Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitkiä hiuksia ihannoidaan niin paljon?

Vierailija
10.02.2015 |

Varsinkin kun harvalla suomalaisella naisella ne oikeasti ovat kauniit ja hyväkuntoiset. Niin miksi?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:21"]

Miksi ihmisillä kasvaisi hiukset luonnostaan pitkiksi jossei ne sellaisena olisi kaikista vetovoimaisimman näköiset? Sitä en varsinkaan ymmärrä, että kun maaginen 40 vuoden raja ylittyy niin pitäisi vetää mummotukka koska "hiukset huonokuntuiset ja ohuet, luulevat että elää uutta nuoruutta..."

[/quote]

Joo, toi on harmi, vanhemmillakin naisilla pitkät hiukset on usein kauniit, tietysti, jos hiukset ohenee menopaussin takia, niin silloin ei voi mitään, mutta joillakin ne pysyy hyväkuntoisina.

Christie brinkley esim. on 60v jo, sillekin sopii vieläkin pitkät hiukset -

http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/christie-brinkley/50th-anniversary-of-the-si-swimsuit-issue-celebration-in-hollywood/Christie-Brinkley:-2014-SI-Swimsuit-Issue-Celebration--09.jpg

[/quote]

Tuo nainen näyttää 60v paremmalta kuin minä nyt 23v. 

Vierailija
82/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:43"]

Tuo nainen näyttää 60v paremmalta kuin minä nyt 23v. 

[/quote]

No, christie brinkley nyt näyttää paremmalta kuin melkein kaikki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
84/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:34"]

Pitkät ja tuuheat hiukset viestivät nuoruudesta ja hedelmällisyydestä. Tutkimusten mukaan kaikkia miehiä ikään ja sosiaaliseen taustaan katsomatta kiihottaa eniten nuori nainen.

Keski-ikäisisillä ja lihavilla naisilla on yleensä lyhyet hiukset. Usein sopivat kokonaisuuteen. Nainen siis luopuu nuoren viehättävän naisen roolistaan ja valmistautuu suorittamaan isoäidin tehtäviä.

[/quote]

Pitkät hiukset kuvastavat nuoruutta, herkkyyttä ja heikkoutta. Lyhyt, jämäkkä kampaus kuvastaa kypsän ihmisen itsevarmuutta. Naisella kun on paljon tärkeämpääkin tekemistä elämässään kuin olla viehättävä.

Ja kyllä muuten naisillekin kelpaisi paremmin 25-vuotias treenattu, sänkitukkainen mies kuin se tukeva ja kaljuuntuva oman ikäryhmän edustaja.

Vierailija
85/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:21"]

Miksi ihmisillä kasvaisi hiukset luonnostaan pitkiksi jossei ne sellaisena olisi kaikista vetovoimaisimman näköiset? Sitä en varsinkaan ymmärrä, että kun maaginen 40 vuoden raja ylittyy niin pitäisi vetää mummotukka koska "hiukset huonokuntuiset ja ohuet, luulevat että elää uutta nuoruutta..."

[/quote]

Joo, toi on harmi, vanhemmillakin naisilla pitkät hiukset on usein kauniit, tietysti, jos hiukset ohenee menopaussin takia, niin silloin ei voi mitään, mutta joillakin ne pysyy hyväkuntoisina.

Christie brinkley esim. on 60v jo, sillekin sopii vieläkin pitkät hiukset -

http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/christie-brinkley/50th-anniversary-of-the-si-swimsuit-issue-celebration-in-hollywood/Christie-Brinkley:-2014-SI-Swimsuit-Issue-Celebration--09.jpg

[/quote]

Niin, mutta noihan on hiuspidennykset. Ei ne omat hiukset olisi noin hienot.

[/quote]

Klipsipidennykset, mutta siis ideana oli ettei tuollaiset pitkät hiukset näytä huonoilta vanhemmallakaan naisella.

Melkolailla kaikki julkkikset käyttää pidennyksiä, oli ne minkä ikäisiä vaan, katso vaikka millaista tekohiusmäärää esim. ariana grande käyttää.

[/quote]

Juu, en minä niitä arvostellutkaan. Sinä kirjoitit, että "joillakin ne pysyy hyväkuntoisina", niin luulin ettet tiennyt Christien käyttävän pidennyksiä. Luulin siis kuvan liittyvän tuohon kommenttiin.

Upeathan ne on, olen samaa mieltä.

Vierailija
86/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:27"]

Miehenä 30+ naisilla yleistynyt kananpersetukka herättää vain hilpeyttä. Pitkissä hyvinhoidetuissa hiuksissa on sitä jotain.

[/quote]

Minussakin herättää hilpeyttä sinun kaljuuntuva pääsi. Kärpästen kiitoradasta pikaisesti isommaksi. Tiedätkö että hiuksilla on tietty elinikä jonka ne kasvavat, tietyllä tahdilla. Minun hiukseni eivät enää kasva juurikaan, ja jos kuten nyt, annettuani kasvaa rauhassa ainakin 3 vuotta tai pidempäänkin, ne ulottuvat melkein hartioille ja ovat aika harvaa läpinäkyvää kasvustoa siinä korvien ja hartioiden välillä. Hoidolla näihin ei varmasti voi vaikuttaa. Tietyn aikaa kasvettuaan hiukset vain kuolevat ja tippuvat pois.

Nauratko sinä siis minulle kun leikkaan kananperseen ehkä piakkoin?

Vierailija
87/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:48"]

Miehenä 30+ naisilla yleistynyt kananpersetukka herättää vain hilpeyttä. Pitkissä hyvinhoidetuissa hiuksissa on sitä jotain.

[/quote]

Minussakin herättää hilpeyttä sinun kaljuuntuva pääsi. Kärpästen kiitoradasta pikaisesti isommaksi. Tiedätkö että hiuksilla on tietty elinikä jonka ne kasvavat, tietyllä tahdilla. Minun hiukseni eivät enää kasva juurikaan, ja jos kuten nyt, annettuani kasvaa rauhassa ainakin 3 vuotta tai pidempäänkin, ne ulottuvat melkein hartioille ja ovat aika harvaa läpinäkyvää kasvustoa siinä korvien ja hartioiden välillä. Hoidolla näihin ei varmasti voi vaikuttaa. Tietyn aikaa kasvettuaan hiukset vain kuolevat ja tippuvat pois.

[/quote]

Eikö pidennykset olisi mitään?

Vierailija
88/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:47"]

Ja kyllä muuten naisillekin kelpaisi paremmin 25-vuotias treenattu, sänkitukkainen mies kuin se tukeva ja kaljuuntuva oman ikäryhmän edustaja.

[/quote]

Tää on itsestäänselvää mun mielestä, että molemmat sukupuolet viehättyy siitä, että testosteroni ja estrogeeni on huipussaan ja lisääntymisikä parhaimmillaan.

Ja mm. yli 30v mies isänä lisää sen lapsen riskiä autismiin ja muihin häiriöihin, eli sen isänkin ikä vaikuttaa todella paljon lapsen terveyteen, on täysin luonnollista ettei vanhempi (yli 30v) mies voi olla fyysisesti ikinä niin seksikäs kuin nuorempi mies.

Miehilläkin muuten tuuheat hyväkuntoiset hiukset on yksi iso viehättävyyden tekijä, koska ne kuvastaa hormonitasoja ja hyvää terveyttä, sen takia miehet juoksee hiusimplantteja laittamassa.

Vierailija
89/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:14"]No, mä ainakin ihailen, koska ne on usein kauniit, varsinkin luonnontilassa olevat pitkät hiukset (ei värjätty). Varsinkin fairytale endseilla pitkät hiukset on tosi upeat, tekee keijumaisen ja eteerisen vaikutelman. Itselläni puolipitkät. [/quote] Mitä ovat fairytale endsit? :-o

[/quote] Tällaiset - http://24.media.tumblr.com/tumblr_lzsxceXCno1qh68mao1_400.jpg [/quote]

Ahaa, siis ihan pelkästä kiharasta tukasta on kyse noissa fairytale endseillä. Pitkä tukka on raskas ja siksi tukka ei jaksa kihartua juuresta asti. Itsellä on tuollaiset kiharat ja suomalaiseksi todella paksu tukka.

