka niin politiikan meno olisi ekonomisempi suomen nousuun.

Missä kohti ap sanoi olevansa työtön? Hän voi olla opiskelija tai eläkeläinen tai pienipalkkainen työssäkäyvä, joka tekee aktiivimallia suurempaa työmäärää. 

Vierailija
20/20 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Omituista että asumistuki nähdään jonain häpeällisenä asiana. Kannattaisi tarkistaa jos vaikka olisi itsekin siihen oikeutettu, koska sitähän maksetaan pieniä summia jopa asuntonsa omistaville, jos on riittävän suuret kulut ja suhteessa niihin pienet tulot. Asumistuki lähinnä tasaa eroja asumiskuluissa.

Ap:n kannattaa tehdä vauhdilla uusi hakemus ja varautua siihen että saat joulukuun asumistuen vasta takautuvasti tammikuussa. Saattaisiko vuokranantajasi ymmärtää tilanteen ja hyväksyä vuokranmaksun myöhästymisen, jos selität tilanteen. Tai sitten haet kiireellä toimeentulotukea. Tai vingutat luottokorttia kunnes saat asumistuen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä