Äiti suutelee lasta suulle?
Tuli tässä jostain mieleen tuollainen näky. Olin kerran joulukirkossa ja edessäni istui nainen varmaankin noin 1-vuotiaan lapsen kanssa. Tämä nainen suuteli lastaan suulle jatkuvasti, melkein kuin olisi jonkun miehen kanssa suudellut. Minusta se oli outoa ja kuvottavaa. Oliko reaktioni vain median asennekasvatuksen syytä? Ehkä tuollainen lasten suuteleminen on homo sapiensille tyypillistä käytöstä, onko ketään tutkijoita paikalla?
Kommentit (71)
Joskus aikanaan äideillä oli ilmeiseti tapana pureskella pienille lapsille ruoka mössöksi omassa suussaan ja sitten antaa se lapsen suuhun ns. suutelemalla.
Mä en pussaa lapsia huulille. Poskille senkin edestä.
Siis en kyllä trollaa yhtään. Tuossa vaikkapa esimerkkikuvia: http://goo.gl/2ElujB Eikö tuo mene melkein seksuaalisen hyväksikäytön puolelle?
T: ap
Siis onko sinulla mitään hajua, mitä seksuaalinen hyväksikäyttö on? Saunassa käynti on varmaan sitten törkeä muoto?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:41"]Siis en kyllä trollaa yhtään. Tuossa vaikkapa esimerkkikuvia: http://goo.gl/2ElujB Eikö tuo mene melkein seksuaalisen hyväksikäytön puolelle?
[/quote]
Sanon uudestaan trollollolllooollllooooollloooolooooooooooo.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:41"]
Siis en kyllä trollaa yhtään. Tuossa vaikkapa esimerkkikuvia: http://goo.gl/2ElujB Eikö tuo mene melkein seksuaalisen hyväksikäytön puolelle?
[/quote]
Mustakin tuo on kyllä outoa ja ehkä etenkin Suomessa näyttää todella häiritsevältä. Itse kuitenkin ajattelen, että kunhan ei tunkeudu lapsen ruumiinaukkoihin (ellei ole joku hätätilanne. Kielellä ei koskaan), se kai menee. Kuivassa pusussa huulille ei kai ole mitään pahaa.
No en ole kyllä ketään kosketellut ikinä saunassa vasten hänen tahtoaan. Vauva ei voi pistää vastaan. Kokeilkaapa suudella vaikka 5-vuotiasta poikaanne suulle, mitä mieltä hän on siitä? Siinä iässä hän on jo sen verran kehittynyt, että reagoi luonnollisesti ja haluaa pois kyseisestä luonnottomasta tilanteesta.
sekotat suutelun ja pusun... jos suutelee ni lastensuojelu ja rikosilmotuksen paikka. Pusussa ei mitään outoa.
Toivottavasti et koskaan saa lapsia. Kasvaisivat kieroon kun eivät saa luonnollista låheisyyttä äidiltään.
Minä pussaan suulla ja paljon, mutta en sentään suutele.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:51"]
Minä pussaan suulla ja paljon, mutta en sentään suutele.
[/quote] Suulle siis.
Ei kannata pussata. Karies tarttuu vauvaan. Voihan sitä suukotella poskelle, napaan, varpaisiin.
Mustakin tämä on outoa! Itse pussaan paljon mutta poskille ja otsaa...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:49"]
sekotat suutelun ja pusun... jos suutelee ni lastensuojelu ja rikosilmotuksen paikka. Pusussa ei mitään outoa.
[/quote]
Kyllä se ihan monta minuuttia kestävää, toistuvaa pusuttelua oli. Ei nyt toki mitään kielaria, mutta...
Meilläkin lasta pusutellaan poskille ja suupieliin joka päivä, sekä isä että äiti. Siinä ei ole meistä mitään kummallista tai seksuaalista. Kaksivuotias lapsemme kiipeää syliin pussattavaksi ja kikattelee sitten innoissaan. Kyseessä ei ole mikään kielari vaan täysin epäseksuaalinen pusu. Ap vaikuttaa vähän sairaalta. Hän on varmaan niitä tyyppejä, jotka eivät anna miehen vaihtaa vaippaa lapseltaan, ettei mies vain tule runkanneeksi siinä samalla.
Kyllä meillä 2v pussaa sekä isää että äitiä suulle, ei koskaan poskelle. Mitä outoa siinä muka on, ei mitään. Lapsia täytyy rakastaa...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:49"]
[/quote]
Kyllä se ihan monta minuuttia kestävää, toistuvaa pusuttelua oli. Ei nyt toki mitään kielaria, mutta...
[/quote] Ihanaahan tuo on. Itse olen samanlainen pussaaja lapsiani kohtaan.
Tuli ihan mieleen. Vähän aikaa sitten olin junassa. Matka kesti kaksi tuntia. Lähellän istui pariskunta, ja ne pusutteli koko matkan. Ei siinä mitään, mutta kun mies pussasi, siitä kuului semmonen tosi äänekäs MUISKKGGSSSMMMUISSSSKMUISK. Kuuntelin sitä sitten sen kaksi tuntia ilman taukoja. Matkan jälkeen olin kypsä siihen pusutteluun.
Nämä tyhmät äidit ei tajua että kyseessä on tosiaan TARTUNTATAUTI (karies), jonka voi helpostikin estää.
Varmaan ne tahallaan tartuttaa kaiken muunkin lapseen.
Mites olis seuraavaksi mamnat vaikka hepatiitti!