Mikä siinä ennakkoperinnön antamisessa on niin vaikeaa?t.ammattivalittaja
Jos appivanhemmat antaisivat nyt ennekkoperintöä saataisiin hommattua isompi ja parempikuntoinen talo eihän sillä enää 20v päästä mitään tee kun poika on muuttanut pois kotoa.
Kommentit (87)
Ovatko he jotenkin erityisen rikkaita kun ajattelet että jättävät paljon perintöä? Miksi he jakaisivat rahaa nyt kun ovat elossa ja hyvissä voimissa? Järkevämpää pitää rahaa jemmassa siltä varalta että tarvitsee joskus ostaa kotipalvelua tai jos sairaanhoitokulut nousevat.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:36"]
Ei vittu...
[/quote]
Poikansa ja etenkin pojanpoikansa etuhan se olisi.ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:38"]
Ovatko he jotenkin erityisen rikkaita kun ajattelet että jättävät paljon perintöä? Miksi he jakaisivat rahaa nyt kun ovat elossa ja hyvissä voimissa? Järkevämpää pitää rahaa jemmassa siltä varalta että tarvitsee joskus ostaa kotipalvelua tai jos sairaanhoitokulut nousevat.
[/quote]
Ei nyt älyttömän rikkaita mutta ehkä n 300 000€ omaisuus joka sitten menee miehelleni ja hänen siskolleen puoliksi.ap
Suomalaiset eivät tajua tätä hommaa; kukaan ei vie mun rahoja ennen kuin kuolen ja silloinkin maksn mielummin verottajalle enemmän....
suomenruotsalaiset ovat tajunneet tämän hemmetin paljon paremmin, omaisuutta siirretään maksimimäärä per vuosi jo hyvissä ajoin.
Ja varmasti pystyvät esim kotisairaanhoitoa yms maksamaan eläkkeistään, saavat n 4000€/kk yhteensä nettona eläkettä.ap
Samaa mieltä! Itse aion eläkepäivillä antaa lapsilleni ennakkoperintöä, ehdottomasti!! Ellen aiemminkin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:47"]
Ahne paska...
[/quote]
En ole siitä perinnöstä ei tule mulle senttiäkään.ap
Mun lapseton täti on antanut sisaruksilleen ja meille serkuille puolisoineen noin viisi vuotta sitten 3999€ per nassu. Kohta on ilmeisesti antamassa saman verran uudestaan :)
Miksi kenenkään olisi järkevää luopua rahoistaan ennenaikaisesti. Sille voi tulla vielä käyttöä.
Perintövero pitäisi poistaa, ettei tarttis kikkailla.
Parempi siirtää omaisuus jälkipolville. Varakkaat pannaan maksamaan enemmän hoidosta. Parempi laittaa omaisuus eteenpäin ja vaatia köyhänä yhteiskunnan hoitoa.
Hommatkaa vaan omat rahanne itse. Voihan olla, että haluavat pistää omaisuutensa viimeisinä vuosina taivaan tuuliin, koska heillä on siihen oikeus ja RAHAT OVAT HEIDÄN. Itse en ainakaan ala hengissä ollessani ruveta makselemaan miniän asuntohaaveita.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:03"]
Hommatkaa vaan omat rahanne itse. Voihan olla, että haluavat pistää omaisuutensa viimeisinä vuosina taivaan tuuliin, koska heillä on siihen oikeus ja RAHAT OVAT HEIDÄN. Itse en ainakaan ala hengissä ollessani ruveta makselemaan miniän asuntohaaveita.
