Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitkiä hiuksia ihannoidaan niin paljon?

Vierailija
10.02.2015 |

Varsinkin kun harvalla suomalaisella naisella ne oikeasti ovat kauniit ja hyväkuntoiset. Niin miksi?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:14"]

No, mä ainakin ihailen, koska ne on usein kauniit, varsinkin luonnontilassa olevat pitkät hiukset (ei värjätty).

Varsinkin fairytale endseilla pitkät hiukset on tosi upeat, tekee keijumaisen ja eteerisen vaikutelman.

Itselläni puolipitkät.

[/quote]

Ai sellaiset rispaantuneen ohuet säälittävät luihulatvat? No hyi. 

En minäkään ymmärrä pitkien hiusten ihannointia. Pitkät hiukset kertovat minusta siitä, että ihminen ei välitä  huolehtia itsestään niin paljon, että kävisi säännöllisesti kampaajalla leikkauttamassa hiuksensa malliin. Laiskuutta ja piittaamattomuutta. Suomalaisella on yleensä ohut  ja huono hiuslaatu, joka ei sovellu kasvatettavaksi, vaan näyttää pitkänä melkein poikkeuksetta huonolta.

Vierailija
62/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä. Ap:n mielestä ovat harvoin kauniit, jonkun muun mielestä ovat usein kauniit.

Nämä ovat näitä mielipidekysymyksiä joihin ei ole mitään oikeaa totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minulla on varmaan jokin fetissi pitkiin hiuksiin. Lyhyt hiuksiset naiset eivät aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia tai kiinnostusta. Vaaleat pitkät hiukset vapaana kiihottaa kovasti. Ei millään pahalla lyhyt hiuksisille.

Vierailija
64/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:14"]No, mä ainakin ihailen, koska ne on usein kauniit, varsinkin luonnontilassa olevat pitkät hiukset (ei värjätty). Varsinkin fairytale endseilla pitkät hiukset on tosi upeat, tekee keijumaisen ja eteerisen vaikutelman. Itselläni puolipitkät. [/quote] Mitä ovat fairytale endsit? :-o

[/quote] Tällaiset - http://24.media.tumblr.com/tumblr_lzsxceXCno1qh68mao1_400.jpg [/quote]

Mahtaa olla rasittavat hoitaa ja käsitellä. Kenellä on sellaiseen aikaa ja energiaa? Shampootakin menee varmaan litra viikossa.

'Ylipitkät ja sen takia rumat.

Vierailija
65/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:21"]

Miksi ihmisillä kasvaisi hiukset luonnostaan pitkiksi jossei ne sellaisena olisi kaikista vetovoimaisimman näköiset? Sitä en varsinkaan ymmärrä, että kun maaginen 40 vuoden raja ylittyy niin pitäisi vetää mummotukka koska "hiukset huonokuntuiset ja ohuet, luulevat että elää uutta nuoruutta..."

[/quote]

Pitkät hiukset sukupuoleen katsomatta ovat ilman muuta parhaat ja upeat, mutta tätä hieman nauroin. Oletko tuota mieltä myös muista karvoista? Tai esimerkiksi kynsistä, pitäisikö niidenkin antaa kasvaa vaikka 20-senttisiksi?

Vierailija
66/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä kasvaisi hiukset luonnostaan pitkiksi jossei ne sellaisena olisi kaikista vetovoimaisimman näköiset? Sitä en varsinkaan ymmärrä, että kun maaginen 40 vuoden raja ylittyy niin pitäisi vetää mummotukka koska "hiukset huonokuntuiset ja ohuet, luulevat että elää uutta nuoruutta..."

[/quote]

Päteekö tuo varpaankynsiin? Näin kerran kuvan missä naisella kynnet olivat puoli metriä pitkät.

Vierailija
67/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, toi on harmi, vanhemmillakin naisilla pitkät hiukset on usein kauniit, tietysti, jos hiukset ohenee menopaussin takia, niin silloin ei voi mitään, mutta joillakin ne pysyy hyväkuntoisina.

Christie brinkley esim. on 60v jo, sillekin sopii vieläkin pitkät hiukset -

http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/christie-brinkley/50th-anniversary-of-the-si-swimsuit-issue-celebration-in-hollywood/Christie-Brinkley:-2014-SI-Swimsuit-Issue-Celebration--09.jpg

Vierailija
68/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:18"]Näinpä. Onko nyt yhdelläkään teinillä lyhyitä hiuksia enää? Omassa nuoruudessani olivat hyvin tavallisia, otsis samaten, ja nyt tukat ovat kaikilla samaa massaa, paitsi mitä nyt toisilla ohutta kuivaa luirua.

Onko ulkomailla sama trendi oikeasti katukuvassa?
[/quote]

No ei itseasiassa ole. Tukholmaan jos menet niin ihan eri näkymä mutta Suomihan tulee pari vuotta jäljessä.

Vierailija
69/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:24"]

Olen mies ja minulla on varmaan jokin fetissi pitkiin hiuksiin. Lyhyt hiuksiset naiset eivät aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia tai kiinnostusta. Vaaleat pitkät hiukset vapaana kiihottaa kovasti. Ei millään pahalla lyhyt hiuksisille.

[/quote]

Kaikillahan oma makunsa on. 

Minulle on melkein ihan sama miltä nainen muuten näyttää, mutta jos on lainehtivat tummat pitkät hiukset niin vaikea saada silmiä irti. 

