NYT auttakaa- mies raivoaa mitättömästä
Nyt haluan rehellisen mielipiteen meidän riitaan ulkopuoliselta:
Aamulla halusin lainata miehen uutta laukkua, mies antanut lainata. Loukkaannuin, koska miksi ei voi minulle lainata kun ei itse sitä tänään tarvinnut. Mies sanoi että on uusi ja kallis ja haluaa korkata sen itse. Suutuin, koska tiedän että oikeasti ei vain halua lainata minulle sitä. Aivan älytön riita, mutta paisui valtavasti.
Mies lähti töihin ja minä sitten otin sen laukun kuitenkin. Kun mies sai tietää tästä niin hän sekosi aivan täysin. Meidän piti tänään mennä katsomaan minulle mekkoa yhteen minulle todella tärkeään once in a lifetime- tapahtumaan. Mies perui sen. Hän ei lähde. Hän myöskään ei halua nähdä minua lainkaan tänään. Yritin pyytää anteeksi, ei kelpaa. Ostin miehelle herkkuja anteeksipyynnön merkiksi. Vastaus "en todellakaan ole tulossa, voi sua jos sun suklaas nyt jää syömättä." Todella ilkeää mielestäni. Hän ei suostu keskustelemaan. Hitto yhden laukun lainaamisen takia on nyt minulle tärkeän mekon haku peruttu. Samoin anteeksipyyntö ei kelpaa. Mitä voi tehdä jos toinen ei huoli anteeksipyyntöä?? Hän vain haukkuu minua ja nyt on puhelin kiinni.
Kysyn vaan, että mitä sitten jos joskus teen jotain OIKEESTI väärää. Jos tästä jo tällainen show. Olen niin katkera miehelle hänen reaktiostaan. Niin vihainen. En todellakaan aio itsekkään antaa enää anteeksi ja perun yhteiset menot jos vähääkään toisen naama *ituttaa.
Vai olenko minä ansainnut tämän? Miten teidän mies olisi homman hoitanut? Varmaan vain lainannut sitä laukkuaan..
Kommentit (179)
Tämä on niin hyvin sanottu. Monet isotkin virheet tulee tehtyä vahingossa. Ap:n virhe oli kuitenkin tietoisesti tehty ja harkittu. Se on erityisen loukkaavaa. Jos ei voi pienessä luottaa, niin miten voi luottaa isossa. Anteeksipyynnön pitää olla aito, ei vaan automaatti jolla halutaan itselle hyvää.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:59"]
Ei varmaan kyse ole siitä laukusta, vaan että häntä hämmästyttää, miten oma kumppani voi olla niin itsekäs että jättää täysin huomiotta erikseen annetun kiellon käyttää laukkua. Vaikka nyt kyse on pikkuasiasta, niin kuitenkin hänelle varmasti selväksi tuli se, että sinä et pidä hänen mielipidettään (vieläpä hänen oman omaisuutensa käyttämistä koskevaa mielipidettä) yhtään minään. Sellainen loukkaa, ei niinkään se laukun korkkaamisesta paitsi jääminen. Ja sekin, että loukkasit häntä ihan tietoisesti ja harkiten, tekee näennäisesti pikkuasiasta paljon isomman.
Itse ajattelisin tuossa tilanteessa NIMENOMAAN sitä, että mitäs sitten, kun kyse on isommistakin ja tärkeämmistä asioista? En voi luottaa tuohon tyyppiin, koska hänelle ei minun puoleni asioista ole minkään arvoinen. Hän tulee tekemään mitä haluaa, vaikka minä olisin sitä vastaan. Ja se, että hän pyytää anteeksi ja odottaa itsestäänselvästi että asia on sillä kuitattu (ja suuttuu kun ei olekaan), osoittaa vain, että hän voi omasta mielestään loukata minua ihan tahallaan ja sitten vain kuitata sen myöhemmin pahoitteluilla.
Tällaisessa tilanteessa en itse ehkä olisi niinkään todella loukkaantunut, mutta menisi arvostus kumppania kohtaan ja ainakin joksikin aikaa maku koko hommasta, eikä todellakaan tekisi mieli nähdä.
Oikeasti, toisen rajoja pitää kunnioittaa suhteessa. Myös pikkuasioissa. Niiden loukkaaminen rapauttaa luottamuksen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:44"]Ja vielä kun olette miehen puolella niin mitä mun kuuluu tehdä kun ei anteeksipyyntö ja suklaa kelpaa? Pitäiskö mun teidän mielestä nyt antaa miehen olla ja kun hän suvaitsee leppyä, niin mun pitäisi avosylin ottaa vastaan hänet ja painaa villasella esim se että haukkui minua ja se että tämä päivä peruuntui. Tämä oli muutenkin viikon ainoa päivä kun olisimme ehtineet viettää aikaa yhdessä ja nyt sekin peruuntui. Harmittaa. Ja vielä harmittaa, että mies antaa tämän päivän mennä piloille tuon asian takia. Itse en antaisi, pystyisin nielemään kiukun jos tämä päivä olisi ainoa pitkään aikaan, kun ehtii nähdä. Varmaan olen tässäkin suhteessa sitten idiootti..
Ap
[/quote]
Pointti on se et vaikka pyydät anteeksi niin et ymmärrä että olet tehny väärin. Tosta itse väännän mun 6 ja 5v muksujen kanssa usein et ei voi tehdä toiselle väärin ja vaan kuvitella et kuittaa sen anteekspyynnöllä ymmärtämättä että teki väärin. Sillon ei seuraavalla kerrallakaan osaa käyttäytyä oikeen jos pääsee kun koira veräjästä anteekspyynnöllä ja pienellä itkulla. Sun miehellä on oikeus kiukustua koska tässä olet "oikeesti" tehnyt väärin. Eli noilla lainausmerkeillä viittaan siihen kun puhuit että "mitä sitten kun teen oikeesti väärin". Tsemppiä sulle elämän opettelemiseen.
Syyllistinkö ap:n, oi en. Kiteytinkö kahteen lauseeseen ongelman ja ratkaisun, oi kyllä. Luenko Coelhoa, oi en. Olen kuunnellut kahvipöydässä draaman kaaret, kertojina juuri tuollaiset tyypit, joita mahtuu sata tusinaan.. Koot kot kot kot kot ;-P "väärin teit" just joo, paljon kannattaa teiltä ottaa elämänohjeita.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:44"]Ja vielä kun olette miehen puolella niin mitä mun kuuluu tehdä kun ei anteeksipyyntö ja suklaa kelpaa? Pitäiskö mun teidän mielestä nyt antaa miehen olla ja kun hän suvaitsee leppyä, niin mun pitäisi avosylin ottaa vastaan hänet ja painaa villasella esim se että haukkui minua ja se että tämä päivä peruuntui. Tämä oli muutenkin viikon ainoa päivä kun olisimme ehtineet viettää aikaa yhdessä ja nyt sekin peruuntui. Harmittaa. Ja vielä harmittaa, että mies antaa tämän päivän mennä piloille tuon asian takia. Itse en antaisi, pystyisin nielemään kiukun jos tämä päivä olisi ainoa pitkään aikaan, kun ehtii nähdä. Varmaan olen tässäkin suhteessa sitten idiootti..
Ap
[/quote]
Sinä itse pilasit päivänne epäkunnioittamalla miestäsi ja hänen toiveitaan! MinäMinäMinäMinä tehdään niin kuin Minä sanon silloin kun Minä sanon kun Minä kerran pyysin anteeksikin!,
....sitäpaitsi et kuulosta yhtään katuvalta, teitkö mielestäsi väärin vai mitä pyysit anteeksi? Onko sinulle koskaan opetettu mitä anteeksipyyntö tarkoittaa?
