Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjätty vs värjäämätön tukka

Vierailija
20.11.2021 |

Olen kesästä saakka halunnut värjätä hiukseni ruskeiksi. Katselin kuitenkin kuvia joissa minulla on oma väri päässä ja sehän on nätti vaaleanruskea jossa on kullan sekä tuhkansävyjä. Hiukseni ovat tällä hetkellä aika huonossa kunnossa (ohuet ja latvat täynnä kaksihaaraisia), puolipitkät, juurikasvua puolen vuoden edestä ja nyt mietin kannattaako vain jatkaa oman värin kasvatusta jotta joskus tulisi terveet kauniit hiukset. Kertokaa omat plussat ja miinuksenke molemmista!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin oman värin esiin ekaa kertaa sitten lapsuuden. Projekti vei aikaa noin 1,5 vuotta (siis saada oma sävy polkkamittaan). Hiukseni ovat melko tummat tai tummahkot ruskeat. Oma väritys Audrey Hepburn tyylinen eli tummanvihreät silmät ja vaalea iho. Joojoo. En väitä olevani mikään Audrey mutta tumman vihreät silmät eivät ole niin tavalliset.

Omat hiukseni ovat suunnilleen tason 4 tai 3,5 tummuutta vastaavat kampaamokielellä. Ennen värjäsin tason 2 tai 1 (musta) sävyillä. Sävyltään omat hiukseni ovat huurteiset tuhkanruskeat, kesällä hieman purppuraa/punaista kiiltoa seassa. Yllätyin kuinka kiva oma sävy oli. Kampaaja kehui sävyä ja hiusten kiiltoa.

Tykkään siis omasta väristä ja värjäyskierre on katkaistu. Säästäähän tässä vuodessa myös rahaa ja tajusin että turhaanhan olen omaa väriä peitellyt. Se sopii myös muihin piirteisiin. Ainoa "miinus" on että seassa pilkistää myös muutama hopean harmaa hius :). Mutta ovathan nekin jotenkin suloisia.

N31

Vierailija
2/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En osaa sanoa tuohon AP:n tilanteeseen mitään. Sen tosin voin sanoa, että itse en värjännyt hiuksiani teini-iän jälkeen koska suominaiset väitti, että mustat hiukset ei muka käy miehelle. Noh, nyt värjäsin hiukseni vähä aika sitten, ja olen erittäin tyytyväinen! Joten… älä tottele muiden käskyjä. Varsinkaan suominaisten! Tee itse oma päätös äläkä katso taaksesi. -nuori mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin muutama vuosi sitten hiusten värjäämisen Gigi Hadidin inspiroimana. Mulla on samat ihon-, silmien- ja hiustenvärit, kuin hänellä (tosin Gigin tukka on sävytetty).

Omasta puolestani voin suositella värjäämisen lopettamista. Kesällä hiukseni ovat vaaleat ja talvella toffeen väriset. Sopii aina ihonväriin! En näytä enää talvisin niin kalpealta Väri myös on aina kiiltävä ja hyvä, kun värjätessä se oli pari viikkoa hyvä ja sitten sameni.

Vierailija
4/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaisin oman takaisin, kun olet jo noin pitkällä ja hiukset ovat latvoista tosi huonossa kunnossa. Sopisiko sulle vähän lyhyemmät hiukset?

Vierailija
5/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko nyt hiuksista vai tukasta?

Vierailija
6/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 26-vuotiaana ja olen nyt kohta nelikymppinen. Hiuteni väri on juuresta ekat 10cm aivan ihana tumma maantienharmaa, ja siitä ne vaalenevat hieman punertavaksi latvoja kohti. Kulmakarvani ovat myös tuota samaa tummanharmaata sävyä, lähes mustaa, samoin ripset. 

Ainoa syy miksi värjäisin hiukseni olisi se että saisin latvoihin asti tuon tumman maantienharmaan väsin, mutta vielä ei ole kukaan kampaaja uskaltanut luvata.

