Voinko ottaa lapsen mukaan salille?
Kyseessä 6v joka ei häiritsisi muita. Tykkää kyllä kuntoilla eri laitteissa. Ko. sali on sellainen itsepalvelusali ja usein tyhjä aamuisin.
Kommentit (39)
Riippuu salista. Mun edellisellä salilla yh-äiti kävin pienen tyttönsä kanssa, tämän oli sopinut omistajien kanssa. Itse kävin aikanaan 3kk ikäisen vauvan kanssa salilla vauvan päikkäreiden aikaan aamupäivällä, jolloin salilla ei yleensä muita ollut. Kyseessä ei ollut mikään ketjusali.
Minä en ainakaan haluaisi treenatessani varoa lapsia ja jos sen lapsen äiti treenaa myös, lapsen vahtiminen jää väkisin vähemmälle.
No mutta jos me kaikki haluamme ottaa lapsen mukaan? Itse ottaisin mielelläni koiran mukaan. Kun lähden salille, hölkkään matkalla alkulämmöt. Olisi kiva hölkätä koiran kanssa ja jättää koira salilla vaikka tuulikaappiin. Salin jälkeen taas hölkätä koiran kanssa kotiin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:16"]
No mutta jos me kaikki haluamme ottaa lapsen mukaan? Itse ottaisin mielelläni koiran mukaan. Kun lähden salille, hölkkään matkalla alkulämmöt. Olisi kiva hölkätä koiran kanssa ja jättää koira salilla vaikka tuulikaappiin. Salin jälkeen taas hölkätä koiran kanssa kotiin.
[/quote]
Joo ja minä otan kaverin mukaan. On niin tylsää treenata yksinään. Ja kaverikin tykkää kuntoilla laitteissa.
Piirrä tussilla viikset ja pulisongit lapselle. Laittakaa myös sellainen lihaksikas valepuku hänelle. Näin menee kääpiöaikuisesta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:08"]Riippuu salista. Mun edellisellä salilla yh-äiti kävin pienen tyttönsä kanssa, tämän oli sopinut omistajien kanssa. Itse kävin aikanaan 3kk ikäisen vauvan kanssa salilla vauvan päikkäreiden aikaan aamupäivällä, jolloin salilla ei yleensä muita ollut. Kyseessä ei ollut mikään ketjusali.
[/quote]
Ymmärrät varmaan äitinä itsekin eron liikkumattomassa vauvassa ja kuusivuotiaassa? Kumpikohan on selkeä turvallisuusriski ja kumpi riski lähinnä häiritsemään muita äänellä tai esteettisesti?
"Mikä on salinomistajan tai muun henkilökunnan jäsenen mielipide asiaan? Eihän sitä täällä tiedetä, onko säännöissä erikseen kielletty viemästä lapsia salille (ikäraja tai maksamattomat "asiakkaat" tms.)."
Jos lapselle sattuu tapaturma tai vahinko (vaikka äiti paikalla) vakuutukset eivät korvaa, vaan jää saliyrittäjän omalle vastuulle ja maksettavaksi. Siksi siellä on seinällä ikärajat, jos joku ei tietäisi, vaikka sen luulisi olevan itsestään selvä. Kuntosalit eivät ole suunniteltu lapsille oleskelu-tai leikkitilaksi.
Tai lapsi on vahingon aiheuttaja toiselle asiakkaalle, ei vakuutus korvaa.
Jos kuntosalin yhteydessä on lasten leikkihuone, niin siellä on huomioitu kaikki eu-määräykset ja asetukset ja yleensä sinne on palkattu myös hoitaja, joka valvoo lasten leikkiä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:08"]Riippuu salista. Mun edellisellä salilla yh-äiti kävin pienen tyttönsä kanssa, tämän oli sopinut omistajien kanssa. Itse kävin aikanaan 3kk ikäisen vauvan kanssa salilla vauvan päikkäreiden aikaan aamupäivällä, jolloin salilla ei yleensä muita ollut. Kyseessä ei ollut mikään ketjusali. [/quote] Ymmärrät varmaan äitinä itsekin eron liikkumattomassa vauvassa ja kuusivuotiaassa? Kumpikohan on selkeä turvallisuusriski ja kumpi riski lähinnä häiritsemään muita äänellä tai esteettisesti?
[/quote]
Tämän yh:n lapsi oli arviolta 6v. Ei se ketään näyttänyt häiritsevän.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:35"]
[/quote]
Meinaatko että ne joita häiritsee olisivat sanoneet siitä? 99% kun ei varmasti uskalla/ilkeä/jaksa alkaa sanomaan että häiritsee, vaan kärsii hiljaa. Minä olen pari kertaa sanonut valitut sanat vanhemmille jotka on raahanneet kersoja salille, ja voi v***u että ne tulee päin silmiä. En ihmettele yhtään että suurin osa kärsii hiljaa eikä sano mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:08"]Riippuu salista. Mun edellisellä salilla yh-äiti kävin pienen tyttönsä kanssa, tämän oli sopinut omistajien kanssa. Itse kävin aikanaan 3kk ikäisen vauvan kanssa salilla vauvan päikkäreiden aikaan aamupäivällä, jolloin salilla ei yleensä muita ollut. Kyseessä ei ollut mikään ketjusali. [/quote] Ymmärrät varmaan äitinä itsekin eron liikkumattomassa vauvassa ja kuusivuotiaassa? Kumpikohan on selkeä turvallisuusriski ja kumpi riski lähinnä häiritsemään muita äänellä tai esteettisesti?
[/quote]
[/quote]
Ei poista turvallisuusriskiä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:39"]
[/quote]
Meinaatko että ne joita häiritsee olisivat sanoneet siitä? 99% kun ei varmasti uskalla/ilkeä/jaksa alkaa sanomaan että häiritsee, vaan kärsii hiljaa. Minä olen pari kertaa sanonut valitut sanat vanhemmille jotka on raahanneet kersoja salille, ja voi v***u että ne tulee päin silmiä. En ihmettele yhtään että suurin osa kärsii hiljaa eikä sano mitään.
[/quote]
Mitä sä mulle meuhkaat? Jos sillä on omistajien lupa, niin sitten on. Saathan sä sanoa niin monta kertaa kuin haluat, ihan vapaasti. Itseäni ei ole lapset salilla häirinneet, jossain juoksumatolla ovat saattaneet kävellä ja istua nurkassa leikkimässä nukeilla.
Kertokaa missä on sali johon saa ottaa lapsen? Lapseni ei tykkää noista lapsiparkeista.
Lapsi voi "kuntoillessaan" rikkoa laitteen. Oletko valmis maksamaan?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:46"]
Kertokaa missä on sali johon saa ottaa lapsen? Lapseni ei tykkää noista lapsiparkeista.
[/quote]
Huh, onneksi meidän salille et voi tulla. Mulle salihetki on nimenomaan hetken tauko lapsista ja niiden vaatimuksista, huudosta ja vempuloinnista.
Tottakai lapsi voi tulla kuntosalille mukaan. Mullakin on monesti ollut muksut mukana. Mutta niiden pitää kyllä sitten osata käyttäytyä siellä, ja sinä olet vastuussa heistä että eivät loukkaa itseään tai häiritse muita. Jos sali on aamuisin hiljainen, niin vielä parempi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:46"]Kertokaa missä on sali johon saa ottaa lapsen? Lapseni ei tykkää noista lapsiparkeista.
[/quote] Uimalan salille olen ottanut lapsen monta kertaa mukaan. Istuu nurkassa jumppamaton päällä ja piirtää eikä häiritse ketään. Ikää on 7-v. ja olen luonnollisesti maksanut lapselle lipun, kun ollaan pikatreenin jälkeen menty uimaan. Ihme kyllä kukaan ei ole vielä kommentoinut mitään..
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:39"]
[/quote]
[/quote]
Mitä sä mulle meuhkaat? Jos sillä on omistajien lupa, niin sitten on. Saathan sä sanoa niin monta kertaa kuin haluat, ihan vapaasti. Itseäni ei ole lapset salilla häirinneet, jossain juoksumatolla ovat saattaneet kävellä ja istua nurkassa leikkimässä nukeilla.
[/quote]
"Meuhkaan" siksi, että olet tyhmä jos kuvittelet että "kukaan ei reagoi" = "ketään ei häiritse". Toivooko nämä vanhemmat oikeasti lapsensa kuolemaa tai vammautumista kun tuovat ne salille? Siellä ne on juoksennelleet yksin, kirjaimellisesti.
Olenkin sanonut näille idioottivanhemmille että minä en lapsianne varo, enkä ota mitään vastuuta jos rauta kolahtaa päähän. Kyllä pitää vihata lastaan jos sen salille tuo, ei lasten huomiokyky riitä siihen että osaisivat oikeasti varoa ja pysyä pois tieltä.
Sitäpaitsi se juoksumatolla kävelykin vie paikan maksavalta asiakkaalta, eikä missään nimessä ole hyväksyttävää. Paskat omistajat jos moisen sallivat.
Joskus olin salilla treenaamassa käsipainoilla olkalihaksiani ja yksi mamma oli ottanut noin viisivuotiaan tenavansa sinne mukaan (valvomatta tietysti) ja tämä tenava tuli suoraan taakseni ja sai käsipainosta päähänsä. Ennen kuin edes huomasin mitä tapahtui, juoksi tämä mamma raivoamaan minulle, kuinka olin tahallani lyönyt hänen lastaan ja uhkaili rikosilmoituksella ja lapsen isällä. Onneksi salin henkilökunta puuttui asiaan ja poisti tämän mamman ja hänen lapsensa salilta porttikiellon kanssa.
Sali ei todellakaan ole lasten paikka. Siellä on vaarallista, eikä pieni lapsi ymmärrä sitä.
Monet salilaitteet ovat vaarallisia lapsille. Ne ovat mitoitettu aikuisille joten aikuinen ei niissä helposti voi loukata itseään. Lapsen jalka on esimerkiksi niin pieni että se voi vahingossa mennä rakoseen ja jäädä jumiin. Lapset myös ovat uteliaita ja he voivat vaikka laittaa sormensa painolaitteen painojen väliin silloin kun joku harjoittelee. Aikuinen ei tällaista tee mutta lapselle se on luonnollista. Siksi lasta pitäisi valvoa. Jos äiti treenaa niin lasta ei voi valvoa.
Olin kerran hotellin kuntosalilla johon eräs toinen lomaileva perhe toi lapsensa. Lapsi oli ilman valvontaa ja jotenkin tuli liian lähelle juoksumattoa jossa juoksin. Hän lensi kaaressa selälleen ja satutti päänsä. En todellakaan huomannut häntä. Siihen loppui minun harjoittelu. Pariskunta oli minulle hyvin vihainen.