Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitkiä hiuksia ihannoidaan niin paljon?

Vierailija
10.02.2015 |

Varsinkin kun harvalla suomalaisella naisella ne oikeasti ovat kauniit ja hyväkuntoiset. Niin miksi?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:40"]

ehkä se lyhyys johtuisi siitä että haetaan osin helppohoitoisuutta, kyllähän pitkistä vahvoista varmasti saa hyvät; se vaatii enemmän hoitoa. suomalaisilla on pääsääntöisesti ehkä heikompi hiusja ohuempi. geeniteknologialla ja muulla sitten onkin mahdollisuudet melkeinpä rajattomat. hami4

[/quote]

Tämä on se ikuinen viljelty myytti. Todellisuudessa pitkät hiukset ovat helppohoitoisemmat kuin lyhyet. Lyhyet hiukset täytyy kyllästää muotoilutuotteilla ja nopeista aamuista ei toivoakaan. Pitkät hiukset on sellaisenaan kauniin, ja ne saa tyylikkäiksi nopeasti vaikka jollain nutturakampauksella, jos pesusta on vierähtänyt yksi päivä liikaa.

[/quote]

Tämä on niiiiin totta. Joskus kokeilin kananpersemallinkin, ja koskaan ei ole uponnut niin käsittämättömiä määriä rahaa muotoilutuotteisiin ja aikaa hiusten kanssa puljaamiseen kuin sen kanssa. Nyt pitkät hiukset vaaleilla raidoilla, ja ikinä ei ole ollut hiustenhoito näin helppoa. Alkaa naurattaa ääneen joka ikinen kerta kun joku puhuu helposta lyhyestä hiusmallista.

[/quote] 

Naulankantaan. Itsellänikin lyhythiuksisuus tarkoitti jatkuvaa kampaajallaravaamista ja joka aamuista pesu-föönaus-muotoiluruljanssia, ja silti tuntui, ettei se koskaan ollut hyvä, paitsi ehkä juuri kampaajalta lähtiessä. Pitkät hiukseni pesen illalla ja kiepautan yöksi kahdelle nutturalle, aamulla avaan ilmavat, kauniit kiharat, joihin suihkautan vähän jotain muotoilutuotetta ja olen valmis menoon. Kampaajalla ei kauheasti tarvitse käydä, kun hius ei koskaan kasva pois mallistaan, ja mahdollisia rispaantuneita latvoja voi vähän naksaista poikki joku alallle kouluttamatonkin. Ainut tapa, millä olen kokenut lyhyen tukan olevan pitkää helpompi, että se kuivuu pesun jälkeen nopeammin. Helpompaa kokonaisuutena se ei siitä kuitenkaan tee, ja kun pesee illalla, hidas kuivuminenkaan ei niin haittaa. 

Kamalimmissakin tilanteissa, kun tukka on pahimmillaan, pitkän kanssa aina pääsee vähemmällä vaivalla. Likainen ja roikkuva lyhyt tukka nyt on vaan kamala, vaikka tekisi mitä, pitkästä saa vielä ihan salonkikelpoisen vetämällä tiukan, ison balleriinanutturan päälaelle. 

Musta monet lyhyet tukat on nättejä, esimerkiksi Emma Watson näyttää siinä lyhyessä aivan upealta. Mä en itse kuitenkaan jaksaisi sitä vaivannäköä. Lisäksi lyhyt tukka tuntuisi vaativan vähän enemmän pään rakenteeltakin, yleensä lyhyet ovat upeimmillaan siroilla ja pitkäkaulasilla, ovaalikasvoisilla naisilla. Mulla ei ole mitään edellämainituista. 

Vierailija
22/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:28"]

Minä muistan kun pikkulapsena katsoin Kaunareita ja Stephanien näyttelijä vaihtoi hiusmallin pitkästä lyhyeen tuotantokausien välissä, niin olin aivan järkyttynyt että miksi se noin teki.

Sama reaktio aikuisenakin kun joku vetää 'nuorentavan pixien' tms: "Miksi se noin teki!?"

[/quote] Stephaniella oli peruukka, jota se ei enää jaksanut kantaa mukanaan.

[/quote]

Stephanien näyttelijä leikkasi hiukset lyhyeksi jo ennen peruukkia. Peruukkia alkoi pitää kun sai syöpähoitoja jossain vaiheessa. Vaihtoi sen sitten tähän nykyiseen harmaaseen tyyliin.

T. Ihan liikaa Kaunareita aikoinaan seurannut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:31"]

Minä muistan kun pikkulapsena katsoin Kaunareita ja Stephanien näyttelijä vaihtoi hiusmallin pitkästä lyhyeen tuotantokausien välissä, niin olin aivan järkyttynyt että miksi se noin teki.

Sama reaktio aikuisenakin kun joku vetää 'nuorentavan pixien' tms: "Miksi se noin teki!?"

[/quote]

Stephanien näyttelijä leikkasi hiukset lyhyeksi jo ennen peruukkia. Peruukkia alkoi pitää kun sai syöpähoitoja jossain vaiheessa. Vaihtoi sen sitten tähän nykyiseen harmaaseen tyyliin.

T. Ihan liikaa Kaunareita aikoinaan seurannut :D

[/quote] Mitähän hiustenleikkausta tällä sitten mahdetaan tarkoittaa?

Vierailija
24/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat hei, pitkät hiukset ovat jo out. Nykyisin pitkä polkka on in. Varmaan koska hiukset eivät kestä enää hiustenpidennyksiä. Minä tulen hieman muodin jäljessä, koska kasvatan hiuksia vielä vähän (lapaluihin) eikä tuollainen pitkä polkka näytä kauhean hyvältä, kuin on näin taipuisat hiukset.

Tässä tältä päivältä oleva artikkeli 

http://www.iltalehti.fi/hiukset/2015021119177768_ht.shtml

Vierailija
25/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:14"] Pitkät hiukset ovat minun mielestä upeat vain ja ainoastaan silloin, jos ovat hyväkuntoiset, ovat vähintään keskipaksut eli latvat eivät näytä tältä http://www.blacewigs.com/2365-6794-thickbox/capless-extra-long-top-grade-quality-synthetic-light-blonde-straight-hair-wig.jpg   VAAN vähintään tältä http://besthaircutstyle.com/wp-content/uploads/2014/01/Celebrity-Long-Straight-Hairstyles-26.jpg (saa toki olla rikottu latva, mutta kunhan hiukset eivät ole oikesti riukupaskaohuet kuten ylemmässä kuvassa) Ikävä kyllä suurin osa suomalaisista pitkähiuksisista leikkaa aivan liian harvoin latvoja ja kasvattavat hiukset liian pitkiksi, mitä oma hiuksi kestää. Ohuthiuksisilla kun hiukset eivät kulumisen vuoksi voi kasvaa järin pitkäksi. Onneksi itse kuulun siihen äärettömän pieneen prosenttiosuuteen suomalaisista, joilla on todella paksu tukka. Ei pelkoa raiskattu pulkannaru hiuksista kuten ensimmäisessä kuvassa. hyi provosoitukaa te ohuttukkaiset luuserit [/quote] Siis miten kulumisen takia? Siis kuluuks ne päästä sun mielestä? [/quote] Kyllä. Hius kuluu kuten kynnet ja ihokin, tai ihan mikä tahansa muu materiaali kosketuksesta, pesuista, uv-säteilystä, kuumuudesta, pakkasesta, värjäyksestä...

[/quote]

Ai kuinka paljon? Luulisi kasvun rajan nyt tulevan vastaan ennen kuin hiusten kasvu kulumiseen tyssää, niillä kun on tietty elinikä eivätkä kasva kaikilla yhtä nopeasti, eivätkä pysy päässä yhtä pitkään. Miksei ne kulu keskeltä puhki, siitä kosketuksesta ja pesuista, kuumuudesta ja pakkasesta (joista harvat pääsevät minun tukkaani kuluttamaan)

Minä olen käsittänyt että minun hiukseni nyt esim. kasvavat muutaman sentin vuodessa ehkä, ja koska ne kuolevat ja putoavat muutamassa vuodessa, eivät hiukseni kasva edes hartoihin, eikä kulumisen vuoksi.

Minun yleistietooni nyt eivät nämä kulumiset ole näköjään päässeet, paitsi haaroittuminen korkeintaan, ja tietysti jos nyt pilaisi koko tukkansa kemikaaleilla ja suoristusraudoilla ja hiustenkuivaajilla, joita itse en harrasta. 

Olisko teillä linkkiä tähän hiusten lyhentymiseen kulumalla tms. niin saan minäkin tietoni päivittää?

[/quote]

En ole edeltävä kirjoittaja ja mulla ei ole linkkiä, mutta esimerkiksi mun kaverillani toistuvat, rankat vaalennuskäsittelyt kuluttivat hiuksia niin paljon, että alaselkämittaisesta tukasta tuli hartiapituinen ihan leikkaamatta. Vaalennuskäsittely tietysti on kuluttavuudeltaan ihan ensisijainen pahantekijä, mutta tietysti myös esimerkiksi hankautuminen, pesuaineet ja sääolosuhteet kuluttavat hiusta. Ja kyllä ne hiukset kuluvat keskeltäkin poikki, esimerkiksi ponnarin hankauksesta tai tyynyyn hankautuessaan. Kulumisen aiheuttaman katkeilun ja murenemisen takiahan lähes jokaisella hiusmassaa on enemmän tyvessä ja vähemmän latvassa. Esimerkiksi mun BSL-hiuksissani ponnari menee tiukkaan sidottuna ympäri kaksi kertaa, mutta jos teen letin, latvaan kiinnitettävää ponnaria saa pyörittää jo ties kuinka monta kertaa. Itselläni hiukset eivät juuri tunnu kasvavan, vaikka otsatukasta tiedän, että kasvu on melkein sentti kahdessa viikossa - latva murenee samaa tahtia. 

Hius kasvaa keskimäärin 0.3mm päivässä ja kasvuvaihe kestää henkilöstä riippuen 1-10 vuotta. 

Vaikutat jotenkin tuohtuneelta tästä asiasta? En tiedä, onko tähän olemassa mitään todisteita tai tutkimuksia, kun mulle ainakin tämä tuntuu ihan itsestään selvältä asialta. Ei kai sellaista materiaalia olekaan, mikä ei kulu, ja yksittäinen hius nyt ei vahvuudeltaan kuitenkaan ole materiaalina sieltä vahvimmasta päästä. 

Jos haluaa välttää hiuksen kulumista, kannattaa panostaa hyviin hoitoaineisiin, latvasuojaan ja satiinityynyliinaan sekä suojata hiukset aina kylmältä ja kuumalta, sekä tietysti välttää mahdollisimman paljon hiusten käsittelyä. 

Vierailija
26/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:14"] Pitkät hiukset ovat minun mielestä upeat vain ja ainoastaan silloin, jos ovat hyväkuntoiset, ovat vähintään keskipaksut eli latvat eivät näytä tältä http://www.blacewigs.com/2365-6794-thickbox/capless-extra-long-top-grade-quality-synthetic-light-blonde-straight-hair-wig.jpg VAAN vähintään tältä http://besthaircutstyle.com/wp-content/uploads/2014/01/Celebrity-Long-Straight-Hairstyles-26.jpg (saa toki olla rikottu latva, mutta kunhan hiukset eivät ole oikesti riukupaskaohuet kuten ylemmässä kuvassa) Ikävä kyllä suurin osa suomalaisista pitkähiuksisista leikkaa aivan liian harvoin latvoja ja kasvattavat hiukset liian pitkiksi, mitä oma hiuksi kestää. Ohuthiuksisilla kun hiukset eivät kulumisen vuoksi voi kasvaa järin pitkäksi. Onneksi itse kuulun siihen äärettömän pieneen prosenttiosuuteen suomalaisista, joilla on todella paksu tukka. Ei pelkoa raiskattu pulkannaru hiuksista kuten ensimmäisessä kuvassa. hyi provosoitukaa te ohuttukkaiset luuserit [/quote] Siis miten kulumisen takia? Siis kuluuks ne päästä sun mielestä? [/quote] Kyllä. Hius kuluu kuten kynnet ja ihokin, tai ihan mikä tahansa muu materiaali kosketuksesta, pesuista, uv-säteilystä, kuumuudesta, pakkasesta, värjäyksestä...

[/quote]

Ai kuinka paljon? Luulisi kasvun rajan nyt tulevan vastaan ennen kuin hiusten kasvu kulumiseen tyssää, niillä kun on tietty elinikä eivätkä kasva kaikilla yhtä nopeasti, eivätkä pysy päässä yhtä pitkään. Miksei ne kulu keskeltä puhki, siitä kosketuksesta ja pesuista, kuumuudesta ja pakkasesta (joista harvat pääsevät minun tukkaani kuluttamaan)

Minä olen käsittänyt että minun hiukseni nyt esim. kasvavat muutaman sentin vuodessa ehkä, ja koska ne kuolevat ja putoavat muutamassa vuodessa, eivät hiukseni kasva edes hartoihin, eikä kulumisen vuoksi.

Minun yleistietooni nyt eivät nämä kulumiset ole näköjään päässeet, paitsi haaroittuminen korkeintaan, ja tietysti jos nyt pilaisi koko tukkansa kemikaaleilla ja suoristusraudoilla ja hiustenkuivaajilla, joita itse en harrasta.

Olisko teillä linkkiä tähän hiusten lyhentymiseen kulumalla tms. niin saan minäkin tietoni päivittää?
[/quote]

Ainakin ihan yksinkertaisesti ponnarilla pitäminen kuluttaa hiusta ja oikeasti katkaisee sen keskeltä. Monilla pitkätukkaisilla on takaraivolla selvästi lyhyempiä hiuksia, latvassa on ikäänkuin reikä.

En missään vaiheessa väittänyt, että tukka katkeaisi maagisesti kokonaan poikki mutta tietenkin hius kuluu ja ohenee ajan myötä. Vertaa tyveä ja latvaa. Hius on terveempi juuresta, koska juuri ei ole altistunut auringolle ja käsittelyille yhtä kauaa kuin latva. Luonnollisesti tämä ei koska sinua, jos et käytä mitään muotoilutuotteita tai kuumennusta, pysyttelet aina sisällä, etkä koskaan pese tukkaasi. Meillä muilla normaali elämä kuluttaa hiuksia, vaatteita, ihoa, kenkiä. Ei hius ole mikään supermateriaali joka ei koskaan kuluisi

Vierailija
27/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:14"]

Pitkät hiukset ovat minun mielestä upeat vain ja ainoastaan silloin, jos ovat hyväkuntoiset, ovat vähintään keskipaksut eli latvat eivät näytä tältä

http://www.blacewigs.com/2365-6794-thickbox/capless-extra-long-top-grade-quality-synthetic-light-blonde-straight-hair-wig.jpg

VAAN vähintään tältä

http://besthaircutstyle.com/wp-content/uploads/2014/01/Celebrity-Long-Straight-Hairstyles-26.jpg

(saa toki olla rikottu latva, mutta kunhan hiukset eivät ole oikesti riukupaskaohuet kuten ylemmässä kuvassa)

Ikävä kyllä suurin osa suomalaisista pitkähiuksisista leikkaa aivan liian harvoin latvoja ja kasvattavat hiukset liian pitkiksi, mitä oma hiuksi kestää. Ohuthiuksisilla kun hiukset eivät kulumisen vuoksi voi kasvaa järin pitkäksi. Onneksi itse kuulun siihen äärettömän pieneen prosenttiosuuteen suomalaisista, joilla on todella paksu tukka. Ei pelkoa raiskattu pulkannaru hiuksista kuten ensimmäisessä kuvassa. hyi

provosoitukaa te ohuttukkaiset luuserit

[/quote]

Ekan kuvan hiukset on mun unelma, tokan tylsät ja vastaa lähinnä omiani paitsi tuo ylempi väri. Ja mulla on paksu tukka, jopa siinä määrin ettei näytä pitkänä auki hyvältä vaan lähinnä mopilta. Kampaajat yrittää latvoja ohentaa, mutteivät uskalla koskaan tarpeeksi. Kukaan ei oikeasti tiedä miten paksu tukkani on, koska se on aina kiinni. En leikkauta enää latvoja, jospa ne siitä kasvaisi ja ohenisi niin olisivat nätimmät. 

Vierailija
28/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä monasti kysynyt mieheltäni, että mikä tässä mun hiirenhännässä on niin viehättävää. Ei vaan osaa sanoa muuta, kuin että naisella kuuluu olla pitkät hiukset. En ole viitsinyt lähteä taistelemaan tästä asiasta, minulle on oikeastaan se ja sama, onko hiukseni pitkät vai lyhyet. Miehelläni on tuollainen takapuoleen saakka yltävä fairytale hair :)

Vierailija
29/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todellakin olettanut että se ponnari on kapeampi latvasta kuin juuresta siksi, että koska ne hiukset kasvavat kukin omaa elämäänsä siinä tietyssä syklissä, ja tietysti myös lähtevät eri kohdasta päätä, niitä on latvassa jäljellä paljon vähemmän kuin siellä ylempänä. Tämä ohenemisefekti kai näkyy usealla jo värjäämättömässä ja laittamattomassakin tukassa, kunkin omassa maksimipituudessa.

Jos ajatellaan vaikkapa tämän linkin esimerkin mukaan:

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/tukka_takaisin_

"Aikuisen hiukset eivät kasva jatkuvasti. Niillä on yksilöllinen kasvu- ja lepo-ohjelma: jokainen hius marssii omaa tahtiaan, naapureista piittaamatta. Kasvuvaihe kestää 2-6 vuotta. Sitä seuraa muutaman viikon siirtymävaihe, jonka jälkeen hiusnystyn toiminta alkaa hiipua. Hius siirtyy kuukau-desta kolmeen kestävään lepovaiheeseen. Sen päätyttyä hius irtoaa, ja nysty valmistautuu uuteen kasvuun.

Normaalisti 75-90 prosenttia hiuksista on kasvuvaiheessa. Välivaihetta niistä viettää alle prosentti, ja 10-25 prosenttia lepää.

Hiuksen kasvukierto kestää tuhat päivää, minä aikana se venähtää noin 40 senttimetriä. Ennätys on yli metrin. Yksi follikkeli voi tuottaa elämänsä aikana runsaat yhdeksän metriä hiusta."

Eli jos ajattelee että jonkun hiukset kasvavat korkeintaan sen ajan että saavuttavat 40 cm, niin osahan niistä lähtee ylempää päästä, joten kaikki eivät millään kasva samaan kohtaan asti, jos sitten muutenkaan aivan täsmällisesti elävät saman ajan ja kasvavat yhtä nopeasti?

Toisella maksimi-eliniän aikana ehtivät saavuttaa vain 20 senttiä.

En nyt löytänyt tähän hätää itse mitään tieteellistä tekstiä ohuemmasta latvasta tai maksimimitasta kulumisesta johtuen, tai mikroskooppikuvaa paljonko paksuus muuttuu matkan varrella.

Ihan vilpittömästi vain kyselen että olenko tässä nyt aivan omissa yleistiedoissani, kun noin usea kannattaa hiuksen kulumista sen pituuden määrääjänä.

Ei minullekaan tarvitse piruilla, jos sanon etteivät olosuhteet juurikaan kuluta minun tukkaani, niin voinet uskoa että se on juuri niin, minä en juuri pese enkä koskaan laita tukkaani, enkä elä normaalia elämää, silti se vain kummasti saavuttaa maksimimittansa ennen hartioita, joille se ulottuu korkeintaan hapsuina.

Vierailija
30/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko todellakin ainoa, jonka mielestä yli hartiamitan olevat hiukset ovat kuluneen, roikkuvan ja ruman näköiset? Varsinkin, jos ovat suorat. Minusta kaikkein kauneimpia naisia ovat lähes poikkeuksetta lyhyttukkaiset, joilla on tyylikäs, kasvojen sirot piirteet esiin tuova malli. Liuhuletti ei voi kyllä minusta olla nätti yli 20-vuotiaalla jolla on tyypilliset suomalaiset geenit..

Ja tiedoksi, itselläni on todella paksu tukka, ollut pitkäkin, kunnes kyllästyin siihen roikkuvaan karvakasaan. Minulle ainakin sopii paremmin lyhyet, ja ns. flaksi käy paljon paremmin kuin ennen..

Vierailija
31/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ovat perseestä ja turvallisuusriski. Lyhyttukkaiset nuoret naiset ovat moderneja ja sähäköitä, ei kiinnosta mikään luolamieslook. Esim. Krista Kosonen ja Emma Watson ulkonäkö parani 1000% kun leikkasivat ne kammotukset.

Vierailija
32/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankaan tärkeintä ei ole muiden tai yleinen mielipide, vaan sellainen tukka, jossa nainen itse viihtyy. Joku, jolla on ollut tosi pitkä tukka, sänkitukka, polkkatukka, lyhyt tukka ja nykyisin luonnonkihara ylipitkä polkka. Kaikki värikokeilut ovat sitten luku sinänsä.

Vierailija
33/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:11"]

Miehelläni on tuollainen takapuoleen saakka yltävä fairytale hair :)

[/quote] Yök, mä oksensin. Piti pitää kohta lounastauko.

Vierailija
35/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:43"]

[/quote]

Siitä vain. Minä olen sanonut miehelleni, että saa kenkää jos leikkaa tuon tuuhean intiaanitukkansa pois. Ehkä siksi kestän omaa hiirenhäntäänikin :)

Vierailija
36/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:06"]

Pitkät hiukset ovat perseestä ja turvallisuusriski. Lyhyttukkaiset nuoret naiset ovat moderneja ja sähäköitä, ei kiinnosta mikään luolamieslook. Esim. Krista Kosonen ja Emma Watson ulkonäkö parani 1000% kun leikkasivat ne kammotukset.

[/quote] Kummastakin eri mieltä

http://www.fanpop.com/clubs/emma-watson/images/33681388/title/blue-eye-emma-fanart

Vierailija
37/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:43"]

[/quote]

Siitä vain. Minä olen sanonut miehelleni, että saa kenkää jos leikkaa tuon tuuhean intiaanitukkansa pois. Ehkä siksi kestän omaa hiirenhäntäänikin :)

[/quote]

Kateelliset kananperseet alapeukuttaa, kun miehelläni on paksu, tuuhea ja pitkät hiukset :D

Vierailija
38/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:14"]No, mä ainakin ihailen, koska ne on usein kauniit, varsinkin luonnontilassa olevat pitkät hiukset (ei värjätty). Varsinkin fairytale endseilla pitkät hiukset on tosi upeat, tekee keijumaisen ja eteerisen vaikutelman. Itselläni puolipitkät. [/quote] Mitä ovat fairytale endsit? :-o

[/quote] Tällaiset - http://24.media.tumblr.com/tumblr_lzsxceXCno1qh68mao1_400.jpg [/quote]

Heh, en tiennytkään että mun tukalle on noin kiva nimi :) Ei kyllä oo läheskään noin pitkät kuin kuvassa vaikka pitkät onkin.

[/quote]

Minulla on m ilmoittamaan, että "hyi helvetti leikkaa nyt noi huikset" :D

Että näin, ei pitkä tukka miellytä kaikkia.
Ja ei, nää ei ole huonokuntoiset, enkä ole spugen näköinen.

Vierailija
39/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf, jotain kävi tekstille. Niin eli siis itelläni on tuon kuvan kaltaiset hiukset, tosin vähän lyhyemmät, ja tuntematon mieshenkilö tuli ilmaisemaan, että ne pitäisi leikata mitä pikimmiten :D
-80

Vierailija
40/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen syy on että pitkistä hiuksista saa paremman otteen tapaapäin pannessa.