[/quote]
Saavat laittaa rahansa taivaan tuuliin,niin laittoivat vanhempanikin. Ja ehkä ne asuntohaaveet on poikasi ei miniän. Itse en saa euroakaan perinnöstä vaikka omasta mummoni perinnöstä olen antanut perheemme hoitoon muutaman kymmenen tuhatta euroa. Se perintö olisi mieheni ja etenkin pojanpojan etu ei minun.ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:16"]
[/quote]
Saavat laittaa rahansa taivaan tuuliin,niin laittoivat vanhempanikin. Ja ehkä ne asuntohaaveet on poikasi ei miniän. Itse en saa euroakaan perinnöstä vaikka omasta mummoni perinnöstä olen antanut perheemme hoitoon muutaman kymmenen tuhatta euroa. Se perintö olisi mieheni ja etenkin pojanpojan etu ei minun.ap
[/quote]
Sinä jäisit siis asumaan vanhaan taloon?
Ja jos miehen vanhempien rahat ovat kiinni talossa tai muussa omaisuudessa eikä rahana tilillä niin ei se ennakkoperinnön antaminen niin helppoa ole.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:16"]
[/quote]
[/quote]
Sinä jäisit siis asumaan vanhaan taloon?
Ja jos miehen vanhempien rahat ovat kiinni talossa tai muussa omaisuudessa eikä rahana tilillä niin ei se ennakkoperinnön antaminen niin helppoa ole.
[/quote]
Ei tähän kukaan jäisi, siihen syynsä miksi tässä ei ole hyvä asua. On ihan turha tehdä musta ahnetta ihmistä kun en sellainen ole. Maksoin entisen mieheni velkoja runsaasti aikanaan ja kaiken pienen perintöni olen antanut nykyiselle perheelleni. Ja on sitä omaisuutta heillä säästössä,osakkeina yms.ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:03"]
[/quote]
[/quote]
Jaa no missäs sä sitten meinasit asua kun et kerta itse hyötyisi mitenkään? :o
Ilmeisesti ette ole naimisissa tai teillä on avioehto, jos et hyötyisi perinnöstä ja et siis aikoisi asua uudessa talossa , joka on hyötymistä. Miten joku voi ajatella, että kuuluisi saada ennakkoperintöä, tajuttoman itsekästä. Ennakkoperinnön antaminen kuuluu olla antajasta lähtöisin niin kuin lahjankin antaminen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:28"]
Ilmeisesti ette ole naimisissa tai teillä on avioehto, jos et hyötyisi perinnöstä ja et siis aikoisi asua uudessa talossa , joka on hyötymistä. Miten joku voi ajatella, että kuuluisi saada ennakkoperintöä, tajuttoman itsekästä. Ennakkoperinnön antaminen kuuluu olla antajasta lähtöisin niin kuin lahjankin antaminen.
[/quote]
sitähän ap ajaa takaa. Ihmetyttää miksei ei appivanhemmat halua lapselleen tai lapsenlapsilleen antaa?
minulla on paljon varallisuutta ja ilman muuta jaan sitä jo lapsilleni. Mm yksi sijoitusasunto hankittuna niin että se on aikanaan lasten omaisuutta. Toivon ilman muuta, että lapsillani on paremmat lähtökohdat kuin itselläni.
olen huomannut kyllä saman lähipiirissä, suuret ikäluokat ovat kitupiikkejä, jotka eivät omastaan luovu vaikka olisi yllin kyllin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:28"]
[/quote]
sitähän ap ajaa takaa. Ihmetyttää miksei ei appivanhemmat halua lapselleen tai lapsenlapsilleen antaa?
minulla on paljon varallisuutta ja ilman muuta jaan sitä jo lapsilleni. Mm yksi sijoitusasunto hankittuna niin että se on aikanaan lasten omaisuutta. Toivon ilman muuta, että lapsillani on paremmat lähtökohdat kuin itselläni.
olen huomannut kyllä saman lähipiirissä, suuret ikäluokat ovat kitupiikkejä, jotka eivät omastaan luovu vaikka olisi yllin kyllin.
[/quote]
Niin lapsen ja etenkin lapsenlapsen etu se olisi ja mä kyllä maksan jo nyt asumisestani täällä ja maksaisin sitten miehen uudessa asunnossakin eli se siitä ahneudesta ja mun hyödystäni.ap
Ei vittu...