Antti on etsinyt kumppania lähes 20 vuotta
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008419620.html
"Miksi joidenkin suomalaismiesten on vaikea löytää kumppania? Miesten kirjoitelmia sinkkuudesta tarkastellaan tuoreessa väitöstutkimuksessa. 25–64-vuotiaiden miesten tahattoman kumppanittomuuden taustalla näyttäisi olevan sekä itsestä että ulkoisista tekijöistä johtuvia syitä."
Itsestä johtuvia syitä ovat kokemus kelpaamattomuudesta, ulkoisia tekijöitä ovat ajatukset naisten potentiaalisesta vaativuudesta.
Aineisto osoittaa, kuinka tärkeää varhainen sosiaalisten suhteiden kehittyminen on.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa unohdettiin taas ne miesten omat kriteerit, eli ihan tavis nainen ei kelpaakaan. Vapaita naisia on pilvin pimein, mutta ei kelpaa ei.
Niinpä. Jos et ole tarpeeksi näyttävän näköinen, niin olet näille tyypeille ilmaa.
Väärin, trööt! Jos nainen on ystävällinen, iloinen ja kaikin puolin mukava, niin vientiä on taatusti. Ylipaino ei häiritse ollenkaan, vaan päinvastoin normaalit mukavat ja ystävälliset miehet parveilevat naisen ympärillä. Eikä tarvitse olla edes nuori, vaan 40+ ikäisilläkin on helppo saada hyvää seuraa ja ystävän. Tämä on niin helppo nähdä, kun lähdin ystävieni kanssa viihteelle. Itse olen varattu, mutta pari ystävääni oli vapaita, mutta vain hetken.
Maailmassa on mukavia ihmisiä paljon, niin miehiä kuin naisiakin. Ehkä jutun Antti ei ole luonteeltaan kovin mukava ja ei kukaan halua ottaa ristikseen mitään märisevää itsesäälissä rypevää tyyppiä.
Ei mene aina näin. Olen 38v. nainen, iloinen, sosiaalinen, paljon ystäviä, elämässä sisältöä, ja myös normaalipainoinen, naamasta tavallisen nätti, pitkät hiukset, naisellinen. Olen ikisinkku eikä vientiä todellakaan ole yhtään. Olen kolunnut läpi kissanristiäiset, kaverin kaverit, sokkotreffit, appit. Eipä parveile ketään ympärillä, eikä ole koskaan parveillut. Toivoisin että voitaisiin lakata yleistämästä näin, että kaikki naiset saavat aina seuraa.
Niinhän sinä täällä kirjoittelet, mutta tilanne voi olla jotain muuta. Ehkä oletkin oikeasti 58 vuotias masentunut yksinäinen introvertti, jolla on kaksi karvaa päässä, mutta parrakas muodoton möhkäle ja juu, kotoa harvaa tullaan hakemaan. Luultavasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma-testi! Nyt olisi hyvä päivä mennä Prismaan katselemaan ihmisiä. Siellä on pariskuntia ja perheitä, joissa aikuiset ovat ihan tavallisia, muiden silmissä jopa tylsiä. Jos me menisimme mieheni kanssa Prismaan, niin joku saattaisi katsoa, että jaahas, pulska nainen ja insinöörin näköinen mies. Alle minuutin päästä katselija olisi jo unohtanut meidät, sillä olemme niin tavallisia ja tylsiä.
Tämähän vain vahvistaa tasoteorian.. Miksi mies ei ole saanut hoikkaa naista kumppaniksi? Eikö mies ole tarpeeksi tasokas hoikille naisille?
Voi inkulivinkuli sentään.
Susta hyvin huomaa sen, että et ikinä ole ollut kunnon parisuhteessa. Kas kun sellainen hyvä,toimiva parisuhde perustuu ihan jollekin muulle, kuin sille voitko antaa ulkonäöstä naiselle kuinka paljon pisteitä.