Musta kuulostaa siltä, että teidän suhde vetelee viimeisiään. Kaksi itsekästä jääräpäätä yhdessä, ei toimi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:57"]
Niin onneksi joku näkee kantani. Mies on kuin kakara. Mutta mitä mun nyt kuuluu tehdä? En todellakaan aio itsekkään kaikkea sietää. Varmaan tästä tulee nyt joku isompi kriisi. Jos olisin tän tienny ni en olis lainannu! Mutta en todellakaan niele sitä että tää päivä peruttiin kun olin tätä niin kovin odottanu. Enkä sitä että mun anteeksipyynnölle ja suklaille haistatettiin vitut. Mies aina itsekkin ostaa karkkia ja siihen mun pitää olla tyytyväinen. Enkä niele sitä miten se haukku mua. Eli mitä mun kuuluu tehdä? Kun mies seuraavaksi suvaitsee lähestyä mua. Hän ei tajua tehneensä myös itse väärin.
[/quote]
Niin, miksi lainasit? Entä jos laukku olisi mennyt rikki tai likaantunut? Ovatko vanhempasi opettaneet sinulle, ettei toisen omaa saa ottaa ilman lupaa, eikä varsinkaan jos sitä on jo kielletty lainaamasta?
On aika satavarmaa, että miehesi ajattelee nyt niitä pikkuasioita, jotka ovat kasaantuneet ja miettii voiko sinuun ollenkaan luottaa isoissakaan asioissa. Et kunnioita ollenkaan toisen rajoja. Se että miehesi on joskus tehnyt väärin ja sinä olet antanut heti anteeksi kun suuhun työntää vähän ruokaa tai käteen antaa kukkia, ei tarkoita että miehesi pitäisi olla samanlainen anteeksiannon automaatti. Jos olette molemmat aikuisia, niin miehesi lepyttyä keskustelette asiasta, ja kysyt oliko laukku hänelle tosiaan niin tärkeä vai onko kyse jostain muusta. Ja unohda se helvetin mekko! Nyt on kyse muustakin kuin sinun navastasi ja sinun haluistasi.
[/quote]
Juuri tämän takia ei lainata uusia/tärkeitä tavaroita,ei sitä pidä ottaa henkilökohtaisesti.Meillä mies vinkui joskus kun en suostunut lainaamaan hänelle pyörääni.Sen yhden kerran kun sitten lainasin,sai sen heti rikki.Ystäväni ei lainaa enää minulle kirjoja,koska olen joskus kastellut lainassa olleen kirjan.AP:n mies perusteli kantansa järkevästi,halusi itse käyttää uutta laukkua ennen lainailua.AP:lla ei ollut mitään perusteluja lainata laukkua,vieläpä sen jälkeen kun mies oli sen kieltänyt.Yleensä EI on sana jonka ymmärtävät jopa pikkulapset ja lemmikit,jotkut eivät vain koskaan opi sen merkitystä.Turha sitten täällä vinkua kun laatuaika kumppanin kanssa vaihtui kavereiden kanssa kaljoitteluun.Ilmeisesti sen laukun lainaaminen oli sitten tärkeämpää kuin mies.
Miehesi saanut laukun lahjaksi salarakkaalta. Ei halua että salarakas näkee laukun vaimolla.
Nyt on jo niin pitkä ketju, etten jaksa lukea läpi kaikkea. Minua kiinnostaa millainenlaukku se oli, jonka mieheltä lainasit. Voisitko linkittää vaikka kuvan, jos kyseinen laukku löytyy jostain verkkokaupasta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:12"]
Miehesi saanut laukun lahjaksi salarakkaalta. Ei halua että salarakas näkee laukun vaimolla.
[/quote]
Tämähän se on kaikkein todennäköisin selitys,ei se että ihminen haluaa itse käyttää uusia asusteitaan ennen kuin lainaa ne muiden sotkettavaksi :D
Kylläpä on aikuismainen suhde.. Ap kuulostaa joltain vanhojen tansseihin menossa olevalta teiniltä, jolla on juuri ja juuri täysi-ikäinen mies. En suostu uskomaan, että aikuiset saavat noin massiivisen riidan aikaan laukun lainaamisesta ja mekon hakemisesta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:48"]
Voi jeesus, täällä sata paulo coelho fania kivittää ap:n, ei jaksais olla tuommoinen hurskastelija ja oman elämänsä sankari "kyllä sinä nyt teit väärin" - mitä sitte. Täällä on sata muuta pahempaa synnin tekijää, jotka puhuu pahaa toisistaan, yksi laukun lainaaminen trendisetterinä on pientä. Pyydät anteeksi ja lupaat ettet toiste lainaa ilman lupaa. Sanot myös ettei miehen sovi olla draamakuningatar. Ja ihmisillä on eri tempo leppymisessä. Tämä porukka on just sitä jotka omahyväisesti kivittää heti kun toisella on heikko hetki. Joukossa ja keskustelupalstalla tyhmyys tiivistyy ja suhteettomuus karkaa käsistä, kuten kivenmurikka. Hyi helvetti teitä, pyh.
[/quote]
What?! Mä olen ilmeisesti tippunut yhteiskunnan nykymenosta kun en tiennyt Paulo Coelhon kirjoilla olevan näin suuri vaikutus ihmiskuntaan :D
Mutta asiasta, sulla tais mennä se ohi että ei siinä ollut kyse laukun lainaamisesta, vaan puolison kiellon uhmaamisesta tahallaan. Ja erityisesti siitä että ap ei ole edes pahoillaan (tai suostu myöntämään että teki väärin).
Totta kai on kyse sinällään pienestä asiasta. Mutta aika pientä on sekin jos "rangaistus" on se, että mies ei lähde ostamaan ap:n kanssa mekkoa. Meillä päin (siis muualla kuin Porvoossa) mekkoja kuitenkin myydään myös naisille jotka ovat liikkeellä ilman miestä.
Ja kyllä, olet oikeassa, ap:n pitäisi pyytää anteeksi ja luvata ettei toistu. Mutta kun ap ei näe tehneensä mitään väärin.
Että pistää vihaks tommonen käytös!!!Ymmärrän niiiin ap:n miestä..huh..
wt-nousukkaiden aamuriita.
av:n parhaimmistoa!! :DDD
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:48"]
Voi jeesus, täällä sata paulo coelho fania kivittää ap:n, ei jaksais olla tuommoinen hurskastelija ja oman elämänsä sankari "kyllä sinä nyt teit väärin" - mitä sitte. Täällä on sata muuta pahempaa synnin tekijää, jotka puhuu pahaa toisistaan, yksi laukun lainaaminen trendisetterinä on pientä. Pyydät anteeksi ja lupaat ettet toiste lainaa ilman lupaa. Sanot myös ettei miehen sovi olla draamakuningatar. Ja ihmisillä on eri tempo leppymisessä. Tämä porukka on just sitä jotka omahyväisesti kivittää heti kun toisella on heikko hetki. Joukossa ja keskustelupalstalla tyhmyys tiivistyy ja suhteettomuus karkaa käsistä, kuten kivenmurikka. Hyi helvetti teitä, pyh.
[/quote]
What?! Mä olen ilmeisesti tippunut yhteiskunnan nykymenosta kun en tiennyt Paulo Coelhon kirjoilla olevan näin suuri vaikutus ihmiskuntaan :D
Mutta asiasta, sulla tais mennä se ohi että ei siinä ollut kyse laukun lainaamisesta, vaan puolison kiellon uhmaamisesta tahallaan. Ja erityisesti siitä että ap ei ole edes pahoillaan (tai suostu myöntämään että teki väärin).
Totta kai on kyse sinällään pienestä asiasta. Mutta aika pientä on sekin jos "rangaistus" on se, että mies ei lähde ostamaan ap:n kanssa mekkoa. Meillä päin (siis muualla kuin Porvoossa) mekkoja kuitenkin myydään myös naisille jotka ovat liikkeellä ilman miestä.
Ja kyllä, olet oikeassa, ap:n pitäisi pyytää anteeksi ja luvata ettei toistu. Mutta kun ap ei näe tehneensä mitään väärin.
[/quote]
Repesin tälle"Meillä päin (siis muualla kuin Porvoossa) mekkoja kuitenkin myydään myös naisille jotka ovat liikkeellä ilman miestä." Ehkä Porvoossa tosiaan pätee jotkin toiset lait kun muualla,ap ei voi mennä kaupoille ilman miestä(sanoi kuitenkin maksavansa mekon itse?)Olisi kyllä kiva tietää riitelijöiden iät,ap:n väite "aikuisia" ollaan ei jotenkin vakuuttanut.Yleensä aikuisikään mennessä on jo opittu,että jos johonkin pyytää lupaa ja ei sitä saa,sitä ei silloin tehdä.Ja että anteeksipyyntö on tarkoittaa että katuu tekoaan,ei sitä että harmittaa kun ei nyt päässytkään mekkokaupoille.
Ei luoja mitä taas saa lukea :D suutut kun et saa lainata jotain laukkua huoh:D minkä ikäinen oikein olet???
Ite oon sellanen et kilahan kunnolla jos joku "korkkaa" esim.lehden minkä oon ostanu,kirjan,vaatteen tms..En voi sen jälkeen koskee koko tuotteeseen ja ostan uuden..
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:38"]
Vedän kaiken takaisin. Voitte av-mammat olla vahingoniloisia nyt. Mies haki minut vaan jotta haetaan se mekko, joka on tärkeä. Mutta hän ei halua sopia. Kuulemma lähtee kavereiden kanssa ryyppäämään. Olen nut kyllä oikeasti todella rikki. Millainen ihminen hän on :/ meidän yhteinen ilta on nyt vaihtunut kaljoitteluun. Voiko parisuhteessa aina vaan perua kaikki menot ja lähteä dokaamaan, jos tulee riitaa? Ei voi. Olen niin pettynyt ja itkettää vaan se, miten hän minua kohtelee. Ap
[/quote]
Tässä on viisi sivua keskustelua,eikä kyllä yhtäkään vahingoniloista viestiä.Sinulle yritetään vain perustella miksi et voi tehdä ihan mitä huvittaa muista ihmisisitä piittaamatta.
Ap teki väärin, mutta miehen reaktio ei ole normaali. Ehkä jotain epäilyksiä hällä jo muutenkin suhteesta ja padonnut niitä sisäänsä, ja tuosta sitten räjähti kaikki ulos.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:13"]
Nyt on jo niin pitkä ketju, etten jaksa lukea läpi kaikkea. Minua kiinnostaa millainenlaukku se oli, jonka mieheltä lainasit. Voisitko linkittää vaikka kuvan, jos kyseinen laukku löytyy jostain verkkokaupasta.
[/quote]
Mä veikkaan että se oli unisexlaukku niin ku Frendeissä:https://www.google.fi/search?q=F.R.I.E.N.D.S+Joey%27s+bag&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=CHXbVJFTxrZR-eqAyAo&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=1
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:57"]
Sun mies on pesunkestävä narsisti. Kuin mun ex. LÄHDE....!!
[/quote]
Tuolla logiikalla AP itse on psykopaatti kun ei kykene tuntemaan empatiaa,ei mitenkään voi samaistua miehen asemaan ja ymmärtää mitä teki väärin.Kyllä me AV:n kyökkipsykologit ollaan hyviä!