Vierailija
90/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ovat minun mielestä upeat vain ja ainoastaan silloin, jos ovat hyväkuntoiset, ovat vähintään keskipaksut eli latvat eivät näytä tältä

http://www.blacewigs.com/2365-6794-thickbox/capless-extra-long-top-grade-quality-synthetic-light-blonde-straight-hair-wig.jpg

VAAN vähintään tältä

http://besthaircutstyle.com/wp-content/uploads/2014/01/Celebrity-Long-Straight-Hairstyles-26.jpg

(saa toki olla rikottu latva, mutta kunhan hiukset eivät ole oikesti riukupaskaohuet kuten ylemmässä kuvassa)

Ikävä kyllä suurin osa suomalaisista pitkähiuksisista leikkaa aivan liian harvoin latvoja ja kasvattavat hiukset liian pitkiksi, mitä oma hiuksi kestää. Ohuthiuksisilla kun hiukset eivät kulumisen vuoksi voi kasvaa järin pitkäksi. Onneksi itse kuulun siihen äärettömän pieneen prosenttiosuuteen suomalaisista, joilla on todella paksu tukka. Ei pelkoa raiskattu pulkannaru hiuksista kuten ensimmäisessä kuvassa. hyi

provosoitukaa te ohuttukkaiset luuserit

Vierailija
91/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:48"]

[/quote]

[/quote]

Eikö pidennykset olisi mitään?

[/quote]

No rahalahjoituksia otetaan vastaan, tosin en kyllä kenenkään toisen aitoja karvoja päähäni pistä, aivan järkyttävä ajatus että joku karva voi olla niin ratkaiseva että pistäisi toisen päästä puskeneet karvat omaansa. Ja ties mistä ruumiilta ja kaatopaikoilta ovat peräisin. En nyt kyllä olisi aivan varma viitsisinkö muutenkaan nähdä kaikkea sitä vaivaa niiden hoitamiseksi,  vaikka joku lahjoittaisikin. Eikä kyllä kaikille ne pitkät silti sovi, itsellänikin on sen verran tuo naama valahtanut että pitkät hiukset vain korostavat väsynyttä vaikutelmaa.

Ja joillekin ihan satavarmasti sopivat lyhyet paremmin. Jos kasvot ovat kauniit, niin kaljukin saattaa sopia. En käsitä teitä tukkavimmaisia.

Minusta vaikkapa Hillary Clinton ei pitkässä tukassa näytä kovin freesiltä, eikä se kauheasti kaunista Cameron Diaziakaan.

Vierailija
92/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman naiset vois tehdä yhteisopimuksen että leikataan hiukset lyheksi, niin sitten sitä ei enää ihmeteltäisi. Lyhyet hiukset, vähemmän vaivaa.

Vierailija
93/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:47"]

Pitkät hiukset kuvastavat nuoruutta, herkkyyttä ja heikkoutta. Lyhyt, jämäkkä kampaus kuvastaa kypsän ihmisen itsevarmuutta. Naisella kun on paljon tärkeämpääkin tekemistä elämässään kuin olla viehättävä.

[/quote]

Luen tämän näin: sinulla on lyhyet hiukset (ja haluat puolustella valintaasi). En kuitenkaan ole samaa mieltä tuosta - mielipidehän tuo on. 

Sänkitukka on hyvä vaihtoehto ainoastaan jos verrataan kaljuun(tuvaan). Kyllä mielelläkin ovat pitkät terveet hiukset mahtavat.

Vierailija
94/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:14"]No, mä ainakin ihailen, koska ne on usein kauniit, varsinkin luonnontilassa olevat pitkät hiukset (ei värjätty). Varsinkin fairytale endseilla pitkät hiukset on tosi upeat, tekee keijumaisen ja eteerisen vaikutelman. Itselläni puolipitkät. [/quote] Mitä ovat fairytale endsit? :-o

[/quote] Tällaiset - http://24.media.tumblr.com/tumblr_lzsxceXCno1qh68mao1_400.jpg [/quote]

Ahaa, siis ihan pelkästä kiharasta tukasta on kyse noissa fairytale endseillä. Pitkä tukka on raskas ja siksi tukka ei jaksa kihartua juuresta asti. Itsellä on tuollaiset kiharat ja suomalaiseksi todella paksu tukka.