Mutta yllätyksenähän tämä tuntuu kerta toisensa jälkeen ulimiehille tulevan.
Olen ollut parisuhteissa ja aina vain hoikkien naisten kanssa.
Hoikkuus on se minimivaatimus jonka jälkeen lähdetään ottamaan selvää naisen luonteesta.
Ja niin kumoutui pari kenttää ylempänä eitetty väite, jonka mukaan 80 % naisista on yleisesti ottaen miesten mielestä viehättäviä, kiitos tästä!
Vierailija kirjoitti:
Korkeasti koulutetut miehet ovat harvoin sinkkuja. Mitä korkeammin koulutettu mies, sitä todennäköisemmin hän elää parisuhteessa ja hänellä on lapsia. Naisilla tilanne on toinen.
– Korkeasti koulutetut naiset ovat useammin yksin eläviä kuin matalammin koulutetut naiset. Sinkkumiehet ovat puolestaan keskimääräistä useammin matalasti koulutettuja, vahvistaa tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöntutkimuslaitokselta.
Kontulan mukaan epäsuhta parisuhdemarkkinoilla syntyy siitä, että korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisonsa eri kriteereillä kuin naiset. Siinä missä naiset suosivat miehiä, joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen.
– Korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisoikseen myös matalammin koulutettuja naisia. Sen sijaan koulutetut naiset harvemmin haluavat ottaa itseään matalammin koulutettua miestä.
Nainen haluaa, että mies on vähintään yhtä koulutettu ja sivistynyt kuin hän itse.
– Naiset miettivät myös, kuinka heidän ystävänsä suhteutuvat mieheen ja kuinka mies sopeutuu omaan ystäväpiiriin. Miehille puolestaan vaimon kaunis ulkomuoto voi tuoda sosiaalista arvostusta.
Osaava mies
Korkeasti koulutettujen miesten suosiolle on löydetty tutkimuksissa myös muita selityksiä. Vaikka nykyään puhutaan tasa-arvoisesta parisuhteesta, naiset haaveilevat miehestä, jota he voivat katsoa ylöspäin.
Kun lainaa jotain, kuuluu laittaa linkki.
Mutta kyllä, ehdottomasti halusin koulutetun miehen. Kyllä minusta elämänkumppanissa on tärkeämpää koulutus kuin ulkonäkö, vaikka molempia vaaditaan. Hassua, että joku edes näkee sen negatiivisena, että nainen haluaa koulutetun miehen, ja ilmeisesti positiivisena, että miehelle kauneus on tärkeämpää kuin koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisilla on korkeammat vaatimukset kuin mitä he myöntävät julkisesti."
Kommenteista lainattua. Noinhan se on, miehen pitäisi olla top10% komea pitkä charmantti pilkesilmäkulmastatusmies ennen kuin kelpaa edes 6/10 naisille.
Kelpaako sille 6/10 miehelle se 6/10 nainen?
6/10 miehessä ja 6/10 naisessa ei ole mitään samaa. Kuin vertaisi keskivertokitaristia ja keskivertosaksofonistia toisiinsa.
Eihän tasoteoriassa ole silloin mitään järkeä.
"Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon. (Sloman & Sloman 1988.)"
Tuo sama on ilmaistu tasoteoriassa niin, että taso määräytyy sen mukaan, minkä tasoisen saa sitoutettua parisuhteeseen. Mutta ilmeisesti tasoteoria meneekin jälleen kerran uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma-testi! Nyt olisi hyvä päivä mennä Prismaan katselemaan ihmisiä. Siellä on pariskuntia ja perheitä, joissa aikuiset ovat ihan tavallisia, muiden silmissä jopa tylsiä. Jos me menisimme mieheni kanssa Prismaan, niin joku saattaisi katsoa, että jaahas, pulska nainen ja insinöörin näköinen mies. Alle minuutin päästä katselija olisi jo unohtanut meidät, sillä olemme niin tavallisia ja tylsiä.
Prisma-testi ei ole mitään muuta kuin kollektiivinen indikaatio tyytymisestä siihen mitä saa sen sijaan mitä oikeasti haluaisi.
Johonkinhan sitä on ihmisen tyydyttävä. Tää on nykyään monelta unohtunut. Ei siinä ole mitään pahaa, se on vaan järkevää. Toki suoraan sanottuna kuulostaa rumalta mutta niinhän se on.
Onhan niitä näitäkin, jotka eivät "tyydy" mihinkään vaan vaihtavat aina kun parempi tulee vastaan. Parempi yleensä ulkoisilta ominaisuuksiltaa. Onko tuollainen ihminen sitten onnellinen? Enpä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista lainattua. Noinhan se on, miehen pitäisi olla top10% komea pitkä charmantti pilkesilmäkulmastatusmies ennen kuin kelpaa edes 6/10 naisille.
Ei taatusti kelpaa. Tutkimusten mukaan miehet arvioivat itsensä komeammaksi ja viehättävämmiksi, kuin oijeasti ovat ja diksi yrittävöt omaa tasoaan huomattavasti kauniimpia naisia.
Hyvä esimerkki on palstalla asuva Allu. Hokee koko ajan olevansa komea vaikka on ihan tavallinen eikä mikään komea.
Allu on näyttänyt kuvansa suomi24 palstalla ja itse arvioisin hänen olevan 5.5/10 eli ei mikään hirviö mutta vähän heikompi ulkonäkö kuin taviksella.
Eikö Allu sitten ole tavis?
Jos sinulle näytettäisiin kuva 5.5/10 naisesta, on tasan varmaa että arvioisit tämän tavianaiseksi.
"Itsestä johtuvia syitä ovat kokemus kelpaamattomuudesta, ulkoisia tekijöitä ovat ajatukset naisten potentiaalisesta vaativuudesta."
Onko siinä väitöskirjassa tosiaan tällainen lause? Selittäkää av-mammat minulle, miten "ajatukset naisten potentiaalisesta vaativuudesta" on mukamas ulkoinen tekijä? Eikö se päinvastoin kuulu niihin itsestä johtuviin kokemuksiin kelpaamattomuudesta? Mielestäni tuo on 100 % sisäinen tekijä, jos ajattelee (ts. kuvittelee omassa mielessään) potentiaalisia vaatimuksia.
Kuulostaa ihan perusvalittajalta tällä palstalla. Kuvitellaan kaikenlaisia vaatimuksia, laatikkoleukaa ja lentäjän papereita ynnä muuta, mutta ei oikeasti kuunnella, mitä nainen sanoo, eikä uskota vaikka joskus kuunneltaisiin. Jankataan vaan, että naiset vaatii sitä ja tätä, koska sillä on kiva selittää oma sinkkuus naisten viaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6/10 miehessä ja 6/10 naisessa ei ole mitään samaa. Kuin vertaisi keskivertokitaristia ja keskivertosaksofonistia toisiinsa.
Eihän tasoteoriassa ole silloin mitään järkeä.
"Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon. (Sloman & Sloman 1988.)"
Tuo sama on ilmaistu tasoteoriassa niin, että taso määräytyy sen mukaan, minkä tasoisen saa sitoutettua parisuhteeseen. Mutta ilmeisesti tasoteoria meneekin jälleen kerran uusiksi.
Eikä määräydy. Beta-miehet sitoutuu monogamiaan yhden naisen kanssa ja elää onnettomana viimeistään 2-5 vuoden kuluttua suhteen alkamisesta. Naisen kohdalla taso voi määräytyäkin sen mukaan, kuinka saa miehet sitoutettua parisuhteeseen. Miehen kohdalla sen ratkaisee seksin saaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taatusti kelpaa. Tutkimusten mukaan miehet arvioivat itsensä komeammaksi ja viehättävämmiksi, kuin oijeasti ovat ja diksi yrittävöt omaa tasoaan huomattavasti kauniimpia naisia.
Hyvä esimerkki on palstalla asuva Allu. Hokee koko ajan olevansa komea vaikka on ihan tavallinen eikä mikään komea.
Allu on näyttänyt kuvansa suomi24 palstalla ja itse arvioisin hänen olevan 5.5/10 eli ei mikään hirviö mutta vähän heikompi ulkonäkö kuin taviksella.
Eikö Allu sitten ole tavis?
Jos sinulle näytettäisiin kuva 5.5/10 naisesta, on tasan varmaa että arvioisit tämän tavianaiseksi.
5,5/10 nainen on jo ihan ok. 5,5/10 mies on jo aika jäätävää jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa unohdettiin taas ne miesten omat kriteerit, eli ihan tavis nainen ei kelpaakaan. Vapaita naisia on pilvin pimein, mutta ei kelpaa ei.
Niinpä. Jos et ole tarpeeksi näyttävän näköinen, niin olet näille tyypeille ilmaa.
Väärin, trööt! Jos nainen on ystävällinen, iloinen ja kaikin puolin mukava, niin vientiä on taatusti. Ylipaino ei häiritse ollenkaan, vaan päinvastoin normaalit mukavat ja ystävälliset miehet parveilevat naisen ympärillä. Eikä tarvitse olla edes nuori, vaan 40+ ikäisilläkin on helppo saada hyvää seuraa ja ystävän. Tämä on niin helppo nähdä, kun lähdin ystävieni kanssa viihteelle. Itse olen varattu, mutta pari ystävääni oli vapaita, mutta vain hetken.
Maailmassa on mukavia ihmisiä paljon, niin miehiä kuin naisiakin. Ehkä jutun Antti ei ole luonteeltaan kovin mukava ja ei kukaan halua ottaa ristikseen mitään märisevää itsesäälissä rypevää tyyppiä.
Ei mene aina näin. Olen 38v. nainen, iloinen, sosiaalinen, paljon ystäviä, elämässä sisältöä, ja myös normaalipainoinen, naamasta tavallisen nätti, pitkät hiukset, naisellinen. Olen ikisinkku eikä vientiä todellakaan ole yhtään. Olen kolunnut läpi kissanristiäiset, kaverin kaverit, sokkotreffit, appit. Eipä parveile ketään ympärillä, eikä ole koskaan parveillut. Toivoisin että voitaisiin lakata yleistämästä näin, että kaikki naiset saavat aina seuraa.
Suurin osa naisista saa, mutta ei nyt tietenkään ihan jokainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentit:
"Valinnan tekee aina nainen. Tavismies jää jonon hännille vaikka olis kuinka kunnollinen. Tylsyys ei kelpaa."
Jos valinnan tekee aina nainen, niin miten on selitettävissä, että lähes jokaisella naisella on kokemusta jätetyksi tulemisesta?
Koska nainen valitsee ensin sen jännän pelimiehen joka on vähän pelottava ja mysteerinen.
Saatuaan sitä mitä haluaa pelimies jättää naisen ja siirtyy seuraavaan.
En halua dekkareita enkä pölyisiä filosofeja. Haluan kivan miehen joka ei nukahda pystyyn tai murjota.
Minä haluaisin pölyisen filosofin... näin sitä on varmasti kaikille ottajansa.
Samoin. Mua ei myöskään haittaa jos mies on masentunut, ujo ja sosiaalisesti syrjäytynyt koska olen itsekin. Teoriassa kaikille on ottajansa, mutta sille ei mahda mitään jos molemminpuolista kiinnostusta ei silti synny. Minä olen ollut aidosti kiinnostunut monesta kaltaisestani miehestä, mutta yksikään heistä ei kiinnostunut minusta. Minun kohdallani ei koskaan ole ollut kyse siitä että olisin vaatinut itseäni tasokkaampia miehiä, vaan ne oman tasoiset eivät ihastu minuun.