Ihmiset pilaavat työpaikat
Työnteko on nautinnollista, mutta usein työpaikkojen "sosiaalinensirkus" on kuvottavaa. Käytännössä tämä määrittää arvosi. Kenet tunnet, missä kahviporukoissa pyörit. Helvetti jos tahtoisi olla vain rauhassa, tehdä työnsä ja lähteä kotiin, niin silloinkin saattaa joutua juoruilun ja ulossavustamisen kohteeksi. Nepotismi, kaverikapitalismi ym. ilmiöt jylläävät. Tuntuu niin hullulta, että samassa työtehtävässä toisella on koulutus, työkokemus jne. Toiselta näitä ei vaadita. Toinen raataa, toinen ei.
Olen miettinyt, että pitäisikö tässä alkaa yrittäjäksi. Mielenterveys ei kestä tuollaisessa perseennuolennan ja mielistelyn mekassa roikkumista.
Kommentit (9)
Sehän se vasta epäilyttävää onkin jos et sirkukseen osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Sehän se vasta epäilyttävää onkin jos et sirkukseen osallistu.
Aivan samanlainen sosiaalinen maailma kun jossain koulumaailmassa. Muistuttaa lähinnä jotain höntsäporukkaa. Ihan sama miten pätevä olet, jos et lähde mukaan sirkukseen, niin sinussa on jotain "vikaa" ja sinusta on päästävä eroon.
Hyvä kirjoitus, olen myös ajatellut yrittäjäksi ryhtymistä juuri tuon sirkuksen vuoksi. Minua ei kiinnosta pikkujoulut eikä muutkaan sirkustouhut. En halua tutustua työkavereihin syvemmin, ei vaan kiinnosta. Työkaverit ovat mielestäni yleensä aika yksinkertaisia ja tyhmiä. Haluan pitää työpaikan ja yksityisyyden erillään.
Pelkkää kyräilyä ja kateellisuutta kaikilla työpaikoilla tuntuu olevan.
Tämän takia olen vaihtanut kahdesti duunipaikkaa, nykyään työskentelen vain paikoissa joissa ei ole luppoaikaa juoruilla vaan kaikki raataa niskalimassa, ei ole klikkejä tai sirkusta.
Enemmistö ihmisistä on kivoja.
Ei tarvita kuin se yksi mätä omena.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen vaihtanut kahdesti duunipaikkaa, nykyään työskentelen vain paikoissa joissa ei ole luppoaikaa juoruilla vaan kaikki raataa niskalimassa, ei ole klikkejä tai sirkusta.
Tuollainen duuni olisikin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, olen myös ajatellut yrittäjäksi ryhtymistä juuri tuon sirkuksen vuoksi. Minua ei kiinnosta pikkujoulut eikä muutkaan sirkustouhut. En halua tutustua työkavereihin syvemmin, ei vaan kiinnosta. Työkaverit ovat mielestäni yleensä aika yksinkertaisia ja tyhmiä. Haluan pitää työpaikan ja yksityisyyden erillään.
Olen oppinut kantapään kautta, että työpaikoilla ei kannata puhua mitään yksityisasioita. Leviävät kuin metsäpalo rutikuivassa maastossa. Lisäksi nämä tarinat muuttuvat matkalla, usein kyse ei ole edes siitä että joku olisi kuullut tarinan väärin, vaan siitä että nämä juoruilijat maalaavat mehukkaamman tarinan kerrottavaksi.
Etenkin kaikki jutut jotka voivat tuoda itselle irtopisteitä, ne kerrotaan ahnaasti eteenpäin. Kyllä se on aika pelottavaa miten uteliaita, jotkut "aikuiset" ihmiset voivat olla ja minkälaisiin toimenpiteisiin he ovat valmiita saadakseen tietoa.
Jossain se tehdään ihan firman puolesta alasajoa
M:O