Mitä kuukautissuojaa käytät:
Kommentit (94)
Ei tule yöllä vuotoa. Päivällä käytän siteitä. Ennen oli kamalat tulva menkat mutta ekan lapsen jälkeen ei enää.
Vierailija kirjoitti:
"Jokin muu". Joku viittaa ihmiseen.
Kyllä, käytän välillä naapurin Perttiä tai Pikku Ainoa, riippuu vuodon määrästä.
Siteitä. Tosin viikko sitten käytin ensimmäistä kertaa kuukuppia. Käytin kaksi päivää eli voimakkaimpien vuotopäivien ajan. Alkuun ja loppuun pärjäsi siteillä, ei paljoa sitten vuoda. Varovaisen positiivinen kehu kupille: menkat voi unohtaa päiväksi, kun aamulla ennen töihin lähtöä tyhjä kuppi sisään, ja illalla suihkun jälkeen samoin. Tosiaan julkisissa vessoissa voi olla todella epäkäytännöllinen, en alkaisi siellä tyhjentämään. Mutta iha päästä siitä tunteista, kun veri valuu ja lössähtää siteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kun luulin ettei kukaan enää käytä siteitä.
Miksei muka käyttäisi?
Koska siteet ovat paitsi luonnon kannalta kestämätön valinta myös epäkäytännöllisiä, epämukavia ja epäluotettavia. Vain teinin ymmärrän käyttävän sidettä.
Se että side on sun mielestä epäkäytännöllinen, epämukava ja epäluotettava ei tarkoita että se olisi toisillekin sitä. Sama kääntäen kuukuppiin. Se että se on sinulle paras valinta ei tarkoita että se olisi kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä, jotakin Libressen ohuita yösiteitä. Yhden vuorokauden ajan käytän Libressen paksumpia yösiteitä kun on vuotoa enemmän. Lisäksi kummankin siteen kanssa laitan taakse jatkoksi pikkuhousunsuojan koska yöllä tai pitkään istuessa voi tulla takaa ohivuoto.
Mä luulin että olen ainoa joka joutuu jatkamaan siteitä yöksi laittamalla pienemmän siteen jatkoksi. Peppuvaon kautta tulee välillä yöllä ohivuotoja. Miksi kaikki siteet on niin lyhyitä??
Oletko kokeillut yösidettä? Ne on yleensä pidempiä.
Silloin kun vielä käytin siteitä niin yöksi laitoin tena lady housuvaipan. Ostin niitä mustia. Sai nukkua rauhassa ilman pelkoa ohivuodoista.
Itsekin vuorasin siteillä pikkarit aiemmin ennen kuin tajusin koittaa niitä vaippoja. Koot on aika reiluja eli käytän L koon alaosia niin M koko oli vaipoissa hyvä.
Nyt yöllä ob super plus tamponi. Ei petä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä, jotakin Libressen ohuita yösiteitä. Yhden vuorokauden ajan käytän Libressen paksumpia yösiteitä kun on vuotoa enemmän. Lisäksi kummankin siteen kanssa laitan taakse jatkoksi pikkuhousunsuojan koska yöllä tai pitkään istuessa voi tulla takaa ohivuoto.
Mä luulin että olen ainoa joka joutuu jatkamaan siteitä yöksi laittamalla pienemmän siteen jatkoksi. Peppuvaon kautta tulee välillä yöllä ohivuotoja. Miksi kaikki siteet on niin lyhyitä??
Oletko kokeillut yösidettä? Ne on yleensä pidempiä.
Mä olen tuo jota tuossa lainattiin. Siinähän mä kirjoitan, että käytän yösiteitä. Silti pitää laittaa jatkoa pikkuhousunsuojalla.
Ensimmäisen (ja viimeisen) kerran kun ostin yösiteitä niin petyin raskaasti. Kuvittelin, että ne olisivat paksumpia ja imukykyisempiä, mutta ovatkin vaan pitempiä. Mulle ihan turha konsepti, veret vuotaa yli sivuista ja kaikki se ylimääräinen pituus pysyy puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alwayssillä on pidempiä siteitä. Kokeile vaikka Always ultra secure night-sidettä. Se on myös hyvä jos joutuu paljon liikkumaan. Yhtä ohut kuin normaaliside, mutta vain pidempi, eikä pelkoa sotkusta tai ohivuodoista edes yöllä.
Alwayssit taitaa haista todella voimakkaalle..?
Alwayssit eivät haise millekään. Välillä yrittivät jotain hajustetta tunkea, mutta kansa äänesti jaloillaan ja siteet muuttuivat taas hajuttomiksi. En muutenkaan ymmärrä niitä, joiden argumentti on, että siteet haisee. Ei niitä pidä päiväkausia muhittaa siellä pöksyissä, vaan side vaihdetaan riittävän usein puhtaaseen. Kotona voi käytetyt viedä vaikka suoraan ulkoroskikseen haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kun luulin ettei kukaan enää käytä siteitä.
Juu, ei käytäkään. Koristeena ne sidepaketit siellä kaupassa ovat.
Haluaisin käyttää kuukuppia, mutta se imee sisukset ulos. Enimmäkseen oon ollut sidetyyppi, mutta myös tamponi enenevässä määrin.
Mut mua häiritsee niissä se, etten tiedä missä narun pitäisi olla ettei kastuisi pissatessa. Iljettävä ajatus pissaisesta narusta housuissa ja että märkyys ja bakteerit kiipeävät narua pitkin sisälle ja aiheuttaaaa tulehdusta tms.
Yöllä ei kai niitä olisi suositeltavaakaan pitää, mut muuten valuu takaa ohi, siteen pysyessä puhtaana ja tulee lakanan vaihto. Nyt keksin lasten kastelusuojat sänkyyn.
Pääasiassa sidettä. Kovina vuotopäivinä lisäksi tamponia.
Tampooni. Side tuntuu inhottavalle ja kuukupin kanssa tulee aina ohivuotoa. Tampooni on helppo ja huomaamaton
Vaihdatteko siteen tietyn ajan päästä, vaikka se olisi puhdas?
Kuppi. Pitkään kiertelin asiaa ja ajattelin, ettei se ole minua varten, mutta sitten päätin kokeilla ja totesin että se on loistava keksintö. Siistimmältä se tuntuu kuin siteet ja tamponit, kun ei tarvitse käytettyjä suojia laittaa roskiin vaan voi vain tyhjentää ja huuhtaista kupin. Runsaimpana päivänä saatan laittaa siteen lisäksi töissä, muuten käytän pikkuhousunsuojaa turvana.
Alwayssit taitaa haista todella voimakkaalle..?