Vierailija
70/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:14"]No, mä ainakin ihailen, koska ne on usein kauniit, varsinkin luonnontilassa olevat pitkät hiukset (ei värjätty). Varsinkin fairytale endseilla pitkät hiukset on tosi upeat, tekee keijumaisen ja eteerisen vaikutelman. Itselläni puolipitkät. [/quote] Mitä ovat fairytale endsit? :-o

[/quote] Tällaiset - http://24.media.tumblr.com/tumblr_lzsxceXCno1qh68mao1_400.jpg [/quote]

Heh, en tiennytkään että mun tukalle on noin kiva nimi :) Ei kyllä oo läheskään noin pitkät kuin kuvassa vaikka pitkät onkin.

Vierailija
71/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä 30+ naisilla yleistynyt kananpersetukka herättää vain hilpeyttä. Pitkissä hyvinhoidetuissa hiuksissa on sitä jotain.

Vierailija
72/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kun pikkulapsena katsoin Kaunareita ja Stephanien näyttelijä vaihtoi hiusmallin pitkästä lyhyeen tuotantokausien välissä, niin olin aivan järkyttynyt että miksi se noin teki.

Sama reaktio aikuisenakin kun joku vetää 'nuorentavan pixien' tms: "Miksi se noin teki!?"

Vierailija
73/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:24"]

[/quote]

Vaaleat hiukset viestittää korkeaa estrogeenitasoa, samoin kuin vaalea iho, joten on luonnollista tuntea vetoa niihin. Siitä on tutkimuksiakin, että vaaleimmilla naisilla on korkein estrogeenitaso ja miehet sen takia kulttuurista riippumatta viehättyy niistä eniten.

Samoin pitkät kauniit hiukset viestittää hyvää terveyttä.

En tiedä, onko montakaan miestä, joka ei ihastelisi vaaleita pitkiä hiuksia, siihen vielä kapea vyötärö ja isot rinnat, niin varmaan 99% miehistä ihastelisi, ainakin biologisella tasolla.

Vierailija
74/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät ja tuuheat hiukset viestivät nuoruudesta ja hedelmällisyydestä. Tutkimusten mukaan kaikkia miehiä ikään ja sosiaaliseen taustaan katsomatta kiihottaa eniten nuori nainen.

Keski-ikäisisillä ja lihavilla naisilla on yleensä lyhyet hiukset. Usein sopivat kokonaisuuteen. Nainen siis luopuu nuoren viehättävän naisen roolistaan ja valmistautuu suorittamaan isoäidin tehtäviä.

Vierailija
75/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:25"]

[/quote]

Joo, toi on harmi, vanhemmillakin naisilla pitkät hiukset on usein kauniit, tietysti, jos hiukset ohenee menopaussin takia, niin silloin ei voi mitään, mutta joillakin ne pysyy hyväkuntoisina.

http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/christie-brinkley/50th-anniversary-of-the-si-swimsuit-issue-celebration-in-hollywood/Christie-Brinkley:-2014-SI-Swimsuit-Issue-Celebration--09.jpg

[/quote]

Niin, mutta noihan on hiuspidennykset. Ei ne omat hiukset olisi noin hienot.

Vierailija
76/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 10 vuotta pitkät, paksut, vaaleat hiukset yksinkertaisesti siitä syystä, että en uskaltanut leikata niitä. Olin epävarma tyylistäni ja omasta maustani, joten katsoin parhaaksi olla tekemättä mitään niin en ainakaan tekisi virhettä.

Ikä toi itsevarmuutta ja vaihdoin tyyliä täysin. Enää humalaiset eivät tule ihastelemaan miten upeat hiukset minulla on eivätkä ne ole yhtä näyttävät. Mutta olen korvannut määrän laadulla. Nykyinen kampaus saa minut näytämään persoonalliselta ja hauskalta. Pitkän tukan kanssa näytin vain lannistuneelta. Mutta eiväthän fanaattiset hiusten ihailijat arvioi kokonaisuutta, vaan vain sitä tukan suunnatonta määrää.

Vierailija
77/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hmm. Minulla on nyt luonnostaan vetovoimaiset 10 cm pitkät häpykarvat, samaten kainalossa jo varmaan 5 senttiä rikki. Hiukseni luonnostaan näyttävät kohta jäävän kakkoseksi muiden karvojen kasvulle. Siis luonnollisuus kunniaan.

Vierailija
78/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se lyhyys johtuisi siitä että haetaan osin helppohoitoisuutta, kyllähän pitkistä vahvoista varmasti saa hyvät; se vaatii enemmän hoitoa.

suomalaisilla on pääsääntöisesti ehkä heikompi hiusja ohuempi.

geeniteknologialla ja muulla sitten onkin mahdollisuudet melkeinpä rajattomat.

hami4

Vierailija
79/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:25"]

[/quote]

[/quote]

Niin, mutta noihan on hiuspidennykset. Ei ne omat hiukset olisi noin hienot.

[/quote]

Klipsipidennykset, mutta siis ideana oli ettei tuollaiset pitkät hiukset näytä huonoilta vanhemmallakaan naisella.

Melkolailla kaikki julkkikset käyttää pidennyksiä, oli ne minkä ikäisiä vaan, katso vaikka millaista tekohiusmäärää esim. ariana grande käyttää.

Vierailija
80/114 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kjyllähän se klassinen permanentti näytti vanhemmilla aika vahvalta ja upealta siihen aikaan. :)

toispuolinen irokeesi voisi olla vinha näky, kuvittele kun meet istumaan jonkun viereen ja katselet väliin sivulle.

hami4