Mitä kuukautissuojaa käytät:
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
[q.
Te, joilla tulee peppuvaon kautta ohivuotoja: laittakaa pakaroiden väliin pumpulia tai rullalle käärittyä vessapaperia.
Ei auta. Luuletko että se tollo pysyy paikoillaan siellä tai riittää imemään kaiken! Lopeta jo tuo typerän neuvon jankutus!
Jaa, tuo oli ensimmäinen kerta, kun annoin tuon neuvon. Mulla on auttanut. Ja sen tollon tarkoitus ei ole se, että se imee kaiken, vaan ohjata vuoto siteeseen. On mulla pysynyt paikallaan.
En tiedä mikä anatominen luonnonoikku mä olen - mut mulla runsaitten kuukautisten kanssa ongelma on pikemminkin, et siteet on liian lyhyitä edestä. Ei se pituus siellä ahterissa lohduta työpäivän aikana.
Tarvitsisin varmaan kanssa inkontinenssisuojia...
Kuukuppia. Sitä ennen siteitä. Aiemminkin yritin käyttää kuukuppeja mutta piti odottaa että markkinoille tuli pehmeämpiä ja sileitä kuppeja.
Kuppi ja pikkuhousunsuoja, näillä pärjään. Joskus yöksi laitan tavallisen siteen kupin kaveriksi, jos vuotaa runsaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kun luulin ettei kukaan enää käytä siteitä.
Miksei muka käyttäisi?
Koska siteet ovat paitsi luonnon kannalta kestämätön valinta myös epäkäytännöllisiä, epämukavia ja epäluotettavia. Vain teinin ymmärrän käyttävän sidettä.
![/quote]
Jaa, tuo oli ensimmäinen kerta, kun annoin tuon neuvon. Mulla on auttanut. Ja sen tollon tarkoitus ei ole se, että se imee kaiken, vaan ohjata vuoto siteeseen. On mulla pysynyt paikallaan.[/quote]
Jos side on liian lyhyt, loppuu kesken niin se ei ohjaa sitä verta muualle kun lakanaan. Ei ongelma ole se että veri ohjautuu ns. väärään paikkaan,vaan se kun side loppuu kesken ja veri valuu pitkin pakaravakoa. jos side olisi tarpeeksi pitkä niin se kyllä osuu oikeaan paikkaan. Siksi pitää sidettä jatkaa yöksi toisella .
Olen pärjännyt vessapaperilla aina, vähän paksumpi kerros ja vaihto usein. Inhoan siteille tarkoitettujen säiliöiden pahaa hajua, mieluummin vedän paperin pöntöstä alas.
"Jokin muu". Joku viittaa ihmiseen.
Miten tuota kuukuppia käytetään? Tiedän , että kaverini keittää kuukupin samassa kattilassa jolla laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota kuukuppia käytetään? Tiedän , että kaverini keittää kuukupin samassa kattilassa jolla laittaa ruokaa.
🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä, jotakin Libressen ohuita yösiteitä. Yhden vuorokauden ajan käytän Libressen paksumpia yösiteitä kun on vuotoa enemmän. Lisäksi kummankin siteen kanssa laitan taakse jatkoksi pikkuhousunsuojan koska yöllä tai pitkään istuessa voi tulla takaa ohivuoto.
Mä luulin että olen ainoa joka joutuu jatkamaan siteitä yöksi laittamalla pienemmän siteen jatkoksi. Peppuvaon kautta tulee välillä yöllä ohivuotoja. Miksi kaikki siteet on niin lyhyitä??
Oletko kokeillut yösidettä? Ne on yleensä pidempiä.
Mä olen tuo jota tuossa lainattiin. Siinähän mä kirjoitan, että käytän yösiteitä. Silti pitää laittaa jatkoa pikkuhousunsuojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä, jotakin Libressen ohuita yösiteitä. Yhden vuorokauden ajan käytän Libressen paksumpia yösiteitä kun on vuotoa enemmän. Lisäksi kummankin siteen kanssa laitan taakse jatkoksi pikkuhousunsuojan koska yöllä tai pitkään istuessa voi tulla takaa ohivuoto.
Mä luulin että olen ainoa joka joutuu jatkamaan siteitä yöksi laittamalla pienemmän siteen jatkoksi. Peppuvaon kautta tulee välillä yöllä ohivuotoja. Miksi kaikki siteet on niin lyhyitä??
Oletko kokeillut yösidettä? Ne on yleensä pidempiä.
Mä olen tuo jota tuossa lainattiin. Siinähän mä kirjoitan, että käytän yösiteitä. Silti pitää laittaa jatkoa pikkuhousunsuojalla.
Mä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka käyttäisi?
Koska siteet ovat paitsi luonnon kannalta kestämätön valinta myös epäkäytännöllisiä, epämukavia ja epäluotettavia. Vain teinin ymmärrän käyttävän sidettä.
Onhan noita biohajoavia...ja toisaalta - kuten täälläkin on moni sanonut - tarvitsee sekä siteen että tamponin/kuukupin.
Jos oot onnekkaasti niin vähävuotoinen, että et tarvitse sidettä - iloitse siitä äläkä kettuile muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka käyttäisi?
Kuvitteletko että kuukupit maagisesti hajoavat luontoon jälkiä jättämättä? Arvasin että joku viherpipertäjä tulee tuolla argumentilla. En koe siteitä epämukaviksi tai epäkäytännöllisiksi enkä epäluotettaviksi, sen sijaan kuukuppeja sellaisiksi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Nomain kokoontaittuva sterilontiastia, jolla kupin voi keittää mikrossa.
Ei tartte keittää samassa kattilassa puuron kanssa.
Ikää 55v, joten ehkä kuukautiset pian loppuvat. 'Löysin' kuukupin noin vuosi sitten, enkä voi olla heiluttamatta. Ja raha säästyy.
Vastasin siteet. Käytän kyllä useimmiten kestositeitä tai kuukautisalushousuja. Runsaimpina päivinä kun tulee hyytymiä paljon käytän kertakäyttösiteitä, samoin reissussa ne ovat kätevimpiä. Tamponeja minulla on varalla ja käytän niitä jos vaikkapa menkat sattuu samaan aikaan kaveriporukan saunaillan kanssa. En vaan tykkää ajatuksesta että tamponi lilluu sisällä ja voi vaikka unohtua sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi käyttää sidettä. Kerta kaikkiaan epämiellyttävää.
En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi käyttää kuukuppia. Kerta kaikkiaan epämiellyttävää ja ällöttävää.
Joillakin side hiertää & ei halua istua tunteja jossain veriliemessä & aivot ovat kehittyneet yli 12v:n tasoiseksi.
Osoitat kyllä ihan muuta. Ei sidettä/tamponia ole tarkoitettu pitää kokonaista päivää.
Vaihdat siis siteen joka tunti, jos et kerran ikinä pidä samaa sidettä "tunteja"? No ohhoh.
Ei ole tarvetta suojille kun on munasarjat ja kohtu poistettu jo vuosia sitten enkä ole missään mummoiässä.
[q.[/quote]
Te, joilla tulee peppuvaon kautta ohivuotoja: laittakaa pakaroiden väliin pumpulia tai rullalle käärittyä vessapaperia.[/quote]
Ei auta. Luuletko että se tollo pysyy paikoillaan siellä tai riittää imemään kaiken! Lopeta jo tuo typerän neuvon jankutus!