[/quote]

Kuvan nainen sattuu olemaan kiharahiuksinen, mutta fairytale-latvoilla (terminä) ei ole mitään tekemistä kiharuuden tai suoruuden kanssa. Yhtä hyvin suorahiuksisella voi olla fairytale-latvat. Se tarkoittaa, että latva ei ole tasaiseksi leikattu, vaan sen on annettu kasvaa ehkä vuosiakin leikkaamatta, jolloin latva ohenee luonnostaan ja monilla se hakeutuu  jonkinlaiseen V-muotoon.  Kiharahiuksisilla se toki näyttää usein paremmalta kuin jos on suorat hiukset.

Vierailija
95/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:14"]

Pitkät hiukset ovat minun mielestä upeat vain ja ainoastaan silloin, jos ovat hyväkuntoiset, ovat vähintään keskipaksut eli latvat eivät näytä tältä

http://www.blacewigs.com/2365-6794-thickbox/capless-extra-long-top-grade-quality-synthetic-light-blonde-straight-hair-wig.jpg

VAAN vähintään tältä

http://besthaircutstyle.com/wp-content/uploads/2014/01/Celebrity-Long-Straight-Hairstyles-26.jpg

(saa toki olla rikottu latva, mutta kunhan hiukset eivät ole oikesti riukupaskaohuet kuten ylemmässä kuvassa)

Ikävä kyllä suurin osa suomalaisista pitkähiuksisista leikkaa aivan liian harvoin latvoja ja kasvattavat hiukset liian pitkiksi, mitä oma hiuksi kestää. Ohuthiuksisilla kun hiukset eivät kulumisen vuoksi voi kasvaa järin pitkäksi. Onneksi itse kuulun siihen äärettömän pieneen prosenttiosuuteen suomalaisista, joilla on todella paksu tukka. Ei pelkoa raiskattu pulkannaru hiuksista kuten ensimmäisessä kuvassa. hyi

[/quote]

Siis miten kulumisen takia? Siis kuluuks ne päästä sun mielestä?

Vierailija
96/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAAN vähintään tältä

[/quote]

Nuo jälkimmäisen kuvan tasatut latvat ovat aika ikävän näköiset. Ekassa kuvassa toki jo liioitellun ohenevat. Sellainen luonnollinen, hellästi oheneva latva on kaunein.

ps. oletpa mauton (en ole ohuttukkainen enkä luuseri)

Vierailija
97/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä iänikuista väittelyä kummat on paremmat, pitkät vai lyhyet hiukset. Osalle sopii pitkät, toisille lyhyet ja kolmansille molemmat. Ja siihen vaikuttaa niin monet asiat, hiuslaatu, hiusten kunto, miten hiukset on leikattu, kasvojen muoto, vartalon muoto, pukeutumis- ja meikkaustyyli, ihon ja hiusten väri ja niiden "yhteensopivuus".

Ja siihen vielä lisäksi se, millaisista hiuksissta itse pitää ja miten niitä kantaa.

Vierailija
98/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:19"]

VAAN vähintään tältä

[/quote]

[/quote]

Latvasta. Ne kuluvat latvasta. Hiukset kuluvat latvoista samalla kun kasvavat juurista. Vertaa latvaa juureen.

Vierailija
99/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:19"]

VAAN vähintään tältä

[/quote]

[/quote]

Tietenkin hiusten latvat kuluvat, miten et sitä tiedä? Normaalia yleistietoa.

Mutta kuka ihmeessä taivuttaa sanan hiukset yksikössä hiuksi :D

Vierailija
100/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:23"]

Todellinen syy on että pitkistä hiuksista saa paremman otteen tapaapäin pannessa.

[/quote]

Ei ollenkaan huono syy.

Pitkähiuksinen nainen, takaapäin pano on herkuinta.