Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ottaa lapsen mukaan salille?

Vierailija
11.02.2015 |

Kyseessä 6v joka ei häiritsisi muita. Tykkää kyllä kuntoilla eri laitteissa. Ko. sali on sellainen itsepalvelusali ja usein tyhjä aamuisin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimenomaan painotettu, että avainkortti on henkilökohtainen. Sillä ei saa päästää ketään muuta salille.

Vierailija
2/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaahan kaikki, että lapsien teko on vapaaehtoista!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:35"]

"Mikä on salinomistajan tai muun henkilökunnan jäsenen mielipide asiaan? Eihän sitä täällä tiedetä, onko säännöissä erikseen kielletty viemästä lapsia salille (ikäraja tai maksamattomat "asiakkaat" tms.)."

Jos lapselle sattuu tapaturma tai vahinko (vaikka äiti paikalla) vakuutukset eivät korvaa, vaan jää saliyrittäjän omalle vastuulle ja maksettavaksi. Siksi siellä on seinällä ikärajat, jos joku ei tietäisi, vaikka sen luulisi olevan itsestään selvä. Kuntosalit eivät ole suunniteltu lapsille oleskelu-tai leikkitilaksi.

Tai lapsi on vahingon aiheuttaja toiselle asiakkaalle, ei vakuutus korvaa.

Jos kuntosalin yhteydessä on lasten leikkihuone, niin siellä on huomioitu kaikki eu-määräykset ja asetukset ja yleensä sinne on palkattu myös hoitaja, joka valvoo lasten leikkiä.

[/quote]

Itse asiassa se ei mene salin omistajan vakuutuksista, vaan huoltaja korvaa, jos on lapsen tuonut salille ilman lupaa.

Myös lapsiparkissa lapsi on vanhemman vastuulla vahingon sattuessa.

http://www.turvallisuusuutiset.fi/sitenews/view/-/nid/6237/ngid/2

Vierailija
4/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:35"]

Tämän yh:n lapsi oli arviolta 6v. Ei se ketään näyttänyt häiritsevän.

[/quote]

Meinaatko että ne joita häiritsee olisivat sanoneet siitä? 99% kun ei varmasti uskalla/ilkeä/jaksa alkaa sanomaan että häiritsee, vaan kärsii hiljaa. Minä olen pari kertaa sanonut valitut sanat vanhemmille jotka on raahanneet kersoja salille, ja voi v***u että ne tulee päin silmiä. En ihmettele yhtään että suurin osa kärsii hiljaa eikä sano mitään.

[/quote]

Mitä sä mulle meuhkaat? Jos sillä on omistajien lupa, niin sitten on. Saathan sä sanoa niin monta kertaa kuin haluat, ihan vapaasti. Itseäni ei ole lapset salilla häirinneet, jossain juoksumatolla ovat saattaneet kävellä ja istua nurkassa leikkimässä nukeilla.

[/quote]

"Meuhkaan" siksi, että olet tyhmä jos kuvittelet että "kukaan ei reagoi" = "ketään ei häiritse". Toivooko nämä vanhemmat oikeasti lapsensa kuolemaa tai vammautumista kun tuovat ne salille? Siellä ne on juoksennelleet yksin, kirjaimellisesti.

Olenkin sanonut näille idioottivanhemmille että minä en lapsianne varo, enkä ota mitään vastuuta jos rauta kolahtaa päähän. Kyllä pitää vihata lastaan jos sen salille tuo, ei lasten huomiokyky riitä siihen että osaisivat oikeasti varoa ja pysyä pois tieltä.

Sitäpaitsi se juoksumatolla kävelykin vie paikan maksavalta asiakkaalta, eikä missään nimessä ole hyväksyttävää. Paskat omistajat jos moisen sallivat.

[/quote]

Eiköhän siltä olisi kielletty lapsen tuominen jos siitä olisi valituksia paljon tullut.

Vierailija
6/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saleille ei saa viedä lapsia. Meillä se on ainakin tiukasti kielletty.

Vierailija
7/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi lukee, piirtää, pelaa tabletilla tms. pukuhuoneessa tai odottelutilassa/aulassa, sitten ok. Sinne varsinaisen kuntosalin puolelle lapset ei kuulu. 

Vierailija
8/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalin sivuilla lukee yleensä, mikä niille on ikäraja ja useimmille on ikäraja 15-16 vuotta.

Itse valittaisin kyllä saliketjulle, jos treeniäni estäisi muksu, jonka pitäisi varata laitteita, vaikkei treenaa. Eri asia sitten, jos lapsella olisi jotain omaa puuhaa mukana.

Vierailija
9/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on salinomistajan tai muun henkilökunnan jäsenen mielipide asiaan? Eihän sitä täällä tiedetä, onko säännöissä erikseen kielletty viemästä lapsia salille (ikäraja tai maksamattomat "asiakkaat" tms.).

Vierailija
10/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, jos salilla on lapsiparkki. Muuten et. Sä ja sun lapsi ette ole maailman keskipisteessä, jonka ympäri koko universumi pyörii.

Vierailija
11/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:17"]

Mikä on salinomistajan tai muun henkilökunnan jäsenen mielipide asiaan? Eihän sitä täällä tiedetä, onko säännöissä erikseen kielletty viemästä lapsia salille (ikäraja tai maksamattomat "asiakkaat" tms.).

[/quote]

Minne salille saa viedä maksamattomia asiakkaita?:)

Vierailija
12/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä paria kohtaa tuossa. Siis lapsi, joka "ei häiritse muita"? Mutta osaisiko lapsi ihan oikeasti vapauttaa laitteen, jos joku pyytää saada tehdä välissä?

Toisekseen, vaikka jo alakouluikäinen voi treenata salilaitteillakin niin en jättäisi sen ikäistä treenaamaan ilman valvontaa. Eli sen katsomista, että liikkeet menee oikein, eikä tule vahinkoja, paino putoa päälle tms. Varmasti nämä ovat niitä syitä, miksi lapsilta on pääsy kielletty saleille.

Vierailija
13/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, että joku muu salinkäyttäjä normaalisti treenatessaan tulee pudottaneeksi painopakan laitteen takana leikkivän lapsen sormille.

Vierailija
14/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä minulle "lapsi joka ei häiritse muita" niin minä näytän sulle ärtyneen salillakävijän.

Vierailija
15/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän salilla ainakin tuo on ehdottomasti kielletty. Ennen se luki vain pienellä printillä säännöissä mutta koska aina löytyy vanhempia joiden kullannuppu ei häiritse ketään, on nyt salin ovessa iso lappu että lapsi salilla = 100 e sakkomaksu. Lapsiparkki toki on erikseen. Lapussa lukee jopa että jos näet lapsen salilla, ilmoita klonaika ja pvm niin voivat tarkistaa valvontakameroista.

Vierailija
16/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja kuntosalilaitteet ei kuulu yhteen. Ja miten sä itse edes kuntoilet ja valvot lasta samaan aikaan? Vaikka se lapsi olisi kiltti ja hiljainen ja tottelevainen, vahinkoja voi silti sattua. Enkä minä ainakaan salilla kävijänä halua alkaa varomaan siellä pyöriviä lapsia. Enkä tykkää että ne haahuilee siellä ympäriinsä ja töllistelee suu auki. Tiellä ovat ja vaaraksi, vaikka olisivat kuinka hiljaa.

Vierailija
17/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kuusivuotiaan paikka "kuntoilla" laitteissa ihan jo oman turvallisuutensa takia. Lapset ovat ainakin meidän salilla tervetulleita lapsiparkkiin eivätkä kuntosalin puolelle.

Vierailija
18/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi ottaa mukaan. Vähän järkeä touhuun nyt aikuinen ihminen.

Vierailija
19/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän salilla vedottiin turvallisuuteen ja vakuutuksiin. Vakuutukset eivät salli lapsia salilla. Ilmeisesti on kuitenkin tapahtunut onnettomuuksia jossain.

Vierailija
20/39 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 6v maksanut salijäsenyydestä?