Vierailija
7/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut siihen asti että hiukset ovat 6 cm omaa sävyä ja loppu on värjättyä ruskeaa mut aikalailla samaa tummuutta. En osaa sanoa viihdynkö tässä. Värjäämätön hius vaikuttaa karhealta ja vaatii naaman laittamista, että kasvoissa mikään erottuu. Tummemmaksi värjätty tukka kehysti kasvoja paremmin ja korosti piirteitä, joten voi olla, että palaan siihen. Enkä kokenut olevani negatiivisessa kierteessä, koska hiusten värjäys oli minusta hauskaa

Vierailija
8/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutaanko nyt hiuksista vai tukasta?

Eikö 10-vuotiailla ole jo nukkuma-aika?

Vierailija
9/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat jotain muutosta, ota vain ohuita raitoja hiuksiin?

Vierailija
10/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Mulla on kylmänvaalea ihonsävy ja siniset silmät, joten tuo oma väri kyllä sointuu niihin hyvin. Värjätyillä hiuksilla on kai tapana alkaa punertaa ja haalistua, joten en taida lähteä värjäyskierteeseen. Hiukset pysyvät nyt ihan pehmeinä hiusnaamioilla ja hoitoaineilla joten olen satavarma että värjäys pilaisi ne. Aion siis jatkaa oman värin kasvatusta, huomaan kuinka paljon pehmeämmältä se tuntuu värjättyä vasten ja kiiltää kauniisti! Latvaa olen sävyttänyt Biozellin Frozen Mocha -sävytteellä, värjätty osuus on lämmin 7-8 asteinen jossa kampaamoraidat, eli sävyte tarttuu värjättyyn hyvin ja piilottaa juurikasvun rajaa. Mulla oli vuosi sitten lyhyt pixie jota olen kasvatellut ja leikannut polkkatukan 2x. Nyt hiukset melkein solisluille, nää kasvaa tosi nopeesti kyllä eli siinäkin mielessä en halua sortua värjäämään ja luovuttaa kasvatusprojektissa. Mietin välillä kyllä hiusten leikkaamista polkaksi, mutta latvat alkaa sitten sojottaa jossain kohtaa rumasti ulospäin ja äiti-ihmisenä ei ole aikaa tai kiinnostusta käyttää suoristusrautoja tms.

- AP

Vierailija
11/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille. Mulla on kylmänvaalea ihonsävy ja siniset silmät, joten tuo oma väri kyllä sointuu niihin hyvin. Värjätyillä hiuksilla on kai tapana alkaa punertaa ja haalistua, joten en taida lähteä värjäyskierteeseen. Hiukset pysyvät nyt ihan pehmeinä hiusnaamioilla ja hoitoaineilla joten olen satavarma että värjäys pilaisi ne. Aion siis jatkaa oman värin kasvatusta, huomaan kuinka paljon pehmeämmältä se tuntuu värjättyä vasten ja kiiltää kauniisti! Latvaa olen sävyttänyt Biozellin Frozen Mocha -sävytteellä, värjätty osuus on lämmin 7-8 asteinen jossa kampaamoraidat, eli sävyte tarttuu värjättyyn hyvin ja piilottaa juurikasvun rajaa. Mulla oli vuosi sitten lyhyt pixie jota olen kasvatellut ja leikannut polkkatukan 2x. Nyt hiukset melkein solisluille, nää kasvaa tosi nopeesti kyllä eli siinäkin mielessä en halua sortua värjäämään ja luovuttaa kasvatusprojektissa. Mietin välillä kyllä hiusten leikkaamista polkaksi, mutta latvat alkaa sitten sojottaa jossain kohtaa rumasti ulospäin ja äiti-ihmisenä ei ole aikaa tai kiinnostusta käyttää suoristusrautoja tms.

- AP

Ootko Porvoosta?

Vierailija
12/55 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

varo vaaratukkaa

Vierailija
13/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota se, mitä minä olen huomannut, niin yleensä se vääjäämätön tukka on kovin homssuisen näköinen useimmilla suomalaisilla joilla se sävy on se maantie harmaa. Ei hieno ollenkaan. Ainoastaan jos hiukset ovat luonnostaan hyvin tummat tai kauniit vaaleat, niin värjäämätön voi olla nätti.

Vierailija
14/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla värjäämätön saa näyttämään köyhältä. Tuhkanväriset ohuet hiukset. Meikki voisi korjata.

Vierailija
15/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon räväkkä punaiseksi värjätty lyhyt tukka on av mammojen malli.

Vierailija
16/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kasvattamaan omaa väriäni tuossa 6 vuotta sitten. Nyt on siis ollut jo tovin oma väri päässä. Jossain välissä pätkäsin hiukset vielä polkkamittaan, joten lähti loputkin värjäymät pois. Oma väri on kylmän sävyinen keskitumma, eli ihan ok väri. Sopii minulle hyvin, eikä tarvitse huolehtia juurikasvusta (joka on omasta mielestäni se suurin homsuisuustekijä). Hiusta on mielestäni mukavampi hoitaa ja hemmotella, kun se on kokonaan omaani, eikä kemikaalivärillä peitettyä. Odotan innolla ensimmäisiä harmaita! T. N28

Vierailija
17/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon räväkkä punaiseksi värjätty lyhyt tukka on av mammojen malli.

Tämä kommentti ei tainnut liittyä aloitukseen millään tavalla?

Vierailija
18/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota se, mitä minä olen huomannut, niin yleensä se vääjäämätön tukka on kovin homssuisen näköinen useimmilla suomalaisilla joilla se sävy on se maantie harmaa. Ei hieno ollenkaan. Ainoastaan jos hiukset ovat luonnostaan hyvin tummat tai kauniit vaaleat, niin värjäämätön voi olla nätti.

Minulla ainakin. Kahdesti olen kasvattanut oman värin ja kummallakin kerralla näytin ihan suttuiselta harmaahiirulaiselta ja hiukset näyttivät koko ajan vähän likaisilta. Värjäämätöntä hiusta on myös erittäin vaikea saada tuuheaksi tai yleensäkään laitettua mitenkään, kun se on niin lirua. Ei enää ikinä. Viimeiset kolme vuotta värjännyt kasviväreillä ja hiukset on upeat, kiiltävät ja kauniin väriset.

Vierailija
19/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäämätön tukka ei ole homssuinen ollenkaan. Mielestäni se voi osoittaa rohkeutta olla menemättä valtavirran mukana värjäyskierteeseen, sekä myös sitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kun on. Joku sanoi, että värjäämätön hius näyttää köyhältä, mutta toisaalta väriainepaketin saa ihan muutamilla euroilla perus marketista, joten tuo värjäämättömyys ja köyhältä näyttäminen ei kyllä mielestäni päde ollenkaan.

Vierailija
20/55 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma värini on jotain maantien ja vaaleanruskean väliltä ja olen värjännyt sitä 14 vuotiaasta lähtien. Kasvatin hiukseni pitkiksi ja värjääminen hankaloitui koko ajan koska jouduin ostamaan kolme pakkausta väriä että ne riittäisivät koko kuontalon värjäämiseen. Värin levittäminen oli myös hankalaa kun se piti tehdä ilman silmälaseja etteivät ne värjäytyisi ja olen erittäin likinäköinen.

Päätin lopettaa värjäämisen kolme vuotta sitten ja nyt kolme neljäsosaa hiuksista on jo lähes luonnontilassa. Ainoa huono puoli on se että olen jo 52-vuotias ja harmaita hiuksia on jo aika paljon. Näytän ikäistäni vanhemmalta vaikka ryppyjä ei ole vielä ollenkaan. Olenkin harkinnut että leikkauttaisin hiukseni puolipitkiksi ja aloittaisin värjäämisen uudelleen. Hirvittää vaan taas se värjäysrumba, mutta tämä väsyneen harmaavarpusen näköinen lookki alkaa ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi