Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sos + terv-alan työntekijät! Minkälaista negatiivista

Vierailija
10.02.2015 |

palautetta saatte työssänne, esim. omaisilta ja "asiakkailta" Fyysistä väkivaltaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista :) Toimin alalla, jossa harvemmin saa kehuja eli lastensuojelussa

Vierailija
2/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% positiivista. Olen sairaanhoitaja akuutilla sisätautien osastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:18"]Monenlaista :) Toimin alalla, jossa harvemmin saa kehuja eli lastensuojelussa
[/quote]

Sama ala. Toisaalta, kyllä minä koen saavani myös positiivista palautetta. Ei se aina ole muodossa "kiitos kun teet niin hyvää työtä", vaan ihan arjen pienetkin asiat voivat olla positiivista palautetta. Työskentelen pääasiassa nuorten ja heidän perheidensä kanssa.

Vierailija
4/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
5/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipuolelle ei muutenkaan kannata lähteä, sieltä loppuu työpaikat sitä mukaa kun hyvinvointivaltio muuttuu hyvinvointiyhteiskunnaksi. Kun sosiaalitoimi ei toimi oikein eikä onnistu esim työllistämään saati kasvattamaan vastuullisia kansalaisia, ei se voi lunastaa oikeutustaan. Tulevaisuutta on kansalaispalkka ja holhoavan, kontrolloivan hyvinvointivaltion muuttuminen yrittäjyyden yhteiskunnaksi jenkkityyliin.

Vierailija
6/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiavussa toimin, eräs iso sairaala. Sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa.

Fyysisistä esimerkkinä: sylkeminen, kynsiminen, lyömisen yritykset, puukotuksen yritys 

Henkinen väkivalta kuitenkin yleisempää: toiminnan  arvostelu ( miksi tuo toinen pääsi ensin vaikka tuli minun jälkeeni),  vähättely, pään puistatukset,  "mikä sinun nimesi on...teen valituksen"....jos ei saa sitä mitä tuli hakemaan ja joka ei millään tavalla kuulu ensiapuun....viisastelu ja ylimielinen suhtautuminen ( tiedetään kaikki paremmin, tiedetään mitä pitäisi tehdä ja missä järjestyksessä), tytöttely, huorittelu on jokapäiväistä varsinkin viikonloppuna, omaisten aggressiot puhelimessa jokapäiväisiä, " valitan Valviraan tai eduskunnan oikeusasiamehelle-fraasi " kuuluu  päivittäin.......Tässä vain pintaraapaisua....

Vierailija
7/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen positiivista. Kuntouttava työote tosin koetaan joskus "vittuiluksi", ja "hoitajat eivät auta vaan käskevät laittamaan sukan itse jalkaan". Olen kirran osastolla, jossa tarkoitus pitää potilaiden toimintakyky yllä leikkauksen jälkeen.

Vierailija
8/9 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivista palautetta. Lastensuojelussa asiakkaat joko itse pyytävät apua tai sitten ilmoituksen perusteella saavat sitä. Itse apua hakevat olettavat, että yhteiskunnan tulisi tehdä ja maksaa heidän puolestaan kaikki. Vanhemmuus ja kasvattaminen sysätään yhteiskunnan harteille, itse ei haluta kantaa vastuuta lapsistaan. Sitten taas on ne, jotka apua tarvitsevat ja selvityksen jäökeen ovat asiakkaita, mutta eivät suostu ottamaan apua vastaan. Molemmilta asiakasryhmiltä tulee erilaiset haukut ja paineet. Lapset toki on ihania, mutta vanhempien palautetta joutuu ottamaan vastaan. Joskus toki palaute on positiivistakin. Pääpiirteittäin 80% negatiivista tosin...

Vierailija
9/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan